[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:42

naomi_g1998 schreef:
Maar voor flickr moet je je telefoonnummer en zo invoeren? Wat doen ze daarmee dan? (Tenminste, voor yahoo want dat moet ik eerst?)

Hoeft volgensmij niet? :) Als je gewoon een account aanmaakt op www.flickr.com

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:43

Sorry ik heb vorig jaar een groot deel meegedaan, maar ik red het nu echt niet. Ik heb weer werk en ik heb inmiddels mijn halfeigen paardje en ergens moet ik ook gewoon een keertje stil zitten. jammer want ik vond t erg leuk om te doen altijd :(.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:44

Ik log bij Flickr in via Facebook.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:44

Joey schreef:
naomi_g1998 schreef:
Maar voor flickr moet je je telefoonnummer en zo invoeren? Wat doen ze daarmee dan? (Tenminste, voor yahoo want dat moet ik eerst?)

Hoeft volgensmij niet? :) Als je gewoon een account aanmaakt op http://www.flickr.com
Jawel, daarna kom ik hier; https://login.yahoo.com/config/login?.s ... yahoo%252F en daarna moet ik een yahoo registratie doen waarbij ik telefoonnummer moet geven.

bellatrix, heb ik niet. :+

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:46

Oh... Ik heb geen idee, heb dat account eigenlijk al zo lang dat ik niet weet hoe ik ingelogd ben :') En verder weet ik ook niet hoe ik moet uitloggen, dus kan niet voor je kijken :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:46

Je kunt ook een account aanmaken met Facebook of Google.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:59

Ik heb nu een account maar hoe maak je dan een map voor bepaalde foto's? Ik heb al bij 'need help? start here' gekeken maar ik weet niet of ik sets, map of galleries moet doen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:02

Er staat boven in die balk upload

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:04

Ik zweer bij DeviantART. Dit is een site bedoeld om kunst te delen, maar je krijgt ook 2GB aan opslagruimte (die bij mij maar niet op lijkt te gaan) waar je zonder kwaliteitsverlies afbeeldingen kunt uploaden zonder ze te publiceren. Deze blijven net als bij Flickr onder elkaar staan zodat je een mooi overzicht hebt.

Je moet daar ook een account voor aanmaken maar hoeft geen dingen als telefoonnummers e.d. in te voeren. Als je een account hebt ga je naar sta.sh (kan je gewoon invoeren in je url-balk, zonder "www" ervoor) en voila, daar is je opslagruimte.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:14

Babel schreef:
Ik vind hem erg mooi, maar heb persoonlijk niet zoveel met vierkante foto's. Ik zou deze wel graag horizontaal willen zien. Hoe heb je hem genomen?

Hier eentje die horizontaal is, heb je een idee: http://imageshack.com/a/img41/1627/wu6u.png Vond dat stukje bos niets toevoegen, waar het gecentreerde naar mijn idee/smaak het plaatje af maakte :) Thanks!

En dankjewel Marlies & Deetjeeuh voor jullie complimenten!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:22

Het bos vind ik de aandacht wegtrekken inderdaad. Ik vind het een mooie foto

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:25

Ik had hem idd ook vierkant gemaakt. :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:26

Thanks, ik snap dat je hem hebt bijgesneden, iets meer ruimte aan de andere kant had me wel mooi geleken, maar begrijp je vierkante nu volkomen.

Stond je zelf ook in het water?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:34

Ik stond daar wel, maar niet in het water :D :))

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:35

Lipydo schreef:
Ik stond daar wel, maar niet in het water :D :))

Lang leve photoshop!

