[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:30

Marchador schreef:
Jaimyliefje : die 3000 euro is dat een typfout?
Zo niet, dan zijn er vast een boel camera's die aan jouw eisen voldoen Lachen

nogal een ENORME typfout.. haha, 300, het liefst minder, moet het zijn Tong uitsteken zie je ik heb niet al het geld.. maar als ik écht iets vind, heb ik daar best iets voor over, al moet ik dan lang sparen.. ( € 300 is behoorlijk wat voor een brugwup.. Tong uitsteken )
ik hoop dat jullie iets weten, ht moet gewoon een leuke digitale camera zijn, ik hoef er niet persé zo'n luxe draagtasje om het in mee te nemen (ik ken iemand waarbij het tasje duurder was dan de camera Bloos! toen heeft ze de camera maar zonder tasje genomen Knipoog nou dan maak ik het tasje zelf wel.. )
als ik er maar wat leuke foto's mee kan maken die minstens mooier zijn dan bij een wegwerp camera of een pin-hole camera (waar ik momenteel foto's mee maak..)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:29

ponydreamer schreef:
Hey, ik vind het leuk om te fotograferen maar kan het niet...
omdat onze digitale camera super slecht is Knipoog de foto's verkleuren op sommige plaatsen en zijn helemaal niet scherp. Ik ben een beginner en wil dus een "starters" camera Clown Het liefst onder de €100,-. De foto's hoeven niet heel mooi te zijn maar het liefst wel scherp en licht.
Wie weet welke camera ik moet nemen?

Groetjes, Lisa

Denk dat je voor 100 euro echt niet een goed cameraatje hebt. Zeker niet eentje die scherpe bewegingsfoto's maakt, meer voor wat huis en tuin foto's. Kan zijn dat ik het totaal mis heb maar als je 100 euro te besteden hebt voor alles bij elkaar, kom je niet ver. Voor 300 euro heb je wel een mooie camera, bijvoorbeeld een Fuji Finepix S5600.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:55

Hé!! Nu ik kreeg te horen dat mijn camera dood is Boos! Wil ik natuurlijk een nieuwe. Mijn voorkeur gaat het liefste naar spiegelreflex maar dat is me even te duur nog.Ik wil dat de foto;s scherp worden. Ik heb neit echt een prijs in gedachten maar niet 1 voor 1000 euro.

En lisa. ik had laatst ergens een camera gezien (in hoorn) De Finpix A 400 (of 500) voor 100 euri. Misschien is het wat. ik heb hem zelf ook gehad maar ik wil nu toch verder met fotograferen.

Alvast Bedankt!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:57

ik heb vorige week de Fujifilm Finepix A700 gekocht !!
echt goede kwaliteit, bewergen de beelden niet wazig mooi scherp

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:09

daandriaan schreef:
Hé!! Nu ik kreeg te horen dat mijn camera dood is Boos! Wil ik natuurlijk een nieuwe. Mijn voorkeur gaat het liefste naar spiegelreflex maar dat is me even te duur nog.Ik wil dat de foto;s scherp worden. Ik heb neit echt een prijs in gedachten maar niet 1 voor 1000 euro.

En lisa. ik had laatst ergens een camera gezien (in hoorn) De Finpix A 400 (of 500) voor 100 euri. Misschien is het wat. ik heb hem zelf ook gehad maar ik wil nu toch verder met fotograferen.

Alvast Bedankt!

Bedankt voor de tip. Weet je toevallig ook nog welke winkel?

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:20

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:23

Bedankt!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:58

Ik heb de kodak C633 voor mijn verjaardag vandaag gekregen, en ben er heel erg blij mee!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:37

www.cameraland.nl heeft allerlij mooie aanbiedingen maar na cashback.. wat houd dat cashback in?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:18

Weet iemand hoe bewegingsfoto´s worden met een Olympus SP 510?

kan er jammergenoeg nergens voorbeeldfoto's van vinden etc.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:02

Is de canon ixus 60 een goede camre om bewegende foto's te trekken ( van paarden etc) of zou ik dan beter de canon ixus 900 TI of ixus850 IS kopen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:14

Lynnlovesyou schreef:
Is de canon ixus 60 een goede camre om bewegende foto's te trekken ( van paarden etc) of zou ik dan beter de canon ixus 900 TI of ixus850 IS kopen ?

Geen van drieën. Alle drie niet bepaald goede lens en je kunt niet eens zelf je diafragma en sluitertijd instellen.... Gaat niet werken vrees ik. Mocht je dan toch per se voor één van deze drie willen gaan, ga dan voor de 850, die heeft ten minste nog beeldstabilisator. Maar kom na aankoop vooral niet klagen dat de bewegende foto's niet zo goed lukken.... Clown

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:18

ok mss een voorstel maar niet meer dan 450 euro
op wat moet je dan eigelijk kijken of bewegende foto's goed gaan lukken ( ik dacht nr de megapixels ? )

spijtig k vond ze er wel zeer mooi uitzien :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:21

Megapixels zijn belangrijk voor hoe groot de foto's worden. Alle camera's van tegenwoordig hebben er RUIM voldoende voor gebruik op internet of maken van goede kwaliteit afdrukken zelfs op 20x30 centimeter ofzo. Dus 6 of 10 megapixels boeit voor normaal gebruik helemaal niets meer. 5 of 6 is ruim voldoende wanneer je geen hele grote afdrukken maakt.

Ik ga even voor je kijken naar een leuke camera! Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:23

Neenee, niet de megapixels.. Zelfs met 3 megapixels kun je nog goede foto's krijgen, en afdrukken op A4 formaat. De megapixels slaan alleen op hoe gedetailleerd de foto is, hoeveel details je nog ziet bij een crop of zoom, en hoe groot je dus nog afdrukken kan maken..
Voor góéde bewegingsfoto's moet je eigenlijk echt een camera hebben waar je je sluitertijd (en dan ook diafragma enz)zelf kunt instellen (dus met een M-Av-Tv(-P) stand).

