[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:42

Week 2

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:48

magda_90 schreef:
Mariett schreef:
Mijn week 2, een trots haantje op een berg mest:
[ Afbeelding ]

Heb jij iets weggewerkt rondom de kop? Want er is een waas te zien namelijk alsof je iets weggewerkt hebt.

Nee, heb er eigenlijk nauwelijks wat aan gedaan voor een keertje, normaal werk ik dingen weg, nu net niet :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:51

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:58

week 2
Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:25

Januari = examens...
Niet veel tijd gehad daardoor, maar ik heb toch nog een nieuwe foto's kunnen maken.
In overleg met Agossie hierbij ook nog mijn week 1 (school kwam even voor...)
Iedereen een late gelukkig nieuwjaar, en voor de mensen die net zoals ik aan het studeren zijn,
heel veel succes! (zijn er eigenlijk nog mensen die nu examens hebben?)

Week 1
Een poging to een creepy foto...
Afbeelding

Week 2
Ik hoop dat ik op de juiste manier verkleind heb :P
Hierbij mijn eerste poging tot het bijeenplakken van een panorama...
Afbeelding

boktupload

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:46

Mijn week 2 :D

Lastig z'n zwarte gitaar en donkere achtergrond, enige puntje vind ik dat het jammer is dat je de gitaar niet helemaal ziet/hij overloopt met de achtergrond..
Had de gitaar ook liever nog wat scherper gewild, maar het is een bewegelijke gitaar speler dus sowieso al wat lastiger :D
Afbeelding

Hier verzamel ik ze; Linkje naar het album

Gianti

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:14

eentje maar van de mooie zomer waar ik zo veel zin in heb weer <3 helaas viel shoot van deze week totaal in het water :'(

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:21

Hier kom ik nog eens op de valreep. Ik heb wat internet problemen en heb het de hele week al wat uitgesteld, maar inmiddels dus amper internet en ook nog geen office. Zodoende heb ik nog geen feedback geleverd, maar ben dit nog wel van plan :j Want het is leuk en leerzaam.

Iedereen bedankt voor de feedback, en wat leuk dat iedereen zo fanatiek is :j
De meeste mensen hadden - terechte - kritiek wbt de onscherpte op de persoon. Hier baalde ik zelf ook een beetje van. Ik heb mijn autofocus nog niet onder controle, scherp altijd handmatig, maar dan moet je wel snel zijn als je mensen fotografeert. Plus de zenuwen om hen te fotograferen... Maar, ik ben het drempeltje toch maar weer over.

Mijn week 2 is gemaakt in week 1, waarin ik enkele urbex locaties heb bezocht. Ik heb nog niet zoveel met mijn foto's van die week gedaan, maar heb hier toch een foto die 'een voorproefje' symboliseert.

Afbeelding

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:31

LoveSenna schreef:
Mawrr: Mooie foto, alleen jammer dat de foto een beetje donker is, ik had het voorste dier nog wat opgelicht. Ook jammer dat er dieren op de achtergrond aanwezig zijn, het leid de aandacht wat af van het onderwerp.

Thanks voor je feedback. Wilde honden leven in een roedel, en de band tussen die dieren is heel intensief. Ik heb daarom bewust gekozen om er een individu uit te pikken die het hoofdonderwerp zou worden, zonder dat ik het pack-idee zou verliezen. Daarom heb ik het hoofdonderwerp er ook uit proberen te laten springen, dmv lage F.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:38

Zoals beloofd doe ik ook een feedback rondje. Ik ben weer lekker thuis in Joburg mét internet *\o/*
Ook iedereen bedankt voor de feedback op mijn foto!

