[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:54

Citaat:
Met een stap naar voren of achteren kun je meestal het gat wel opvullen. := Een 70mm is denk erg schaars als portretlens. Vaak alleen 50mm en 85mm in die range. Een 24-70mm zou misschien aan je wens kunnen voldoen, maar de Nikkor 24-70mm heeft een heftig prijsje.

Bedankt voor je reactie. Ik zou me dus het beste kunnen richten rond een 85mm lens? Zijn er in deze klasse goede aanraders?
Die kunnen voldoen bij weinig licht?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:51

Bagheera_206 schreef:
Het gewicht draag je voornamelijk met je linkerarm. Zorg dat je elleboog tegen je lichaam zit of als je door je knieën gaat zet je je linker elleboog op je bovenbeen/knie. En indien de mogelijkheid zich voor doet natuurlijk lekker op de grond gaan liggen sniperen. :)

Ben jij een linker- of rechteroog fotograaf? := In het geval van linkeroog en BG kun je de set op je linkerschouder laten rusten op je BG. *\o/*

Helaas heb ik even geen foto in mijn "R-in-actie" mapje op feestboek waar ik mijn body zo vast hou... Zal eens vragen of men zaterdag even een foto wil maken waarbij ik met mijn linkeroog kijk en body met mijn linkerschouder ondersteun.

@Neej: Ik had je best willen "sponsoren" door in januari mijn 17-55mm aan jou te verkopen, maar helaas heb ik hem al aan een andere Bokker verkocht... :=

@liedje89: Ik had je nog een foto beloofd van hoe ik dan mijn camera vast houd waarbij ik de body met BG op mijn linkerschouder laat rusten om de set stabieler vast te houden. Even een zelfportretje met de zelfontspanner dan maar. :)

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:28

v33ri3 schreef:
Citaat:
Met een stap naar voren of achteren kun je meestal het gat wel opvullen. := Een 70mm is denk erg schaars als portretlens. Vaak alleen 50mm en 85mm in die range. Een 24-70mm zou misschien aan je wens kunnen voldoen, maar de Nikkor 24-70mm heeft een heftig prijsje.

Bedankt voor je reactie. Ik zou me dus het beste kunnen richten rond een 85mm lens? Zijn er in deze klasse goede aanraders?
Die kunnen voldoen bij weinig licht?

Wat wil je er precies mee fotograferen en wat is je budget? Als je al een standaard- en telezoom hebt is een portretlensje vaak een mooie aanvulling als die binnen jouw soort fotografie toepasbaar is. De 50mm in diverse varianten te verkrijgen van heel goedkoop tot heel duur en ze zijn allemaal lichtsterk en goed te gebruiken bij weinig licht.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:58

Citaat:
Wat wil je er precies mee fotograferen en wat is je budget? Als je al een standaard- en telezoom hebt is een portretlensje vaak een mooie aanvulling als die binnen jouw soort fotografie toepasbaar is. De 50mm in diverse varianten te verkrijgen van heel goedkoop tot heel duur en ze zijn allemaal lichtsterk en goed te gebruiken bij weinig licht.

Met fotograferen ben ik vooral gericht op natuur, dier, sport en mens(portret). Vooral om mezelf te verbeteren bij paardenfotografie ben ik opzoek naar een portretlens. Mijn budget ligt rond de 200 euro, niet heel royaal maar in deze prijsklasse kon ik al vrij veel objectieven vinden, daardoor en door de vele keuze ben ik daarin de weg een beetje kwijt.

Bagheera_206

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:18

Als je op zoek bent naar een prime voor als portretlens bij de paardjes valt dat denk buiten de 200 euro. := Denk dan aan een 135mm of 200mm.

Een portretlens voor mensen is bijvoorbeeld de 50mm een fijne lens die je al voor rond de 100 euro hebt.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:39

Nogmaals bedankt voor je informatie. Ik ben zeker weer wat informatie rijker. Ik ga eens op mijn gemak zoeken naar de juiste lens. Bedankt!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:06

Vandaag de Canon 55-200 F/4.0 uitgeprobeerd, mijn nieuwe lens.
mén wat moet ik er aan wennen zeg :=

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:57

55-200 f4 ? Bestaat dat?
Of zeker f4-5.6?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:40

AnneXxX schreef:
55-200 f4 ? Bestaat dat?
Of zeker f4-5.6?

uhh... hahaha foutje denk ik ja... :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:42

waar moet je aan wennen? :P

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:02

De lens die ik toen wou kopen, is net vlak voor mij verkocht. Dus ik ben alsnog aan het sparen voor de 55-250 omdat ik zeker weet dat ik daar een goede lens aan heb :) en geschikt voor wat ik wil fotograferen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:05

_Daniella schreef:
waar moet je aan wennen? :P

nou ik moet even door hebben hoe de lens werkt.
De foto's die er uit komen, zijn best mooi geworden :)

