[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:44

Mijn vuurwerk foto's waren ook niks :') Goed voornemen voor volgend jaar.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:48

Mijne ook niet.. had wel 1 redelijke en een die ik eerder jad emaakt. Maar al 2 foto's vandaag geplaatst :P

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:03

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:27

Die zijn echt gaaf _/-\o_

Ben vandaag nog eens wezen portretteren :P
Ben nu eigenlijk laatste tijd pas echt met besef beginnen fotograferen en rekening houden met de compositie en achtergrond.
Hier vind ik het wel spijtig van dat donkere stuk rechts..
Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:31

Dat donkere stuk vind ik minder storend dan de overbelichtig van de hond :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:33

idd jammer van het overbelichten, en vind het persoonlijk vervelend dat de hond zo omhoog kijkt, vind op ooghoogte fotograferen prettiger kijken

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:51

Heb nog een heleboel foto's hoor, maar deze sprak me gewoon aan :+ vind het wel pakkend hoe de hond kijkt iig.
Hmm, overbelichting, kan je dat bijwerken? en wat kan je daar dan tegen doen eigenlijk, want als ik de dan donkerder trek dan gaan de bruine plekken van de hond dus echt donkerder worden en dat werkt ook niet :') (ik moet wel nog veel leren :+ )
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 02-01-13 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:53

De achtergrond is netjes. Uitsnede had ik wat anders gedaan, meer van de kont eraf. Maar wat jammer is is dat je maar 1 oog ziet omdat hij gewoon te hoog kijkt of jij te laag zit :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:09

Goed geslaagd ivonka :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:04

xTitanic; Ik heb het gevoel dat ik wat scherpte mis in je foto. Ook mis ik het (voor ons) linker oog. Daar zit nu zijn neus voor. De borst is overbelicht (maar dat is wel heel erg lastig met een donkere kop en wit lijf). Verder had ik het mooier gevonden als hij wat krapper gekaderd was, waardoor er niet zoveel loze ruimte boven zijn kop zou zitten.

Ivonka; Mooi. :j Denk dat ik van de tweede die 'plukjes' vuurwerk even weggeshopt zou hebben. Die leiden me af van het grote vuurwerk, waar het eigenlijk om gaat. Als je dat weghaalt, ben je ook meteen het dak (?) van het huis kwijt. :)

Een plaatje van gisteravond. Helaas zie je door het verkleinen niet zoveel sterren meer als er werkelijk inzitten..
Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:00

Gaaf met de sterren zo :j Maar toch mis ik iets aan die containers maar ik weet niet wat :o

Hier alvast een foto van de shoot van vandaag:
Weinig tot geen bewerking in:
Afbeelding
Of hebben jullie liever een 'koudere' kleur.
http://i49.tinypic.com/10sga9w.jpg

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:40

Ivonka; ik vind je vuurwerk foto's echt geslaagd! Knap dat je het vuurwerk scherp hebt gekregen!
Saskia; Héle gave foto! Ik had alleen de container íets minder belicht gewild, dan valt de lucht nog meer op. Echt gaaf, heb je heir 2 foto's voor gebruikt dat je de lucht zo op de foto kreeg?
dancer_; Ik vind het geen geslaagde foto. Hij is niet scherp, en dat is al heel jammer. De achtergrond daarintegen is wel weer scherp. Het zou andersom moeten zijn :D Verder is je compositie ook neit heel interessant, probeer het paard niet af te hakken!

Weer een neiuwe van m'n serie (IK BEN BIJNA KLAAR :D )
Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:44

Marit schreef:
Saskia; Héle gave foto! Ik had alleen de container íets minder belicht gewild, dan valt de lucht nog meer op. Echt gaaf, heb je heir 2 foto's voor gebruikt dat je de lucht zo op de foto kreeg?

Thanks. :D Het waren 6 foto's. :) De container had inderdaad wat donkerder gemogen (beetje stom, heb je 6 foto's en nog niet de goeie voor die plaats, haha).

Ik vind jou foto's (net als de rest van je serie) onwijs tof. Is je serie straks als ie af is nog ergens in zijn geheel te bekijken? Ben ik wel benieuwd naar. :) Zit wel een beetje een korrelig/onscherp iets overheen voor mijn idee. Dat vind ik jammer als ik er langer naar kijk.

