Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DShots schreef:Suuszels schreef:Op een of andere manier kom ik bij de camera winkel toch nooit thuis met hetgeen wat ik in gedachte had..
Nu heb ik in plaats van een tamron een sigma lens.
En in plaats van een adapter of occassion een nieuwe camera
Namelijk de Sony a58.
Ben benieuwd! Vandaag helaas werken en voor morgen even een portfolio model zoeken
Mag ik vragen waarom je voor een sony kiest en geen Canon en Nikon, lijkt mij dat je hiermee veel meer lenzen heb dan sony?
Edit: ik heb sinds 1 maand denk de canon 7d, en ben er super te vreden mee. Het is nog wel wennen al die 10.000 knopjes haha. Maar we komen er wel. Helaas mn lens een bezoekje aan de dokter. Maar gelukkig kan ik van iemand anders morgen iets lenen.
Ik raad zeker de Canon 7d aan!
Bubbleee schreef:Hoi allemaal!
Na mijn instapmodel Canon eos 1100D, werd het inmiddels tijd voor wat anders.
Ik ben naar een fotospeciaalzaak gegaan, die raadde mij de 700D aan, ik fotografeer steeds vaker opdrachten en heb sinds kort een eigen studio.
de 700D leek goed in mijn straatje te passen, maar lees nu in dit topic dat de 700D ook een instapcamera is. Ik zou dat de combinatie EOS 700D + 18-135mm IS STM kopen. Wie kan mij meer vertellen hierover?
Fleurrr_ schreef:Iemand ervaring met de combinatie Nikon D7100 - Nikkor 18-300 f/3.5-5.6G?
Heb nu een D5100 maar heb wel interesse in een Nikon D7200 (opvolger 7100).
Wil uiteindelijk full frame en dan Nikon D610 - Nikkor 70-200 mm f2.8 maar zooo duur![]()
of kun je zeggen dat full frame echt een investering voor het leven is?
Courses schreef:Elk instapmodel is prima die momenteel op de markt is. Grootste namen zijn Canon en Nikon. Loop een winkel binnen, houd wat modellen vast en kijk wat je het fijnste vind. Qua specs is er niet echt een ‘betere’ o.i.d dan de ander op die modelletjes. 1200D/700D/D3200 enzovoort.
ilaan schreef:Courses schreef:Elk instapmodel is prima die momenteel op de markt is. Grootste namen zijn Canon en Nikon. Loop een winkel binnen, houd wat modellen vast en kijk wat je het fijnste vind. Qua specs is er niet echt een ‘betere’ o.i.d dan de ander op die modelletjes. 1200D/700D/D3200 enzovoort.
Oke dankjewel! Als het niet veel uitmaakt voor de instapmodellen is mijn vraag dus een beetje overbodig. Sorry hiervoor, nog een echte leek hier haha
Lizzo_RV schreef:Dag allen!
Ik ben nu wat op zoek naar een spiegelreflex camera, en via via ben ik gekomen bij de Canon EOS1100D: http://www.kamera-express.nl/product/12 ... r-garantie
Nu heb ik totaal geen ervaring met fotograferen, en wou ik jullie iets vragen... is dit een goede camera om mee te beginnen? Ik wil vooral dieren (honden en paarden) en natuur fotograferen. En zijn er mensen die deze camera ook gebruiken en wat + en - puntjes kunnen noemen?
Alvast bedankt!
_xDyan schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ik heb geen idee hoe ik dit moet opzoeken dus ik ga het eerst even hier proberen te vragen.
Al heel lang wil ik de Canon EOS 60D maar dit is qua kosten nog niet heel erg haalbaar voor mij... Welke camera in een lagere prijsklasse is ongeveer vergelijkbaar?...