[verhaal] liefde en paarden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

Re: [verhaal] liefde en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:36

ik kan het niet verder lezen het blijft maar bij het stukje van dat marleen belt

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:50

Leuk meerrrrr.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:49

heb net ff het hele verhaal gelezen, is nogal verslavend ghaha idd meeerrrr

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:24

En,,.. waar blijft de rest,..

Krijgenw e weer 4 dagen niks,.,

Hahaha

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:07

Jeeej! Heb net alles gelezen! Je hebt echt een heerlijke schrijfstijl! Leest heel lekker, maar af en toe zitten er nog wat rare momenten in, vooral als Marleen bij paarden is. Ik vraag me ook af of Sjors nu bij Rob blijft staan? Kan ze niet verhuizen naar de stal van Achi? Is ook keigezellig voor Jesse!

En ik wil ook meeeeeeeeeer!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:45

Ik heb het net allemaal zitten lezen.
Het leest idd erg gemakkelijk en het is leuk om verder te lezen.

Er zitten wel wat dingetjes bij die niet echt geloofwaardig zijn,maar okee..

En net als wat Jennyzz zegt, ik vroeg met ook af of Sjors niet bij Achi kan staan..? Want van die eigenaar van Achi mocht ze toch ook al een ander paard erbij zetten toen voor de genezing, en ze vinden het jammer als ze weggaat.. Dus als ze Sjors daar zet dan gaat ze toch niet helemaal weg

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 21:19

Volgens mij, gaat er een heel groot stuk komen. . (dat probeer ik tenminste.. )

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:27

goedzo meid we wachten nog even in spanning af

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 21:54

“Haha, gek mens!” Jessy loopt naar binnen en zwaait naar Marleen. Wat was dat nou? Gaf Jessy haar net een zoen? Dat heeft ze nog nooit gedaan. Ach, nou ja, het zal wel niets betekenen. Toch? Met een raar gevoel in haar buik fietst Marleen naar huis. Als ze thuis komt staat het eten op tafel. “Hallo Marleen.” “Dag mam. Wat eten we?” “Bloemkool.” “O, oke.”
Marleen gaat aan de tafel zitten en haar moeder schept op. “Ho, ho! Sorry mam, ik heb echt geen honger.” Marleen kijkt haar moeder met een misselijk gezicht aan. Haar moeder pakt wat van Marleen haar bord af en schept het in haar bord. Marleen probeert een spontane lach op haar gezicht te krijgen, maar dat komt er niet echt uit. Snel eet ze haar bord leeg en loopt naar boven. Daar ploft ze op haar bed neer. Ze voelt zich duizelig, en nog steeds misselijk.
Wat was dat nou van middag met Jessy? Maakt ze zich er nou te druk over? Stelt ze zich aan?
Misschien kwam het gewoon een beetje te onverwachts. Marleen wil de computer aandrukken, maar is eigenlijk veel te moe en wil naar bed. Haastig poetst ze haar tanden en beland in bed. Ze kan niet in slaap komen en ligt 2 uur wakker. Dan eindelijk, valt ze in slaap.

Plots staan Marleen haar ogen wijd open. Het was Jessy, ze wilde haar kussen. Wat een rot droom! Marleen schud met haar hoofd, en wil vergeten wat ze net heeft gezien. Ze wordt er gek van. Het is acht uur ’s morgens en Marleen heeft ondanks alles, toch nog wel lekker geslapen. Ze pakt haar mobiel en zet hem aan. Geen berichtjes. Snel typt ze een smsje voor Jessy en verstuurt hem.

He Jess, heb je vanmiddag iets te doen? Ik wilde graag even ergens met je over praten. Het is nogal belangrijk.

Kusjes Marleen

Marleen strijkt met haar handen door haar haar en slaakt een diepe zucht. Wat een drukte allemaal, misschien wel om niets. Ze stapt uit bed en loopt op haar tenen richting de badkamer. Ze heeft nu even geen zin in haar ouders. Ze bekijkt zichzelf in de spiegel, en haalt een borstel door haar haar. Dan gooit ze een koude plens water over haar gezicht en loopt naar beneden. Ze smeert een boterham en gaat voor de TV zitten. Gelukkig, een tekenfilm. Eindelijk eens niet zo’n stom informatief programma. Daar heeft Marleen het helemaal niet zo op. Als ze haar boterham op heeft, drukt ze de TV weer uit. Ze neemt een glas melk, en sjokt weer de trap op. Aa, een smsje van Jessy. Gelukkig.

Hay Jess, ja is goed. Misschien kun je mee naar Achi komen. Dan kunnen we onze buitenrit ook afmaken. Als je het een goed idee vindt, zie ik je om 10 uur bij Achi zijn box. En anders bel je maar.

