karlli schreef:louiisaa schreef:ik ben heeeelll erg aan het nadenken over welke camera ik zou willen... ik zat te denken aan de canon 700D of nikon D3200... maar wat zijn nou de verschillen tussen nikon en canon... ik heb een samsung nx1000.. ook een spiegelreflex achtig iets... maar ik wil zo langzamerhand wat professioneler aan de slag. Ik wil echt een superfijne camera waarmee ik veel kan oefenen en promotie kan maken in mn werk... maar ik weet dus niet welke camera's er zo'n beetje bij de paardenfotograven het fijnst zijn. Ik wil portret fotografie doen maar ook in een binnenbak een camera/lens hebben die niet snel ruis vertoont... wie heeft er tips of ideeën? de nikon 3200 is dus in de aanbieding bij de mediamarkt en je krijgt er een 18-55 lens en een 55-200 bij voor 449.... dit lijkt erg aantrekkelijk maar ik wil dus echt iets beters dan dat ik nu al heb zodat ik vooruit kan gaan
Wat is jouw budget? want voor de binnenbak heb je wel iets meer geweld nodig om tot een mooi resultaat te komen. Ik heb zelf een oude body (canon 400D) maar zelf met een 70-200 2.8 van Sigma heb ik nog een redelijke ISO nodig (en dus vanwege oude body meer ruis in verhouding) om nette sluitertijden aan te kunnen houden.
Of je voor Canon of Nikon moet gaan is erg persoonlijk, gewoon eens langs de winkel en beiden proberen wat fijner is met de menu's en instellingen en dergelijke.
En daarom neem je dus een 70-200 f2.8 ook MET IS.