[FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43522
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:40

Dank je! Het is de Clauscentrale bij Roermond, vanaf de Maasplassen.

Muronia

Berichten: 19689
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:14

Week 7:
Afbeelding

DrawnHorse

Berichten: 1573
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:29


quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:02

Week 7:
Afbeelding

Gerdjee

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:06

Gerdjee schreef:
week 6

Weer terug op school na een halfjaar stage, we mochten weer spelen in de studio!


[ Afbeelding ]Maddie by Winniephotography, on Flickr



Ik zie nu dat ik er week 6 bij heb geplaatst maar dit moet natuurlijk week 7 zijn!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:47

Chaos deze week. Dus even weinig tot geen tijd gehad er op uit te gaan, dus even een oude doos foto :=

Week 7:
Afbeelding
Zomaar ergens een stapel hooibalen in het land...

Niobe

Berichten: 8016
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:54

week 7
Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:02

Week 7!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102476
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:06

Mooie DOF hierboven!!

Fem

Berichten: 12526
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:39


Fris

Berichten: 833
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:05

Week 7

Weer een kattenfoto :') Maar wel deze week gemaakt! :)

Afbeelding

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:18


Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:50


Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:56

Week 7:
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8955
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:02

Week 7, voor het eerst weer waterpret :D
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:27

Week 7
Mijn nieuwe Russische lens geeft maar een beetje flair gelukkig. :') <3

Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:03


hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:14

Ik ben helaas niet in de gelegenheid om iets te uploaden deze week.. :(

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:31

Noo, wel een foto gemaakt maar vergeten te uploaden ;(

Hierbij mij week 7 nog:
Afbeelding
Week 7

Gerdjee

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:35


Gerdjee

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:58

Feedback week 7

Calice: Mooi halfportret van je kat, ik zie wat je wilt doen met je zwartwit bewerking en dat is mooi, maar er gaan wel veel details verloren naar mijn idee…

Athelas: Mooi portret, fijne lichtinval

Danuah: Leuk drieluik! Inderdaad jammer van de oortjes, Heb je photoshop? Want daar kun je ook goed een drieluik in maken. De licht inval is trouwens echt prachtig.

R_emkee: Wauw wat een knaller! Prachtig!

Deniseee96: Het lijkt een beetje een zomaar geschoten foto, maar er zit wel een mooi lijnenspel en ook de regel van derden is meegenomen.

JewEmm: Wat een fijne lente foto. Heel fijn om naar te kijken en hij valt ook echt op. Mooie manier om gewoon een paar koeien in de wei interessant te maken.

LoveUggs: Prachtig! Je gaat ontzettend vooruit met de studio foto’s van je katten! Heb je bij deze foto naderhand een vignet toegevoegd of een spot op de achtergrond gezet waardoor je de vignet hebt?

Biebz: Leuke foto, de scherpte ligt op het oog dus dat is goed, maar de compositie kan nog wel wat spannender.

Dandy200: Ik hou er niet zo van als er met tegenlicht het model op deze manier belicht word, maar ik vind het wel tof dat je nog net dat details in het linker oog ziet.

8nnemiek: Ja mooie foto! Mooi die reflectie in het water, ik moest alleen wel lang kijken naar die zwarte stip, maar ik zie nu dat dat dus een koe is.

Bnet: Mooi de regel van derden toegepast. Wat waren je instellingen en heb je een statief gebruikt?

Suuszels: Mooi! Zeker de schaduw strepen over de modellen heen. Erg sfeervol ook de band die je ziet tussen de twee vrouwen.

Bellatrix: Ik heb mooiere beelden van je gezien… Het is een prima beeld, maar normaal zijn ze toch iets spannender!

Murosch: Het hoofd van het paard is zo te zien scherp, maar het meisje op de foto niet. Probeer op zo’n moment je diafragma getal iets hoger te zetten. Verder is het licht in het oog van het paard erg mooi.

DrawnHorse: Gave foto! Mooi scherp en het licht valt ook mooi op de motor.

Quintenvo: overal zie ik deze foto voorbij komen! Erg gaaf is ie. De schaduw bij het oor stoort me wel een klein beetje.. maar aangezien je volgens mij met natuurlijk licht hebt gewerkt kun je daar natuurlijk ook niet veel aan doen.

