[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:24

Occasion heb ik zelf inderdaad ook wel vertrouwen in! Zouden jullie dan kiezen voor 7D of 70D? En waarom?

Oh top Richard, mocht ik voor die gaan is dat een goede optie!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:32

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar 70D uit, omdat die veel nieuwer is en betere techniek aan boord heeft dan de 7D. De 7D is inmiddels al opgevolgd door de 7D2.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:47

Daar ging mijn voorkeur ook naar uit ja! Qua prijs maakt het namelijk weinig uit!

Ik vroeg me alleen af hoe stevig/handig het scherm is wat je om kan klappen..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:21

DShots schreef:
Suuszels schreef:
Op een of andere manier kom ik bij de camera winkel toch nooit thuis met hetgeen wat ik in gedachte had..
Nu heb ik in plaats van een tamron een sigma lens.
En in plaats van een adapter of occassion een nieuwe camera :')
Namelijk de Sony a58.
Ben benieuwd! Vandaag helaas werken en voor morgen even een portfolio model zoeken :D

Mag ik vragen waarom je voor een sony kiest en geen Canon en Nikon, lijkt mij dat je hiermee veel meer lenzen heb dan sony?

Edit: ik heb sinds 1 maand denk de canon 7d, en ben er super te vreden mee. Het is nog wel wennen al die 10.000 knopjes haha. Maar we komen er wel. Helaas mn lens een bezoekje aan de dokter. Maar gelukkig kan ik van iemand anders morgen iets lenen.

Ik raad zeker de Canon 7d aan!

Tja, meer dan 3/4 lenzen hoef ik waarschijnlijk toch niet.bovendien kan je er nog de oude minolta lenzen op zetten die je soms voor een paar tientjes kan kopen.

We hadden hier sowieso nog een kitlens voor de Sony liggen, dus dat is wel erg fijn en ook gelijk een extra accu :)
Daarnaast ken ik Sony en vind ik het fijn werken :)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:36

Dag allen!

Ik ben nu wat op zoek naar een spiegelreflex camera, en via via ben ik gekomen bij de Canon EOS1100D: http://www.kamera-express.nl/product/12 ... r-garantie

Nu heb ik totaal geen ervaring met fotograferen, en wou ik jullie iets vragen... is dit een goede camera om mee te beginnen? Ik wil vooral dieren (honden en paarden) en natuur fotograferen. En zijn er mensen die deze camera ook gebruiken en wat + en - puntjes kunnen noemen?

Alvast bedankt!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:07

Hoi allemaal!

Na mijn instapmodel Canon eos 1100D, werd het inmiddels tijd voor wat anders.
Ik ben naar een fotospeciaalzaak gegaan, die raadde mij de 700D aan, ik fotografeer steeds vaker opdrachten en heb sinds kort een eigen studio.
de 700D leek goed in mijn straatje te passen, maar lees nu in dit topic dat de 700D ook een instapcamera is. Ik zou dat de combinatie EOS 700D + 18-135mm IS STM kopen. Wie kan mij meer vertellen hierover?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:10

Bubbleee schreef:
Hoi allemaal!

Na mijn instapmodel Canon eos 1100D, werd het inmiddels tijd voor wat anders.
Ik ben naar een fotospeciaalzaak gegaan, die raadde mij de 700D aan, ik fotografeer steeds vaker opdrachten en heb sinds kort een eigen studio.
de 700D leek goed in mijn straatje te passen, maar lees nu in dit topic dat de 700D ook een instapcamera is. Ik zou dat de combinatie EOS 700D + 18-135mm IS STM kopen. Wie kan mij meer vertellen hierover?

Ik zou serieus overwegen om door te stappen naar een 70D of, als je het kunt/wilt betalen, een 7D2.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 03:10

Hallo allemaal!

Ik heb een tijdje gefotografeerd met een camera van een bekende die deze niet gebruikte. Deze is eigenlijk best wel heel erg oud en werkt ook niet meer goed. Dus nu wil ik mijn eigen wel gaan aanschaffen. Ik heb nog niet heel veel ervaring met spiegelreflexcamera's.. Nu worden overal verschillende modellen geadviseerd maar wat is nu een goed model om mee te beginnen?
En wat zijn de voor- en nadelen van bepaalde types en merken voor een best wel beginner?

Ik wil graag foto's van dieren ed maken.

Alvast bedankt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:43

Elk instapmodel is prima die momenteel op de markt is. Grootste namen zijn Canon en Nikon. Loop een winkel binnen, houd wat modellen vast en kijk wat je het fijnste vind. Qua specs is er niet echt een ‘betere’ o.i.d dan de ander op die modelletjes. 1200D/700D/D3200 enzovoort.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:17

Iemand ervaring met de combinatie Nikon D7100 - Nikkor 18-300 f/3.5-5.6G?
Heb nu een D5100 maar heb wel interesse in een Nikon D7200 (opvolger 7100).
Wil uiteindelijk full frame en dan Nikon D610 - Nikkor 70-200 mm f2.8 maar zooo duur :=
of kun je zeggen dat full frame echt een investering voor het leven is? :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:21

Fleurrr_ schreef:
Iemand ervaring met de combinatie Nikon D7100 - Nikkor 18-300 f/3.5-5.6G?
Heb nu een D5100 maar heb wel interesse in een Nikon D7200 (opvolger 7100).
Wil uiteindelijk full frame en dan Nikon D610 - Nikkor 70-200 mm f2.8 maar zooo duur :=
of kun je zeggen dat full frame echt een investering voor het leven is? :P

Nope. Glas koop je nog wel soort van voor het leven, body's zeker niet. Als je dus keuzes moet maken bij investeringen, ga eerder voor glas dan body.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:23

Courses schreef:
Elk instapmodel is prima die momenteel op de markt is. Grootste namen zijn Canon en Nikon. Loop een winkel binnen, houd wat modellen vast en kijk wat je het fijnste vind. Qua specs is er niet echt een ‘betere’ o.i.d dan de ander op die modelletjes. 1200D/700D/D3200 enzovoort.