Ik moet het echt weer gaan oppakken. Ik ben een heleboel kwijt... Veel te lang op mijn gat gezeten.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:39

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:44

Erg mooi! Ik herinner me een foto van jou bij de vampier-shoot waar twee half uit het water komen en een man op de kade staat.
Ik heb helaas alleen Elements. Ik moet echt meer gaan fotograferen en meer ermee doen. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:45

Oh krijg nou wat er is helemaal geen water _O- Ik dacht al, hoe heb je die camera er zo levensgevaarlijk in gekregen :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:49

Klopt inderdaad Marina! Was dezelfde tutorial, maar was hem kwijt en kwam hem dus weer tegen :P

Haha sorry Marit :+ Maar inderdaad, no way dat ik met camera in water ga, al helemaal niet onbemand haha. Dit is ook wel het uiterste wat ik doe qua bewerking, moet niet te gek worden :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:56

Heel gaaf gedaan! PS en ik zijn nog steeds geen vriendjes :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:05

Ik kan totaal niet bewerken :') Dus zorg er gewoon voor bij honden dat er geen riem aan vast zit.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:07

echt gaaf gedaan lipydo, amai want uiteindelijk leek je foto echt echt! ik had niet verwacht dat het water er 'geplaatst' was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:18

Nounou, hier komt een heuse inhaalpost. Eventjes geen quotes want dat is wat lastiger, gewoon met namen ;)

Blz. 6 t/m 13

Laura: Mooie foto! Fijne scherpte, goede belichting en je scherptediepte voegt erg veel toe! Ik zou de plaat iets anders uitgesneden hebben, waarschijnlijk iets lager. Ook was ik wat meer door m'n hurken gezakt voor de foto, hij lijkt nu van bovenaf genomen, op gelijke hoogte vind ik het mooier. Ik vind het heel tof dat je het zwart-witte hebt toegevoegd, dat geeft de plaat extra kracht. Complimenten!

Dominique: De scherpte klopt niet helemaal, die ligt (voor zover ik zien kan) op het tuigje van de hond, de scherpte 'hoort' in principe op de kop. Waar mogelijk had ik persoonlijk ook het tuigje afgelaten, dat leidt wat minder af. Ik vind wel dat je de belichting mooi voor elkaar hebt! Wellicht dat het ietsjes de licht is, maar zeker niet storend. Het blauw op de achtergrond van de zee versterkt de oranje-achtige tinten die de hond heeft (complementair kleurcontrast, mooi!). Om je compositie nog wat te versterken zou ik iets minder leegte aan de bovenkant hebben, maar wat ik erg sterk vind aan je compositie is dat de hond 'ruimte heeft om te kijken'. De kant waar 'ie opkijkt heeft nog ruimte over, dat geeft rust in je foto.

XiaoNa: Allereerst wat een pràchtige naam! De foto vind ik eerlijk gezegd een klein beetje saai. Ik vind de overall-compositie erg gaaf, je hebt overal wat te kijken, maar er zit niet veel variatie in. De kleur spreekt wel erg mooi, maar er gebeurt te weinig. Als je niet bij deze foto zet dat het vuurwerk is, is het lastig dat te raden. Maakt het op zich wel mooi abstract, maar ik ben persoonlijk gewoon niet zo fan van vuurwerkfoto's :o Wat ik wel heel knap vind is dat de foto erg scherp is, de kleuren goed zijn en je belichting helemaal in orde is. Er zitten geen rare vlekken in de lucht waar het niet zuiver zwart is oid, dus fototechnisch vind ik 'm heel goed gelukt!

Jolanda: Ik heb recent een topic van je gezien en goh wat ben jij vooruit gegaan zeg! Ik vind deze foto erg mooi, het vraagt iets. De compositie die je neer hebt gezet schept ruimte en rust. Het totaalplaatje heeft rustige kleuren, mooie belichting en de scherpte op het kannetje (ik heb géén idee hoe je die dingen noemt...) is heel goed. Goed gedaan! +:)+

Eva: Heel knap hoe je de scherpte hebt gedaan! Het onderwerp is alleen een beetje klein in de hele plaat. Het is een mooi detail en je foto is mooi in drieën verdeeld door de drie blaadjes. De kleuren passen ook mooi, het felle groen en dan het wat zachtere, donkere blauw erachter met het detail van het kleine beestje erop. Persoonlijk had ik liever een groter insect gezien die wat meer als onderwerp optreedt waar dan ook beter de scherpte op zichtbaar is. Maar vooralsnog, complimenten voor je techniek!

