[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:26

Daar schiet ik dus niets mee op _O-

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:27

S_imonee Mooie foto, nette scherpte.

_Patriciaa Oh wat lief, vind het een leuke foto maar wel erg centraal genomen, verder niks op aan te merken.

Bellatrix Toffe foto, niks op aan te merken.

Eline91 Tof, heel bijzonder, weet niks anders te zeggen.

taarss Leuk, mooie heldere kleuren. Enige wat stoort is de overbelichting op de rug en de vlek rechtsboven.

it_is_me Leuke foto, scherpte ligt goed maar vind de foto zelf niet heel speciaal.

billionache Tof, vind de omzetting naar zwart wit erg knap gedaan, beweging in arm vind ik ook perfect passend.

Lipydo Gaaf, gewaagd, maar super gaaf, mooi kleur gebruik, krulletje damp bij het kommetje maakt het helemaal af.

showteam Leuke foto, goed genomen ook daar helemaal niks op aan te merken. Vind het enkel jammer dat de steampunk stijl niet in de omgeving lijkt terug te komen.

k_m Tof, vind hem zeer netjes gedaan, blik oogt misschien wat hard maar dat is denk ik een smaakkwestie.

louiisaa Welkom! Ik denk dat je inmiddels de belangrijkste dingen al uit de fb van anderen hebt gehaald maar ik benoem toch de dingen even zoals ze mij ook opvallen. Vind de foto netjes genomen en het is een lief moment, probeer echter voor de volgende keer de nabewerking wat rustiger te houden de foto oogt nu erg rood/paars.

LauraBloem Netjes moment op de foto gezet, maar qua kleuren oogt hij erg hard/overbelicht en blauw.
Mariett Aparte foto, nette scherpte maar weet niet wat ik er verder van moet vinden, vind het soms erg lastig FBte geven op zelfportretten :).

NESCAFE Tof, niks op aan te merken.

Verosjaak Gaaf die scherpte diepte, kleuren springen er goed uit, blijf er naar kijken. Wat voor lens/camera heb je hierbij gebruikt?

Marit Tof, niks op aan te merken.

Killyenn Prachtige spontane foto, zie lichte bewegingsonscherpte maar dat past er juist erg goed bij!

jilinda Mooie foto, vind hem wel iets te krap genomen met name rechts maar voor de rest niks aan op te merken.

XiiaaooNaa Mooi, goed moment op de foto genomen, enige puntje en dat is maar een klein puntje. is vind ik de wat harde schaduw op de hals hierdoor valt die kant wat weg.

Joysieee Mooie foto, qua uitsnede vind ik het lastig oordelen, enige wat wel stoort zijn de blonde haren rechts.

GerdjeHoran Lief, eigenlijk niks op aan te merken op de storende halsband na, maar denk niet dat je daar wat aan kunt doen.

Kanzi Gaaf, niks op aan te merken!

IsaCalixa Leuk maar voor de rest weet ik niet zo goed hoe ik deze moet beoordelen, vind hem erg krap bijgesneden en het haar voor je oog stoort me, voor de rest is ie wel leuk.

Jespri Leuke foto, zie wel behoorlijke ruis en de knappe uitsneden kijkt wat vervelend, met name rechts waarbij de vingers van de vrouw zijn afgesneden. Hierdoor lijkt de foto net niet een verhaal te vertellen, denk dat er meer ruimte om hen heen zat je meer een verhaal zou zien.

Maaaarije Leuke foto, kat is goed scherp, maar inderdaad de sprieten voor de kat zijn wel storend.
Kimmetjee04 Gaaf, niks op aan te merken!

horserider22 Leuk idee maar mis duidelijk scherpte in de foto, dit kan natuurlijk ook door de upload komen.

joeluna Mooie foto, niks op aan te merken. Logo is ook tof, afgesneden paard is wel licht storend inderdaad. Waarom hem dan niet rechts neerzetten?

SharonPlugge Gaaf, zo was het bij ons ook, heb hier niks op aan te merken! Mooi dat contrast met de bomen ook.

xFace Leuke foto, scherpte noem je zelf al? Kies je altijd zelf je scherpstelpunt of laat je het je camera doen? Als het dat laatste is kan dat het probleem zijn dat linksboven scherper is.

quartel Leuk moment maar zonde van de overbelichting, achtergrond vind ik dan niet eens zo storend overbelichting wel. Ook is er nogal wat ruis aanwezig.