Ricie: Mooie lichtinval. Prima compositie

Niobe: Ik vind dit een ontzettend leuk beeld! De kat ziet er uit zoals het een kat betaamd. De baas in huis

xMayo: Erg gaaf! Prachtige zachte achtergrond en het hondje is zo mooi scherp!

Fem: Heel mooi beeld! Fijn dat je de plantjes zo voor en achter ziet. Zo creeer je een mooie diepte in je beeld.

Fris: Leuke foto! De kat kijkt mooi recht de lens in en ik vind het een otnzettend fijn beeld.

Bentefoto: Hij is ontzettend warm… Ik ben er niet helemaal weg van. Wel vind ik de onscherpte mooi toegepast

Sharani: Lente! Ik denk dat je hem best nog wat lichter had kunnen maken om het een nog meer lente gevoel te geven en dan komen de kleuren ook beter tot hun recht denk ik.

Cubalibre: Ik kan niet helemaal zien wat het is… het maakt het beeld daardoor wel interessant, maar ik vind het niet heel spannend..

Tigress: Mooi hoe jij altijd weer een totaal andere foto in kan leveren ondanks dat het elke keer hetzelfde model is! Knap hoe je dat doet.

Magda_90: Wauw wat een leuk en tof beeld! Heel erg mooi.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:41

Gerdjee schreef:
LoveUggs: Prachtig! Je gaat ontzettend vooruit met de studio foto’s van je katten! Heb je bij deze foto naderhand een vignet toegevoegd of een spot op de achtergrond gezet waardoor je de vignet hebt?


Dank je wel! <3 Ik heb beiden gebruikt. Ik heb een lampje op de achtergrond gericht, maar aangezien ik meestal alleen ben als ik de heren op de foto zet, is het soms erg lastig ze te sturen zodat ze op de juiste plek zitten. Nu verplaats ik zelf wel iets maar t is niet ideaal. In de nabewerking 'trek ik het dan recht' als het ware. De belichting op de katten is altijd wel goed, dus heb 1 laag met kat en 1 laag waarin ik de achtergrond dan juist belicht heb. Maskertje erover en tadaaaa. Daarna dan meestal een vignetje om het wat egaler te maken en dan ben ik helemaal happy. :j

Gerdjee

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:50

LoveUggs schreef:
Gerdjee schreef:
LoveUggs: Prachtig! Je gaat ontzettend vooruit met de studio foto’s van je katten! Heb je bij deze foto naderhand een vignet toegevoegd of een spot op de achtergrond gezet waardoor je de vignet hebt?


Dank je wel! <3 Ik heb beiden gebruikt. Ik heb een lampje op de achtergrond gericht, maar aangezien ik meestal alleen ben als ik de heren op de foto zet, is het soms erg lastig ze te sturen zodat ze op de juiste plek zitten. Nu verplaats ik zelf wel iets maar t is niet ideaal. In de nabewerking 'trek ik het dan recht' als het ware. De belichting op de katten is altijd wel goed, dus heb 1 laag met kat en 1 laag waarin ik de achtergrond dan juist belicht heb. Maskertje erover en tadaaaa. Daarna dan meestal een vignetje om het wat egaler te maken en dan ben ik helemaal happy. :j



Super! Dankjewel voor je uitleg :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102476
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:37

Gerdjee, klopt hoor, was inspiratieloos. :=

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:38

Gerdjee, bedankt voor je feedback!

Zo uit mijn hoofd waren de instellingen: f 1/5.6, 1/400 s, ISO 200. Ik heb het een en ander geprobeerd en vond dit het beste resultaat geven. Ik heb dit zonder statief gedaan.
In de nabewerking heb ik het contrast wat naar beneden gehaald, zodat de grijze vlekken van de maan wat meer terug zouden komen. En dan het blauw weer wat omhoog gehaald, omdat de foto anders wel erg grauw werd.
Ik ben wel nog een absolute beginner, dus misschien dat je met andere instellingen of andere nabewerking nog wel een mooier resultaat krijgt.