Greetz,

Jessy

Een buitenrit. Net wat Marleen nodig heeft. Even lekker uitwaaien. Hopelijk mag ze weer op Selma. Marleen trekt haar paardrijdkleren aan en gaat nog even een uurtje achter de TV zitten.
Dan fietst ze rustig richting de familie Kempers. Als ze de oprit opfietst, ziet ze Jessy haar fiets nog niet staan. Ze loopt richting het huis van de familie Kempers en belt aan. Mevrouw Kempers doet open. “Dag Marleen, wat kom je doen?” “Ik wilde graag een buitenrit maken met Jessy. Maar nou was mijn vraag. Mag ik op Selma rijden?” “Maar natuurlijk mag dat. Ga maar op wie je maar wilt. Als je het maar even meld.” “Dank u wel mevrouw.” Tevreden loopt Marleen naar de stal toe. Ze haalt Selma uit haar box en poetst haar. Net als Marleen het zadel wil pakken komt Jessy binnen. “Hè Marleen, ben je hier al lang?” Marleen krijgt gelijk een steek in haar maag als ze het blije gezicht van Jessy ziet. “Nee hoor, ik ben hier nog maar net.” Krijgt ze er nog net uit. Snel zadelt ze Selma op en loopt de stal uit. “Ik kom eraan hoor,” roept Jessy vanuit de stal. “Is goed.” Marleen voelt zich niet op haar gemak. Ze moet er zo meteen echt met Jessy over praten.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:01

Leuk stukje weer!!:)

allie_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:11

meeeer!!!!!:D

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 23:38

Ga maar door met schrijven hoor

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 03:46

Echt geweldig stukje alleen 1 klein foutje jessy smst naar Marleen en dat staat er dit: Hay Jess, ja is goed. Misschien kun je mee naar Achi komen. Dan kunnen we onze buitenrit ook afmaken. Als je het een goed idee vindt, zie ik je om 10 uur bij Achi zijn box. En anders bel je maar.
eigenlijk moet jess , marleen zijn maar goed kan gebeuren toch.

NOu groetjesss...

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:31

ja.. nu zie ik het.. bedankt.. ik denk dat er vanavond wel weer meer komt..

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:21

We wachten het [ongeduldig ] af

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:12

Nieuw stukje..

Ze moet er zo meteen echt met Jessy over praten. Als Jessy de stal uit komt lopen met Achi staat Marleen al op de weg. Snel stap Jessy in haar richting en houdt halt naast Selma. “Marleen, gaat het wel?” “Ja, uhm… wat dan?” “Je bent helemaal wit!” “O, dat kan,” probeert Marleen zo nuchter mogelijk te zeggen. “Nou ja, eigenlijk wel. Ik moet ergens met je over praten.” “Dat smste je me ja. Is er iets ergs gebeurt.” “Nou eigenlijk niet. Misschien maak ik me ook wel druk om niets. Het is alleen nogal moeilijk om te vertellen.” Marleen bijt op haar lip en slikt de tranen in haar ogen weg. Straks heeft ze het helemaal mis over Jessy. “Nou Jess. Ik voel me sinds gisteren niet meer op m’n gemak bij jou.” “Wat! Waarom?!” “Doe nou rustig! Het is al moeilijk genoeg hoor!” “Sorry. Maar hoe kan dat dan?” “Nou, die kus, weet je w…” “Hahhahahaha! O my god! Je bedoelt toch niet wat ik denk dat je bedoelt hè.” “Wat denk je dan dat ik bedoel?” “Dat ik verliefd op je ben?!” “Nou, ja.” Marleen wordt vuurrood. Ze schaamt zich dood. Waarom doet Jessy hier nou zo stom over. Snapt ze dan niet dat het al moeilijk genoeg was om te vertellen. “Doe normaal Marleen. Dat meen je niet!” “Jawel. Je hoeft toch niet gelijk zo banketstaaf te doen. Ik had het gewoon niet van je verwacht.” “Pfff. Nou, lekker is dat zeg. Ik was gewoon super blij. Of mag ik dat soms ook niet meer uiten.” “Nou sorry hoor. Maar dat kon ik toch niet weten. Ik ben dat niet van je gewend!” “O, dus dan maak je me maar gelijk uit voor lesbi.” “Ik zeg toch niet dat daar iets verkeerd mee is! Ik voelde me er gewoon niet lekker bij.” De tranen in Marleen haar ogen branden. En dan valt de eerste traan. “Wat! Ga je nu ook nog janken. Marleen alsjeblieft!” Marleen kijkt werpt een duivelse blik naar Jessy, en galoppeert snel weg. “Marleen, wacht!” Marleen doet net of ze Jessy niet hoort, en galoppeert door. Dan slaat ze een bos paadje in en laat Selma stappen. Wat een vriendin! Wat heeft Jessy de laatste tijd. Ze doet zo anders. Ze was altijd verlegen en stil. En moet je haar nu zien! De tranen blijven over Marleen haar wangen rollen. Hoe kan Jessy haar nu zo laten vallen!

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:08

CoOl
Ik heb het verhaal nu helemaal vanaf het begin door in 1 x gelezen,,
& ik wil wel graag MEER
Greetzz

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:21

Leuk stukje weer

Meer!!!!!!!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:32

oei spanned hoor zouden ze nu ruzie krijgen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:28

speciaal voor kim..

