Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:44

Laatst foto's gemaakt van een veulen van een vriendin. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze op de auto stand schiet...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:50

Wat een knapperd! Ziet er netjes uit hoor. Je kunt altijd nog gaan experimenteren in een half-automatische of handmatige stand. Drie en vier vind ik zelf het mooiste.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:59

Dank je wel! Geen idee hoe dat moet. Ik moet mij er eens in verdiepen...

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:32

Afbeelding

Paar weken geleden op wedstrijd in Leende foto's gemaakt.
Ik heb vandaag ook een 70-200 f/2.8 besteld, ik hoop dat die volgende week dinsdag binnen is!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:28

Maar zijn jullie nog beginnende fotografen dan?
Een 70-200 lens is ontzettend duur

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:19

Matheno schreef:

Hmm, definieer "beginnend". Ik ben nu sinds een jaar denk ik echt meer op handmatige of semi automatische stand aan het schieten en experimenteren. Daarvoor fotografeerde ik ook wel, maar niet zo frequent. Wel zeker 5 jaar een Nikon gehad voor ik dit jaar de overstap heb gemaakt naar de D7200 en de 70-200 lens (wel allemaal tweedehands).

Was wel even slikken ja, maar ben qua kwaliteit wel zo verbeterd dat ik nu langzaam een echt portfolio wil aan leggen voor opdrachten :)

Nu vooral oefenen en vriendinnen stalken met hun pony's haha

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:45

Matheno schreef:

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar bezig geweest met fotografie, maar veel minder lang echt serieus. Ik denk dat ik mezelf nog wel een beginner mag noemen.
Overigens ben ik 16, ik als scholier heb ik ook geen mega budget, dus ik heb een occasion lens van Sigma gekocht.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:16

Ik ben vandaag op een car cemetry geweest. Ontzettend gaaf! Heb behoorlijk wat geschoten met een 12 mm lens. Tips zijn welkom, zeker voor bewerking. Ik heb deze foto's nu even snel bewerkt via telefoon (alleen licht) gezien ik geen laptop heb hier.
Afbeelding

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:32

J0anieke schreef:
Ik ben vandaag op een car cemetry geweest. Ontzettend gaaf! Heb behoorlijk wat geschoten met een 12 mm lens. Tips zijn welkom, zeker voor bewerking. Ik heb deze foto's nu even snel bewerkt via telefoon (alleen licht) gezien ik geen laptop heb hier.
[ [url=m/vejXND.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0kJUjW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwijl!! En dan nu de brandende vraag waar kan ik zoiets gaafs vinden??

Over de foto’s ik vind ze onwijs gaaf! Mooi licht verder nog niet direct een grote tip maar ik begin ook net wat meerlenzen te proberen dan alleen de kit lens te gebruiken. Eind augustus een foto weekend hopelijk is die heel leerzaam en leuk!

Zo ik kon me niet bij het meelezen houdem :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:23

In Båstnäs, Zweden.
Wel een tip om even het bord vooraan te lezen als je er heen gaat. Ze vinden fotografen etc prima, maar t is wel privé terrein.
Spoiler:
“This car cemetery is private property. You may still look, take pictures but DO NOT take away parts. Do not destroy or in any other way disrupt this place. If you open a car door, please shut it again so the next visitor get the same experience as you did!! For info: after about 30 burglaries this year I’m fed up with it! I’ve made traps in the buildings so if you get hurt or die, I DON’T CARE! Remember in this place no one can hear you scream…” :=

mls_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:46

Dingen zoals de car cementary zijn urbex plaatsen. Deze en ook 1 zoals het stadje doel zijn heel populair en dus ook niet echt onbekend. De meeste plekken zijn dus wel in zekere zin geheim. Hoe meer mensen er komen hoe minder het blijft dus kijk daar wel mee uit!
Citaat:
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints

Zeker de 'echte' urbexers zijn hier mega gevoelig in, en snap t ook wel, het is een gave tak van de fotografie, maar als al die toffe plekken bekend worden gaat iedereen er heen en wordt het vaak vernield of erger -O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:52

Dit is niet echt een urbex plek, gezien er gewoon mensen wonen. Je bent er welkom als je de grond met respect behandeld. Er staat ook dat het een soortement museum is.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:08

Ik ben ooit eens op een echte urbexplek geweest voor foto’s en zelfs daar was al flink wat vernield. Doodzonde.

