[Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiefsteIwan

Re: [Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:48

Ik is terug!
Leuke stukjes ja Ben benieuwd naar de rest

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 02:28

nou ik heb me de afgelopen 2 uur prima vermaakt

Ik vind je manier van schrijven heel bijzonder, het is alsof je het allemaal achter mekaar schrijft! erg leuk hoor

wacht vol smart op het volgende stuk..

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:11

waneer komt er een nieuw stukje! het is zo mooi en verslavend!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:18

ik ben zooooooooo benieuwd als ze die boswachter gaat bellen wat hij dan zegt!! Straks zegt zijn vrouw die dan opneemt van: " Helaas is mijn man overleden in het bos, ze hebben stoffelijk overschot van hem gevonden en ze vermoeden dat hij in stukken is gereten door een wild beest. "

haha sorry voor mijn grote fantasie

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:21

haha, aan zoiest dacht ik ook al

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:38

weer mooi geschreven hoor

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:48

waneer niet

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:05

Je hebt een leuke schrijfstijl en ik blijf het zeker volgen.
Verder dacht ik dat je ergens had geschreven dat ze in een dorp woont.

o0oJamieo0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:05

ik denk in een klein stadje want er waren wel gezellige terasjes enzo en een ziekenhuis

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:34

Oeh, I'm back.
Erg leuke stukjes hoor

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:00

Goed geschreven!
En spannend .

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 17:49

SORRY MOET NU WEG...vriendin heeft wedstrijd!! ik ga haar zo voorlezen!
Heb dus even snel een stukkie gemaakt en moet nu heeeeel snel weg!!!

VEEL LEESPLEZIER

Mijn rugtas voelde enorm licht, nu het zwaard er niet meer in zat. Ronan had het zwaard in het opbergvak in de scooter gelegd, onder de zitting waar Jeroen normaal zijn helm in legt.
Zuchtend dacht ik na over de wond van Ronan, ik hoopte maar dat zijn hals helemaal goed zou blijven en niet dat de zalf ook bij Ronan maar een weekje zou werken en dat het daarna weer erger zou worden. Ook wist ik niet of ik mijn ogen nu elke week moest blijven inzalven, daar had ik nooit genoeg zalf voor. Stilletjes vroeg ik mij af wat ik moest doen als mijn ogen over een weekje weer lelijk werden en ik geen zalf meer zou hebben, ik wist echt niet wat ik dán zou moeten doen. Als ik voor altijd lelijke, oude vrouwen ogen zou hebben, zou Ronan het vast uitmaken want wie wil er nou met een meisje dat er als een oude heks uitziet!?
Geschrokken van mijn eigen gedachten kamde ik met mijn vingers door mijn losse haar. De wind tilde mijn haar steeds op. Het was een lekker windje, helemaal niet koud.

Zometeen zou ik naar de boerderij fietsen, dan zou ik Lady gaan rijden maar eerst de boswachter met mijn mobiel bellen. Sara en ik hadden het blauwe stadsboekje in onze kast liggen in de schuur van de paarden. Dat lag daar omdat als er wat aan de hand zou zijn, hadden we meteen de belangrijkste telefoonnummers dicht in de buurt. Nog steeds kamde ik met mijn vingers door mijn bruine haar.
“Wat raar,” dacht ik,” het leek wel of een paar plukjes erg dof en grijzig leken.” Toen ik nog meer met mijn vingers door mijn haar kamde merkte ik dat er steeds meer losse haren aan mijn vingers bleven hangen! Geschrokken hield ik er meteen mee op. Ik moest en zou in het huisje nog meer zalf vinden want ik werd al bang bij de gedachte dat ik er straks helemaal oud en verdorven uit zou zien!

Met een gezicht vol spanning stapte ik op mijn zilverkleurige mountainbike. Met een paar pasjes zette ik af en fietste in de richting van de boerderij, als ik door zou fietsen deed ik er 12 minuten over.
Totdat ik wist wat er met de boswachter gebeurd was, zou ik heel erg gaan opletten als ik straks langs het stuk bos moest fietsen waar ik dat beest had gehoord.
Tijdens het fietsen vloog er opeens een enorme, vieze kever met harige voelsprieten op mijn stuur. Hij zat dicht bij mijn gezicht. Bijna reed ik de berm in omdat ik even niet meer op de weg lette! Met een afgrijzend gezicht probeerde ik de enge kever met mijn vingers weg te tikken, dat lukte gelukkig. Iets sneller trapte ik door op mijn mountainbike richting het bos.

Toen ik opeens weer naar beneden keek zag ik daar die vieze kever op mijn heup zitten! Met wat gewiebel op mijn fiets probeerde ik dat vieze beest weg te meppen. Paniekerig ging mijn hand zwaaiend langs mijn heup totdat ik merkte dat hij onder de rand van mijn strakke truitje omhoog kroop. “Iehhh!,” gilde ik paniekerig en maakte een noodstop waarbij ik met mijn fiets in de berm landde. Ik voelde iets kriebelen op mijn blote huid onder het truitje. Bang was ik dat het beest verder omhoog zou kruipen daarom gaf ik een klap op mijn zij. Het kriebelen was gestopt. Een vieze gedachte kreeg ik, dat dat vieze beest nu dood aan mijn huid zou kleven. Mijn truitje trok ik omhoog en zag de geplette kever. Misselijk werd ik toen ik zag dat het beest nu nog groter leek, hij was zou groot als twee duimnagels naast elkaar! De hele tijd zei ik “Iehhh gatverdamme!”. Met een groen blaadje veegde ik het kleffe beest van mijn huid. Op een ander blaadje spuwde ik wat speeksel en wreef mijn huid schoon, waar dat dode beest had gezeten.
Toen ik opkeek zag ik dat ik al dicht bij het bos was, nu nog maar 5 minuten fietsen.

