Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love__mandy schreef:Misschien dat jullie me hier kunnen helpen. Ik mag een 40D van een collega van mijn vader een week testen en als ik het wat vind mag ik deze overkopen (of nja krijg ik dan voor mijn examen) maar ik wil eigenlijk ook een 50mm f/1.8 lens dus eigenlijk ben ik heel erg aan het twijfelen. De 40D heeft ongeveer 10.000 click, dus die kan nog wel een tijdje mee. En evt zou ik die lens aan het einde van het jaar zelf kunnen kopen, maar wat vinden jullie?
De 40D of de lens
ikke schreef:love__mandy schreef:Misschien dat jullie me hier kunnen helpen. Ik mag een 40D van een collega van mijn vader een week testen en als ik het wat vind mag ik deze overkopen (of nja krijg ik dan voor mijn examen) maar ik wil eigenlijk ook een 50mm f/1.8 lens dus eigenlijk ben ik heel erg aan het twijfelen. De 40D heeft ongeveer 10.000 click, dus die kan nog wel een tijdje mee. En evt zou ik die lens aan het einde van het jaar zelf kunnen kopen, maar wat vinden jullie?
De 40D of de lens
Wat is de vraagprijs van die 40D? Check even bij de verschillende grote winkels bij de occasions wat er zoal nog gevraagd wordt voor een 40D.
love__mandy schreef:Hij vraagt er 100 euro voor dus das echt nog wel een redelijke prijs voor die camera. Maar zal eens kijken
Sicayes schreef:Dan lijkt het me een prima deal, als je zelf tevreden bent over de camera
Even kort de verschillen tussen je huidige camera (heb even in je posts gespiekt) en deze:
http://snapsort.com/compare/Canon-1100D ... on_EOS_40D
Naoom_ schreef:_xDyan schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ik heb geen idee hoe ik dit moet opzoeken dus ik ga het eerst even hier proberen te vragen.
Al heel lang wil ik de Canon EOS 60D maar dit is qua kosten nog niet heel erg haalbaar voor mij... Welke camera in een lagere prijsklasse is ongeveer vergelijkbaar?...
Heb je al een spiegelreflex? De 60D is al een ouder model en gaat uit de schappen iin de winkel, dan zou je uitkomen op de 70D, maar aangezien je budget daar niet naar ligt zou ik je eerder de 700D aanraden dan. Wat is je maximale budget?
_xDyan schreef:Naoom_ schreef:
Heb je al een spiegelreflex? De 60D is al een ouder model en gaat uit de schappen iin de winkel, dan zou je uitkomen op de 70D, maar aangezien je budget daar niet naar ligt zou ik je eerder de 700D aanraden dan. Wat is je maximale budget?
Ja ik had er wel 1 maar die is zo oud dat hij het aan het begeven is.. Dus een nieuwe mag wel een keer
Mijn budget is echt heel laag, niet schrikken: rond de 2/300 euro... Dus mag ook tweedehands (hier nog iemand 1 te koop?)
louiisaa schreef:ik ben heeeelll erg aan het nadenken over welke camera ik zou willen... ik zat te denken aan de canon 700D of nikon D3200... maar wat zijn nou de verschillen tussen nikon en canon... ik heb een samsung nx1000.. ook een spiegelreflex achtig iets... maar ik wil zo langzamerhand wat professioneler aan de slag. Ik wil echt een superfijne camera waarmee ik veel kan oefenen en promotie kan maken in mn werk... maar ik weet dus niet welke camera's er zo'n beetje bij de paardenfotograven het fijnst zijn. Ik wil portret fotografie doen maar ook in een binnenbak een camera/lens hebben die niet snel ruis vertoont... wie heeft er tips of ideeën? de nikon 3200 is dus in de aanbieding bij de mediamarkt en je krijgt er een 18-55 lens en een 55-200 bij voor 449.... dit lijkt erg aantrekkelijk maar ik wil dus echt iets beters dan dat ik nu al heb zodat ik vooruit kan gaan