_Elke Tof, niks op aan te merken.

MZorro Prachtig plaat, heb hier niks op aan te merken.

Brechtjee Leuke foto, blik vind ik ook mooi maar staat ze hier nu tegen een muur op? Ik wil mijn laptop gaan draaien omdat het lijkt alsof hij een kwartslag gedraaid is. Had daarom meer van het lichaam willen zien, dan is de houding beter te plaatsen.

Sanne_com Gaaf, wel wat ruis op de lucht maar verder nette foto.

manonfleur Leuke foto, je feedback geef je zelf al :).

Murthul Mooie foto, niks op aan te merken.

KimdeGroot94 Ook al zo’n lieve foto! Kind oogt op het hoofd en de hond op het borst iets overbelicht.

calice Mooie zomerse foto, niks op aan te merken.

TeSzZz Mooie scherpte diepte, netjes gedaan. Ik probeer ook elke week een ander onderwerp in te zenden, is vooral kwestie van veel er op uit trekken met camera en dan loop je wel tegen dingen aan. Heb ook een paar keer gehad dat het …. Dag o.i.d. was en ik daar ineens inspiratie mee kreeg.

crazy_horses Leuke foto maar vind hem niet heel speciaal, kleuren ogen wat mat denk dat het daardoor komt.

monbyou Leuke foto, niks op aan te merken.

JewEmm Foto 1 :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:31

Bedankt hilly200. Ik gebruik eigenlijk overal hetzelfde materiaal voor. Dus ook deze keer de 70-200mm lens op de canon 7d. Instellingen: f2.8 1/320 165mm gecropt naar 200mm

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:34

Afbeelding
Week 10

Toch weer een portretje. Upload via bokt op mobiel.
Laatst bijgewerkt door PenS op 08-03-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:35

ik wilde hier eigenlijk een topic over maken, maar ik kon nergens vinden waar ik dat topic dan neer zou moeten zetten dus ik vraag het maar eventjes hier :o
ik heb in januari een camera overgekocht van iemand en als ik de foto's die ik daarmee heb gemaakt ga bewerken staat er in lightroom bij de naam van de fotograaf de naam van de vorige eigenaar van mijn camera... hoe zorg ik ervoor dat daar dus bij alle foto's mijn naam komt te staan?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:38

Foto 1 :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 21:44

Foto 1.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:45

ƒ/16.0 50.0 mm 1 iso100

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:46

Dan ga ik toch voor foto 1 als week 10. Vandaag gemaakt bij West-Kapelle.
Afbeelding

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:15

hilly200 klopt, ik had de foto iets ruimer moeten nemen. Ik had hem zelf liever ook anders gewild maar ze was meteen weer weg. Maar ze staat dus tegen de muur aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:41

Mijn foto van deze week is er een uit de oude doos. Ik heb eigenlijk al wel een nieuwe foto, maar deze is uit 821 foto's geselecteerd voor de finale van de fotowedstrijd van www.fotografille.nl. En daar ben ik best wel heel trots op :o

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:00

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:06

JewEmm: mooi!!!! Die 2 vogels maken het helemaal af!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 23:38

Mijn week 10. Mijn trots. <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:49

Wat een mooie achtergrond Agossie! Wat is dat? Een struik of heb je er een soort doek achter hangen?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:52

hilly200 schreef:
IsaCalixa Leuk maar voor de rest weet ik niet zo goed hoe ik deze moet beoordelen, vind hem erg krap bijgesneden en het haar voor je oog stoort me, voor de rest is ie wel leuk.

Tja, de foto heb ik een lange tijd geleden genomen, ik weet niet meer precies waarom ik voor deze uitsnede heb gekozen. Ik denk omdat ik vooral de aandacht op mijn oog wilde richten. En niet op de achtergrond of iets anders. En het haar voor mijn oog had een betekenis, ik ben een beetje iemand die graag de kat uit de boom kijkt dus daarom het idee van ''verbergen'' zegmaar.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 23:56

WiancaR schreef:
Wat een mooie achtergrond Agossie! Wat is dat? Een struik of heb je er een soort doek achter hangen?

