Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
louiisaa schreef:inderdaad.. ik heb me al gek gespaard om de 700D en kitlens te kunnen kopen. Dus kan ik niet zo 1,2,3 een L lens 70 200 mm 2,8 aanschaffen. Met alleen een zaterdagbaantje moet ik ff de goedkopere weg inslaan
                                                         LisaFaded schreef:Ik heb een vraagje ik wil een nieuwe lens voor dieren te fotograferen. Ik heb een nikon d3200. Ik zit te kijken voor een nikon telelens 70 - 300 of een tamron 30 - 700.
Prijzen verschillen nogal, alleen zit er veel verschil in?
 Moet nu echt wel erg overtuigd worden incl. voorbeeldfoto's etc om nog eens een Sigma of Tamron te kopen.
 Heb em dan zelf nieuw met IS, maar die F4 is echt helemaal geen verkeerde lens. Tot nu toe nog geen behoefte gehad aan de 2.8 
 Maar dat komt ook omdat ik niet hoef/wil binnenbakselen.                                                         
 Welke dat echter zijn .... geen idee 
                                                         Naoom_ schreef:Body moest toch gekalibreerd worden, maar heb nu een zelfde body en 70-200 2.8 IS I gratis kunnen lenen om te testen![]()
Kreeg maar €600 voor mijn 5 maand oude 70-200 f4 IS. Logisch, maar wel bizar weinig

Gianti schreef:ik wil graag mijn 55-200 upgraden (nikon), nu zit ik te dubben tussen de nikon 70-300 en tamron 70-300, welke raden jullie aan?