[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:39

Mag ik vragen wat je gaat betalen voor die cursus? Ik denk dat als ik de boel een beetje ontdekt heb ik dat ook wil doen. Puur om mijn toestel en de mogelijkheden beter te leren bedienen

Ik heb net een paar foto's van mijn nichtjes nabewerkt. Niet veel aa gedaan beetje met contrast en licht gespeelt. Ik moet zeggen dat er een paar leuke bij zitten al zeg ik het zelf :D

StalNollie

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:44

is 3 uurtjes 45 min theorie de rest praktijk 1x 17.50 euro.
en cursus gevorderd etc geeft hij ook maar dat was 25 euro geloof ik maar daar heb ik verder nog niet naar gekeken.

haha dat er leuke bijzitten bij foto's heb ik ook maar dan ga ik verder zoeken op internet qua instelling/bewerkingen en denk ik jeetje hoe kun je dat toch allemaal leren. dus vandaar ben ik nu begonnen met me eigen bij een kleine cursus aan te melden om te kijken hoe of wat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:15

Oh dat is goedkoop! Je woont vast niet bij me in de buurt :Y)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:23

boxtel? bij eindhoven-den bosch (noord brabant)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:54

Elburg veluwe haha

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:40

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:17

Netjes al zoú ik voor het mooie omdat haar jurk ook al zo druk is de achtergrond waziger willen zien maar dat is misschien persoonlijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:11

Ik heb nog geen flauw idee hoe dat moet haha

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:27

Hoi! Ik weet niet of dit hier hoort, anders sorry daarvoor!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas, aangezien ik er eigenlijk geen heb. Ik heb een canon 1100D met een 55-250 mm lens, met zonnekap, deze zouden in de tas moeten, plus wat kleine dingetjes zoals extra geheugenkaartje o.i.d. Hebben jullie misschien suggesties voor een fijne tas, die groot genoeg is? Ik heb namelijk nog een waardebon voor online, dus dan kan ik niet zo makkelijk wat aan een verkoper vragen :')

Bedankt alvast!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:59

Die van Case Logic zijn opzich wel heel fijn. Die kun je op heel veel plekken wel kopen.

Ik had anders ook nog wel eentje voor je liggen (die is nog vrij nieuw), maar daar heb je dan niks aan..

Edit: Ahum hele schaamvolle fout :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:32

xlovelove schreef:
Die van Case Logic zijn opzich wel heel fijn. Die kun je op heel veel plekken wel kopen.

Ik had anders ook nog wel eentje voor je liggen (die is nog vrij nieuw), maar daar heb je dan niks aan..

Edit: Ahum hele schaamvolle fout :')

Hebben die verschillende types qua grootte? :) Zou natuurlijk zonde zijn als m'n spullen er niet in passen :')

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:11

Jaa heel verschillend! Rugtassen bijv., sommige hebben een vak voor laptop etc. Maar het beste kun je dan even naar de site van case logic gaan en daar kijken! Vaak hebben ze ook een filmpje van elke tas. Als je dan je keuze hebt gemaakt zal ik even op internet ronzoeken waar ie het goedkoopst is!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:22

Ik heb een rugzak. Eentje met een los boven vak waar ik vaak drinken in doen. En het onderste gedeelte voor m'n lenzen. Ik heb een rugzak waarbij ik een arm uit de tas haal en de andere dus blijft hangen. Ik kan hem zo open ritsen en mijn camera gebruiksklaar eruit halen :) laat maar weten of je dit iets vind. Is wel echt rugzak formaat.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:24

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:29

Ik heb 3 tassen van case logic, en ik ben er onwijs tevreden over! Moet wel gaan inkrimpen want wil namelijk toch weer een ander model :')

Ik heb deze rugtas, hierin past mijn 15 inch laptop net maar er kan nog onwijs heel veel meer in. Maar zo veel spul heb ik niet :')
https://www.caselogic.com/nl-nl/nl/prod ... 09_-_black

Deze had ik bij mijn camera gekocht, maar mijn bodygrip past hier niet in en je kan verder ook niks extra's meenemen:
https://www.caselogic.com/nl-nl/nl/prod ... 00_-_black

En ik heb deze, over deze ben ik het meest gelukkig! Heel makkelijk, past voldoende in, fijn formaatje. Dit vind ik echt een aanrader als je niet onwijs veel spul hebt :)
https://www.caselogic.com/nl-nl/nl/prod ... 03_-_black

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:30

kirsten4 schreef:
Hoi! Ik weet niet of dit hier hoort, anders sorry daarvoor!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas, aangezien ik er eigenlijk geen heb. Ik heb een canon 1100D met een 55-250 mm lens, met zonnekap, deze zouden in de tas moeten, plus wat kleine dingetjes zoals extra geheugenkaartje o.i.d. Hebben jullie misschien suggesties voor een fijne tas, die groot genoeg is? Ik heb namelijk nog een waardebon voor online, dus dan kan ik niet zo makkelijk wat aan een verkoper vragen :')

Bedankt alvast!