Dancer_; Ik vind jou foto niet mooi. De achtergrond (die overigens erg onrustig is) is scherp, het paard niet. Verder staat het paard er niet op zijn best op, lijkt ook wat voorover gekanteld te zijn. Verder is hij op vreemde plaatsen afgesneden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:50

Ja ik had hem op iso 400 dus beetje ruis zit er wel in inderdaad.. Als hij af is open ik een topic op FK :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:53

Ik heb echt wat met afgesneden foto's :D De vorige die ik poste was ook afgesneden en die vonden jullie ook niks, haha. Heb ook wel hele foto's hoor :j Hij is niet gekanteld, grond loopt wel schuin. Merkte dat het paard inderdaad niet helemaal scherp was, wil graag weten hoe dit kan; heb namelijk ingesteld dat hij scherpfocus't op het rondje.. Gelukkig is alles wat ik maak gratis dus als het niet werkt maakt het opzich niet uit :D

Edit; op de foto eronder zie je ook dat de grond afloopt.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:21

die hele serie van Marit, wauw! Ik ben heel benieuwd naar als ie af is!
Dancer_: ik ga mee met het commentaar van de anderen :j
Saskiaa_: Ik vind het een mooie foto wbt de sterren, maar ik vind het jammer dat het onderwerp op de voorgrond een container is... Dat haalt het romantische effect van de sterren weer helemaal weg. Ook vind ik inderdaad dat 'ie iets te licht is.

Weer een foto van mij
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:24

Ivonka schreef:
3 foto's van vannacht.
Jammer van de wind en regen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

http://i49.tinypic.com/e0o86e.jpg

Wat een ontzettend gave platen zeg :j

xTitanic schreef:
Die zijn echt gaaf _/-\o_

Ben vandaag nog eens wezen portretteren :P
Ben nu eigenlijk laatste tijd pas echt met besef beginnen fotograferen en rekening houden met de compositie en achtergrond.
Hier vind ik het wel spijtig van dat donkere stuk rechts..
[ Afbeelding ]

Het donkere stuk vind ik wel mooi om te zien. Vind alleen het witte erg flets (kan even niet op de juiste benaming komen)
verder vind ik het standpunt iets mooier geweest als je wat hoger stond. Nu vind ik de hond wat vreemd kijken :)

Saskiaa_ schreef:
xTitanic; Ik heb het gevoel dat ik wat scherpte mis in je foto. Ook mis ik het (voor ons) linker oog. Daar zit nu zijn neus voor. De borst is overbelicht (maar dat is wel heel erg lastig met een donkere kop en wit lijf). Verder had ik het mooier gevonden als hij wat krapper gekaderd was, waardoor er niet zoveel loze ruimte boven zijn kop zou zitten.

Ivonka; Mooi. :j Denk dat ik van de tweede die 'plukjes' vuurwerk even weggeshopt zou hebben. Die leiden me af van het grote vuurwerk, waar het eigenlijk om gaat. Als je dat weghaalt, ben je ook meteen het dak (?) van het huis kwijt. :)

Een plaatje van gisteravond. Helaas zie je door het verkleinen niet zoveel sterren meer als er werkelijk inzitten..
[ Afbeelding ]

Mag ik vragen hoe je dit doet? met welk apparatuur zoals flitsers? Vind dit echt een gave foto. Vind de belichting erg mooi :)

dancer_ schreef:
Gaaf met de sterren zo :j Maar toch mis ik iets aan die containers maar ik weet niet wat :o

Hier alvast een foto van de shoot van vandaag:
Weinig tot geen bewerking in:
[ Afbeelding ]
Of hebben jullie liever een 'koudere' kleur.
http://i49.tinypic.com/10sga9w.jpg

Ik vind de achtergrond te storend, paard staat half op de foto's. Ik vind het niet echt een 'shoot'

Probeer zelf iets lager te gaan zitten, het paard meer in beeld te krijgen en met met het diafragma te gaan werken.
Misschien dat een minder opvallend halster mooier was geweest.
Blijven oefenen :)

Marit schreef:
Ivonka; ik vind je vuurwerk foto's echt geslaagd! Knap dat je het vuurwerk scherp hebt gekregen!
dancer_; Ik vind het geen geslaagde foto. Hij is niet scherp, en dat is al heel jammer. De achtergrond daarintegen is wel weer scherp. Het zou andersom moeten zijn :D Verder is je compositie ook neit heel interessant, probeer het paard niet af te hakken!

Weer een neiuwe van m'n serie (IK BEN BIJNA KLAAR :D )
[ Afbeelding ]

Wat een aparte foto's steeds (maar wel als positief bedoeld) vind het echt een leuke reeks foto's :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:25

Nooor_ schreef:
die hele serie van Marit, wauw! Ik ben heel benieuwd naar als ie af is!
Dancer_: ik ga mee met het commentaar van de anderen :j
Saskiaa_: Ik vind het een mooie foto wbt de sterren, maar ik vind het jammer dat het onderwerp op de voorgrond een container is... Dat haalt het romantische effect van de sterren weer helemaal weg. Ook vind ik inderdaad dat 'ie iets te licht is.