Alleen zat ik zo te klungelen vanmiddag met de kleur etc.
ook had ik in het begin "wazige" foto's :) maar dit heb ik opgelost, op een of andere manier :+

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:05

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:17

HoiHoi

Ik zou graag wat hulp willen bij het uitzoeken van een nieuwe lens.
Ik heb op dit moment alleen een kit en een zoomlens, maar ik wil volgend jaar een bruiloft fotograferen.
Daarom zoek ik een goede lichtsterke lens, maar ik heb geen idee hoe veel mm hier nu eigenlijk voor geschikt is voor mijn doeleind.
Ik wil graag portretten kunnen maar, maar zou ik deze lens dan ook evt voor macro kunnen gebruiken?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen, dit is het materiaal wat ik nu heb:
Canon 600D
EF 70-200 F4
en een kitlens

Groetjes Noraly

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:14

Hoi! Kan iemand mij een goede lens aanraden voor de canon 1000D? Ik wil graag scherpe foto's, met de achter grond iets wazig. Ik wil graag de Canon EF 70-200 f/4.0L USM‏ , heeft iemand hier ervaring mee of een voorbeeld foto dat met deze lens gemaakt is? :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:47

FD_horses schreef:
Hoi! Kan iemand mij een goede lens aanraden voor de canon 1000D? Ik wil graag scherpe foto's, met de achter grond iets wazig. Ik wil graag de Canon EF 70-200 f/4.0L USM‏ , heeft iemand hier ervaring mee of een voorbeeld foto dat met deze lens gemaakt is? :)

Ik gebruik de 70-200 F4 sinds kort icm mijn 1000D, en ik ben er heel blij mee. Vind je beschrijving wel een beetje vaag om te weten of jij ook plezier zou hebben van deze lens. Wat wil je dan fotograferen? Je kan wel mooie scherpe foto's maken met een onscherpe achtergrond met de 70-200 F/4 maar dat kan ook met een heleboel andere objectieven maar net wat je op de foto wilt zetten in wat voor omstandigheden.
Wat voor lenzen heb je verder?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:17

Voor bruiloften en partijen vind ik mijn sigma 17- 70mm f2,8-4 erg fijn :j

boyke3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:37

Ik heb een sony alpha 37 met kitlens 18-55 mm nu maar ik wil een nieuwe , een betere maar welke zou ik dan het best nemen? als ik graag paarden , honden fotografeer?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:09

_Daniella schreef:

ik had de Canon EF 100mm f/2.8 Macro IS USM op het oog, kan ik hier wat mee?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:38

boyke3 schreef:
Ik heb een sony alpha 37 met kitlens 18-55 mm nu maar ik wil een nieuwe , een betere maar welke zou ik dan het best nemen? als ik graag paarden , honden fotografeer?

Je kunt denken aan een Minolta 75-300:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Of een goedkope maar nieuwe van bijvoorbeeld Tamron:
https://www.digimaxx.nl/shop/objectieve ... -sony.html

http://www.kieskeurig.nl/objectief/tamr ... en/255012/

...Sigma met verschillende prijsklasse:

http://www.sigmabenelux.com/objectieven ... ?merk=Sony

Of Sony zelf:

https://www.digimaxx.nl/shop/objectieve ... 6-ssm.html

https://www.digimaxx.nl/shop/objectieve ... 6-sam.html

http://www.fotodevakman.nl/sony-sal-dt- ... 6-sam.html

En zo nog meer, genoeg keuze dus!

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:42

liedje89 schreef:
FD_horses schreef:

Ik gebruik de 70-200 F4 sinds kort icm mijn 1000D, en ik ben er heel blij mee. Vind je beschrijving wel een beetje vaag om te weten of jij ook plezier zou hebben van deze lens. Wat wil je dan fotograferen? Je kan wel mooie scherpe foto's maken met een onscherpe achtergrond met de 70-200 F/4 maar dat kan ook met een heleboel andere objectieven maar net wat je op de foto wilt zetten in wat voor omstandigheden.
Wat voor lenzen heb je verder?

Bedankt voor je reactie, ik ga de lens eerst testen als ik besluit hem te kopen! Ik wil voornamelijk buiten paarden gaan fotograferen, maar zo nu en dan ook van mensen en honden ect. Ik heb er nu een tamaron lens op, zal straks eens kijken welke :). Heb je misschien een foto die met die lens is gemaakt?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:49

Noraly_ schreef:
_Daniella schreef:

ik had de Canon EF 100mm f/2.8 Macro IS USM op het oog, kan ik hier wat mee?

