[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:22

Yuri schreef:
ik ben vamnmiddag wat winkels afgeweest, maar twijfel nog steeds tussen de fuji finepix S5500/5600 en de fujifinepix s9500.

Kun je met de finepix S5600 ook goed scherpe spring en galopfoto's maken?

Jep, denk het wel. Je kan nl. zelf de sluitertijd aanpassen

zelma

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:25

tof ik wil ook nog een nieuwe goede camera halen

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:20

JW18 schreef:
volgens mij zijn daar zat camera's voor te vinden.
*heel wat camera's hebben een rode ogen functie, en desnoods kun je het nog in een fotobewerkings programma verwijderen.
*Bijna elke camera heeft een interne flitser (de een heeft een verder bereik als de ander)
*En veel digitale compact kunnen flimpjes met geluid maken.

Heb snel ff wat gezocht en er kwamen 79 resultaten uit!
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... era&sort=2

De Konica Minolta Z6 moet een hele goede zijn.

Bedankt.
Nog een vraagje: Er is vrij veel verschil in pixels zie ik.
Bij 1 is het 8 en bij een andere die me wel geschikt lijkt 5.
Zie je daar veel verschil in?
Kan je beter een camera met meer pixels of met meer optische zoom nemen?

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:29

5 megapixels is al ruim voldoende voor foto's op a4...
Kijk dan liever voor een wat betere optische zoom

Maar dit soort dingen zijn al een aantal malen aan bod geweest in het topic. Als je eens alles even doorleest zijn de meeste vragen wel beantwoord

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:01

Lynnlovesyou schreef:
Hej !! ik vond het ook een hele mooie camera en was ook aan het wachten op een antw op jou vraag ..mrja nu kan ik het aan jou vragen
Kan je ook zwart wit instellen , hoe zit het met bewegings foto's etc ?
ik ben zeer benieuwd

je kan op de camera zwart wit instellen sepia , kleur , levendig , koelblauw.
hij heeft een speciale functie voor bewegende beelden ging goed tijdens het longeren!!
ehmmm hij kan ook filmpjes met geluid opnemen afhankelijk van de groote van je kaartje natuurlijk
de camera koste 250 euro.
hij ligt lekker in de hand . mooi groot scherm om de foto's op terug te zien !

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:00

idd. 5 megapixels is meer als voldoende. Je zou er zelfs tot A3 mee kunnen uitvergroten. Je kunt beter meer optische zoom nemen.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:53

Zoals het er nu voorstaat ga ik toch voor de Canon. Is toch wat kleiner env oldoet aan de eisen. Nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:52

LPtjuh schreef:
is er nou echt niemand die wat over die nikon van mijn bovenstaande bericht kan vertellen ... ik wil heb morgen gaan halen maar ik hoor er niks over ..
komt dat omdat de camera vrij nieuw is ? niet dat ik dalijk met een camera zit die niet eens een normale foto kan maken hihihi

Heb even de foto bekeken, en de dingen die erbij stonden. M'n moeder heeft deze digi ook. Heb ik stiekem even uitgeprobeerd, heb al een paar maanden geen digi meer ging toch wel een beetje vervelen.
Vind het een fijne camera! maakt mooie scherpe foto's. erg makkelijk. Zou hem zelf ook gekocht hebben maar ga nu toch voor de Canon EOS 350D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:57

Gebruikt er hier iemand de 55-200mm lens voor de Canon EOS 350D ? ga hem bijna kopen en ben nu dus even aan het rondkijken, wil er toch een zoomlens bij kopen. niet duurder dan 200 euro.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:17

Iemand foto's van de Kodak Z740?

Vind dit toch wel een erg geschikte camera voor mij.
Iemand ook ervaring met BOBSHOP?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:52

elmiran schreef:
Gebruikt er hier iemand de 55-200mm lens voor de Canon EOS 350D ? ga hem bijna kopen en ben nu dus even aan het rondkijken, wil er toch een zoomlens bij kopen. niet duurder dan 200 euro.

Als je echt specifiek even naar die lens wil vragen en die kit enzo verwijs ik je door naar www.eosdigitaal.nl daar kunnen ze je perfect helpen met de keuze van de juist lens zijn altijd wel mensen met ervaring met de desbetreffende lens

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:53

elmiran schreef:

Ja, die heb ik. En ben er tevreden over.
Vragen? Stellen hoor.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:04

Ik heb sinds maandag de canon powershot s2.
Wie heeft deze camera ook, en kan bepaalde vragen die ik heb eventueel beantwoorden.

Mensen die veel verstand hebben van macro mogen ook reageren.

Reacties graag via pb, ik lees dit topic namelijk niet zo vaak

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:19

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:50

Frank schreef:
elmiran schreef:

Ja, die heb ik. En ben er tevreden over.
Vragen? Stellen hoor.

Misschien een domme vraag maar heb er nog niet zoveel verstand van maar heb het er echt voor over om dingen te lezen enz.
Hoe ver kun je met die lens inzoomen? (hoeveel optische zoom zou t zijn? is 50 niet 1x optische zoom? en 200 dus 4x ? die nieuwe man van m'n moeder zei dat je t zo uit moest rekenen)
Wil paarden gaan fotograveren, liefst dressuurpaarden en m'n eigen paardjes woon dichtbij een stal waar ze vaak wedstrijden hebben dus kan hier goed oefenen. zou die lens er geschikt voor zijn?
Denk dat ik hem toch het best via internet kan bestellen. M'n pa wil pas eind januari de stad in en zo lang kan ik niet meer wachten. Ook vind ik ze daar nog erg duur vergeleken met internet.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:00

Als ik jou was zou ik lekker winkels langs gaan.

