[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:47

Wauw SharonPlugge , mooie ondergang zeg!!

Mijn week 10

Afbeelding

Heeeel lastig tegen de zon in maar ik vond dit effect dat ik een keer gezien heb zo mooi en vandaag scheen de zon zo mooi :) Deze boom vond ik interessant omdat de klimop hem helemaal bedekt.

Toch blij met de instelling en hoe die dan geluk is!

Camera NIKON D5100
Lens 55.0-200.0 mm f/4.0-5.6
Focuslengte 175 mm
Belichting 1/200
F-nummer f/6.3
ISO 100

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:36

Ik heb week 10, vorige week zondag geschoten op de Kind & Dier dag die ik met Kim had georganiseerd. Helaas hebben veel mensen of niks meer laten horen of zich vlak van tevoren afgemeld, maar ik heb wel weer nieuwe ervaringen opgedaan, zowel op organisatie gebied als met fotograferen als met nabewerking! Op zich dus goed gelukt!

Ik heb deze foto voor week 10 gekozen, omdat ik het moment heel leuk vindt, en zwart wit vond ik sfeer toevoegen. Ik heb ervoor gekozen om de riem eraan te laten zitten en denk dat hij links bij de schaduw van de boom en rokje van het meisje misschien wat te donker is, maar dat weet ik niet zeker! Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

Week 10
Afbeelding

*Gaat even feedback geven*

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:44

Week 10

Onze poesje mocht voor het eerst alleen naar buiten.
Niet zo een heel goed geslaagde foto, maar vond haar blik wel mooi...

Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:05

Week 10 deel 2 pagina 136 tot en met deel 139.

k_m
Ik vind je blik een beetje angstaanjagend, of heel ongemakkelijk ogen. Dat was mijn eerste reactie toen ik je foto zag. Ik heb even gekeken op welke foto je hem gebaseerd heb en vind het heel leuk dat je ook zoiets probeert o.a. naar aanleiding van iemand anders hier (en een beetje je schoolopdracht toch?). Je schouder vind ik heel mooi aankomen, maar je blik had ik iets rustgevender ofzo gewild.

louiisaa
Zo jammer dat je foto heel erg rood/roze is, want ik denk wel dat het echt een foto is die het baasje ontzettend zou waarderen! Is dat rode/roze zo bewerkt of ligt het aan de instellingen?

LauraBloem
Ik heb het idee dat de foto van een hoger standpunt is genomen dan ooghoogte en daardoor vind ik het hele mooie paard klein worden in de foto. Hij lijkt ook wat blauwig, of ligt dat ook mijn computer? Niet overdreven blauw, maar wel een klein beetje, vooral bij het paard!

Mariett
Gaaf! Interessant ook! :) Benieuwd naar het verhaal achter 'het meisje'. Ze kijkt nogal glazig. Mag ik vragen wat je idee was of wil je de fantasie zijn werk laten doen ;)

NESCAFE
Oog lijkt me heel mooi scherp! Niks op aan te merken :)

Verosjaak
Interessant! Mijn blik blijft er helaas alleen niet heel lang naar toe getrokken worden. Ik denk dat dat versterkt kan worden als je de grond meer meeneemt, maar misschien moet je dan wel het gehele pad meenemen en wordt het een hele andere foto! Wel heel mooi gedaan met aan allebei de kanten geleide DOF!

Marit
Nog bedankt voor je antwoord van het bijsnijden! Kan je met een fullframe beter croppen dan een niet full frame zodat ergeen kwaliteit verloren gaat (heb je al een uitleg op je blog over full frame vs [geen idee wat(niet full frame)]?
Maaarr je foto, prachtig! Echt supergaaf gewoon!

Killyenn
Inderdaad heerlijk spontaan! Uitsnede vind ik leuk, alleen zie ik geen scherptepunt volgens mij?

jilinda
Foto vind ik leuk! Ik denk dat je nog meer kan doen in de nabewerking, maar verder lijkt het me een goede foto! :)

XiiaaooNaa
Moment is leuk! Denk dat als hij niet centraal zou staan, pakkender zou zijn! Misschien een staande uitsnede?
Ik ben zelf niet zo goed in dit soort foto's, dus ik bewonder het alsnog!
Zou je je instellingen willen delen?

Joysieee
Ik weet nooit zo goed wat ik van zulke uitsnede moet denken. Sommige vind ik heel pakkend, maar deze net iets minder. Kleur vind ik wel heeeel mooi! :)

GerdjeHoran
Lammetjeee! Lammetjes zijn altijd goed! Ik vind hem wat dof.

