[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:16

karlli schreef:
louiisaa schreef:
ik ben heeeelll erg aan het nadenken over welke camera ik zou willen... ik zat te denken aan de canon 700D of nikon D3200... maar wat zijn nou de verschillen tussen nikon en canon... ik heb een samsung nx1000.. ook een spiegelreflex achtig iets... maar ik wil zo langzamerhand wat professioneler aan de slag. Ik wil echt een superfijne camera waarmee ik veel kan oefenen en promotie kan maken in mn werk... maar ik weet dus niet welke camera's er zo'n beetje bij de paardenfotograven het fijnst zijn. Ik wil portret fotografie doen maar ook in een binnenbak een camera/lens hebben die niet snel ruis vertoont... wie heeft er tips of ideeën? de nikon 3200 is dus in de aanbieding bij de mediamarkt en je krijgt er een 18-55 lens en een 55-200 bij voor 449.... dit lijkt erg aantrekkelijk maar ik wil dus echt iets beters dan dat ik nu al heb zodat ik vooruit kan gaan :)

Wat is jouw budget? want voor de binnenbak heb je wel iets meer geweld nodig om tot een mooi resultaat te komen. Ik heb zelf een oude body (canon 400D) maar zelf met een 70-200 2.8 van Sigma heb ik nog een redelijke ISO nodig (en dus vanwege oude body meer ruis in verhouding) om nette sluitertijden aan te kunnen houden.
Of je voor Canon of Nikon moet gaan is erg persoonlijk, gewoon eens langs de winkel en beiden proberen wat fijner is met de menu's en instellingen en dergelijke.

En daarom neem je dus een 70-200 f2.8 ook MET IS.

karlli

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:18

Met IS had voor mij niks uitgemaakt hoor, dit licht echt puur aan de oude sensor van mijn camera (kan ook maar tot ISO 1600 en met grote stappen bv.), want heb dit ook geprobeerd met een 5D3 en dat pakte een stuk beter uit ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:19

karlli schreef:
Met IS had voor mij niks uitgemaakt hoor, dit licht echt puur aan de oude sensor van mijn camera (kan ook maar tot ISO 1600 en met grote stappen bv.), want heb dit ook geprobeerd met een 5D3 en dat pakte een stuk beter uit ;)

IS biedt je de mogelijkheid om je sluitertijd langer te laten waardoor je ISO niet zo ver omhoog hoeft.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:22

mn budget is 450 max... maar 2e hands zou ook kunnen (hoeft dus niet nieuw) 700D leek me dus erg fijn, en dan met om te beginnen de 18-55 en zoom lens. Binnenbak is niet een hoofdzaak, voorlopig heb ik zat aan buitenfotografie

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:23

ik vond vooral dat uitklap schermpje erg fijn... dat is heel handig ook

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:28

Voor buitenfotografie ben ik prima tevreden met mijn d3200, enige punt voor mezelf is dat ie wel wat meer af-punten zou mogen hebben. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat het voor binnenbakken niet je beste optie is. De d3200/3300 zijn de instapmodellen van Nikon. In dat segment zijn ze goed, maar er zitten natuurlijk wel grenzen aan.
Ik heb een aantal keer foto's gemaakt in een binnenbak met dogfrisbee wedstrijden en dat is eigenlijk niet te doen. Nou heb ik geen 2.8 lens maar als ik jouw verhaal lees heb jij daar op dit moment ook geen budget voor.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:29

Dan zou ik voor de 700D van Canon of de D3200 van Nikon gaan, het is maar net welke jij fijner vindt werken. Voor paardenfotografie raad ik je bij de Canon wel een 55-250mm lens aan, dus misschien dat de nikon dan voordeliger is nu met de aanbieding? Maar dat is iets dat je zelf even moet afwegen en testen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:29

Ik heb nu bijna 3 jaar de nikon d3200 en deze bevalt prima. Binnenbak fotografie, tja ik snap niet dat mensen dat willen als het buiten zo veel mooier is.. Of ik kan 't gewoon niet :')

Hier bevalt ie super, heb zaterdag een macro cursus om weer wat bij te leren. Of de camera beter is dan de canon. Kwestie van voelen, wat jij het fijnste vind. Niet wat een ander fijn vind. Ik vind canon niet fijn, maar welke canon fotograaf zegt dat nikon fijner is als die een canon in bezit heeft.

ga naar de winkel en houd beide camera's in de hand. Wat ligt je het beste? En baseer daarop.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:36

allemaal heel erg bedankt! ik ga idd even lekker winkels langs om ze uitbundig vast te houden haha, en een 55-250 lens wil ik natuurlijk het liefst dat is super fijn en een voor dichtbij voor als ik niet veel ruimte heb om verder van het paard te staan... ik ga denk ik dan vooral naar de Nikon 3200 en canon 700D kijken ;) die vind ik er voor mij het beste uit komen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:47

Jolandaa_ schreef:
Ik heb nu bijna 3 jaar de nikon d3200 en deze bevalt prima. Binnenbak fotografie, tja ik snap niet dat mensen dat willen als het buiten zo veel mooier is.. Of ik kan 't gewoon niet :')

Hier bevalt ie super, heb zaterdag een macro cursus om weer wat bij te leren. Of de camera beter is dan de canon. Kwestie van voelen, wat jij het fijnste vind. Niet wat een ander fijn vind. Ik vind canon niet fijn, maar welke canon fotograaf zegt dat nikon fijner is als die een canon in bezit heeft.

ga naar de winkel en houd beide camera's in de hand. Wat ligt je het beste? En baseer daarop.

