Scipita schreef:Beste mensen,
Mijn schoonmoeder gaat eind juni trouwen en nu is mij gevraagd of ik foto's wil nemen tijdens de gehele dag. Reden... ik heb een Nikon D40... Nou dat is dat natuurlijk mooi mee genomen maar zo goed kan ik helemaal niet fotograferen.
Meest simpele antwoord is andere fotograaf zoeken, die suggestie heb ik meerdere malen geopperd maar helaas willen ze niet.
Omdat ik het toch niet helemaal wil verpesten en graag de foto's voor ze maak ben ik op zoek naar tips & tricks, geen hele boekwerken maar gewoon wat handigheidjes van hou daar rekening mee, do's en dont's. Fotograferen is geen passie van mij moet ik eerlijk bekennen.
Ik heb een Nikon D40 met een standaard lens, verder geen extra's, die ga ik ook niet aanschaffen.
Hebben jullie bruikbare tips die ik als leek goed kan begrijpen dan hoor ik het graag! Alvast bedankt.
Heel fijn dat ze zo'n vertrouwen in jou heeft maar toch adviseer ik je om te weigeren.
Je bent haar schoondochter en ik neem aan dat je dus om haar geeft.
Als je fotograaf bent maak je verder zeer weinig van de hele dag mee.
Familiefoto's moet je maken dus sta je er zelf niet op of je moet al een statief meenemen en heel hard rennen.
Bij de trouwplechtigheid kun je als fotograaf rondlopen of op een aparte plek zitten voor de mooiste foto's.
Jouw vriend is dus de gehele dag alleen en jij bent aan het werk en krijgt het heel anders mee.
Dan is er nog je apparatuur. Hiermee kun je gewoon echt niet veel.
Of je moet al een tele hebben vanaf ongeveer 50 mm tot iets van 200 mm.
En heb je een externe flitser want die ben je echt heel hard nodig. Je interne geeft namelijk rode ogen.
Dit zijn wel zo ongeveer de dingen die ik zo kan bedenken.
Ik ben bruidsfotografe en ook al ken ik de bruidsparen vaak maar amper toch vind ik het altijd weer heel mooi en ontroerend.
Mijn eigen familie zou ik dan ook altijd weigeren te fotograferen. Wellicht wel de reportage maar de dienst mag een collega doen.