. Ik heb sinds afgelopen zomer de Nikon D3000 en vind het een super ding, ik heb er een tamron lens bij 55-200. Nou wil ik dit graag nog iets uitbreiden en er nog een lens bijkopen. Ik hoor regelmatig iets over een telelens, maar als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed wat dat anders is vergeleken met een 'gewone' lens. Ik fotografeer voornamelijk de paardensport, zowel dressuur als springen, maar ik fotografeer ook paarden bij stilstand. Verder maak ik regelmatig foto's tijdens vakantie's en feesten, maar ook van de voetbal. En als ik een telelens zou nemen welke zouden jullie mij dan aanraden? Of eventueel wat voor andere lens?
Bedankt.
Om die reden zijn macro-objectieven nooit zo populair voor andere onderwerpen tenzij je de tijd hebt (echte macro-objectieven hebben vaak een vrij klein diafragma, maar de meesten zijn wel onwijs scherp en de wat duurdere hebben ook nog eens een mooie achtergrondonscherpte). Objectieven als de Canon EF 50mm f/2.5 Macro die ik hier in de kast heb staan werden vroeger daarnaast vaak gebruikt om foto's over te fotograferen en nu nog weleens om oude documenten te vereeuwigen.
Ik zie zo snel geen O met een streepje erdoor trouwens. Zal wel aan mij liggen.