Steeds iets harder, fietste ik richting het bos. Een beetje gespannen keek ik in mijn ooghoeken steeds naar de bomen die achter het hek ritselden. Even dacht ik dat ik iets verderop wat hoorde ritselen, maar toen ik bij die plek was zag ik dat het twee eekhoorntjes waren die over de stam omhoog renden. Het waren hele mooie eekhoorntjes geweest. Een was heel donker en had een donkerpaarsachtige gloed gehad, net zoals sommige paarden hadden.
Daar was de boerderij, ik reed de oprijlaan op en zette mijn fiets tegen de muur aan. Omdat het nog zo vroeg was, stonden de paarden nog op stal.
Rustig liep ik naar de schuurdeur en opende die. Een vrolijk gehinnik kwam mij tegemoet. Zachtjes praatte ik tegen Lady en aaide haar over haar hoofd. Ook Bandit kreeg wat aaitjes, maar die ging verder met hooi eten. De boerin Norah had al vroeg gevoerd zag ik. De paarden hadden hun brokken al gehad en waren druk bezig met het hooi dat in de hooiruiven lag.
Ik keek naar mijn kast en liep er naar toe. De spulletjes tilde ik op en zag dat daar het blauwe stadsboekje lag, ik opende het boekje en keek in het register waar de boswachters stonden. Onder het kopje ‘Natuur’ zag ik twee boswachternamen staan: Meneer Kip en Meneer Watermolen. “Ja meneer Watermolen was het!”, bedacht ik mij. Zijn naam had ik wel eens vaker gehoord. Mijn mobieltje pakte ik uit mijn rugtas en toetste het nummer in wat bij zijn naam stond. Snel bedacht ik mij wat ik zou gaan zeggen. Een paar keer hoorde ik een wachttoon.... toen werd er opgenomen. “Met mevrouw Watermolen?”, klonk er uit mijn mobiel…

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:59

Palhaço schreef:
Ik moest en zou in het huisje nog meer zalf vinden want ik werd al bang bij de gedachte dat ik er straks helemaal oud en verdorven uit zou zien!

moet dat niet bedorven zijn?

en nou weten we nog steeds niet wat er nou gebeurd is met die boswachter
je weet de spanning er inelk geval wel in te houden!

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:02

Volgens mij is de boswachter opgegeten .

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:16

ja dat denk ik ook het blijft spannend komt er vanavond nog een stuk

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:45

hahaha meneer kip hoe kom je erbij
let op je schrijffoutjes.

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:51

je stopt echt op van die momenten waar gtst ook altijd stopt, zo irrietant maar ook zo spannend

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:53

litatjuh schreef:
je stopt echt op van die momenten waar gtst ook altijd stopt, zo irrietant maar ook zo spannend

Ik kon er niet van slapen .

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:49

weer mooi stukje!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:17

Je hebt er nog een lezer bij
Heb alles gelezen en ben benieuwt naar het volgende stuk.
Het is heel leuk geschreven en nog spannend ook.

Ik denk dat dat zwaard er is om dat ''beest'' mee te vermoorden

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:25

of dat zwaard maakt juist beesten van mensen

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 21:29

mandy_b_s schreef:
hahaha meneer kip hoe kom je erbij
let op je schrijffoutjes.

Zou je willen schrijven welke schrijffoutjes? want ik 'dacht' dat Word alles er wel uitgehaald had.....
meisjj schreef:
Palhaço schreef: Ik moest en zou in het huisje nog meer zalf vinden want ik werd al bang bij de gedachte dat ik er straks helemaal oud en verdorven uit zou zien!
moet dat niet bedorven zijn?

Ik heb in het woordenboek gekeken wat nou de letterlijke betekenissen waren en bedorven lijkt mij inderdaad beter thanxx!

Leuke fantasie hebben een aantal hier trouwens!! ga er over nadenken want ik verzin telkens een nieuw stukje. Heb het verhaal niet in zijn geheel al af.... heb wel een idee waarnaar ik toe werk... dus reacties van wat je denkt dat er gaat gebeuren is altijd goed

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:35

schiet op met schrijven manon! ik wil de rest lezen!!! worden de ogen van Anne (:P) niet slechter als dat zalfje uitgewerkt is?? ze had toch eerst ook een bril?!?!

( haha, je hebt goed voorgelezen hoor )

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:18

dat ze dan nog slechtere ogen had dan eerst en dat ze nog grotere bril glazen moet
en deer haaar valt uit hihi
nej maar ze gebruikt haar gave ook niet zo veel ik zou gewoon lekker lui doen D:

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:44

leuk verhaal, ik ben benieuwd naar de rest