Dat zijn struiken die ik toevallig zag! Zijn nog in de buurt bij mij ook. Ik zie alleen nu dat er één grasspriet links is die ik graag weg had willen halen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 01:21

Week 10

Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 01:51

IsaCalixa schreef:
Tja, de foto heb ik een lange tijd geleden genomen, ik weet niet meer precies waarom ik voor deze uitsnede heb gekozen. Ik denk omdat ik vooral de aandacht op mijn oog wilde richten. En niet op de achtergrond of iets anders. En het haar voor mijn oog had een betekenis, ik ben een beetje iemand die graag de kat uit de boom kijkt dus daarom het idee van ''verbergen'' zegmaar.
Die beredenering klinkt wel logisch, met dit verhaal erbij snap ik hem inderdaad meer!

IsaCalixa schreef:
manonfleur schreef:
Feedback week 10:

Haha, je hebt mij (denk ik per ongeluk) overgeslagen :+

Ik denk dat manonfleur elke keer maar een deel FB geeft, ze heeft mij helaas ook overgeslagen :+

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:06

GerdjeHoran schreef:
ik wilde hier eigenlijk een topic over maken, maar ik kon nergens vinden waar ik dat topic dan neer zou moeten zetten dus ik vraag het maar eventjes hier :o
ik heb in januari een camera overgekocht van iemand en als ik de foto's die ik daarmee heb gemaakt ga bewerken staat er in lightroom bij de naam van de fotograaf de naam van de vorige eigenaar van mijn camera... hoe zorg ik ervoor dat daar dus bij alle foto's mijn naam komt te staan?

Dat kun je in het menu op de camera instellen. Zou in de handleiding moeten staan.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:08

ik ben echt een schande, heb deze week maar 1 keer m'n camera aangeraakt en er is niet echt iets specials uit gekomen, en dan ook nog uitstellen tot maandag. :n

week 10
Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:19

Maaaarije Heel erg leuke foto, het lijkt een beetje of het katje aan het speuren/jagen is en dat geeft je foto een heel bijzondere uitstraling :) Het sprietje voor haar neus stoort me persoonlijk niet zo, dat maakt gewoon deel uit van het geheel.

Kimmetjee04 Ontzettend gave sfeer hangt er rond je foto! Heel erg leuk idee, en ook erg goed uitgevoerd. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat mensen even raar keken, het is ten slotte nog winter := Heb je die levitatiefoto ook daar ter plaatse gemaakt? Hoe heb je dat precies gedaan?

horserider22 Intrigerende foto! :) Leuk hoe je met de scherptediepte speelt! De kleuren ogen een beetje grauw, maar misschien lag dat aan de tijd van de dag.

joeluna Leuke foto, gaaf hoe je de omkadering met de takken gedaan hebt! Het logo vind ik heel gaaf, maar als het je stoort dat het paardje rechts afgesneden is moet je het misschien in de rechterhoek van de foto zetten? :)

SharonPlugge Ontzettend gave kleuren zeg, ik ben er helemaal weg van :D

xFace Leuk gedaan, ik vind hem zeker geslaagd :) Je geeft zelf aan niet tevreden te zijn met het focuspunt, maar ik vind het persoonlijk echt niet storend hoor.

quartel Heel erg leuk! :) Enorm gave sfeer hangt er rond je foto, gaaf gedaan :D Te licht vind ik hem niet echt, en de achtergrond is ook niet overheersend. Het zou een leuk effect geven als die weggewerkt is maar de foto is zo ook leuk :)

_Elke Leuk gedaan! De randen zijn inderdaad wel overbelicht, persoonlijk gebruik ik in zulk lastig licht soms HDR maar dan moet je natuurlijk wel een statief hebben :)

MZorro Heel gaaf gedaan, leuke sfeer hangt er rond je foto! Ik vind de nabewerking ook heel geslaagd :) De riem stoort inderdaad niet, die had ik ook laten zitten. De schaduw van de boom is inderdaad wat donker, die had je misschien een beetje kunnen oplichten :)

Brechtjee Ontzettend leuk hoe je het katje op de foto gezet hebt, de blik is heel mooi en je weet haar nieuwsgierigheid heel knap vast te leggen :) De bakstenen muur is misschien niet de ideale achtergrond, maar mij persoonlijk stoort het niet.

