Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sellyxx schreef:Hallo allemaal![]()
Ik ben dol op fotograferen maar wil nu dus actief op zoek gaan naar een spiegel reflex camera voor mezelf. Dus heb ik dit topic maar eens doorgebladerd! Maar ik vind het zo lastig, want waar moet ik beginnen.
Mijn voorkeur gaat in principe wel uit naar een Nikon, maar dat is meer wat mijn gevoel staat, ik sta ook open voor andere camera's.
Ik ben een 'beginner', dus de camera hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar ik wil er wel goed mee kunnen inzoomen, de lens is dus wel belangrijk. Een vriendin van mij heeft een hele dure Body gekocht, maar juist een wat simpelere lens. Ik vraag me af of je het niet beter andersom kunt doen. Wat zijn de voordelen van een wat relatief duurdere Body? Zijn er mensen die me iets verder kunnen helpen in mijn zoektocht?
Sellyxx schreef:bedankt voor je reactie ikke, kan ik zeker wat mee!;)
Opzich is mijn budget niet heel laag, maar zit er nog wel even over na te denken wat precies mijn budget gaat zijn.Ik wil inderdaad voor een goede lens gaan, daar ben ik wel uit
Nikon of Canon, ga ik inderdaad gewoon eens uitproberen of naar kijken in de winkel, naar wat mij het makkelijkst lijkt
Heeft er iemand ervaringen over het kopen van een tweedehandse camera? Dat lijkt mij namelijk nog wel een idee. Er zijn zat mensen die weinig met hun camera hebben gedaan en 'm daarom voor een stuk goedkoper weg doen.
marion82 schreef:Ik heb een 450d en heb de overstap naar 70d gemaakt.
Ik vind het nog steeds een prima camera, zeker om mee te beginnen en alles te ontdekken.
Het verschil is dat je niet kunt filmen (wat ik nu nog steeds niet gebruik) en dat de ruis veel eerder komt en je de iso niet heel hoog kunt zetten. Dat waren dingen waar ik tegenaan liep, naarmate ik meer van de camera ging vragen. Maar voor het begin, zou ik het je zeker niet afraden. Ja het is een oud model, maar de mijne werkt ook nog steeds prima en nooit problemen mee gehad.
xLianneZorro schreef:Ik zag nu ook een nikon d60 staan en een canon 1000d voor welke zou ik het beste kunnen gaan?
Wil vooral veel paarden fotos maken voor de verkoop zowel rij als portret.