Kanzi
Superleuk! Echt geniaal bedacht! :D

IsaCalixa
Mooie ogen! De roze achtergrond bevalt me alleen niet zo :o

Jespri
Niks op aan te merken! Mooi gedaan! :D En dat lange haar van vrouwelijk model <3

Maaaarije
Ik vind het onscherpe onderin wel leuk, alleen had ik er denk voor gekozen om er minder van in beeld te laten zien en de poes dan meer beeldvullend te laten zijn! Plantje rechts vind ik ook wat storend, maar wilde je experimenteren met omgeving in je foto o.i.d?

Kimmetjee04
Heel gaaf! Echt cool en tja.. niks op aan te merken! Heel mooi jurkje ook! :D

horserider22
Ik vind de kleuren nog wat dof, maar het idee vind ik wel heel leuk!

joeluna
Grappig gebruik gemaakt van omgeving!

SharonPlugge
Heel mooi! Eigenlijk niks op aan te merken, behalve dat je linksboven ook misschien een iets vollere boom had kunnen hebben, zodat het beetje gelijkmatig opgevuld wordt. Althans, dat spreekt mij meestal wel aan. Lucht vind ik prachtig! :D

xFace
Je geeft je eigen punt al aan en geen idee hoe dat kan, haha :p Wel leuk plantje(?)!

quartel
Met je eigen commentaar eens en ben wel benieuwd naar je bewerking! Wel een gaaf beeld zo :)

_Elke
Mooi dromerige sfeer! Bovenin vind ik het misschien nog wat te hard ligt, maar onderin echt prachtig! <3

----

Eline91, snap ik helemaal! Volgende keer zal ik er rekening mee houden! :D

Mariett
Blogger

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:15

Dank jullie wel voor jullie feedback!
Killyen: dankjewel nogmaals. Hoe had jij de nabewerking dan gedaan? Ben nu wel benieuwd :)

Eline91: dankjewel! Haha ja, dat komt waarschijnlijk door mijn haar. Mijn gezicht ziet er altijd heel anders uit bij ander haar of een andere uitdrukking! Zo wordt mijn gezicht wat 'dikker' met mijn haar los en juist 'dunner' met mijn haar opgestoken of in een knot. Met vlechtjes lijk ik dan ineens weer heel kinderlijk, haha.

MZorro: allereerst dankjewel! Om eerlijk te zijn vond ik het gewoon een interessant beeld, haha. Met die vrolijke bellen en mijn neutrale gezicht erbij. Het idee was wel al voor de foto uitgewerkt en bedacht, maar het is vooral het idee om de fantasie van de kijker te triggeren, haha :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:26

MZorro: bedankt voor de feedback. Ik had zowel foto's van het pad als zonder en vond de foto met pad saaier. Het veranderd inderdaad de hele foto en het gevoel.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:58

MZorro
bedankt voor de feedback! *\o/*
ik heb het zo nabewerkt in photoshop, ,maar de bewerking is idd iets to much. Ik zal wat minderen haha
de originele foto's worden ook veel mooier gevonden dan de bewerkte :3 dus ik moet me wat inhouden :)
dit is een originele haha;

Afbeelding

lekker clean zonder teveel toeters en bellen :')

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:49

Week 10
Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:16

louiisaa schreef:
MZorro
bedankt voor de feedback! *\o/*
ik heb het zo nabewerkt in photoshop, ,maar de bewerking is idd iets to much. Ik zal wat minderen haha
de originele foto's worden ook veel mooier gevonden dan de bewerkte :3 dus ik moet me wat inhouden :)
dit is een originele haha;

Afbeelding

lekker clean zonder teveel toeters en bellen :')

Jaaa, deze vind ik echt stukke beter en ook gewoon super! Je kan natuurlijk wel wat spelen met contrast en helderheid of zwart/wit omzetting en weet ik het wat allemaal! Maar dit vind ik echt veel mooier :o

Reacties op andere feedback komen! :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:49