[Edit] Nouks was me voor Schijnheilig

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:27

ok dankje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:30

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 9E004FD773

Zeven leuke camera's waarmee bewegend geen enkel probleem zou moeten zijn. Alle camera's verkrijgbaar in zilver en zwart, ene camera wat duurder dan de andere.

De Sony DSC-H5, Panasonic DMC-FZ20 en DMC-FZ30 zijn de minder bruikbare van de zeven voor goede scherpe paardenfoto's. Van de rest ben ik vooral fan van de Panasonic DMC-FZ7 en FZ8.

Succes!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:09

Hallo,

Ik heb even een vraagje over de spiegelreflex camera sony x100. Ik zag hem niet in het rijtje staan...maar wie heeft er ervaring mee??en kan mij er wat emer over vertellen?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:20

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een SLR van sony Bloos Hij zou best heel goed kunnen zijn hoor, maar op internet kan ik er al niets over vinden, het is zoiezo geen echt 'spiegelreflexmerk', en dat zou je dus ook tegen kunnen werken met het kopen van objectieven. Lachen
Verder weet ik niets over de camera zelf, en het zou kunnen dat het echt een superding is, maar persoonlijk zou ik er niet voor gaan.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:38

Voor mijn verjaardag wil ik waarschijnlijk een camera gaan vragen. En aangezien hier zoveel mensen met veel ervaring zitten ben ik wel benieuwd wat jullie mij adviseren te vragen Lachen.
Ik heb 2 jaar geleden een vrij standaard camera gekregen, waar weinig functies op zitten. Eigenlijk ben ik na 2 jaar deze wel een beetje zat omdat ik vaak niet het juiste beeld krijg dat ik wil: foto's lukken vooral op geluk en niet doordat ik het instel. Dit was een Olympus C-370 ZOOM. Klik
Omdat veel bewegende foto's niet zo scherp werden ben ik maar gaan oefenen met de digitale camera van mijn vader. Deze camera heeft al veel meer mogelijkheden en ken ik nu ook steeds beter. Wat mij alleen erg tegen valt is de kwaliteit van de foto's bij bewolkt weer en ook komen er weing mooie scherpte-diepte foto's uit. Ook de Macro functie werkt bij de camera iets minder, dit gaat op een zelfontspanner, waardoor soms de achtergrond scherp wordt ipv dat wat ik wil fotograferen.
Dit is een Sony cybershot DSC-V1. Klik

Wat ik dus graag wil is een camera die een goede scherpte diepte heeft, ook scherpe foto's maakt bij bewegingen, foto's van een grote kwaliteit maakt, zodat eventueel later croppen ook goed mogelijk is, een goede macrofunctie heeft, lekker veel functies heeft waarmee ik lekker aan de slag kan gaan etc.

Verder heb ik al een beetje over het internet gekeken en vond ik de spiegelreflexcameras natuurlijk erg aantrekkelijk, de prijs voor de camera is nog wel te doen, alleen voordat je goede lenzen hebt ben je volgens mij veel duurder uit! En aangezien ik fotograferen erg leuk vind, maar het toch een hobby blijft, wil ik wel zonder 10 verschillende lenzen, veelzijdige foto's kunnen maken.

Wat prijzen jullie mij aan? Ik ben erg benieuwd!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:48

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:50

De fuji finepix s5600, of de Panasonic DMC-FZ8 Lachen
Zelf was ik érg tevreden met mijn finepix, maakt super foto's, en voldoet aan alle eisen die jij noemt. Daarbij kún je er wel lenzen bijkopen, maar het is niet noodzakelijk (als bij een SLR dus). Die kun je voor 200 euro kopen, valt dus reuze mee!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:53

Weet niemand hoe de foto's en bewegingsfoto's eruit komen te zien met de olympus SP 510?
das het enige wat ik nog wil weten en het belangrijkste Clown

Je stelt het natuurlijk zelf in met sluitertijd enzo. maar het ligt toch ook wel aan de camera?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:49

sorry x_marr geen idee.

voor een idee over de nikon coolpix p5000 zie dit topic viewtopic.php?f=53&t=753787&hilit=
foto`s zijn gemaakt in de sportstand. verder staat het toestel op automatisch.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:58

Myukii schreef:
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een SLR van sony Bloos Hij zou best heel goed kunnen zijn hoor, maar op internet kan ik er al niets over vinden, het is zoiezo geen echt 'spiegelreflexmerk', en dat zou je dus ook tegen kunnen werken met het kopen van objectieven. Lachen
Verder weet ik niets over de camera zelf, en het zou kunnen dat het echt een superding is, maar persoonlijk zou ik er niet voor gaan.

Oke noujah goed ieder zijn mening....heb hem bij 2 zaken aangeboden gekregen omdat er een lens op zit van 18-200 en dus neit hoef te wisselen.
Monilta is overgenomen door Sony en dit was een minolta cam. Wat overigens een goed merk is....

Maar wat zouden jij/jullie mij dan kunnen adviseren? Voornamelijk zal eht op paarden foto`s gaan en kleine details vind ik erg gaaf om te fotograferen. (heb hier trouwens een folder van de sony)
Zelf wil ik 2 objectieven erbij....een groothoek zeg maar en een telelens (om te zoomen)
Daar kijk ik naar camera`s met 2 objectieven erbij of dus alles in 1. Mij is in een andere zaak de canon ook aangewezen omdat ik een canon ixus heb. Alleen weet ik neit meer welk type dit is...

Wie o wie zegt....je moet deze nemen? of die?