Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CrazyIris schreef:Een tijdje terug heb ik iets gepost over portretfotografie, maar dan vooral 's avonds op feestjes/fuiven. Ik heb bijna een beslissing genomen, ik vraag me enkel af of ik beter iets meer geld uitgeef aan de flitser? Of is de lens nog steeds het belangrijkste? Is een omnibounce belangrijk hierbij?
Ik heb een 600D, dus crop 1.6x
Ik ga (tweedehands waarschijnlijk) ofwel voor:
- Canon 18-55mm F/2.8 IS USM
- Canon EF 17-40mm F/4.0 L
- Sigma 17-50mm F/2.8 EX DC OS
Flitser:
- speedlite 430 EX II
- speedlite 320 EX
Courses schreef:Ik heb even een hele belachelijke vraag (probably) maar hey, misschien is er een Bokker die mijn troubles snapt.
Na een aantal keren een poging gedaan te hebben om een 24-105 te kopen (wat tot 8x toe niet door ging) heb ik momenteel niet echt moneys om nieuw glaswerk aan te schaffen en heb ik voor het weekend van 29 + 30 mei eigenlijk een 24-105 (24-70 II mag ook ofcourse) nodig, lenen/gebruiken/testen you name it zou voor mij het meest ideaal zijn. Is er een Bokker rondom Harderwijk of Utrecht die nog zijn/haar chocolade voorraad bijgevuld moet hebben en z’n objectief dat weekend niet nodig heeft? :’)
(Mocht iemand anders een gouden tip hebben, ’t betreft een festival en het glaswerk moet op m’n 5D II. 50mm 1.8 gaat sowieso mee maar wil toch wat breder kunnen schieten die dag, een 17-40 zat ik zelf ook aan te denken maar weet ’t niet)
/einde S.O.S bericht
magda_90 schreef:Ow jee, ik heb iets in gedachten en het laat mij niet meer los qua lenzen.Eigenlijk zoek ik namelijk nog een zogenaamde reportagelens. Mijn Tamron 70-200 mm is soms net onhandig te groot en mijn Nikkor (old school bejaarde lens) 35-70 mm soms net te klein en kwalitatief net even wat minder. Dus eigenlijk zoek ik iets voor daar tussen in. Dat mag van Nikkon of Tamron zijn. Ik heb al wat in gedachten, maar zou graag nog wat suggesties en ideeën horen.
Wel met goed glas overigens.
[edit] De 35-70 mm gaat in de toekomst vervangen worden door de Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED objectief of Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD
Voor nu had ik de volgende wat op het oog:
- Nikon AF 24-85mm f/2.8-4.0 D IF objectief
- Nikon AF-S 24-120mm f/4.0G VR ED objectief
- Van Tamron zie ik momenteel geen gelijkgestemde lenzen, maar daarvoor wil ik de occasions eens afgaan.
[edit2] Of tweedehandjes (http://www.secondhandcamera.nl/?page_id=1313):
- 2.8-4.0/24-85mm AF D + hood HB-25
Nils_010 schreef:magda_90 schreef:Ow jee, ik heb iets in gedachten en het laat mij niet meer los qua lenzen.Eigenlijk zoek ik namelijk nog een zogenaamde reportagelens. Mijn Tamron 70-200 mm is soms net onhandig te groot en mijn Nikkor (old school bejaarde lens) 35-70 mm soms net te klein en kwalitatief net even wat minder. Dus eigenlijk zoek ik iets voor daar tussen in. Dat mag van Nikkon of Tamron zijn. Ik heb al wat in gedachten, maar zou graag nog wat suggesties en ideeën horen.
Wel met goed glas overigens.
[edit] De 35-70 mm gaat in de toekomst vervangen worden door de Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED objectief of Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD
Voor nu had ik de volgende wat op het oog:
- Nikon AF 24-85mm f/2.8-4.0 D IF objectief
- Nikon AF-S 24-120mm f/4.0G VR ED objectief
- Van Tamron zie ik momenteel geen gelijkgestemde lenzen, maar daarvoor wil ik de occasions eens afgaan.
[edit2] Of tweedehandjes (http://www.secondhandcamera.nl/?page_id=1313):
- 2.8-4.0/24-85mm AF D + hood HB-25
Ik heb de nikon 28-300 F/3.5-5.6 in mn tas voor allround gebruik (vakantie lensje). Dat vind ik ook een fijne lens ongeveer 2/3 de lengte van de 70-200mm.
http://www.kenrockwell.com/nikon/28-300mm.htm
Zit alleen wel beetje vervorming in, maar met lightroom (en sommige camera's) is dat gelijk opgelost.