Voor eventueel paardenportretten is het kitlensje denk ik wel functioneel genoeg toch? Of is die 50 mm 1.8 daar ook wel geschikt voor?
Welke zou je me anders aanbevelen voor paarden portret kokomo?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nerootjeh schreef:Het is voor mensen
Voor eventueel paardenportretten is het kitlensje denk ik wel functioneel genoeg toch? Of is die 50 mm 1.8 daar ook wel geschikt voor?
Welke zou je me anders aanbevelen voor paarden portret kokomo?
Bluem schreef:Oké, heb je misschien ergens wat voorbeeldfoto's voor me?
Bluem schreef:Ik ga wellicht voor de Sigma 70 - 300 mm F4 -5.6 Apo Macro.
Net even bij m'n fotograaf langsgeweest en deze was voor mij de beste keuze, naast de sigma 18 - 200 mm OS die nog moet uitkomen maar een stuk duurder is (en dus boven mijn budget ligt momenteel).
Bluem schreef:Ik ga wellicht voor de Sigma 70 - 300 mm F4 -5.6 Apo Macro.
Net even bij m'n fotograaf langsgeweest en deze was voor mij de beste keuze, naast de sigma 18 - 200 mm OS die nog moet uitkomen maar een stuk duurder is (en dus boven mijn budget ligt momenteel).
Bluem schreef:Ik zeg toch helemaal niet dat ik niet wil wisselen? Dat is net wat ik wél wil anders had ik het inderdaad net zo goed bij mijn canon powershot kunnen houden. Alleen het budget laat niet álles toe, wat voor mij op dit moment ook niet nodig is.
WildChild schreef:Bluem schreef:Ik zeg toch helemaal niet dat ik niet wil wisselen? Dat is net wat ik wél wil anders had ik het inderdaad net zo goed bij mijn canon powershot kunnen houden. Alleen het budget laat niet álles toe, wat voor mij op dit moment ook niet nodig is.
Kokomo bedoelt dat als je een 18-200mm koopt, je eigenlijk nooit meer van lens hoeft te verwisselen omdat het bereik zo groot is. Maar dit is niet echt de bedoeling, omdat je juist een SLR koopt omdat je daarop lenzen kan verwisselen. Daarom is de 18-200 eigenlijk niet zo'n logisch objectief.
Wuis schreef:Welke lens adviseren jullie voor een canon EOS 400D, specifiek om paarden te fotograferen (bewegingsfoto's van veraf)?
Ik heb nu alleen nog maar de kitlens, maar zoals al eerder gezegd is het wel handig om wat afstand te hebben, en met de 18-55 lukt dat natuurlijk niet echt.
Elessar schreef:Ik heb alweer een vraag voor de objectieven kenners onder ons.
Wat/Hoe zijn de ervaringen met de Canon EF 90-300mm F/4.5-5.6?
http://www.canon-europe.com/For_Home/Pr ... /index.asp
Kokomo schreef:Wuis schreef:Welke lens adviseren jullie voor een canon EOS 400D, specifiek om paarden te fotograferen (bewegingsfoto's van veraf)?
Ik heb nu alleen nog maar de kitlens, maar zoals al eerder gezegd is het wel handig om wat afstand te hebben, en met de 18-55 lukt dat natuurlijk niet echt.
Omdat je er geen maximum prijs erbij hebt gezet noem ik ze allemaal maar in aflopende kwaliteit.
Het allerbeste is een objectief van 70-200 met 2.8 als grootste diafragma. Die is er in 2 uitvoeringen van Canon en 1 van Sigma.
Canon EF 70-200 F/2.8 IS Dat is dus met Image Stabilizer € 1695,00
Canon EF 70-200 F/2.8 € 1199,00
Canon EF 70-200 F/4.0 IS € 1015,00
Canon EF 70-200 F/4.0 € 572,00
Sigma 70-200 F/2.8 EX APO € 899,00
Canon EF 70-300 F/4.0-5.6 IS USM € 522,00
Canon EF 75-300 F/4.0-5.6 III USM € 249,00
Sigma 70-300 F/4.0-5.6 APO DG Macro € 219,00
Canon EF 75-300 F/4.0-5.6 III € 215,00
Tamron 70-300 F/4.0-5.6 1:2 DI € 135,00
Kokomo schreef:Van de 90-300 heb ik nog nooit een test of review gelezen. Dit objectief wordt erg weinig verkocht.
Wuis schreef:Is goed!
Heb je toevallig een link bij de hand van een topic foto's met deze lens? Anders zoek ik wel even hoor is ook geen probleem hiihi
Elessar schreef:Kokomo schreef:Van de 90-300 heb ik nog nooit een test of review gelezen. Dit objectief wordt erg weinig verkocht.
Ik kon er ook niet erg veel informatie over vinden, dus vandaar mijn vraag hier. Ik neig nu ook meer naar een 75-300mm objectief.
manzano schreef:Neem dan voor dat beetje extra wel een met USMDat scheelt echt enorm!