[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:14

Mijn week 10 :)

Afbeelding

PenS

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:22

Hilly200: heel mooi! Prachtige kleuren zo, net een schilderijtje.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:36

LinSa Leuk gedaan, gave foto! Mooie DoF ook, dat zorgt ervoor dat de aandacht echt vooral naar je onderwerp getrokken wordt.

S_imonee Heel gave foto, hij straalt echt de kracht en energie van de hond uit :) Hij is wat aan de donkere kant maar ik vind het niet echt enorm storend :)

glenstorm Leuke foto! :) Hij lijkt mooi scherp en de belichting zit goed, wat niet evident is in een binnenbak. Ook de ruis lijkt best mee te vallen. Welke camera-instellingen heb je hiervoor gebruikt?

Jespri Gave foto, ik hou wel van de kleuren! :D

Kanzi Wat gaaf! Je weet echt een bepaald gevoel in je foto's te leggen, heel erg knap gedaan! :D

_Kiki_ Ik vind hem inderdaad niet zo heel bijzonder, de achtergrond is erg donker waardoor het lijkt of je foto uit 2 'losse' delen bestaat. Het lijkt een beetje of je onderwerp er gewoon is voor geplakt, als je begrijpt wat ik bedoel?

NESCAFE Ontzettend gave foto! Mooie DoF, scherpte en belichting zitten goed, alles klopt gewoon :) Je weet de ogen heel mooi vast te leggen, echt knap gedaan!

sorsie Leuke kleuren in de hemel, maar er springt niet echt een onderwerp naar voren in je foto. Ik vind hem niet slecht maar hij weet mijn aandacht niet echt vast te houden.

Sodeletuut Wat een lieve en zachte foto! Ik stoor me een beetje aan het feit dat de horizon niet recht is, maar dat kan persoonlijk zijn :=

Bellatrix Opnieuw een heel gave foto van je kat! Mooi scherp, de zachte achtergrond brengt rust in je foto. Je weet de blik van de kat echt heel mooi vast te leggen :)

Jessica_1998 Leuke foto, de hond straalt echt kracht en energie uit! Ik mis een beetje scherpte, en de schaduw op het hoofd van de hond zorgt ervoor dat je veel details verliest. Persoonlijk had ik hier misschien met een invulflitsje gewerkt :)

Racheel Ik vind hem echt heel gaaf, knap gedaan! Mooie DoF, de onscherpe achtergrond brengt rust in je foto :)

manonfleur Best leuk gedaan, maar ik mis een beetje 'verhaal' in je foto, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar de piano is heel strak en de achtergrond wit. Een iets meer contrasterende achtergrond, een rondslingerende partituur,... had je foto wat kunnen verzachten.

_Elke Heel gaaf gedaan, dat doe ik je echt niet na ;)

magda_90 Hij is heel gaaf, de beperkte scherptediepte geeft echt een extra dimensie aan je foto en ik vind de kleuren erg leuk!

Sicayes Ik vind je foto retegaaf! Hij is echt aan het speuren naar belagers die zijn prooi willen afpakken, en dat gevoel weet je heel mooi vast te leggen. Scherpte, kleur en DoF zitten ook helemaal goed :) Knap werk!

Kimmetje04 Ontzettend gaaf gedaan, heel gave foto's en knappe bewerking! Het doet een beetje Alice in wonderland aan, maar het lijkt echt heel realistisch. Enorm gaaf!

JewEmm Heel gaaf gedaan! Leuke locatie en het sepia misstaat helemaal niet :)

Jolijnn Leuk portret! Het enige wat mij direct opvalt is dat de ogen een beetje in de schaduw zitten, waardoor er ook geen 'lichtjes' in te zien zijn. De ogen zijn juist heel belangrijk in een portret, die kunnen iets bijzonder uitstralen en een extra dimensie aan je foto geven. Dit had je kunnen oplossen met bijvoorbeeld een reflector of een invulflitsje.

Nefertarie Wat een leuke kleuren zeg! Heel mooie DoF ook, echt een geslaagde foto! Het lijkt inderdaad een beetje als een surrealistisch schilderij en tegelijk toch niet :p

calice Leuk gedaan, de blik van de kat straalt echt iets uit. Je scherpte en belichting zitten ook goed :) Het enige wat me een beetje stoort is dat de blaadjes vrij fel groen zijn, dat leidt de aandacht een beetje af van het onderwerp. Daar kan je eventueel de verzadiging wat omlaag halen voor een rustiger beeld. Ook lijkt het me of je door het zijwaartse licht met wat overbelichting zit links, persoonlijk had ik dit opgelost door bijvoorbeeld te zorgen voor een extra lichtbron rechts en je sluitertijd wat te verkorten.

Mellanca Wat een ontzettend leuke foto! Ik ben absoluut fan :) De donkere hond heeft een heel intense blik en de manier waarop de witte en zwarte hond samen op de foto staan geeft echt iets bijzonder.

billionache Inderdaad een leuke en spontane foto, maar jammer dat hij wat overbelicht is.

Asselruiter Best een gave foto, het paard straalt echt kracht uit! :)

caaramel Ik vind de achtergrond op de foto wat rommelig ogen, en de voorste knotwilg lijkt wel wat onderbelicht. Daardoor mis je wat details en lijkt de foto niet echt mijn aandacht vast te houden.

Deetjeeuh Heel gave foto, je weet de energie en tegelijk het fragiele van het veulen heel knap vast te leggen. Belichting en scherpte zitten goed en de ruis lijkt best mee te vallen, welke camera-instellingen heb je hiervoor gebruikt?