Nou, omdat je object zich nu eenmaal in een binnenbak bevindt, bijvoorbeeld.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:07

Ik heb nog eens een vraag:
Wanneer begin je ongeveer een beetje ruis te zien op een Canon 700D of een 70D (ISO kan bij beide tot 25600)? En verschilt dat ook nog per model? Aangezien de 70D een sectie hoger zit.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen die 2, pfoe..

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:16

700D heeft een leuk schermpje haha owee als ik nu weer de 70D ga willen... dan moet ik nog meer nadenken over wat ik wil

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:11

Bonus van m'n werk is binnen *\o/* Dit weekend wil ik bij foto Klein de Nikon D3300 met 18-105mm kitlens kopen. Ik heb nog een weinig gebruikte Canon Powershot G9 compactcamera liggen. Zal ik daar bij inruil nog wat voor terugkrijgen of wordt ik hard uitgelachen als ik daar in de winkel mee aan kom zetten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:30

Sammyoo schreef:
Bonus van m'n werk is binnen *\o/* Dit weekend wil ik bij foto Klein de Nikon D3300 met 18-105mm kitlens kopen. Ik heb nog een weinig gebruikte Canon Powershot G9 compactcamera liggen. Zal ik daar bij inruil nog wat voor terugkrijgen of wordt ik hard uitgelachen als ik daar in de winkel mee aan kom zetten?

G9 was een goede camera. Daar zul je niet om uitgelachen worden maar verwacht ook niet de hoofdprijs.

Als ie goed is, zou ik 'm houden. Ik gebruik z'n opvolger (G12) als "camera erbij" erg handig.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:25

Thanx! Ik wordt niet zo fanatiek dat ik een camera erbij nodig heb, anders dan mijn Iphone. Als ik er een mooie fototas aan overhoud vind ik het prima!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:48

Ik heb nu denk zo'n 2 maanden een 7d, bevalt me echt prima. Maar wat is de batterij echt snel leeg. Met mijn vorige body kon ik dagen lang fotograferen met een accu..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:08

DShots schreef:
Ik heb nu denk zo'n 2 maanden een 7d, bevalt me echt prima. Maar wat is de batterij echt snel leeg. Met mijn vorige body kon ik dagen lang fotograferen met een accu..

Hoeveel foto's maak je dan? En met welke instellingen? AF-servo is best wel een batterijenvretertje.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:18

ikke schreef:
DShots schreef:

Hoeveel foto's maak je dan? En met welke instellingen? AF-servo is best wel een batterijenvretertje.

ik maak gemiddeld per shoot 200 foto's wel. Maar fotografeerde met mn ouwe body ook af-servo. En ik fotografeer op av stand.

Misschien dan toch een batterij grip aanschaffen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:44

DShots schreef:
ikke schreef:

ik maak gemiddeld per shoot 200 foto's wel. Maar fotografeerde met mn ouwe body ook af-servo. En ik fotografeer op av stand.

Misschien dan toch een batterij grip aanschaffen..

200 foto's moet ie op z'n sloffen trekken, in willekeurig welke stand.

Batterygrip heeft wel een aantal voordelen, maar test wel even of je camera nog lekker ligt voordat je er eentje koopt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:13

Vind hem best wel snel gaan. Vorige week dagje gefotografeerd. En 's avonds was hij nog 20%. Terwijl ik wel begin met 90%-100%

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:26

Hallo allemaal, ik denk dat ik de canon 700d ga kopen, maar hier zit geen flitser in toch? welke flitser is niet al te duur en is makkelijk in gebruik?

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:01

louiisaa schreef:
Hallo allemaal, ik denk dat ik de canon 700d ga kopen, maar hier zit geen flitser in toch? welke flitser is niet al te duur en is makkelijk in gebruik?

In elke camera zit een standaard flitser welke openklapt als je hem wilt gebruiken. Voor een externe flitser ben je al gauw €230,- kwijt.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:09

:') pfiew dat scheelt ...

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:48

Oeps, ik heb vandaag weer een camera gekocht :oo
Liep met mijn ouders in de Ardennen over een rommelmarkt en kwam een minoltalens tegen.. Even kijken en bleek 5 euro te kosten. Kwam die meneer aan met een minoltacamera met nog een lens en tasje.. Voor 10 euro mocht ik het allemaal meenemen :')
Prima hahah. Straks even testen, hoewel ik voor die camera eerst een rolletje moet kopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:56

Ik heb dat eigenlijk niet echt door dat accu's snel gaan. Is het wel een eigen Canon accu die nog helemaal goed is? :=

Inderdaad zit in de 700D een flapflitser. Helaas heeft niet alle bodies een flapflitser, maar de meest ebkdies eigenlijk wel. Reden van fabrikanten om hem er niet in te stoppen is de ruimte die het in beslag neemt bij systeemcamera's of de weathersealing van de wat heftigere bodies.