Robin: Mooie foto! Het oog spreekt en je belichting heb je heel netjes voor elkaar. Persoonlijk had ik wel gefotografeerd vanuit kikkerperspectief (door je knieën), dat staat toch vrijwel altijd mooier bij een paard. Wat mij ook een beetje stoort is dat de staart van het dier in een vlecht zit, er mist iets, maar wellicht dat je daar niets aan veranderen kon. Het takje rechts bovenin van leidt ook een beetje af, maar is op zich niet heel erg storend. De kleuren in je achtergrond vind ik erg mooi, het warme licht dat erop valt spreekt enorm, gaaf!

Marit: Ik vind 'm helaas niet zo goed gelukt... Er is niet echt scherpte, er gebeurt niets in de foto en het onderwerp is te vaag om voor zichzelf te spreken. Kan er niet heel veel anders van maken, sorry... :\

Desiree: Wat leuk dat je op jouw leeftijd al zo met fotografie in de weer bent! Zoals eerder gezegd in deze post ben ik niet zo fan van vuurwerkfoto's, ik vind ze zelden echt mooi... Zo ook deze foto helaas. De beweging die je in de lichtjes hebt zitten vind ik wel erg leuk, geeft wat beweging in de foto waardoor het wat 'spannender' kijkt. De hoeveelheid ruis en 'vlekken' stoort me wel, maar ik snap dat het lastig is met regen en mist. Gewoon lekker blijven proberen en ik ben benieuwd naar je post van volgende week!

Renee: Van mij had je 'm zelfs nog wel iets meer mogen croppen := Leuk gedaan met je compositie, eens wat anders! Ik zou wel graag wat meer variatie in scherpte zien, dus een kleinere scherptediepte. Wat meer contrast toevoegen kan denk ik ook mooi spreken in deze plaat. Ik vind het zwart witte zeker wat toevoegen in deze foto, maakt het erg sprekend! De blik die je hebt weten te vangen vind ik ook erg mooi, stelt een vraag, niet de standaard lach-foto. Complimenten! +:)+

Hinke: Wat leuk, zo'n ratje heb ik ook! Doordat de foto met een flits gemaakt is, is het licht erg flets. Hierdoor lijkt het oogje van het diertje ook wat minder mooi, er komt een kleur in die er in principe van nature niet is. (Wel eens opgevallen bij je ratjes dat ze een eigenlijk een hele kleine pupil hebben in die enorme kraalogen? Heel apart om te zien!) Ik snap dat het lastig is om zonder flitser binnen foto's te maken, maar misschien kan je een keer een van je ratjes vlakbij een raam zetten? Het natuurlijke licht dat dan naar binnen valt kan je gebruiken voor je foto's, heeft vaak een mooier effect!

Iris: Mooie sfeer heb je vastgelegd in je foto! De aanwezigheid van het groene gras stoort me wel een beetje. De foto wordt daardoor een beetje overheerst. Hierdoor vallen je onderwerpen een beetje weg. Het idee en hoe je je compositie hebt vind ik wel erg mooi, geeft rust in de foto!

Love_western: (Kon geen naam van jou vinden) Mooi licht! Het scherpste punt ligt alleen verkeerd, die 'hoort' op de ogen en ligt nu meer op de wang/halsband. Ook was ik door m'n knieën gezakt als ik jou was, dat geeft een mooier beeld van de hond. De omgeving heb je wel erg mooi uitgezocht!

Naomi: Interessante foto inderdaad, je blijft even kijken! De basis voor deze foto vind ik erg sterk, het heeft iets onheilspellends. Dit zou je nog kunnen verergeren door meer contrast toe te voegen, de wolken wat donkerder maken waardoor er echt onweer in lijkt te zitten. De blauwe lucht verraadt nu een beetje de rust die eigenlijk in de foto zit. Het silhouet van een overvliegende foto had 'm afgemaakt denk ik :D

Laroya: Gave plaat! Erg mooie belichting, de scherpte geeft de prachtige blik van de kat nog meer betekenis en de bedoeling/het verhaal van je foto is erg mooi duidelijk, complimenten! +:)+ Het enige wat me wat stoort, maar vrijwel onvoorkombaar is, is de ruis die je duidelijk in de onscherpe delen ziet.

