[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:54

Ah dat verklaart Marije :+ ahaha bolletje hond is ook wel cute hoor. Zelf scherpstellen vind ik wel heel knap op zo'n snel bewegend beeld! :oo

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:31

Bedankt allemaal voor de feedback :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:10

Mijn week 10

Afbeelding

En bedankt voor de feedback. Ik heb er weer wat oefenpuntjes uit kunnen halen :).
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 04-03-15 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:24

Netjes zo die statjes, Magda! :D

WEEK 10

Afbeelding

Hand heb ik expres onscherp gelaten, vond het op deze manier een stuk dynamischer :-)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:00

Bedankt voor alle feedback weer! :))

Gisteren zat ik naar buiten te kijken toen het zo regende en zag de lente-bloemen binnen. Dat vroeg om een zelfportret haha. Dus hierbij mijn inzending voor week 10.

"Still waiting for Spring"

Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:00

Lekker sfeertje in je foto Wendy :)

Mijn week 10:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:21

Bedankt allebei! :D

Yessica
Ja, we hebben haar al heel lang niet fatsoenlijk gepoetst. Daarnaast gaat ze toch weer in de modder liggen. Dus voor tijdens de winter hebben we het opgegeven. :') (Naast dat het de eerste keer was dat ze aan het touw mee liep naar de bak, uberhaupt een halster omhadden)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:31

Vind het wel schattig staan in dit geval :')

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:49

Eline91 schreef:
MZorro Het concept is best gaaf, maar ik krijg steeds het gevoel dat er iets niet klopt met de scherpte als ik ernaar kijk. Ik kan niet echt een scherp punt vinden in je foto, en daardoor blijft mijn blik ook niet zo goed hangen. Ik denk dat ik persoonlijk wat meer naar voren scherpgesteld had zodat er meer details in de steiger te zien waren.

Als het goed is, ligt er wel een scherptepunt, maar ik snap je punt. Bedankt in ieder geval!

XiiaaooNaa schreef:
@MZorro, Mooi sfeerplaatje! Had alleen hem niet in het midden gezet...

Ik heb er bewust voor gekozen om deze in het midden te zetten. Heb ook nog een andere foto, waarbij ik hem schuin heb genomen, maar die heb ik niet ingezonden. Wel getwijfeld! En bedankt :D

Kimmetjee04 schreef:
MZorro
De vignettering vind ik net iets te veel aanwezig (je zie een ovaal op de foto), maar het is wel een foto om langer naar te blijven kijken. Omdat het lijkt alsof de driehoek wel bijna op eenzelfde niveau qua diepte zit, maar de onderkant en de bovenkant zijn niet scherp en het midden wel, wat suggereert dat de driehoek heel vlak schuin loopt. Heb ik dit correct, of is dit in de bewerking aangepast?

Ja snap ik, over de vignettering! Ik moet even leren dat ik daar iets minder mee moet spelen, want ik merk het bij meerdere foto's. En op groot formaat lijkt het dan wel mee te vallen vind ik, maar als ik het dan verklein niet meer. Maar thanks! Ga ik zeker op letten.

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met de driehoek? Of bedoel je dat het onderwerp een driehoek zou zijn?

magda_90 schreef:
MZorro
Qua compositie vind ik hem erg netjes, hij is precies in het midden en ook goed uitgelijnd vanaf onder. De kleuren zijn mooi, heel zacht en rustig. Ik vind alleen de scherptediepte niet prettig, de foto is maar op een heel klein stuk scherp namelijk, dat had groter gemogen waardoor je ogen echt mee de plank op worden getrokken, snap je? En wellicht die dwarsdinges even wegpoetsen?

Hij is inderdaad op een klein stuk scherp en ik snap je helemaal! Dankjewel! En ik heb die dwarsdinges expres laten zitten, omdat ik vond dat die foto wat interessanter maakte :p

Sicayes schreef:
MZorro: Hier hou ik wel van, erg mooi. Dacht eerst dat het een steiger was maar dat is het niet toch? Mooie kleuren :)

Ik weet eigenlijk niet wat het is, haha, maar het stond een stuk van de zee af verbonden met allemaal andere houten planken en je kon er zegmaar onder door lopen.

S_imonee schreef:
MZorro
Mooi!

taarss schreef:
MZorro: Prachtige foto zeg! En ook erg orgineel!

hilly200 schreef:
MZorro Prachtig, niks op aan te merken!

Dankjullie wel allemaal!

Nu ga ik even bezig met de feedback voor week 10! :D

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:57

Bedankt iedereen voor de feedback!
Meningen zijn weer erg divers, vind ik eigenlijk nog wel leuk. Zo zie je maar hoe iedereen de dingen toch anders bekijkt!
Ik wacht nog ongeduldig op mijn Danbo die ik dikke week geleden heb besteld via Ebay, kan maar niet wachten tot hij binnenkomt! :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 18:00

Wendy, wat een waanzinnig gave foto. _/-\o_

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:30

Week 10 vanaf blz. 132 t/m deel 136

Cioccolato
Ik vind de sfeer echt prachtig! Ik stoor me niet heel erg aan het touwtje, maar het is wel een andere structuur dan de bomen en dat is wellicht wat jammer. Ik zou het een kans geven om het touwtje weg te werken. Verder echt heel mooi!