Is een erg fijne lens, maar 100mm zit al wel in je bereik van je 70-200mm. Je zou idd ook naar lichtsterke standaardzoom kunnen kijken als de 17-50mm, 17-55mm, 24-70mm, etc.

boyke3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:22

Leonyr schreef:

dankje! ik ga het eens bekijken!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:57

boyke3 schreef:

Ik heb ook een sony alfa body en sinds mei actief begonnen met spiegelreflex en beetje hobbymatig fotograveren. Ik vind dit een prachtige site over de kwaliteit van de verschillende lenzen:http://www.dyxum.com/lenses/index.asp

Ik heb een 75-300 van minolta erbij gekocht (2e hands, voor 100 euro (inclusief nog een 35-70 lens en analoge body), deze: http://www.dyxum.com/lenses/Minolta-AF-75-300-F4.5-5.6-New_lens53.html en ik ben er tot nu toe super tevreden mee, echt haarscherpe foto's. Vandaag vogels geprobeerd, zittend gaat goed, maar vliegend is de lens te traag.

Mijn vader heeft nog een lens van ergens in de 10 - 105 volgens mij. Daar heb ik ook mee gefotografeerd, voor portret is dat wel fijner, anders moet je echt een stukje weg staan (minimaal 1,5 meter met mijn 75-300) en ook moet je verder weg staan om gehele paard in beeld te krijgen. Ik vond met die lens tot 105, in weiland lastig, geen zoom, maar voor portret, in de paddock of aan de hand wel fijner, hoef je niet zover weg te staan. En tja mijn hond is hopeloos lastig om te fotograveren, zo snel en zo afgeleid. Maar daar geldt voor mij persoonlijk hetzelfde voor als bij de paarden, met een lagere range, kom ik beter uit voor portret/geposeerde foto's en met loslopende hond vind ik 75-300 prima, dan kan ik zoomen en heb ik al snel genoeg afstand.
Op de bovenstaande site vind je allerlei reviews over scherpte en de verschillende merken voor de a mount. En ook over gewicht, minimale afstand e.d. Mocht je foto's willen zien van de lenzen, stuur me even pb.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:37

Horsefreak schreef:
boyke3 schreef:

Ik heb ook een sony alfa body en sinds mei actief begonnen met spiegelreflex en beetje hobbymatig fotograveren. Ik vind dit een prachtige site over de kwaliteit van de verschillende lenzen:http://www.dyxum.com/lenses/index.asp

Ik heb een 75-300 van minolta erbij gekocht (2e hands, voor 100 euro (inclusief nog een 35-70 lens en analoge body), deze: http://www.dyxum.com/lenses/Minolta-AF-75-300-F4.5-5.6-New_lens53.html en ik ben er tot nu toe super tevreden mee, echt haarscherpe foto's. Vandaag vogels geprobeerd, zittend gaat goed, maar vliegend is de lens te traag.

Mijn vader heeft nog een lens van ergens in de 10 - 105 volgens mij. Daar heb ik ook mee gefotografeerd, voor portret is dat wel fijner, anders moet je echt een stukje weg staan (minimaal 1,5 meter met mijn 75-300) en ook moet je verder weg staan om gehele paard in beeld te krijgen. Ik vond met die lens tot 105, in weiland lastig, geen zoom, maar voor portret, in de paddock of aan de hand wel fijner, hoef je niet zover weg te staan. En tja mijn hond is hopeloos lastig om te fotograveren, zo snel en zo afgeleid. Maar daar geldt voor mij persoonlijk hetzelfde voor als bij de paarden, met een lagere range, kom ik beter uit voor portret/geposeerde foto's en met loslopende hond vind ik 75-300 prima, dan kan ik zoomen en heb ik al snel genoeg afstand.
Op de bovenstaande site vind je allerlei reviews over scherpte en de verschillende merken voor de a mount. En ook over gewicht, minimale afstand e.d. Mocht je foto's willen zien van de lenzen, stuur me even pb.

Inderdaad een erg handige site. :)

Overigens gebruik ik mijn 50 mm F/1.8 en mijn kitlens/groothoek voor feestjes en receptie's. De 50 mm pak ik er daarnaast ook bij als ik portretten fotografeer of een lastige lichtsituatie heb.
Die kost maar 170 o.i.d. (Vertoont helaas nu al kuren) maar toch heb ik er erg veel profijt van. :) Naast deze twee lenzen heb ik dus ook nog de Minolta 75-300. Zoals hierboven beschreven staat, is het een erg prettige lens. Zelf heb ik hem tweedehands in Duitsland gekocht, ook voor honderd euro. Er zat geen enkel krasje of vlekje op.

Minolta leverde overigens kwalitatief goede lenzen, veel beter dan de low-budget lenzen van Sony hedendaags. Het scheelt dus ook echt om de Minolta lenzen te bekijken. Ook al zijn ze tweedehands, oud en goedkoop; de kwaliteit liegt er niet om.
Mocht je voor Minolta gaan, dan kun je ook kijken naar de Beercan serie. Die staan bekend als de beste lenzen van Minolta.

Overigens een mooi voorbeeld. De onderstaande foto is door de Minolta 75-300 gemaakt, in combinatie met een A-65.
Zoals je ziet, een goede kwaliteit. :)

Afbeelding