Ik heb hetzelfde toestel met de zelfde lens en ik heb een maand geleden de Case Logic TBC 410 aangeschaft. Vindt het een hele fijne tas. Met genoeg ruimte om andere spullen me te nemen. Zit ook een handig vak aan de zijkant voor een flesje drinken. Vond de prijs ook gunstig en heb ook het idee dat die goede bescherming geeft aan de camera :)!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:25

Bedankt voor de tips! Ga hier eens rustig naar kijken deze week +:)+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:53

Ik ben zelf groot fan van de tassen van LowePro. :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:52

Ik heb een nieuwe laptop en ik wil daar ook Gimp opzetten, maar als ik de setup gedownload heb en het programma wil installeren kan het niet. Ik krijg de volgende melding: The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.
Ik heb dit nog niet eerder gehad.. Wat moet ik nu doen om Gimp op mijn laptop te krijgen? Ik heb het vaker geprobeerd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:20

CastaMickey schreef:
Ik heb een nieuwe laptop en ik wil daar ook Gimp opzetten, maar als ik de setup gedownload heb en het programma wil installeren kan het niet. Ik krijg de volgende melding: The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.
Ik heb dit nog niet eerder gehad.. Wat moet ik nu doen om Gimp op mijn laptop te krijgen? Ik heb het vaker geprobeerd.

Misschien kun je de vraag hier stellen?
[FK] [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:10

Ah ik wist niet eens dat dat topic bestond haha. Bedankt!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:21

Ik heb gisteren een deel van de beschrijving gelezen over verschillende instellingen.

Ik heb vandaag foto's van een paard gemaakt.

Nu heb ik een paar standen uit geprobeerd. De zon scheen regelmatig. Dus vond het best lastig.

Nu begin ik wel meer dingen te leren maar zag ik dat sommige foto,s te veel blauw/groen zijn. Net of er een gloed over heen zit. Waar zit hem dat in? Stomme is dat ik niet meer weet welke stand het was. Ik heb de meeste op de Ca stand gemaakt en denk dat het daarin de instelling landschap was. Maar dat weet ik niet zeker..... ik heb foto's als voorbeeld maar ik weet niet of ik die mag plaatsen?

Verder ben ik aan het stoeien geweest met de scherpstel punten. Dat wil ook nog niet altijd even goed lukken haha

Ik wil me nu verder verdiepen in het diafragma de sluitertijd en de iso maar daar moet ik het eerst nog een paar keer voor lezen....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:28

Waar staat je witbalans op?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:19

Heb ik verschil in gehad om te testen wat het deed maar zag op de computer beter dat er een aantal groener/blauwer waren. Was me op de camera zelf niet opgevallen.

Maar nu weet ik waar ik het in zoeken moet!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:38

Misschien niet de ideale plaats voor mijn vraag, maar wou het eerst even hier vragen alvorens een topic te openen.

Ik wil eens me wat meer richten op interieurfotografie. Ik kan een lensje lenen van mijn oom (Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM), lijkt me een goede voor dit toch?
Nu, hoe kom je aan leuke locaties om te fotograferen? Ik was vorig jaar al eens op een openhuizendag (reclame architecten) geweest, maar er was redelijk wat volk om nog foto's te maken. Het zou sowieso in het begin voor mezelf zijn, maar mocht ik het leuk vinden zou ik eventueel wel voor vastgoedbureau's foto's willen maken.
Maargoed, waar vind je dus huizen om wat te testen? Wij hebben een simpel maar redelijk donker huis, dus dat lijkt me even nog wat moeilijk? Mijn oom zelf heeft wel een leuk modern rijtjes huis, maarja dan moet ik hun vragen om eerst hun hele huis op te ruimen :')
Ik vind ook nog niet zo snel iemand in de omgeving die dit doet, anders had ik eens kunnen vragen om een dagje mee te gaan. Ik dacht ook al bij wat openbare ruimtes te beginnen, maar daar heb je vaak zoveel ruimte en licht dat je weer dat van een echt interieur er weer niet in hebt.

edit: en is het de moeite om die lens bij mijn oom te gaan halen? Hij woont namelijk wel 100km verder :) Ik heb zelf een 18-55 kitlens, een 50mm f/1.8 en een 70-200 (maar die kan ik sowieso niet gebruiken :+ )