Voor mijn verjaardag wil ik waarschijnlijk een camera gaan vragen. En aangezien hier zoveel mensen met veel ervaring zitten ben ik wel benieuwd wat jullie mij adviseren te vragen

.
Ik heb 2 jaar geleden een vrij standaard camera gekregen, waar weinig functies op zitten. Eigenlijk ben ik na 2 jaar deze wel een beetje zat omdat ik vaak niet het juiste beeld krijg dat ik wil: foto's lukken vooral op geluk en niet doordat ik het instel. Dit was een Olympus C-370 ZOOM.
KlikOmdat veel bewegende foto's niet zo scherp werden ben ik maar gaan oefenen met de digitale camera van mijn vader. Deze camera heeft al veel meer mogelijkheden en ken ik nu ook steeds beter. Wat mij alleen erg tegen valt is de kwaliteit van de foto's bij bewolkt weer en ook komen er weing mooie scherpte-diepte foto's uit. Ook de Macro functie werkt bij de camera iets minder, dit gaat op een zelfontspanner, waardoor soms de achtergrond scherp wordt ipv dat wat ik wil fotograferen.
Dit is een Sony cybershot DSC-V1.
KlikWat ik dus graag wil is een camera die een goede scherpte diepte heeft, ook scherpe foto's maakt bij bewegingen, foto's van een grote kwaliteit maakt, zodat eventueel later croppen ook goed mogelijk is, een goede macrofunctie heeft, lekker veel functies heeft waarmee ik lekker aan de slag kan gaan etc.
Verder heb ik al een beetje over het internet gekeken en vond ik de spiegelreflexcameras natuurlijk erg aantrekkelijk, de prijs voor de camera is nog wel te doen, alleen voordat je goede lenzen hebt ben je volgens mij veel duurder uit! En aangezien ik fotograferen erg leuk vind, maar het toch een hobby blijft, wil ik wel zonder 10 verschillende lenzen, veelzijdige foto's kunnen maken.
Wat prijzen jullie mij aan? Ik ben erg benieuwd!