Ilse: Mooie emotionele foto! Het witte van het haar van het kindje en het zwarte van de Shetlander (?) is een erg mooi contrast! Ik had de foto alleen vanuit een andere hoek genomen, zodat je wat meer ziet wat het gezichtje van het kind. Ook had ik de foto vanuit een lager standpunt genomen. Wat ik heel erg gaaf vind en waar ik naar blijf kijken is dat de pony echt oogcontact lijkt te maken met het kind, heel bijzonder en fantastisch moment! <3

Sara: Hele nette foto, ondanks het weer wat je denk ik gehad hebt. Mooie compositie, netjes gekaderd, mooie scherpte, belichting is goed, ik kan niet anders zeggen: +:)+ !

Joey: Nette foto, mooie blik! De ruist in de foto stoort me wel een beetje. Wellicht kan je hetzelfde proberen als wat ik tegen Hinke zei: het diertje voor een raam zetten en met (voldoende) natuurlijk licht fotograferen? De kleuren van de kat heb je overigens heel knap vast weten te leggen, met zo weinig licht!

Fatima: Ook voor jou geldt dat ik nog steeds niks heb met vuurwerkfoto's :+ Ik vind wel dat je deze heel gaaf vastgelegd hebt. De centrale compositie geeft rust en de scherpte en helderheid van het vuurwerk is erg mooi vastgelegd. Fototechnisch dus heel goed gedaan!

Sokje_6: (ook van jou kan ik geen naam vinden, sorry!) Mooi idee! De wolken voegen mooi toe, de sfeer die je in je compositie hebt is erg goed! Met de belichting had je denk ik nog wat meer gekund, wellicht wat geler licht of überhaupt wat meer verzadiging? Het blaadje rechts halverwege de foto zou ik persoonlijk wegshoppen, die leidt nu een beetje af.

JNSW: Ik meen de te weten dat je Jennifer heet, maar ik weet 't niet zeker, dan maar zo. Ik vind het technisch een hele sterke plaat, zeker gezien de minimale middelen die je hebt gebruikt! Het concept vind ik alleen een stuk minder. Kindjes op die leeftijd met lippenstift (make-up dragen doen ze toch niet?) en het weergeven alsof ze een relatie hebben vind ik niet passend. Op die leeftijd hoort dat niet en daardoor vind ik het verhaal achter de foto ook niet sterk. Neemt niet weg dat ik 'm qua belichting e.d. een prachtige plaat vind!

EngeltjeS: Ik vind de foto net wat te krap gekaderd en ik denk dat het standpunt van de fotografe iets te laag is. Daarnaast vind ik de achtergrond in combinatie met het mutsje van het meisje te druk. Ik vind je idee wel erg mooi en je hebt een prachtige blik van het meisje vastgelegd! De belichting heb je ook mooi voor elkaar en de kleur van het licht vind ik erg passend, complimenten daarvoor!

Fenne: Ik vind deze foto helaas niet zo mooi. De paarden zijn niet scherp, de ondergrond waarop ze staan wel. Ook is de foto (te) ver van bovenaf genomen en is de belichting niet helemaal geweldig: ze voegt niks toe. Wat ik wel goed vind is het moment wat je gepakt hebt, er zit duidelijk beweging in waardoor het (mits scherp) een interessante plaat is om naar te kijken. Het inzicht heb je dus zeker wel!

Suzanne: Wauw, mooie kleuren zeg! De compositie spreekt heel erg, maakt het mooi om naar te kijken. Het oog had ik liever nog iets aanweziger gezien. Met de knallende kleuren van de vacht en het zachtgele van de manen erachter, valt het oog een beetje weg. Maar wauw, mooi scherp en een hele fijne plaat om naar te kijken!

