lifaya schreef:Maar Kevin het is dus echt gewoon voor de leuk he de extender, tis niet duur en zal het iig gaan gebruiken met statief. mocht ik echt kwalitatieve plaatjes willen dan pak ik gewoon de Canon 70-300 IS USM
Ik zou 'm gewoon kopen, want dat wil je graag
@Lena01: Vergeet ook niet te zeggen dát je er tegenop ziet.
mleenbos schreef:Ik kom ook nog weer even terug, tussen de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM en Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM zit bijna 450 euro. Is de IS zoveel echt waard, of kan ik beter 450 euro besparen?
Ik denk dat veel mensen zich door de benaming en het uiterlijk nogal vergissen in waar ze mee te maken hebben.
Als je de 70-200 f/4 L USM ziet als Piet, dan is de 70-200 f/4 L IS USM geen Piet Plus, maar Gijsbrecht. Beetje banketstaaf vergelijking misschien, maar ik bedoel te zeggen dat het twee héél verschillende objectieven zijn. De 70-200 f/4 L USM is een goed objectief, beter dan de 70-300 f/4-5.6 IS USM (non-L) en zal voor iedereen die de IS niet nodig heeft volstaan.
De 70-200 f/4 L IS USM is op dit moment de beste korte telezoom in serieproductie, als je het mij vraagt is ie óók beter dan wat Nikon op dit moment maakt (iets met knuppel en hondenhok
). Canons eigen 70-200 f/2.8 L IS USM Mk2 is hooguit even goed.
You choose!