Oke dankjewel! Als het niet veel uitmaakt voor de instapmodellen is mijn vraag dus een beetje overbodig. Sorry hiervoor, nog een echte leek hier haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:37

ilaan schreef:
Courses schreef:

Oke dankjewel! Als het niet veel uitmaakt voor de instapmodellen is mijn vraag dus een beetje overbodig. Sorry hiervoor, nog een echte leek hier haha

Nee, die vraag is oriënterend. Je zult namelijk als leek ergens moeten beginnen met het verzamelen van info om tot een goede keuze te komen.

De wedervraag zou kunnen zijn: ga je lekker in de weer met je camera, leuke foto's maken, beetje spelen met de mogelijkheden?
Of ga je een serieuze cursus volgen, je verdiepen in de mogelijkheden en eruit halen wat erin zit, tot in de krochten van de instellingen.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:49

Ik heb een vraagje over video camera's maar omdat daar volgens mij geen topic over is, dacht ik, ik vraag het hier :)
Ik ga binnenkort eindelijk een video camera kopen! *\o/*
De camera gaat alleen gebruikt worden voor het filmen van mij zelf, en mijn paard zodat ik daar hopelijk iets van kan leren, ik doe het nu al een ruime tijd met mijn iphone alleen die kan niet lang filmen, dus vandaar de keuze gemaakt voor een video camera!
Ik heb er al op het oog! Maar nou was mijn vraag: welke geheugen kaart moet erin? 16 gb,32 gb of nog iets anders? Het gaat om een periode van 1 uur ongv, daarna wordt het filmpje over gezet op mijn laptop, en wort het filmpje van de camera verwijdert! :)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:04

Ikke
ik wil wel een cursus gaan volgen maar ik denk dat ik in eerste instantie gewoon zelf eens aan de gang wil. Vind het ook heel spannend om zoiets te gaan doen aangezien ik er niet echt verstand van heb. De fotozaak hier bied ook cursussen aan maar ben bang om dan helemaal blanco er heen te gaan. Bedankt voor je antwoord :)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:00

Nu heb ik al vele positieve reactie's gekregen op de Canon EOS 1100D, maar zitten hier voor een groentje ook grote nadelen aan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 06:53

Lizzo_RV schreef:
Nu heb ik al vele positieve reactie's gekregen op de Canon EOS 1100D, maar zitten hier voor een groentje ook grote nadelen aan?

Deze is al een tijdje opgevolgd door de 1200D. Misschien kun je die ook meenemen in je vergelijking? :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:01

Hallo,

Ik kan geen topic over geheugen kaartjes vinden. Ikzelf zoek een nieuw kaartje. Ik heb nu 2 kaartjes van 4 gb en ik merk dat ze na zón 6 jaar toch wel erg traag zijn met weg schrijven. Ook wil ik meer Raw gaan fotograferen. Ik wil niet filmen. Zal enkel op vakantie zijn mocht ik iets zien maar verder geen interesse hierin. Ik bezit een nikon. Wat hebben jullie en waarom bevalt het ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:12

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:13

Ik heb ook eentje van Sandisk en dan 16 GB. :j Erg fijn, heb altijd ruimte over na een fotomeeting.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:24

Ik ben ook groot fan van de Extreme (Pro) serie van Sandisk. :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:08

Ook ik ben erg te spreken over de Extreme Pro's van Sandisk, zowel de CF als SD kaartjes. :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:26

Lizzo_RV schreef:
Dag allen!

Ik ben nu wat op zoek naar een spiegelreflex camera, en via via ben ik gekomen bij de Canon EOS1100D: http://www.kamera-express.nl/product/12 ... r-garantie

Nu heb ik totaal geen ervaring met fotograferen, en wou ik jullie iets vragen... is dit een goede camera om mee te beginnen? Ik wil vooral dieren (honden en paarden) en natuur fotograferen. En zijn er mensen die deze camera ook gebruiken en wat + en - puntjes kunnen noemen?

Alvast bedankt!

Camera is prima om mee te beginnen, ik heb deze ook. Paarden fotografie en andere dieren gaat hier prima mee. Mensen kun je er ook prima mee doen.
Min puntje is wel dat het voor een binnenbak niet echt geschikt is, met een hogere iso geeft deze camera toch al snel ruis.
plus punt, ligt lekker in de hand en is makkelijk te bedienden, weinig knopjes en dingetjes, wijst zichzelf wel een beetje

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:25

Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ik heb geen idee hoe ik dit moet opzoeken dus ik ga het eerst even hier proberen te vragen.

Al heel lang wil ik de Canon EOS 60D maar dit is qua kosten nog niet heel erg haalbaar voor mij... Welke camera in een lagere prijsklasse is ongeveer vergelijkbaar?...

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:32

_xDyan schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ik heb geen idee hoe ik dit moet opzoeken dus ik ga het eerst even hier proberen te vragen.

Al heel lang wil ik de Canon EOS 60D maar dit is qua kosten nog niet heel erg haalbaar voor mij... Welke camera in een lagere prijsklasse is ongeveer vergelijkbaar?...

Heb je al een spiegelreflex? De 60D is al een ouder model en gaat uit de schappen iin de winkel, dan zou je uitkomen op de 70D, maar aangezien je budget daar niet naar ligt zou ik je eerder de 700D aanraden dan. Wat is je maximale budget? :)