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:11

Wauw, gaaf!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:33

Matheno schreef:

Dat dacht ik dus ook :')

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:17

Ik doe ook super veel urbex, daar maak je vaak de mooiste foto's!
Doel is heel leuk om foto's met auto's te maken <3
Afbeelding
Afbeelding

Of deze aan de kanten van Berlijn
(Eentje bij het huis van Gobbels)
Afbeelding
Afbeelding

De laatste 2 zijn onbewerkt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:05

Beide foto's zijn genomen met nikon d3400 camera met Nikon AF-P DX Nikkor 10-20mm f/4.5-5.6G VR objectief. Helaas had ik mijn statief niet mee, maar toch erg blij met de resultaten! Foto's zijn nog onbewerkt.

Afbeelding
10 mm, f10, 1/25

Afbeelding
10 mm, f10, 1/10

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 01:03

J0anieke schreef:
In Båstnäs, Zweden.
Wel een tip om even het bord vooraan te lezen als je er heen gaat. Ze vinden fotografen etc prima, maar t is wel privé terrein.
Spoiler:
“This car cemetery is private property. You may still look, take pictures but DO NOT take away parts. Do not destroy or in any other way disrupt this place. If you open a car door, please shut it again so the next visitor get the same experience as you did!! For info: after about 30 burglaries this year I’m fed up with it! I’ve made traps in the buildings so if you get hurt or die, I DON’T CARE! Remember in this place no one can hear you scream…” :=

Dankjewel! Heel gaaf en begrijpelijk dat je alles in originele staat moet behoeden. Juist gaaf zoals het is.

En dat het een urbex plek kon zijn heb ik nooit bij stil gestaan. Die fotografie tak is wel onwijs gaaf!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 01:15

Mag ik me ook melden? Ik fotografeer af en toe met een canon 2000D. Vraag me even niet welke lens want hij ligt alweer een eeuwigheid in de kast. Toevallig voor woensdag weer een keer wat gepland.

Dit zijn mijn voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:57

Buffelduke schreef:
Daarbij vind ik trouwens de kwaliteit van je body ook erg uitmaken. Als je een canon 1100D hebt, met een goede lens, of een canon 5D MarkIII dan scheelt dat ook in kwaliteit. Vind het altijd afhankelijk van beide factoren.

Ik fotografeer met dezelfde lens als een vriendin maar ik ga nooit de kwaliteit bereiken die zij met haar body krijgt.

Als je een 70-200 2.8 op een 1100D draait kun je net zulke platen schieten als een 5D3. Je body is allemaal leuk en aardig maar at the end of the day is het voornamelijk een doorsluis voor het glaswerk wat je erop draait :) Kijk je hier niet gek op, investeren in een body heeft pas zin wanneer je daadwerkelijk tegen problemen aan loopt en zie het ook niet als een obstakel. Ik ken genoeg mensen die met instap modellen betere platen schieten dan met fullframe bodies.

mls_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:14

Courses schreef:
Buffelduke schreef:
Daarbij vind ik trouwens de kwaliteit van je body ook erg uitmaken. Als je een canon 1100D hebt, met een goede lens, of een canon 5D MarkIII dan scheelt dat ook in kwaliteit. Vind het altijd afhankelijk van beide factoren.

Ik fotografeer met dezelfde lens als een vriendin maar ik ga nooit de kwaliteit bereiken die zij met haar body krijgt.

Als je een 70-200 2.8 op een 1100D draait kun je net zulke platen schieten als een 5D3. Je body is allemaal leuk en aardig maar at the end of the day is het voornamelijk een doorsluis voor het glaswerk wat je erop draait :) Kijk je hier niet gek op, investeren in een body heeft pas zin wanneer je daadwerkelijk tegen problemen aan loopt en zie het ook niet als een obstakel. Ik ken genoeg mensen die met instap modellen betere platen schieten dan met fullframe bodies.

Dit *\o/*

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:40

Hey ! leuk topic, ik meld me ook graag!

Sinds kort in het bezit van een Nikon D300S. Heb er verschillende lenzen bij.

Vanmiddag wat huisdieren gestalkt hihi. Gemaakt met een 18-55 mm VR lens.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie hier van?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:55

Die eerste lijkt wel een tekening joh :oo

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:28

Nayomie schreef:

Is dat goed of slecht :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:30

Koekeroekus schreef:
Nayomie schreef:

Is dat goed of slecht :')

Ik vind het heel tof :j Is ook een hele klus.