Vervolg feedback week 10:
Asselruiter: Hele gave foto! Mooie scherptediepte ook, waardoor de drukke achtergrond niet zo opvalt!
Binky: Interessante foto! Mij stoort de compositie totaal niet, vind het wel wat hebben! Erg leuk ook die weerspiegeling van je andere pony in het oog.
S_imonee: Mooie stil leven, niks op aan te merken!
Patriciaa: Mooie heldere foto. Jammer dat de eekhoorn centraal staat en niet wat meer naar links of rechts. Ook mist de foto wat scherpte
Bellatrix: Hele gave foto! Niks op aan te merken
Eline91: Gave foto zeg! Heel mooi gedaan!
It_is_me: Mooie scherpe foto. Vind de lampjes bovenin wel wat storend
billionache: Gave foto! Niks op aan te merken
Lipydo: Wauw, wat een prachtige foto. Hele fijne sfeer! En mooi ook die stoom die van het kopje afkomt
showteam: Wauw wat een gave foto! Ik ben fan! Lijkt me ook erg gaaf om zo'n shoot te doen!
k_m: Mooie foto! Belichting is erg mooi maar ik vind je blik een beetje 'eng' maar dat moet misschien ook wel de bedoeling zijn?
louiisa: Hele lieve foto. Mooi ook qua compositie maar de bewerking vind ik to much, te veel rood. Je orginele foto is veel fijner om naar te kijken! Soms is een beetje nabewerken qua contrast etc al genoeg!
LauraBloem: Mooi moment heb je genomen! Je had de foto misschien net nog wat meer van onder kunnen nemen. Voor de overbelichting op de ruiter doe ik meestal de hooglichten naar beneden in lightroom
Mariett Gave foto! Erg leuk ook die achtergrond zo met die bellen. Wel vind ik het blauwe bij je hoofd wat storend
NESCAFE: Wauw gave foto! Erg goed gelukt en het verscherpen heeft hier een gaaf effect!
Verosjaak: Hele gave foto en ook mooie scherptediepte!
Marit: Gave foto! leuk dat er nog beweging in de foto zit, dat geeft het vogeltje mooi weer!
killyen: Spontane foto maar ik stoor me wel wat aan de hoeveelheid makeup, dit valt vooral zo op doordat ze haar ogen dicht heeft. Ook vind ik hem niet helemaal scherp ogen
jilinda: Gave foto! Leuk ook die tank op de achtergrond!
Xiiaanoonaa: Mooie foto! Niks op aan te merken
Joyssiee: Hele mooie scherpe foto en een mooi hoofdstel, past erg mooi bij het paard! De uitsnede ben ik niet zo fan van. Had mooier geweest als de oren er niet op stonden of helemaal, nu is het net niet helemaal fijn om naar te kijken
Gerjehoran: Wat een geweldig lieve foto! Dat halsbandje is ook echt te schattig! Verder een hele sterke compositie en mooi scherpe foto!
Kanzi: Gaaf gedaan! Niks aan op te merken
IsaCalixa: Leuk portret! Hij lijkt alleen niet helemaal scherp
Jespri: Wauw, gave foto! Plaatje is echt compleet zo!
Maaaarije: Mooie foto! Leuke scherptediepte toegepast zo met dat onscherpe op de voorgrond!
Kimmetje94: Wat een gave foto zeg! Wel vind ik de bomen bij de handen wat raar
horserider22: Mooie foto! jammer dat de scherpte ook net niet nog op het prikkeldraad van het ene paaltje zit
Joeluna: Ik vind het niet echt een interessante foto. Ik kan ook niet echt vinden waar de scherpte in deze foto zit. Je logo vind ik zelf te druk en het afgesneden stuk aan de rechterkant va het paard vind ik inderdaad niet zo mooi
Sharonplugge: Wauw, dat is inderdaad een mooie zonsondergang. Prachtige kleuren zeg!
xFace: Mooie foto qua kleuren! Maar het scherptegebruik is inderdaad een beetje verwarrend haha,. Wel vind ik je logo echt ontzettend leuk!
quartel: Gave foto zeg! Jammer inderdaad dat de lucht zo wit is. De achtergrond stoort me niet zozeer hoor. De manen van het paard hebben alleen wel eenb eetje iets grauws, kan me vinger er niet helemaal opleggen wat het nou is haha
_Elke: Wauw, gaaf gedaan! Niks op aan te merken
MZorro: Mooi moment! Vind het effect ook erg gaaf alleen door de 'waas' lijkt de foto niet helemaal scherp
Brechtjee: Mooie foto! Erg leuk moment uitgekozen en de foto is mooi scherp!!
Sanne_com: Gave foto! Mooi duister effect heeft de foto over zicht en leuk dat je nog net die 2 mensen in de verte ziet lopen!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:37

Mijn week 10:
Ivm het niet hebben van inspiratie maar even een wat oudere foto gepakt.
Afbeelding
Ik verzamel hier.
Ik stoor me wel heel erg aan haar halsband riempje.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:57

En ook hier week 10!

Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:44

Feedback week 10:

Cioccolato: Mooi!
Eskegirl: Jammer dat de vlinder niet helemaal scherp is, maar verder leuk.
Marjoow: Gaaf!
Rosslover: Ligt het aan mij of is hij niet helemaal scherp?
KimdeGroot94: Leuk gedaan!
marijepagter: Ook deze lijkt mij niet helemaal scherp? (waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij hoor, ik heb mijn bril niet op :P).
Asselruiter: Mooi!
binky: Mooi!
_Patriciaa: Is de eekhoorn helemaal scherp? Ik zie het namelijk niet zo goed.
Bellatrix: Mooi!
Eline91: Leuk idee, maar het komt een beetje nep op mij over (de lijnen lijken een beetje hard).
taarss: Leuk!
billionache: Erg leuk!
Lipydo: Heel gewaagd! Maar wel leuk :).
showteam: gaaf!
louiisaa: Ik vind hem een beetje te 'rood-achtig' bewerkt. Ik vind de originele versie mooier :).
NESCAFE: Mooi!
Verosjaak: Wow, heel erg mooi!
Marit: Mooi dat de kleuren er echt uitspringen!
XiiaaooNaa: Mooi!
Joysieee: Ik wilde idd al over de uitsnede beginnen. Mag ik vragen waarom je het bewust gedaan hebt? :)
kanzi: Alweer super leuk!
Jespri: Mooi!
Maaaarije: Ligt het aan mij of is deze ook niet helemaal scherp?
Kimmetjee04: Heel gaaf!!
SharonPlugge: Mooi!
_Elke: Erg mooi!
MZorro: Lief!
Murthul: Mooi gedaan!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:36

Manonfleur, op de laptop is de poes haarscherp.. Maar heb nog geen programma gevonden die het niet veranderd ala ik upload. Probeer elke week iets anders...

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:26

Hierbij mijn week 10, hetzelfde stel als de foto van Marieke (Mzorro)! Het is geen hoogstandje, maar vind hem gewoon iets leuks hebben! Had zelf graag wat meer ruimte gezien aan de onderkant!

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:29

Weer heel erg bedankt voor de genomen moeite voor de Feedback :D .

Week 10:
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:32

MZorro schreef:
Marit
Nog bedankt voor je antwoord van het bijsnijden! Kan je met een fullframe beter croppen dan een niet full frame zodat ergeen kwaliteit verloren gaat (heb je al een uitleg op je blog over full frame vs [geen idee wat(niet full frame)]?
Maaarr je foto, prachtig! Echt supergaaf gewoon!

Thanks! Hier heb ik wat geschreven over waarom je een fullframe zou willen hebben: http://mhilariustutorials.nl/fotografie ... voordelen/
En hier het verschil tussen mijn 6D en 650D! http://mhilariustutorials.nl/cameras-en ... d-vs-650d/ :D

Je ziet echt ongelooflijk veel verschil. Ik kan nu zoveel beter uitsnijden dan eerst!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:39

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback van vorige week!

Week 10
Afbeelding
Ik ben aan het proberen af en toe een ander onderwerp dan honden te kiezen, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat nog erg moeilijk vind.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:40

manonfleur schreef:
Feedback week 10:

Haha, je hebt mij (denk ik per ongeluk) overgeslagen :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:57

Ik heb even een vraag. Ik zit net de blog van Marit te lezen. Ik ben zelf ook aan het overwegen om een nieuwe camera aan te schaffen, omdat ik mij dood erger aan die ruis die er vanaf ISO 400 (soms) al in komt. Ik heb nu een Canon 450D. Ik kwam zelf uit op een Canon 70D, iemand hier die hier ervaring mee heeft? Of kan ik beter een Canon nemen met 1 cijfer?

Ik loop weer zwaar achter met mijn feedback.. Heb een hele drukke week gehad. Morgen ook geen tijd voor.. denk ik. Maar het komt wel hoor! Ik blijf volhouden.
Vandaag weer de natuur in geweest en ben tot de conclusie gekomen dat natuurfotografie niet echt mijn ding is haha. Ik heb liever levende wezens of leuke voorwerpen voor mijn lens haha :=

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:14

Deze week was het super druk dus maar snel een foto getrokken bij de paarden.

Week 10
Afbeelding

@ magda_90: 1/100, f1.8 en iso 400

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:17

Mijn week 10
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:22

Help..! Ik kan niet kiezen. Twee totaal verschillende foto's. foto 1 of foto 2?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:24

Foto 1 :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:24

Foto 2 :D