Sanne_com Heel gave foto, er hangt zo'n lekker onheilspellend sfeertje over het strand en dat heb je knap weten vast te leggen :)

manonfleur Erg leuk gedaan, je weet de vragende blik van de hond heel overtuigend vast te leggen. Ik stoor me dan weer helemaal niet aan de halsband, die hoort er gewoon bij naar mijn gevoel :=

Murthul Wat leuk, zo'n zwangerschapsshoot lijkt me best gaaf om eens te doen :) De foto is heel geslaagd in elk geval!

KimdeGroot94 Ontzettend gave foto, de liefde en vriendschap spat er zo af! :D Wat een heerlijk stel trouwens die twee! De ruimte onderaan stoort mij niet zo, een foto is vaak interessanter als het onderwerp niet perfect centraal staat.

calice Ach, wat een schattig meiske! Ze lijkt niet goed te weten wat er gebeurt, en daarom heel blij dat ze bij mama op de arm zit :) In combinatie met de liefde in de blik van mama en het knuffelbeertje maakt dat de foto helemaal af!

TeSsZs Best gaaf gedaan hoor, leuk hoe je met de scherptediepte speelt :)

crazy_horses Heel leuk gedaan, de beperkte scherptediepte maakt je foto heel mooi zacht in de achtergrond en het oog staat er haarscherp op :)

monbyou Erg leuke foto, je weet echt mooi vast te leggen hoe het paard ergens aandachtig naar kijkt. Dat laat de kijker zich afvragen wat hij gezien heeft en nodigt uit om het gedeelte wat buiten de foto valt zelf aan te vullen, zo weet je de aandacht van de kijker te vangen :)

PenS Leuk portret, je hebt de blik van het paard heel overtuigend vastgelegd :)

LOVESUSHI Wat een kleuren zeg, heel erg gaaf! Waar is dit genomen?

JewEmm Ontzettend gave foto, de vogels maken het plaatje echt compleet! Knap gedaan hoor :D

WiancaR Heel leuke foto, de band tussen paard en mens straalt er echt af :) Knap dat je geselecteerd bent voor de finale van een fotowedstrijd met deze foto!

Sodeletuut Erg leuk gedaan, je weet heel mooi de band tussen paard en mens vast te leggen. De beperkte scherptediepte zorgt er ook voor dat de achtergrond heel zacht is. Knap werk!

Agossie Waauw, je foto is echt retegaaf! Fototechnisch heel sterk, de scherpte en belichting zitten naar mijn gevoel perfect goed! Je hebt ook een beetje catchlight in de ogen van de hond, wat veel leven aan je foto toevoegt. Verder weet je de blik van de hond ook heel overtuigend vast te leggen, ik kan er echt blijven naar kijken! :D

Cleo_ Heel leuk gedaan, de blik van het paard is heel overtuigend en de beperkte scherptediepte voegt diepte en rust toe aan je foto. Ontzettend gaaf! :D

elle108030 Leuk hoe je met de scherptediepte gespeeld hebt, ik vind hem best geslaagd :)

----------

Reacties

louiisaa In de originele foto zien de kleuren er veel natuurlijker uit, en dan bedoel ik vooral de huidskleur. Als je afwijkt van de normale 'natuurlijke' tinten in de huidskleur moet je er heel erg voor oppassen dat de persoon er niet ziek of raar gaat uitzien. Het toevoegen van de magenta-tinten misstond je foto zeker niet, maar persoonlijk zou ik die door een laagmasker of een blendif weghouden uit het gezicht van het meisje :)

taarss, manonfleur[, hilly200/b] Bedankt voor de feedback!$

[b]Marit
Wat een leuke blog en heldere uitleg! Ik krijg spontaan ook zin in een full-frame camera, want met mijn 7D loop ik tegen dezelfde problemen aan als jij met je 650D :o

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:30

Eline91 schreef:
LOVESUSHI Wat een kleuren zeg, heel erg gaaf! Waar is dit genomen?

Dit is Rotterdam Nesselande, is een recreatieplas!

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:35

Week 10:
Afbeelding

Gisteren met het lekkere weer gemaakt na de buitenrit van de ponyclub :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:53

week 10

Afbeelding