De tranen blijven over Marleen haar wangen rollen. Hoe kan Jessy haar nu zo laten vallen! Marleen houdt halt en stapt af. Ze aait Selma en aait door haar manen. Dan komt er iets in haar op:

Never forget,
That I love you.
Hold my hand,
And feel the love.

Please don’t forget me,
Don’t let my hand go.
Child,
You must know I love you.

Kaily,
I love you.

Dan houdt Marleen op met huilen. Ze herinnert het zich weer. Het zijn de laatste woorden van haar stiefmoeder. Haar vader en moeder zijn een tijdje gescheiden geweest. En toen heeft haar vader een tijdje een andere vrouw gehad, Leslie. Leslie noemde Marleen nooit Marleen, maar Kaily. Dat was omdat Marleen zei dat ze opnieuw wilde beginnen met haar leven. Leslie was echt geweldig voor Marleen. Ze was altijd super lief, maar zorgde ook dat Marleen niet een verwend nest werd. Ze wist altijd precies wat ze moest zeggen. Leslie was altijd een soort hele goede vriendin voor Marleen geweest. Maar toen kreeg ze kanker. Het was niet geneselijk, zoals bij Mickey. Nee, het was het einde. En doordat Marleen zich deze woorden weer herinnerde wist ze dat er iets mis moest zijn met Jessy. Jessy zou niet zomaar zo tegen haar doen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:32

hihi aller eerst hartelijk dank voor dit stukej speciaal voor mijn is weer mooi hoor zeker het gedicht

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:00

jah heel cool stukje!
ben benieuwd hoe dit afloopt!
snel weer nieuw stukje? *smeek smeek smeek smeek*

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:52

hier weer een stukje
er lezen niet zoveel meer..
Dan stapt ze op en rijdt door tot ze Jessy tegenkomt. “Jess, het spijt me.” “Nee, ik moet sorry zeggen. Ik schaam me rot.” “Laten we het gewoon vergeten.”
“Lijkt me een goed idee Marleen.” Jessy knipoogt naar Marleen en dan schieten ze in de lach.
“Wat kunnen we soms ook raar doen hè Jess.” “Inderdaad. Echt wel!” “Nou, kom op met die buitenrit!” “Go Achi, go Achi. Je bent de beste, je bent de beste!” “Haha, raar mens. Go Selma!” Ze galopperen weg.
Als Marleen en Jessy helemaal bezweet terug komen van de buitenrit. Zien ze een paar mannen die met een paard aan het prutsen zijn. Ze krijgen hem maar niet uit de trailer.
“Zullen we kijken of we kunnen helpen.” Marleen kijkt Jessy vragend aan. Die haalt haar schouders op. Jessy heeft het niet zo op moeilijke paarden. “Als jij Achi en Selma nou afzadelt, dan kijk ik of ik kan helpen.” “Is goed. Maar Marleen, kom je zo wel dan?” “Ja hoor, ik kom zo snel mogelijk.” Marleen loopt richting de trailer en ziet dat het om een New Forest paardje gaat. “Lukt het?” “Waar lijkt het op meisje. Kun je weg gaan? Je loopt in de weg.”
“Pfff, leuk zeg. Ik wilde alleen maar helpen.” “Nou, kom dan maar hier.” Marleen loopt de trailer in en bekijkt het paard. “Mooi beestje.” Marleen kijkt richting de man met wie ze sprak. “Wat doe jij hier?!” Ze keek Rob recht in de ogen. “Marleen? Ik kan beter vragen wat jij hier doet. Ik dacht dat je paard bij ons op stal stond.” “Pardon?! Dus dat betekent dat ik nergens anders meer mag komen.” “Inderdaad, je hebt het gelijk bij het goede eind.” “Wat! Geintje zeker?” “Nee ik meen het. Je paard staat bij ons. Dus dan wil ik ook niet dat je ergens anders heen gaat. Om concurrentie tegen te houden. Snap je?” “Snap ik het?! Snap ik het?!
Alsjeblieft! Vergeet het maar! Ik sta niet langer op jullie stal! En je red jezelf ook maar met dit paardje. Pfff. Alsjeblieft zeg!” Boos loopt Marleen de trailer uit. Marleen loopt de stal binnen. “Waaah!” “Wat is er Marleen?” “O, ik word gek!” Marleen vertelt Jessy wat ze net heeft meegemaakt en overdrijft sommige dingen natuurlijk een klein beetje. Dan staat ze op en veegt het zweet van haar voorhoofd. “Ongelooflijk hè! Ik haat die Rob echt. Laatst ook al, ik moest me afmelden of zo als ik weg ging. Echt gewoon dom!” “Wat een raar figuur zeg! Als het kan zou ik haar daar snel weghalen!”

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:09

hm rob is lekker bezig hij doet net of ie er vader is zeg baba wa een eikel maar je heb weer super geschreven ben blij dat ze toch geen ruzie heben gekregen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:17

Idd.. gaat lekker met hem..
Goh kim.. wat heb je een leuke ava..