Ik heb zelf de nikon D3200, welke macrolens raden jullie aan?
Ik zat zelf te denken aan de Nikkor AFS 40 2.8
http://www.klein.nl/foto-video/objectie ... -8-g-micro
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:MarijeR schreef:Voor een FF ben ik op zoek naar een groothoek lens. 2e hands bij een betrouwbare winkel/webshop is geen probleem.
Liefst zo licht (gewicht) mogelijk ivm reizen en de groothoek gaat 'extra' mee, het zal niet mijn belangrijkste lens worden.
Mag zowel zoom als prime zijn.
De Canon 17-40mm f/4.0L is 2e hands niet zo duur. Ik heb zelf laatst een Canon 16-35mm f/4.0L gekocht voor op vakantie voor landschapsfotografie.
maaikemuis schreef:@AFCAAFCA Hama is een filtermerk, net als bijvoorbeeld B&W. Ik gebruik zelf vrij regelmatig filters bij landschapsfotografie en dan voornamelijk een grijsverlooploopfilter, polarisatiefilter en een ND-filter. In tegenstelling tot Bagheera gebruik ik wel een UV-filter op sommige lensen maar dan niet om de werking (daarin zie ik geen verschil), maar ter bescherming van mijn lens. Vooral de lensen die ik gebruik bij de paarden zijn voorzien (ooit een trap gehad op mijn lens door een paard en zonder filter.... Oei).
Wuis schreef:Ik ga ter vervanging van mijn inmiddels 10+ jarige canon sla de 70d kopen. Dit is als ik het goed heb geen full frame camera. Nu ben ik op zoek naar een mooie groothoeklens. Ik heb zelf de ef 17-40 f4 gezien, maar vraag me af of dit nu juist wel of niet goed gaat op een crop camera (en dus geen full frame camera). Kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?