Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
absque_dubio schreef:Ik ga binnenkort eindelijk mn Canon eos 450D aanschaffen. De body krijg ik van mn moeder, en de lens van mn zus. Welke kitlens raden jullie aan om mee te beginnen?
manzano schreef:Weet niet welke lens je precies hebt, maar op deze http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=2471 moet een 55mm filter.
Elessar schreef:Iemand ervaringen met de Sigma Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG HSM? Of de Sigma Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM?
Kan iemand mij vertellen waarom versie II goedkoper is? Hoe is 'ie qua scherpte (wide open) in vergelijking met de Canon variant?
Ik lees wel goeie reviews over beide. Deze is zowat 1000 euro goedkoper dan de Canon versie, dus wordt nu wel aantrekkelijker. Iemand die me nog even laat dromen of juist uit de droom helpt?
Nouks schreef:capopjekop: de body (alleen de body, zonder kitlens) is nogal in de aanbieding, vandaar
@ Bonzjo: voor 200 euro kun je eigenlijk alleen kijken naar de budgetlenzen. Ik denk wel dat het handig is om inderdaad en de kitlens, én een telelens aan te schaffen. Dan kun je zelf langzaam aan bekijken wat je het meest gebruikt en wat je eisen eigenlijk precies zijn. Het standaardzoombereik van je kitlens zal je vrees ik wel gaan missen als je alleen een telelens koopt.
bonzjo schreef:Ik ben van plan de Canon EOS 400D aan te schaffen.
wil voornamelijk paarden fotograferen (zowel sport als portret). Wat voor lens(en) kunnen jullie mij aanraden.
Ik heb een budget van ongeveer €200 (voor de lenzen) en ben een dit wordt mijn eerste spiegelreflex
capopjekop schreef:Ligt eraan wat je wilt en wat je uit wilt geven. Maar vaak kun je in het begin goed af met de kitlens (18-55) en een telezoom (55-200 of 70-300mm).