EskeGirl
Volgens mij is die mooi scherp op de juiste punten! Vind het alleen jammer dat die wat krap is bij de vleugel, maar wel gaaf die ogen!

Marjoow
Foto zelf vind ik erg gaaf, de bewerking vind ik volgens mij iets te aanwezig. Maar wel leuk dat je er zo'n soort bewerking van gemaakt hebt, want het past wel heel goed bij de stijl!

glenstorm
Zelf ben ik niet zo goed in binnenbakfotografie (zoals ik het maar even noem) en kan ik me ook nog verbeteren op beweging bij paarden. Ik vind de compositie zelf niet zo interessant, maar aan de andere kant vind ik het dus wel weer knap gedaan! En ik kan me voorstellen dat het lastig is om dichterbij te komen, dus dan kan je je ook afvragen wat je doel bij deze foto was? Zou je je ook je instellingen kunnen delen? :)

hilly200
Ik vind de kleuren en de sfeer heel erg mooi. Grappig dat het zo schuin staat door de wind neem ik aan, maar het de plant is zegmaar wat rommelig en dan wordt k een beetje afgeleid. Sfeer vind ik wel heel fijn dus :)

rosslover
De kleuren zijn wat dof vind ik, maar misschien komt dat wel omdat de ogen zo zwart zijn en daar weinig structuur in zit. Mag ik vragen wat je standpunt is? Het lijkt een beetje op gelijke hoogte als het paard zeg maar. Als je wat meer door je knieën zakt, dan kan je een wat interessanter standpunt creëren.

marijepagter
Leuke foto en mooi paardje! Iets meer ruimte aan de linkerkant had hem nog beter gemaakt denk ik!

magda_90
Ik vind het idee echt superleuk, alleen lijkt de hond stoned te kijken. Eerst dacht ik dat het kwam doordat de ogen niet helemaal open stonden en hij/zij misschien wat naar beneden kijkt, maar ik denk dat 't vnl door de schaduw komt, die net een beetje over de bovenkant van de ogen valt. Ik vind het idee wel echt super, dus misschien nog een keer proberen en dat de hond meer naar boven kijkt?

Oja! En super die statjes!! :D

Asselruiter
Ik vind hem gaaf! Als laatste puntje had ik hem misschien van boven iets meer bijgeknipt, maar ik weet het niet! Heel gaaf vind ik hem! :)

binky
Heel gaaf inderdaad dat je je andere pony ziet! Rechts had ik hem wel nog meer ruimte gegeven, want het oog valt nu weg. Verder vind ik hem heel mooi!

S_imonee
Kleuren in de foto vind ik erg mooi! Ik denk dat ik hem mooier had gevonden zonder het takje links.

_Patriciaa
Gaaf zo'n eekhoorntje! Ik vind hem tof. Ligt het scherptepunt wel op de ogen of net niet? Lijfje lijkt wel scherp, maar de oogjes twijfel ik over.

Bellatrix
Ik vind hem gaaf! Het voor ons rode streept rechs lijkt alleen wel wat nep en lang niet zo mooi als de andere! Die lijkt niet op de huid te liggen.

Eline91
Heel bijzonder en eigenlijk niet zo iets wat ik in mijn hoofd heb bij fotografie, maar wel heel gaaf om te zien dat jij dit ervan maakt! Ik weet niet of het de bedoeling was dat het meisje ook echt moest opgaan in de omgeving? Dat vind ik dan minder gelukt, maar ik vind het wel een hele creatieve manier! Gaaf hoor! :D

taarss
Volgens mij is die wat overbelicht, waardoor de kleuren van de bever (?) ook wat doffer worden. Jammer vind ik, want de achtergrondkleuren vind ik verder wel heel mooi! Dat groene is zo mooi helder!

it_is_me
Ik vind het geen hele bijzondere foto, maar licht en scherpte lijkt me wel helemaal in orde! En je bent bij een koeienkeuring of iets?

billionache
Ik vind hem gaaf! Twijfel wel over de lege ruimte links, maar weet niet of het mooier was geweest om de gitaar nog een deel in beeld te laten komen of zelfde deel beeldvullender.

Lipydo
Gaaaf! Heel mooi sfeertje! Heb je die rook van de thee er naderhand op gezet? Ik denk het wel hea? :p

showteam
Niks op aan te merken! :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:46

Afbeelding

Deze week! Weer eens een studio portretje :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:52

MZorro, ik stond inderdaad op ooghoogte, normaal ga ik ook op m'n knieën zitten maar paard had geen zin om leuk te kijken dus ik was takjes aan het gooien en tegelijk foto's aan het maken :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 19:04

k_m: Geweldige foto!!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:06

Iemand hier ervaring met analoge camera's die ik een pbtje mag doen met wat vragen? volgens mij ben ik namelijk een hele leuke tegengekomen :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:07

Stuur maar op, ben alleen zo wel hondentraining. Antwoord komt dus pas vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:09

k_m schreef:
[ Afbeelding ]

Deze week! Weer eens een studio portretje :)

Fantastische foto! Ik vind de blik heel doordringend en gaaf. Als je je hand op de linkerkant van het gezicht legt of juist de rechterkant, dan verandert het hele beeld. Echt enorm tof! *\o/* :j _/-\o_

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:36

Bedankt agossie!

