[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:46

wat vinden jullie van deze tekening?

Afbeelding

Ik vind hem zelf wel mooi, alleen klopt de achterhand volgs mij niet helemaal

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:46

er zitten echt hele gave tekeningen bij!
ik denk dat hoe meer de tekening op het paard lijkt, hoe hoger de prijs... en normaal gesproken hoe meer gedetailleerd, hoe hoger de prijs...
en hoe 'bijzonderder' de sfeer, hoe hoger de prijs....

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:48

Mijn tekenigen op pagina 14 zijn gemaakt op A4 en dik papier (hoeveel grams weet ik ff niet uit m'n hoofd)
wie oh wie kan een schatting maken ?

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:49

ik vind ze heel mooi rambow
het heeft precies de juiste uitdrukking,
en volgens mij ( kan natuurlijk dat ik eht direct helemaal fout heb) maar zie ik bij jou ook direct wat voor ras het is heel mooi

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:53

Rambo0w die arabier is erg mooi!
15,- euro zou ik er zeker vooroverhebben!

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:55

Nevony schreef:
Rambo0w die arabier is erg mooi!
15,- euro zou ik er zeker vooroverhebben!

rumm dat is heel wat meer dan wat ik had geschat.......

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:07

Nevony: Ik weet niet precies, want iedereen vraagt andere bedragen, ookal zijn het soms een beetje het zelfde soort tekeningen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 18:09

@pAardenMeiid: Misschien zou je om te oefenen gewoon wat kleine tekeningetjes moeten maken en dan heel erg goed naar de foto kijken en proberen de schaduwen net zo te tekenen als dat je ze ziet... tja het is een kwestie van een portie talent en oefenen. (voor de andere geldt hetzelfde).

@friezenluver: 1. paard nog meer op de details en verhoudingen letten, ik weet het is niet makkelijk 2. draakje leuke tekening denk alleen niet dat dat verkoopbaar is zeg maar, om toch een prijsje te geven .. 1 a 2 euro?

=> Streepjes zijn geen streepjes maar schaduwen die dus vaak niet zo hard zijn als een dunne potloodstreep (snappen jullie dit?).

@Lessien_2810: ja jij wordt echt steeds beter! 10 a 15 euro A4.

@Cloverdale: heel leuk gedaan denk een 20 euro (met de materiaalkosten in mijn achterhoofd)? vind het hondje het net niet hebben..

@elovesp: je zou meer met schaduwen en accenten kunnen werken om meer diepte in je tekeningen te krijgen, ik vind deze erg wegvallen in het papier doordat er weinig 'kleur' in zit (of komt dat door de foto?)

@Fantine: ook leuk gedaan maar verder vind ik hem nog een beetje stripachtig. 5 euro

@oneilltje79: realistisch of niet ik vind ze geweldig! Ben het eens met Mik_beer

@jasmijntjuh: jammer dat de tekening in 2 delen is, hierdoor zou ik er geen geld meer aan uit willen geven.

@Fenn: tussen de 5 en 10 euro. Je zou de verschillende gedeeltes wat minder met een lijn moeten afbakenen (zie opm. hierboven over lijntjes).

@Nevony: te vage foto... durf zo geen schatting te doen.

@ de topper van Gizzmo!!! Jep ik vind het geweldig zoals je die getekend hebt. A4 50 euro en A3 zeker 75! als het geen 100 euro waard is!!!

@Rambo0w: Vind ze wel wat stripachtig maar leuke tekeningen ik denk ongeveer 5 euro.

@Nevony: leuke tekening maar als het 't paardje van de foto had moeten zijn dan klopt het nog niet helemaal (zie schaduw achter oor en kuif...). Lekker veel oefenen nog.

pfffffewww dat was de laatste ronde voor mij voor 2005 nu ga ik me vol eten aan oliebollen en appelflappen hihi.

Veel plezier allemaal nog vanavond en kijk uit met vuurwerk!!
Tot volgend jaar

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:13

Lontje: Mijn digitale camera doet de laatste tijd heel raar, ik krijg maar geen goede foto... In het echt zit er veel meer kleur in, maar de foto laat dat gewoon wegvallen...

