Wuis schreef:Ik heb serieus nog nooit van Tokina gehoord. Ga er eens even naar kijken. Zijn er ook nog canon groothoeklenzen die je voor deze camera aanbeveelt?
Ik kan je intussen uit persoonlijke ervaring vertellen: die 11-20 f2.8 is om op te vreten
 Er zijn even wat omstandigheden, maar voorbeeldfoto's volgen nog.
De 11-16 f2.8 is z'n voorganger. Prijsverschil is ongeveer 100 euro, aan jou om te bepalen of het je dat waard is.

Voor hondjes en paardjes heb je geen IS nodig, maar als die 1e in jouw budget valt dan zou ik voor de 1e gaan. 
 Mocht hij niet in je budget passen dan is die 2e een hele fijne upgrade van je 75-30mm. 
 Voor de eerste moet ik nog wat voor sparen of ik moet mazzel hebben dat mijn vader hem via het werk kan bestellen of ik het via mijn stage bedrijf kan doen. Maar ik wou wel echt weten wat ik dan nodig heb en wat verstandig is om te doen. Stel ik neem de 2e en achteraf heb ik toch de eerste nodig vind ik het wel heel zonde. Het is niet een klein bedrag wat je 'even' uit geeft. Bedankt voor de uitleg!
 Het is ook nog de bedoeling om een fotostudio(tje) aan huis te beginnen. Dat komt ooit nog een keer.                                                         

Moet het wel een beetje licht zijn; binnen wordt het wellicht wat lastiger.