[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:00

Ik had jullie toch verteld over die bruiloft waarvoor ik gevraagd was.
Deze zou morgen zijn en de moeder van de bruid zou mij nog even de planning door mailen.
Maandag nog even een reminder gestuurd, maar tot op heden nog niks ontvangen.
Kijk ik op facebook, heeft ze me weer verwijderd als vriend, dus blijkbaar was ik toch te duur, maar wees dan gewoon eerlijk en meld dat. Nu sla je je eigen glazen in want nu kom ik helemaal niet meer.

S123321

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:03

Sam als het om een bruiloft gaat zou ik gewoon even bellen. Dit om duidelijkheid te krijgen voor beide partijen, via internet conclusies trekken is niet altijd handig. En hebben jullie geen afspraken op papier gezet over uren, prijzen etc? balen hoor.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:08

@Samy: Dat is even vervelend zeg. -O-

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:19

Ben er niet rouwig om, kan ik mooi voorbereidingen treffen voor een andere klus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:48

Goed zo :) Voor sommige mensen is communicatie schijnbaar heel ingewikkeld, dat zal ook vrees ik niet veranderen. Ik heb net nog een minder vriendelijke mail gestuurd naar iemand die ook niet communiceert haha.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:57

Blijkbaar kunnen ze gedachten lezen, want kreeg een whats app en telefoontje over dat ik morgen niet moest vergeten ...

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:08

Heeft hier iemand ervaring met prikpaaltjes? Om een gebied af te zetten voor foto's. Hoeveel prikpaaltjes heb ik dan ongeveer nodig? En wat voor stoort lint, want schriklint is natuurlijk duurder omdat er stroom door gaat maarja als ik er toch geen stroom op kan zetten kan ik beter iets anders pakken toch? Maar wat?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:10

Samy toch de bruiloft gefotografeerd dus?

Yvttheid: je gaat iets afzetten voor een paard? Ik zou wel stevig lint doen. Mocht het paard er doorheen willen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:15

Houd er rekening mee dat een heel groot gedeelte van de paarden ontsnapt uit dergelijke afzettingen ;)
Hoeveel paaltjes je nodig hebt is afhankelijk van hoe groot het gebied is dat je wil afzetten.

Ik zou om de 3 á 4 meter een paaltje zetten.
En de diameter van het losloop gebied minimaal 10 meter maken, zodat je een beetje kunt fotograferen zonder dat je het voorste lijntje direct op de foto hebt.

Zorg voor een afzet lint/draad dat zwaar genoeg is.
Anders gaat het flubberen in de wind. Gewoon afzet lint (rood/wit) is niet geschikt, dat scheurt.
Ik zou persoonlijk wel gewoon voor schrikdraad gaan... Dat is qua gewicht heel fijn.

Waarschuw hoe dan ook de eigenaar voor alle aanwezige gevaren, vooraf.
Wees daar niet mild in. Als het paard ontsnapt en onder een auto loopt kan hij dood zijn. Of als hij over een persoon of hond heen loopt kan er grote schade ontstaan.
Regel de aansprakelijkheid schriftelijk in een contract en laat een eigen risico verklaring ondertekenen voordat je begint met fotograferen.

Ik doe het zelf niet zomaar meer... Heb in 2009 een aantal reportages aan 't strand gedaan met afzetting, maar dat was echt niet goed voor m'n hart :P
Veel te veel paarden die ontsnapten. Uiteindelijk geen schade gehad, maar er was er bijv. wel eentje die half Texel door gegaloppeerd was tot ie weer op stal aan kwam (over drukke wegen). Was echt een wonder dat daar geen ongelukken gebeurd waren.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:41

Okee dan ga ik toch voor schriklint/draad (is hier nog een verschil tussen qua voordeel?) ;) ik ben ook alleen maar van plan om dit te doen als ik weet dat het paard respect voor touwtjes heeft en tussen de paaltjes blijft.

En je derde stukje dat zal ik ook zeker doen! Ik wil het niet hebben dat er iets met een paard gebeurt.

Zijn er eigenlijk ook nog andere manieren om actie foto's te maken, zodat je het achteraf makkelijk kunt bewerken zodat het lijkt dat het paard los loopt?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:51

Voor mijn Canon 50D wil ik nog extra accu's kopen, ooit heb ik een site gekregen waar je voordelig accu's kon kopen. Weet iemand een goede website? Ik hoef niet perse originele accu's.

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen sorry.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:52

Ben je net te laat! 2 dagen terug hadden ze zo'n dagactie, allemaal van die accu's voor 15 euro!

Je kunt altijd op eBay of Dealextreme kijken, daar hebben ze vast wel wat.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:53

ik kijk op ebay.com daarvoor :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:53

Ow hé jammer dat ik dat niet eerder wist -O-
Ebay ben ik niet zo handig mee... :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:55

valt hartstikke mee :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:06

Ik zou graag nog advies willen.

Ik sta nu op het punt om daadwerkelijk een flitser aan te schaffen en het wordt een metz.
Nu twijfel ik tussen de mecablitz 44 AF-1 en de mecablitz 50 AF-1

Qua bereik zou ik het met de 44 AF-1 goed kunnen redden en deze is ook nog eens 60,- goedkoper.
Het punt voor mij is nu de oplaadtijd van de flitser, dat is hij de 44 AF-1 0,3 sec. Bij de 50 AF-1 is dit 0,1 sec.

Ik wil hem gebruiken voor grote ruimtes met bv bruiloften en partijen. Heb ik genoeg aan de 0,3?
Voor mij lijkt dit alsnog heel snel maar zou het toch graag van iemand met ervaring willen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:34

Alleen als je je ontspanknop continu ingedrukt wil houden om te "filmen" ipv te fotograferen heb je niet genoeg aan 0,3 seconde ;)

Dat is echt al ontzettend snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:54

Sowieso, je hebt de 1000D toch? Die kan ook maar iets van 3 beelden per seconde dus dan zijn je flitser en je camera ongeveer even snel ;)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:12

ik heb nu de 600D, zal niet veel schelen denk ik maargoed :')

Nee dan weet ik genoeg :P haha

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:14

Als je flitser maar sterk genoeg is om bijvoorbeeld ook te kunnen "bouncen" via muur/plafond. Waarschijnlijk zul je niet gaan bursten met flitser. :=

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:18

Heeft iemand hier misschien een idee waar het serienummer van de canon 55-250 zit? Heb gister die lens gekocht en volgens de verkoper is de cashback-actie nog geldig, maar daar heb je het serienummer voor nodig.. Ondanks het internet en lang zoeken maar niet gevonden, dus als iemand de gouden tip heeft? :D

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:32

Op de lens zelf toch? En volgens mij moet je iets van de doos afscheuren (barcode ofzo), moest ik toen wel, en bijvoegen. Dus ik hoop dat je die nog niet hebt weggegooid!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:36

Barcode en registratieformulier, idd! Doos heb ik nog niet weggegooid haha! Maar op de lens, waar dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:49

Ik vermoed op het bajonet :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:03

Dan ben ik waarschijnlijk echt blind, want ik zie daar alleen 'Made in Taiwan' opstaan.. :')