F_Orumster: Mysterieuze foto! Ik had zelf wel wat meer van het huisje willen zien, het lijkt zo'n knibbel-knabbel-knuisje-huisje. Ik had zelf een kleiner diafragma gebruikt.
Gianti: Wat jammer dat je shoot deze week niet ging zoals gepland... iig vind ik deze foto wel heel mooi! Fijne kleuren ook.
Hamsterfan: Mooi! Inderdaad jammer dat de gitaar niet helemaal scherp is, maar verder heeft de foto wel een ziel.
Caaramel: Mooi uitzicht, is dat vanuit je huis? Ik vind sommige elementen op de foto alleen niet zo erg mooi, wat voor mij een beetje storend oogt.
Horserider22: Wat een fijne kleuren om naar de kijken!
Niobe: Wauw mooi! Vind dit echt een gave foto, vooral met die onscherpte. Niets op aan te merken (:
Sanneb: Aaaah wat een dotje! Die oogjes ook, ik ben verliefd hihi. Leuke foto!
Annetjuuh: Ik zou de foto volgende keer iets ruimer nemen, nu is ie wat mij betreft iets te krap uitgesneden.
Eefsel2109: Erg mooi! Mooi scherp ook
Joeluna: Het blad eronder vind ik inderdaad erg mooi, leuke toevoeging aan de tulp. Persoonlijk vind ik de onscherpe tulp niet erg storend. Hij is wel erg fel van kleur natuurlijk en daardoor best opvallend, maar ik vind het wel wat hebben.
Sanne1992: Ik vind de bloemen op het hout een mooie combi. Voor mij is de foto alleen iets te donker. Vooral bij bloemen hou ik er wel van als het fris oogt.
Mariett: Erg leuk!! Mooie scherptediepte en mooie kleuren. I like!
Tesseke: Prachtige foto!
JewEmm: Ben je op de rails gaan staan? Daredevil! Verder een hele mooie foto met die sneeuw en de lichtjes.
Moirin: Het lijkt een beetje alsof er wat scherpte mist, maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen. Verder vind ik hem heel leuk, mooie uitsnede, mooie kleuren en mooie bokeh.
Stal_Fiore: Leuk dat het paard zo 'uit de bosjes' komt springen. Ik vind de lucht alleen een beetje overbelicht wat mij een beetje stoort.
Bumblehorse: Ik hou zo van deze fotos met van die herfstkleurtjes. Echt prachtig.
Biebz: Wauw wat een leuke foto! Hoe heb je die gemaakt zo blackphoto? In huis?
Tigress: Prachtige kleuren. Deze foto heeft echt sfeer, heel mooi. Het onscherpe takje (neem ik aan?) in de voorgrond gaat voor mij iets te veel over de kop van de hond heen, maar ik vind het wel een leuk detail bij de foto.
Ingvild: Ik had zelf iets meer van het plantje laten zien in de foto. Wel heel mooi met die onscherpe achtergrond.
Horses_m: Wat een leuke hond! Hij komt er mooi uit zo in de sneeuw.
MarijeR: Cute is echt meer dan genoeg voor deze foto!! <3 <3
Pradadaan: De dekentjes storen mij persoonlijk een beetje. Als je de verschillende kleuren vachtjes had kunnen zien had ik dit een hele mooie compositie gevonden, ik had nu denk ik een groter diafragma gebruikt, en dan proberen het paardenhoofd er nog meer uit te laten springen.
Murosch: Wat een schatje, en wat heeft ie een lol! Vind dat dat leuk is vastgelegd, ookal is ie misschien niet zo technisch perfect.
Magda_90: Ontzettend gaaf met die natte sneeuw. Mooi vastgelegd!
Agossie: Ik vind het wel een hele leuke foto, weer eens wat anders.
Asselruiter: Goed toch, dat je jezelf zo bij het begin verder gaat ontwikkelen! Wat een prachtig paard, hij matcht heel mooi bij de achtergrond vind ik.
Jessica_1998: Ik had een andere achtergrond gebruikt en de hem 'los' gehangen. Nu hangt ie tegen een muur aan, wat de foto een beetje saai maakt.
Calice: Erg mooi! Niets op aan te merken.
Revanches: Mooi! De kleuren zijn voor mij iets te dromerig, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Fem: Echt een mooie foto! Mooi detail ook. Niets op aan te merken.
Eske_b: Hij is een beetje onderbelicht. Hij oogt ook een beetje paarsbruin op mijn scherm, ipv de natuurlijke kleuren.
Marjoow: Mooi met die scherptediepte en van boven!
Dandy200: Wat een lief koppie. Heb je de achtergrond onscherp gemaakt in nabewerking? Het lijkt alsof er een randje te zien is rondom de hond. Ik vind hem ook ietsje te donker.
xniieeenke: Prachtig! Mooi scherp ook, met name de oogjes. Echt heel fijn om naar de kijken.
Fris: Gaaf dat oog!
LoveSenna: Mooi scherp!
RianC: Mooie foto! Ik ben niet zo thuis in de modelfotografie dus ik kan niet echt op of aanmerkingen geven, maar ik vind het een fijne foto om naar te kijken!
Sanne_com: Mooi! Vooral het detail in de lucht en die doorkomende zon spreekt mij erg aan.
ILoveJip: Mooie kleuren! Helemaal zonder enige nabewerking.
Jesicaaaa: Mijn eerste gedachte was ook de overbelichting, maar dat had je zelf dus al gezien haha (:
S_imonee: Dat is zeker moeilijk! Ik vind dat het resultaat er mag zijn.
Rosslover: Aparte compositie, interessant!
_Marjolein: Leuk die schaapjes in de sneeuw. Jammer dat het achterste schaapje wat onscherp is, ik had zelf een hogere F gekozen.
GerdjeHoran: Erg mooi! Vooral de scherpte spreekt me erg aan, en dan met name bij het oog. Ook staat de keelzak er erg mooi op met opvallende kleur. Normaal zou ik zeggen dat ik liever de hele snavel erop had gezien, maar op een of andere manier stoort het me nu helemaal niet. I like!!
Bellatrix: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hij glanst in ieder geval prachtig :D!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:44