Ik kon namelijk ook niet wachten met het kopen van een camera, en heb hierdoor een stomme fout gemaakt.
vervolgens kwam ik thuis met een samsung pro815.
peperduur ding van bijna 1000 euro.
Toen ik thuis kwam bleek hij veel zwaarder te zijn dan in de winkel.
En hij was veelste groot.
En inprencipe ook gewoon om fotos te maken van mijn paard en andere leuk dingen. (ik wil een beetje gaan hobbien),
Maarjah het probleem is dat ik me geld niet terug kreeg, maar hem wel mocht ruilen.
Heb nu de canon powershot s2.

Had op internet rond gekeken en wilde graag deze camera.
Met die gedachtes ook naar de winkel gegaan, maar die lieve aardige verkoper heeft me gewoon die andere lopen inpraten.

Dus als je slim bent ga je er eerst een paar vergelijken op het internet, als je zeker weet dat je die gene wilt kun je verschillende winkels af lopen en kijken waar ze het goedkoopste zijn.

(ik heb dan nog zon lieve moeder de meegaat en allerlij gratis dingen erbij regelt, of voor de halve prijs Zoals een tasje, batterijen en geheugenkaartje)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:45

haha ja dat doet me vader ook. Die kan echt preken...is echt erg ...telefoon gesprekken duren soms erg lang dus in de winkel gaat hij net zo lang door en dan geven de verkoopers er wel iets bij haha om van ons af te komen. Bij de vorige camera kregen we een tasje cadeau

Ik heb hem in de winkel gezien. Nog niet vast gehad maar wel vaak gezien. Denk dat als ik zo'n camera wil ze me het weer af gaan raden en met een andere digi aankomen zoiets als ik al had.
Bij mij werkt t toch altijd niet, als ze zeggen dat ik iets niet kan dan doe ik het toch wel om te bewijzen (jongpaard... ) en zo werkt het ook bij de camera. Heb er alle tijd voor om te oefenen en t boekje goed door te lezen. die man van m'n moeder zei tegen m'n oom en tante dat ik die canon dus wil hebben en zei er ook bij " ja ik heb t haar al afgeraden is echt niks voor haar blablabla" net als of hij wilde dat m'n oom en tante ook zouden zeggen dat t niks is. Dat is t stomme dat als ik iets wil wat volgens hun niet kan ze altijd familie erbij gaan betrekken. Ga binnekort wel even de stad in om de camera even vast te houden en nog even goed na denken. dan kan ik altijd nog kiezen of ik hem in de winkel haal of via internet bestel.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 02:01

oja, me zusje had een fotoshoot bij iemand uit het dorp. Hij heeft zelf een minolta nog wat...(weet m'n zusje niet meer) hij raad mij de camera ook af, hij zegt dat het een slechte camera is waar ik dus echt niet in geloof, lijkt mij een hele goeie camera eigenlijk te goed voor mij maar wil ook zeker wel meer leren. Volgens die jongen uit t dorp zijn de kleuren van Canon heel slecht, de kleuren zijn toch bij de meeste camera's niet t zelfde als in t echt...
Camera komt volgens mij niet voor niks goed uit de test. Ga binnekort toch maar even naar de winkel en dan kan ik hem even beter zien en nog wat dingen vragen. Beetje rond kijken waar ik hem goedkoper kan krijgen

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:33

IK ben ook een aantal winkels afgeweest, onder andere foto klein, correct mediamarkt en nog wat rondgebeld.
ZO ben ik toch voor de canon gegaan, die bleef in mijn hoofd zitten

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:22

Tsja! Hoe je het moet gaan vergelijken met een optische zoom weet ik niet...
Gewoon naar een winkel gaan, vragen of ze de lens er even opschroeven en dan maar kijken of het is wat je zoekt!
Voor rondom een bak met wedstrijden is het voldoende hoor! Zeker weten! Ik gebruik de lens buiten en ook wel voor endurancewedstrijden waar ze toch van over een aardige afstand komen aanrijden.

Maar de kleuren van een canon niet goed? Lijkt me stug! Het is toch de marktleider op digtale spiegelreflex-gebied...
En geloof me! Ik print geregeld foto's uit... Ze zijn erg mooi!

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:24

Oh, en kritiek van anderen...
Heeft jouw vader geen hobby waar toch wat geld in (gaat) zit(ten)??
Bijna elke hobby kost geld. En als je eenmaal je spulletjes compleet hebt, kost dit vrijwel niks meer!

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:57

de lens is gewoon 55-200 mm, niks met optische zoom en etc. Kijk maar eens op de camera die je nu hebt, daar staat ook wel het aantal mm x mm.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:04

heb de handleiding van de Canon alvast gedownload ga alvast beginnen met lezen.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:53

Haha! Dan heb je werk zat zeg!
Moet ik ook nog eens gaan doen

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:02

Gisteren wilde mijn vriendje de camera gaan kopen, OVERAL is alleen het showmodel te verkrijgen ...

Dus nu komt ie volgende week binnen als het goed is... weer een weekje wachten dus ... !

Heeft ondertussen al hier iemand de fuji s9500?