Weer een foto van mij
[ Afbeelding ]

Ik had het mooier gevonden als je vanaf de linkse kant had gefotografeerd omdat daar het licht vandaan komt. Vind de hals nu wat weg vallen.
Wel een leuk kleurtje heeft het paard :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:42

Wow Marit. Stap even uit meelees-modus : je serie wordt echt knap zeg :D

Ik plaats dan ook maar twee minder recente foto's. Gemaakt met nikon d3000 en 18-55mm kitlens dus dat is een beetje behelpen wat paardenfotografie betreft. Het was die dag bewolkt weer, foto's zijn gemaakt op wedstrijd. Bij de close-up is de auto jammer.

Afbeelding

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:55

Ik meld me ook maar omdat dit topic ontzettend leuk verloopt en het leuk blijft om foto's te delen en feedback te geven/ontvangen. :)

Ik begin maar bovenaan de pagina hier, anders wordt m'n post oneindig denk ik. :D

- Sandra: Ik heb het idee dat je de foto een stuk donkerder hebt gemaakt dan dat 'ie oorspronkelijk was. (?) Volgens mij komt de foto en compositie beter tot zijn recht wanneer de foto minder donker is. De groenige vlekken links vind ik niet prettig kijken. Of ik had de kleur eruit gehaald daar. Verder is het wel een leuk plaatje. :)
- Ivonk: Vet! Lekkere kleuren, knap gedaan! Uit de losse hand geschoten of met statief?
- Titanic: Hmm, ik vind het standpunt niet ideaal hier geloof ik. De hond kijkt omhoog, dus had liever gezien dat je het beeld had gemaakt vanuit een hoger standpunt. Ik vind 'm links te krap en niet helemaal lekker ogen. Overbelichting kan je wel wat aan doen. Ik weet niet of je in JPEG of RAW schiet? De donkere kleuren van de sloot links vind ik niet storend. :)
- Saskia: Wauw, heel apart! Denk dat je op groter formaat inderdaad nog veel meer sterren ziet. Waren de wagons irl trouwens ook zo fel groen? Imo een klein beetje te groen misschien. Verder gewoon lekker strak plaatje. :D
- Dancer: Mag ik vragen met wat voor camera je fotografeert? Ik heb niet het gevoel dat de foto goed scherp is namelijk. In het vervolg zou ik persoonlijk kiezen voor een wat andere omgeving, omdat de achtergrond imo nu behoorlijk aanwezig is. Ook zou ik er voor kiezen om of het halster af te doen, of bijvoorbeeld een wat chiquer halster om te doen als je dat hebt. Dat geeft vaak toch wat meer klasse en uitstraling.
- Marit: Nou ja, wat kan ik hier verder op zeggen behalve dat ik fan ben. Ik vind het echt heel knap en naar eigen stijl uitgewerkt en nabewerkt. De beelden zijn boeiend, vernieuwend, interessant. Ja, super vet gedaan. Misschien moet ik ook maar eens photoshop aanschaffen en een cursus volgen als ik dit zo zie. :D
- Noor: Mooie, rustige foto. Ik vind het blauwe touwhalster wel iets afleiden. Ik denk dat de foto beter tot zijn recht komt wanneer je 'm omzet in mooi zwart-wit. Foto had van mij iets meer van onderaf genomen mogen worden, maar op zich niet heel storend.

Ik heb nu zelf gekozen om hier twee beelden te plaatsen die ik kort geleden in New York heb gemaakt. Te kort geweest en helaas ook niet de tijd gehad/genomen om echt rond te kijken en foto's te maken. Achteraf spijt van, maar ja.. Das achteraf. :+

Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:56

schitterende foto's!!! Kan er na blijven kijken! Heerlijke sfeer

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:01

Marit, echt weer een super mooie foto!

Julia, mooi zeg! Die onderste kan ik ook naar blijven kijken! Had daar misschien liever iets meer rood gezien, nu heel opvallend groen/geel en paars. Maar nog steeds, wauw!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:03

Wauw Julia :wow: ben echt fan van de kleuren! Fijne foto's waar je naar kan blijven kijken :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:05

Prachtige foto's! :))

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:06

Lauwtje, is je beeldscherm gekalibreerd? Hier is 'ie niet zo groen/geel namelijk. Vind 'm zelf best rood, haha. Maar thanks voor de snelle reacties, leuk. :D

Wellicht dat jullie deze dan ook wel mooi vinden? :)

Afbeelding