Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
k_m schreef:Hallo!
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn 18-55 kitlensje. Binnen een maand moet ik een trouw fotograferen en wil toch een iets degelijker objectief voor die dag.
In principe ben ik aan het sparen voor een 24-70 2.8, maar dat budget is er nog niet. In tussentijd wil ik dus graag iets anders maar ook degelijk kopen, wat ik daarna dan weer terug kan verkopen..
Mijn budget zit rond de 800 euro max, ik heb aan het denken geweest aan de 24-105, een L objectief met fijne speling van zoom, maar wel f4. Ik volg een hogeschool opleiding fotografie en wil dus ook wel een objectief waar ik niet enkel op avondfeesten blij mee ben vanwege de 2.8 bijvoorbeeld. Dan heb ik liever een kwalitatief beter objectief van f4.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
k_m schreef:Als ik voor de 24-70 ga wil ik gelijk voor de 2.8 gaan!
En moest ik een degelijke kitlens hebben, en geld genoeg voor een 6D, wil ik eventeel eerst mijn body upgraden i.p.v. die 24-70 erbij te nemen..
De kitlens die ik nu heb moet er echt uit irriteer me er rot aan!
Edit: hmm maar die 24-70 is dan wel weer nieuw, met cashback maar 719 en ik heb een 70-200 waarop het de ideale aanvulling is eigenlijk.. En uiteindelijk koop ik ook liever een nieuw objectief, dilemma's!
JesdaJinn schreef:Hallo allemaal,
Sinds februari 2012 ben ik in het bezit van een Nikon D3100. Heb er een simpel lensje bij zitten van 18-105mm. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe lens.
Mijn doelen met de nieuwe lens zijn het fotograferen van honden en paarden. Ook de behendigheid van honden wil ik graag op de foto kunnen zetten. De lens moet dus ´goed´ zijn voor actie.
Ben een beetje aan het rond kijken geweest en heb in de gaten gekregen dat de goeie lenzen ook mega duur zijn. Lenzen van boven de 1000 gaat me wel ver. Misschien voor in de toekomst.
Weet er iemand een goeie lens, als je ene budget van 400/500 euro hebt?
Ricie schreef:Ik ben aan het kijken voor een Canon 55-250 ef-s IS II voor op mijn 40D.
Heeft er iemand ervaringen mee of kan iemand mij iets vertellen over deze lens? Zou ter vervanging zijn van mijn Sigma 70-300 waar in erg ontevreden over ben voornamelijk over de scherpte.
Is dit een goeie vervanger in de low budget categorie?