En Irene wat tof dat jij hem goed vind, want ik heb een beetje afgekeken van een foto die ik van jou op facebook voorbij zag komen!
Moesten voor school een portret met één lamp doen, en zag dan deze foto van jou ( https://www.facebook.com/irenevanderspo ... =1&theater ) en vond die enorm gaaf! Dus wou ook iets in die trent proberen :) Je komt bij mijn inspiratie op mijn blog :D

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:00

Hallo allemaal!
even voorstellen ^^

Ik ben Louisa en ik ben 17 jaar :) ik ben van plan om na de pabo een fotografie opleiding te doen omdat dat me super fantastisch lijkt! Ik vind het superleuk om te doen en ik hoop erg veel te leren met jullie :)

ik zal zoveel mogelijk m'n best doen om jullie allemaal te helpen met mijn mening :)

dit is de foto voor week 10 :D

Afbeelding

ik heb er zin in :) en alvast bedankt voor de hulp van iedereen :)
/3

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:09

Bedankt voor de feedback, ben het met jullie eens dat het niet zo'n leuke foto is, had achteraf beter een andere kunnen inleveren maarja.
Wat leuk gedaan die statjes :)

Hierbij mijn foto, eerste keer dat ik rijfoto's heb gemaakt , het hoofd had alleen iets minder overbelicht mogen zijn maar het is mij niet gelukt om die donkerder te krijgen -O-
week 10

Afbeelding

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:17

MZorro schreef:
Week 10 vanaf blz. 132 t/m deel 136
it_is_me
Ik vind het geen hele bijzondere foto, maar licht en scherpte lijkt me wel helemaal in orde! En je bent bij een koeienkeuring of iets?

Klopt dit is inderdaad bij een koeienkeuring. Ik wilde eens oefenen in een andere setting ;). Ik had mijn 50mm lens mee, maar merkte dat ik daar toch wel wat beperkt in was. De koeien kwamen dan net even te dichtbij om een mooie foto te kunnen maken. Voor een mooie belichting en scherpte vind ik deze dan wel weer fijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:22

Iedereen bedankt voor de feedback.
Leuk die statjes om te zien en knap gemaakt!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:26

Mijn week 10, sorry, nog een zelfportret. Volgende keren worden weer wat anders hoor :)

Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:46

feedback van week 10 ^^
Cioccolato
Echt super mooi! de kleur ook :) het draadje kun je met de stempel in photoshop wegwerken maar ik vind het niet heel storend!

EskeGirl
die ogen spreken me echt aan ! (als het ogen zijn haha) echt heel mooi!

Marjoow
erg mooi! haha het doet me een beetje denken aan charlie en de chocolade fabriek.. die willy wonka hoed ^^ super gaaf!

glenstorm
erg goed gelukt voor een binnenbak! mij gaat dat nog lang niet zo goed af ^^

hilly200
mooie beweging in de foto!

rosslover
met wat voor camera fotografeer je? :) misschien kan de sluitertijd wat omhoog dan oogt het wat scherper! maar wat een leuk paardje :)

marijepagter
wat een super knap paard! hij kijkt superleuk!

magda_90
ik zou de ogen hebben scherpgesteld maar wat een super leuke hond ! :)

Asselruiter
heel gaaf ! ik zou dat rode verboden te roken teken weg hebben gewerkt maar verder heb ik er niks op aan te merken! gaaf paard!

binky
soms hoeven niet alle foto's scherp en perfect te zijn om leuk te zijn ;) een super leuke foto is het zeker!

S_imonee
mooie foto! niks op aan te merken

_Patriciaa
schattig! scherptepunt mag net iets naar boven volgensmij, maar super schattig

Bellatrix
ik vind het wel gaaf zo! supergaaf zo een groot contrast tussen zwart en wit! hou ik van

Eline91
wat een creatieve foto zeg! echt heel gaaf bedacht! bravo :j

taarss
ik vind het wazige wel leuk! haha alsof hij dromerig wakker wordt

it_is_me
mooie scherpe nette foto!

billionache
ik hou van zwart wit contrast <3 erg gaaf en mooie beweging in de foto weergeven!

Lipydo
WOUW! echt een sprekende foto :) vind het super mooi

showteam
Het is nu helemaal charlie in de choco fabriek haha (doet het me echt aan denken) vind de foto erg mooi!

k_m
leuk met dat lichteffect! vind het erg leuk :)

laurabloem
jammer van de overbelichting maar leuke foto!

Mariett

gaaf! leuke bellen :D niks op aan te merken! :j

(hoop dat jullie er iets aan hebben :) ik ben niet heel goed in feedback maar zal mn best doen ) *\o/*