Manon: Ik vind de foto wat te krap gekaderd en ik had het standpunt liever iets lager gezien. Je scherpte en belichting is wel erg mooi in orde, voor de rest dus gewoon een nette plaat! :))

Ash_: Nogmaals (al eerder genoemd) houd ik niet zo erg van vuurwerkfoto's, ze spreken niet. Deze foto vind ik ook niet erg mooi, ondanks dat 'ie fototechnisch erg mooi in elkaar zit, dus daar wil ik je wel de complimenten voor geven!

Marjolijn: Nog steeds houd ik niet van vuurwerkfoto's, maar deze vind ik wel erg tof gelukt! Door de ietwat langere sluitertijd zit er mooie beweging in de foto. Daarnaast vormt die beweging een soort vleugels, erg gaaf! Mooie helderheid, goede scherpte en de kleuren heb je goed vast weten te leggen, mijn complimenten!

Yvonne: Erg sprekende plaat! De emotie is erg duidelijk en je hebt mooi scherpgesteld, wat erg lastig kan zijn met een zelfportret! Ik zou graag nog wat meer belichting onder de haren zien, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat lastig is. Ook had ik graag nog wat van je mond gezien en wat minder van je voorhoofd, dat had het gezicht compleet gemaakt waardoor de emotie versterkt wordt. Over 't algemeen erg geslaagd!

Tammy: Erg gave plaat! Ik ben meer van de portretten dan van de landschapfotografie, maar ik vind deze toch wel heel erg sprekend! De weg die in de horizon samenkomt geeft een duidelijke richting aan de foto en de wolken lijken richting datzelfde punt te wijzen. Erg geslaagd, wauw! _/-\o_

Kani_ejj: Mooie foto! Het licht wat je te pakken hebt is heel mooi, zeker met tegenlicht! Het enige wat me eigenlijk stoort zijn de tuigjes, die leiden toch best wel af. Voor de rest erg mooi scherp, mooie beweging erin gebracht door de spelende hondjes en ik ben erg enthousiast over je compositie, complimenten! +:)+

Gub: Sprekende foto! Iets te licht als je het mij vraagt, maar je hebt een mooie blik van het meisje te pakken zeg! De halve vinger aan haar rechterhand moest ik wel even twee keer naar kijken, ik denk dat het mooier was geweest als ze die ook gestrekt had, maar dat heb je natuurlijk niet altijd in de hand (vergeef me mijn slechte woordgrapjes...). Over all erg mooie sprekende foto, goed gedaan!

Bumblehorse: Mooie omgeving! Het vierkante van de foto stoort mij een beetje, ik zou liever een andere verhouding zien. De roestige railing (zoals al genoemd) leidt af, wellicht had je die eruit kunnen houden? De kleuren op de rotsen in combinatie met het water geeft bijna een complementair kleurcontrast, waardoor het een sterk beeld wordt, gaaf!

Froukje: Erg gave, goed uitgevoerde foto! Ik vind het idee heel mooi en sprekend en ik vind dat je het werkelijk pràchtig in beeld hebt gebracht! Het lijkt haast nacht op de foto en het paarse licht dat uit de ballon straalt geeft een heel mooi effect. Echt heel gaaf! *\o/*

Sanne: Ik vind deze foto niet heel sprekend, hij is vrij 'simpel'. Ik had de foto ook iets meer gekanteld, nu lijkt het erg scheef te staan. Desalniettemin vind ik het onderwerp wel interessant. De aardekleuren geven een extra betekenis aan datgene wat je vastgelegd hebt.

Hanna: Ik had persoonlijk scherpgesteld op het onderste deel van de naald, want dat is toch waar het om gaat. Dat je soundbox lezen kan geeft een leuk effect, maar heeft niet heel veel betekenis voor de foto. Je belichting en scherpte heb je wel erg mooi op orde!

Poeh, nou, hier laat ik het even bij hoor, kost 'n hoop tijd! :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:20

Dankjewel Irene! (of is dat niet je naam?) Daar kan ik volgende keer zeker wat mee! :D Moet even een bewerkingsprogramma uitvinden zodat ik ook inderdaad contrast etc kan toevoegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:22

Dat is inderdaad mijn echte naam, graag gedaan! :j