Ik zoek een compacte digitale camera, die makklijk en snel scherpe bewegingsfoto's maakt (honden in t bos, paardrijden in buitenbak. Binnenbak heeft mn vader een spiegelreflex voor met lichtgevoelig lens

)
ik heb 1 sony en 2 kodak's gehad, de simpelste maakte 10x betere foto's dan de betere die ik daarna had.
Die 2e had veel meer licht nodig om enigsinds scherpe actiefoto's te maken, iets wat mijn oude kodakje en de oude sony veel makkelijker deden.
Wel was de nieuwe heel veel scherper met bv standfoto's, of rijfoto's bij heel helder weer, best was met zon erbij.
Afdrukken daarvan zijn ook onwijs mooi, maar naja hij is niet echt fijn voor aktiefoto's als het geen stralend mooi weer is en ja we wonen in NL dus hoevaak is er nou zon

Maar ik zoek dus een fijne compacte digitale camera waarmee ik ook zonder dat de zon volop schijnt gewoon leuke scherpe aktiefoto's kan maken van de honden & paarden in het bos, op wedstrijd, enz
Alles gewoon simpel en automatisch, hebben hier 3 digitale spieglreflexen liggen en tig lenzen enz maar ik heb geen zin om daar tijd in te stoppen om ze zo goed te kennen dat ik ze goed kan instellen, en wil gewoon een klein handig cameraatje die alles zelf doet(oke hem op sportstand zetten en evt zo zetten dat hij 4/5/6 foto's achter elkaar maakt lukt nog net

) en di makkelijk in mn tas/jaszak mee kan

Welke raden jullie aan? Alvast bedankt!