Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mignonne2403 schreef:Pfff ben nog steeds opzoek naar een paardenlens, wil nu graag de Nikon 55-300, maar dan wel via mp, budget is 175 euro, iemand ideeen??? Of heeft heel toevallig iemand nog een liggen
joeluna schreef:Dan snap ik de lenzen toch nog niet helemaal. Ik dacht hoe hoger het getal hoe verder je kunt inzoomen??
joeluna schreef:Dus bij de lens die jij noemt kan de iso omlaag en sluitertijd omhoog toch? Dat maakt het een goede lens? Alvast bedankt voor de uitleg, begin hem een beetje door te krijgen
Thesserd schreef:joeluna schreef:Dus bij de lens die jij noemt kan de iso omlaag en sluitertijd omhoog toch? Dat maakt het een goede lens? Alvast bedankt voor de uitleg, begin hem een beetje door te krijgen
Als je over het hele zoombereik een diafragma van 2.8 kan gebruiken (grote opening, dus kan er meer licht naar binnen) dan hoef je je ISO inderdaad niet zo snel omhoog te gooien, en kan je een snellere sluitertijd gebruiken. Zelf heb ik een F4 lens, dus over het hele bereik een diafragma van 4. Bij de wat goedkopere telelenzen (zoals deze: http://www.cameranu.nl/nl/p376034/canon ... -objectief) heb je op 250mm een diafragma van 5.6 en bij 55mm 4. Dus dan heb je net wat minder licht zeg maar.
Maar een prima lens om mee te beginnen hoor!
Nouja, en daarnaast is er dan nog verschil in kwaliteit glas en degelijkheid van de lens (weathersealing etc).
-edit-
Hadden we het in dit topic nou ook over mijn focus die soms voor het focus object ligt?
Dat gaat nu een stuk beter. Heb nu zowel wide als tele +5 ingesteld in m'n camera voor mijn 70-200 en 1 focuspunt (midden). Ik denk dat beide geholpen hebben! Gisteren @Oostvaardersplassen van de 1300 foto's vrijwel geen foto's gehad waar de focus op die manier niet goed was. Dus als je het zelfde probleem hebt, dit helpt
puppy1128 schreef:Nouja mooiere achtergrond voor portret. Maar tot nu toe doe ik vooral dieren, dus als het vertekend geen goed ideE. En de 85mm is geloof ok veeel duurder
Kan ik overigens ook voor sparen, haha.
Maar vooral omdat ik dan vaak moet wisselen, vind ik dat eng. Vooral omdat het buiten is..
Bagheera_206 schreef:Suusje92 schreef:Ik zit nu te twijfelen he. Tussen de 2.8 en de 4.0 70-200 mm van Canon. Alleen dan zit ik ook weer met de IS, blijkt dat dit je sluitertijd verminderd?
Ik heb als body de canon 600D en wil weten welke ik nou het beste kan nemen?
IS heb je voor bij de paardjes en hondjes niet nodig.