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:15

Lontje schreef:

@Rambo0w: Vind ze wel wat stripachtig maar leuke tekeningen ik denk ongeveer 5 euro.

de laatste 3 vind ik minder realistisch, maar stripachtig ?
de 1e 2 zijn gewoon normaal, naar mijn idee

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:20

Off-topic reacties zijn in dit topic verwijderd.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 18:50

@Rambo0w heb nog even gekeken, die van de fries vind ik qua het 'inkleuren' beter dan de rest. Verder vind ik dat je teveel een lijntje tekent waar een schaduw hoort te zitten... vind het heel moeilijk om uit te leggen maar zoals bij de neus b.v. van de 1ste die heb je afgebakend met een lijntje terwijl je het met schaduw veel realistischer kunt maken (als dat is wat je wilt natuurlijk). Stripachtig is niet negatief bedoelt maar meer van dat het niet zo realistisch is. snap je me? Het zijn verder wel leuke tekeningen en de verhoudingen heb je ook al aardig goed onder de knie.

dit was echt de laatste van dit jaar hihi

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:12

Wauw, mooie tekeningen staan hier zeg Mijn tekeningen vind ik toch een stuk minder mooi, maar ik ben wel benieuwd wat anderen er van vinden, het zijn foto's van m'n tekeningen dus dat is ook niet zo mooi, beetje wazig:

Afbeelding

Afbeelding

en kun je zien dat het paardjes zijn

pollewopsie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:30

mooie tekeningen!!! ben benieuwd hoeveel jullie mijn tekening schatten

Afbeelding

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:24

lontje:
@jasmijntjuh: jammer dat de tekening in 2 delen is, hierdoor zou ik er geen geld meer aan uit willen geven

op hoeveel zou je hem schatten als het wel op een normaal a3 vel was gedaan. Deze tekening was ook eigenlijk als klad bedoeld om te oefenen, zeker niet om te verkopen of iets...

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:31

Palhaço schreef:
jasmijntjuh schreef:
jep, weer een nieuwe andalusier af
3-4 uur, met potlood, a3

WOw als jij zo'n tekening van mijn paard zou maken zou ik die graag willen hebben (voor geld natuurlijk)
Ik vind het altijd moeilijk om over prijzen te oordelen...
Licht er ook aan of het op mooi stevig papier is getekend zodat het er professioneel uit ziet en lang goed blijft.
[quote]

meen je dat echt
oeeh... *trots*

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 08:16

sanchowtje: GAAF!!!
Ben echt fan van dit soort tekeningen.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:30

wow gafe tekeningen hier zeg !!! zo goed kan ik het niejt maar ik zal zodra de tekening klaar is die ik nu aan het maken ben hem erop zetten

nu eerst wat oudere tekeningen:

Afbeeldingsorry dat de foto zo lelijk is en met dat overbelichte stuk maar misschien kunnen jullie nog zeggen hoeveel jullie het waard vinden en er aan uit zouden geven het is A4 papier met HB en H6 ik weet niejt hoeveel grams het papier is

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:31

nou ja een niet zoveel oudere tekening dan (wel uit het hoofd getekend zonder enkel voorbeeld)

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:39

Okeh, heb geen scanner dus heb ik foto's moeten maken .
De meeste zijn met gewoon potlood gemaakt
Sorry voor de hoeveelheid...
1.
Afbeelding

Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:34

Het viel me op dat hier erg veel foto`s met flits gemaakt zijn en erg onduidelijk. Ook zelf deed ik dat. Nu een tip voor iedereen: zet de tekeningen buiten in daglicht op de foto. Zie hier het verschil:
Afbeelding

Afbeelding

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:36

Ik heb even een vraag... Wanneer spreek je van A4 formaat van een tekening... als vrijwel het hele blaadje gevuld is??

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:32

smeetjoew schreef:
Ik heb even een vraag... Wanneer spreek je van A4 formaat van een tekening... als vrijwel het hele blaadje gevuld is??

Hé, das n goeie!
Betekent A4-formaat van n tekening niet gewoon dat het formaat van t gebruikte papier A4 is?
En hoeveel daarvan gebruikt is, is dat niet te beoordelen onder compositie?
Ehm... wat denkt de rest?

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:39

ja, want ik vroeg het me al een hele tijd af wat nou en hoe groot A4 formaat is... nouja, zelf denk ik dat het woord het al zegt, zo groot als dat ie op het A4 papiertjes past.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:54

Otje_Merlot schreef:
wow gafe tekeningen hier zeg !!! zo goed kan ik het niejt maar ik zal zodra de tekening klaar is die ik nu aan het maken ben hem erop zetten

nu eerst wat oudere tekeningen:

Afbeeldingsorry dat de foto zo lelijk is en met dat overbelichte stuk maar misschien kunnen jullie nog zeggen hoeveel jullie het waard vinden en er aan uit zouden geven het is A4 papier met HB en H6 ik weet niejt hoeveel grams het papier is

hoeveel vinden jullie het waard?