Iedereen bedankt voor de feedback! Het lukt mij niet om een hele lijst te maken qua tijd maar zal proberen om zo nu en dan tussendoor te reageren als me iets opvalt (of als ik iets gewoon gruwelijk mooi vind :D )

Mijn week 3, gisteren gemaakt bij zonsondergang er lag al een deel ijs op het meertje en vond de weerkaatsing van de rook zo gaaf :D

Afbeelding

In het groot hier te bekijken

https://myalbum.com/photo/57Mcu8o5O9zk/1k0.jpg

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:00

Mawrr, bedankt voor je feedback, ik snap wat je bedoelt. Op de laptop, waarmee ik hem geüpload heb, was die mooi licht. Maar op de computer zie ik nu hetzelfde. Ook net wat te donker voor het mooie. Zal er eens op letten.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:36

Mawrr, bedankt voor de feedback!!!
Je hebt gelijk wat betreft storende elementen, wat zou jij dan doen, proberen wegwerken, of bijsnijden?
En dit is inderdaad van bij mij thuis, dus echt 'mijn' uitzicht, en vanuit dat standpunt horen de storende elementen er voor mij gewoon bij :) (maar puur voor de foto is dat natuurlijk anders)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:45

Bedankt voor alle feedback! Ik heb er momenteel even geen tijd voor, ben bezig met de afronding van stage, maar zodra ik tijd heb ga ik er ook weer eens voor zitten :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:50

Niet afgelopen week gemaakt, kwakkel wat met gezondheid maar wel een recente foto.

Mijn Week 3.
Afbeelding

Iedereen bedankt voor de feedback!
Over het algemeen is de mening dat ik de foto iets te donker gemaakt heb met de rand eromheen :=

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:04

@Mawr. Ja, op de beveiligde overgang tussen de 2 perrons. Ik heb echt om de veiligheid gelet hoor! Ik ben redelijk bang voor treinen :P Het is enkel spoor. En ik heb 3 seconden op m'n hurken gezeten, geklikt, terug van het spoor, gecheckt of de foto gelukt was, en op die manier nog 2 foto's gemaakt. Veiligheid boven alles!
Ik zou de eerste trein van die ochtend hebben, maar die was afgeschaft. Dus had ik 35 minuten voordat de eerste trein kwam. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:33

LoveUggs, die foto komt mij bekend voor...heb je hem al eens gepost?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:36

week 3

Mijn "nieuwe pareltje" Ik hoop over een tijdje analoge foto's in te kunnen leveren!

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:15

Ik ga winterse plaatjes maken! :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:42

Dankje Mawrr! Dat takje ervoor (is inderdaad een takje, hij zat in de heide :)) ) was een twijfelgeval inderdaad. Het was een lucky shot toen hij door de heide heen liep. Ik vond het wel wat hebben, maar ik twijfelde in hoeverre het te veel van het takje zou zijn :j Bedankt voor je input!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:25

Bellatrix schreef:
LoveUggs, die foto komt mij bekend voor...heb je hem al eens gepost?

Ja, maar niet als POTW.
Stond oa op een fb pagina en in een foto topic op bokt.
Is mijn bijrijdpaard Rhea.

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:22

Afbeelding
Mijn Week 3! Ik ben altijd lekker vroeg :=
de kwaliteit is wel opeens weg... sorry for that! (veel mensen zullen wel zeggen is scheef bla bla bla.. maar heb nog geen goed programma om 'm recht te zetten, maar wsl vanavond photoshop aanschaffen :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:25

@JewEmm
Ik zie dat je voor deze foto op de sporen bent geweest? Neem dit aub niet persoonlijk, maar ik vind echt dat we dit soort foto's zouden moeten bannen van een forum als dit. Het is en blijft gewoon levens gevaarlijk. In mijn opleiding fotografie is een paar jaar terug een meisje verongelukt door foto's te gaan maken op de sporen. Het is ook nog eens verboden..

Nogmaals, niets persoonlijk maar het is gewoon ongelofelijk gevaarlijk en absoluut geen voorbeeld voor andere fotografen.

@F_orumster Ha grappig! Die herken ik, dat is suuuper dicht bij mijn huis! Grappig dat je voor de maiskolf als onderwerp kiest bij zo een gebouw!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:31

Deze week kies ik voor een TB foto.. Eentje waar ik stiekem echt trots op ben. Hij is gemaakt op horse-event. Ik was daar als boktfotograaf!

Week 3:

Afbeelding