[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:39

maarja deze is toevallig in de aanbieding...dus ik dacht zal ik me slag slaan??
Daarbij die EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM is dat een goede lens al zou ik die erbij kopen? Want je hebt ook beeldstabilisator lenzen ofzo??? dat zat die man in de winkel ook wederom allemaal te vertellen toen....

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:23

Ik ben ook al heel lang rond aan het kijken en ik zag dus de canon 350D staan voor 500 euro. Ik vroeg me dus af of ik dit moet doen? Of deze kwaliteit goed is, of dat ik dus toch beter voor de D400 kan gaan?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:27

heee lys...ook al opzoek...waar heb je de 350 gezien?? die heeft mijn tante al een aantal jaar en heeft er veel plezier van...had er net aan de lijn namelijk Lachen

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:28

dat is toch geen spiegelreflex camera?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:30

Binnenkort gaat er een nieuwe mediamarkt open in Bergen op Zoom, daar was die voor 499 euro. De 350D van Canon, dat is inderdaad ook een spiegelreflex.
Ik had ook naar die van jou gekeken de D400 Tong uitsteken, die wil ik eigenlijk al heel lang en 600 euro is echt een koopie. Ik ga het toch maar is vragen wat ik voor me verjaardag aan geld krijg, misschien dat ik het dan toch maar ga doen Tong uitsteken.
Ik ben inderdaad al heel lang op zoek Ivaan Knipoog, alleen het komt er nooit van. En ik vind het gewoon onwijs leuk om te doen etc.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:31

x_Lys schreef:
Ik ben ook al heel lang rond aan het kijken en ik zag dus de canon 350D staan voor 500 euro. Ik vroeg me dus af of ik dit moet doen? Of deze kwaliteit goed is, of dat ik dus toch beter voor de D400 kan gaan?

Zowel de EOS 350D als de EOS 400D zijn erg fijne, kwalitatief goede camera's. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:32

Maar schreef:

Nou en of. Misschien moet je de specificaties eens opzoeken? Vork

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:33

jawel hoor de EOS 350D of EOS 400D..

inderdaad zag hem in het krantje...en ja wil eht heel erg graag...ik werk er hard genoeg voor en ben al een jaar elke keer de aanbiedingen aan het nalopen en deze vond ik wel heel leuk en voor me verjaardag vraag ik dan een nieuwe lens...

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:34

Ja inderdaad ik precies het zelfde.
Aan de ene kant vind ik het zonde omdat ik eigenlijk wil sparen voor later, jij bent al wat ouder Tong uitsteken.
Maar aan de andere kant ik wil het zo graag. Dus ik ga straks vragen wat ik voor me verjaardag aan geld mag krijgen Ja.
Maar welke denk jullie dat beter is? Want als die EOS 350 net zo goed is, bespaar ik toch liever die 100 euro Knipoog

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:39

ik zou het niet weten welke beter is Lachen maar ik denk altijd maar zo als er weer een nieuwe is uitgebracht zal die ook wel weer op verschillende punten beter zijn.
Ik zit nog op school, maar werk ook op mijn vrije dagen en in vakanties...dat tikt ook lekker bij Lachen dus sparen en uitgeven lukt allebei:):)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:40

hoe is deze lens?
Sigma 18-200 Lachen voor de canon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:45

Ik krijg binnenkort de Nikon D50, mijn eerste Spiegelreflex, dus het moet ook nog wennen enzo...
Maar zouden jullie er meteen een lens bij doen? of zouden jullie eerst nog even wachten? Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:50

Nyckle schreef:
Ik krijg binnenkort de Nikon D50, mijn eerste Spiegelreflex, dus het moet ook nog wennen enzo...
Maar zouden jullie er meteen een lens bij doen? of zouden jullie eerst nog even wachten? Lachen

Ik zou bijna uit je post opmaken dat je alleen de body koopt? Nagelbijten / Gniffelen

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:57

Elessar schreef:
Maar schreef:

Nou en of. Misschien moet je de specificaties eens opzoeken? Vork

misschien is dat een handig idee maar ik ben er laatste tijd zo mee bezig ook met veel specificaties dat ik volgens mij alles door elkaar haal!:P

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:01

idd. wel een lens erbij kopen nyckle, anders heb je er nog niks aan Haha! .

De 350d is net zo goed als een 400d alleen heeft de 400d wat meet pixels en zo'n sensor cleaner, maar daar heb je allemaal niets aan. Ik zou lekker voor de 350d gaan. Fijne camera en die 100 euro extra aan een goed objectief besteden.

@naar, gewoon ff op bijv. kieskeurig vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:01

Elessar schreef:
Nyckle schreef:

Ik zou bijna uit je post opmaken dat je alleen de body koopt? Nagelbijten / Gniffelen

Nee, ik bedoel natuurlijk wel dat ik de standaart lens erbij doe... Maar ik had het over een 'betere' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:19

350D of 400D maakt kwalitatief inderdaad weinig uit. Als je op pixels en sensor cleaning geilt voor de 400D gaan, als je voor het tweede (instellingen)schermpje gaat voor de 350D. Die miste ik namelijk wel héél erg met de 400D...

Om even terug te komen op de vraag van Texas: Ik fotografeer zelf met een 20D en 1Ds, en heb nog een 350D op reserve liggen.

En Texas: de verkoper heeft gelijk als hij zegt dat het een prima camera is om in de binnenbak foto's mee te maken, maar houd er rekening mee dat de body wat dat betreft NIETS zegt. Voor binnenbakken is de lens toch écht het aller-aller-allerbelangrijkst, let op gróót diafragma (klein diafragmagetal, F... dus). Met F2.8 is het 's avonds vaak al lastig zat in binnenbakken.

Succes!

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:21

Ik heb de cannon 400D en ben er super tevreden mee. Een kennis van me heeft de 350D en is daar ook erg tevreden over. Dus wanneer je niet zo heel veel geld wil uitgeven zou ik voor de 350 d gaan

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:21

@ nouks; dankje voor je reactie...maar wat bedoel je met het instellingen schermpje van de 350d?

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:28

maar hoe weten jullie dat de canon 350D in de aanbieding is want ik kan niks vinden op de media markt site

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:32

Maar schreef:
maar hoe weten jullie dat de canon 350D in de aanbieding is want ik kan niks vinden op de media markt site

Het is een nieuwe winkel die opent, en dus openingsaanbiedingen heeft waaronder de Canon EOS 350D. Knipoog

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:38

Deze foto heb ik gemaakt met de nikon D200 van mijn oom beetje standaard foto maar ik ben ook nog niet zo bekend met fotograveren en camera's ik vond het in iedergeval heel leuk.

Afbeelding

@elessar: bedankt goede aanbieding!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:39

maarja dan verrijd je ook weer benzine en tijd naar bergen op zoom...dusjah...

nouks ik heb gekeken...onderste is zeker de 400D? en wat is dat instellingen schermpje kan je daar meer dingen mee ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:18

Nou ja. ík vind het dus niet handig dat die instellingen te bekijken zijn op het LCD-scherm bij de 400D, dat geeft namelijk irritant licht, je LCD-scherm is mijns inziens voor andere dingen etc. Dus doe mij maar twee schermpjes Knipoog

Je kunt er verder weinig mee, alleen precies zien hoe je je camera in hebt gesteld.