LauraBloem Een zwart paard fotograferen is niet makkelijk, maar ik vind dat je door de backlight veel details mist in het hoofd van het paard. Het oog lijkt daardoor niet scherp, en er valt geen licht in de iris. Door een invulflitsje of een andere lichtbron voor het paard te plaatsen kan je die gloed van de backlight behouden zonder details te verliezen.

Suuszels Best een gaaf portret hoor, maar jammer van de schaduwen in het gezicht. Ik vind het heel belangrijk dat de ogen goed belicht zijn bij een portret, en dit kan je eventueel bereiken met een invulflitsje of reflector, of door je model net iets meer in de richting van het omgevingslicht te draaien :)
Hier kan je meer informatie vinden over belichting van portretten, interessant als je vaker mensen wil fotograferen. Vooral het stukje over catchlight moet je eens lezen, staat vrij in het begin bij de foto van de baby uitgelegd.

SharonPlugge Heel leuk gedaan, mooie kleuren en een gave sfeer in je foto :)

_Patriciaa De compositie en scherpte zijn heel geslaagd, maar de kleuren ogen inderdaad wat grauw. Het dramatische van de hemel is dan wel weer heel leuk. Als je Photoshop hebt kan je wel wat bereiken door de Vibrance omhoog te halen en eventueel wat te verscherpen/contrast toe te voegen. Een andere optie is natuurlijk omzetten in zwart-wit, wat bij deze foto helemaal niet zou misstaan :)

Agossie Leuk, maar je mist wat details doordat het katje zo donker is. De DoF is wel heel geslaagd, dat geeft echt rust aan je foto. Je weet ook de zachte en lieve blik heel knap en met veel gevoel vast te leggen :)

Bumblehorse Best leuk die omkadering met de planken van de omheining :) Ik mis inderdaad wel wat scherpte in je foto, en het is jammer dat de kleuren wat grauw ogen :)

tesseke Heel gave kleuren, het lijkt wel een abstract schilderij :) Leuke DoF ook!

TeSsZz Best gaaf :) Ik weet alleen niet of ik de eend op de achtergrond had laten staan, naar mijn gevoel voegt die niet echt iets toe aan de foto.

Ingvild Kattenspaghetti! Kreeg je ze achteraf nog ontward? ;) De foto is wel gaaf geworden, je weet echt het gevoel en de emotie van de kat tijdens dit actiemoment mooi vast te leggen.

MarijeR Leuk gedaan, mooie DoF en hij is ook netjes scherp. Het lijkt alleen of hij net wat onderbelicht is, en ik zou ook eens kijken naar de witbalans. De witte delen van de kat blijven wat gelig, dus misschien had je hem beter ingesteld op bijvoorbeeld tungsten.

CrazyIris Door het huis lijkt je foto inderdaad minder rustig, en ik heb het gevoel dat de kleuren iets te verzadingd zijn in het felle zonlicht.

MyHu Heel gaaf, je weet echt de blik van het paard knap vast te leggen! Ik mis een beetje scherpte, maar de witbalans en belichting zitten wel goed. Het paard staat inderdaad scheef, als ik jou was zou ik de foto lichtjes draaien ;)

ponyaddicted Wat een gave sfeer, heel geslaagd :D Het lijkt alleen of de contrasten in je foto wat te weinig uitkomen, die zou ik net een tikje hoger zetten om te vermijden dat het geheel er wat 'flets' uitziet.
Enne, in de 90's hadden ze al kleurenfoto's hoor, hij doet qua sfeer nog een stukje ouder aan :D

laurajoy15 Leuke foto, mooie DoF en gaaf effect met de backlight. Voor donkere paarden is dat een stuk moeilijker maar met deze schimmel lijkt het net goed te werken :)

quartel Mooie DoF, en de scherpte is ook netjes. Ik stoor me alleen een beetje aan de belichting in je foto, nu valt de zon net achter haar gezicht op de foto waardoor ze zelf een beetje in het donker zit. Op zich is dat niet verkeerd, maar ik had hier toch met een invulflitsje of reflector gewerkt om wat meer 'leven' in haar gezicht en vooral haar ogen te krijgen.

Ylvy Heel gave foto, mooie DoF ook! Hij is heel netjes scherp en correct belicht, eigenlijk kan ik er echt niks op aanmerken := Knap gedaan!

Gub Ontzettend gave moto, jammer dat je hem verkoopt! :) Leuke foto en gave bewerking ook, knap gedaan! Laat die full-frame camera maar komen ;)

cathyenbeau Leuke foto, mooie DoF ook! De kleuren van de bloem ogen alleen een beetje grauw, dat is wat jammer.

Leonyr Enorm gave foto, leuk bewerkt ook! Hoe heb je dit gedaan?

Ash_ Hij is heel leuk, je weet er enorm veel gevoel in te leggen! Door de foto in zwart-wit om te zetten wordt de aandacht nog meer naar de emoties getrokken doordat de kleuren niet kunnen afleiden, heel sterk!

LOVESUSHI Best een gaaf sfeertje is daar uit gekomen :)

it_is_me De bloem staat er heel leuk op, maar ik vind het een beetje jammer dat de achtergrond zo weinig contrasteert. Door een complementaire kleur als groen te gebruiken in de achtergrond kan je de kleuren van de bloem er nog meer doen uitspringen.

jilinda Hij is er nogal abstract uit gekomen doordat je scherptediepte zo beperkt is, wat niet verkeerd is. Maar om het onderwerp iets duidelijker te maken had je voor een net iets grotere scherptediepte kunnen kiezen.

Fellow Hij is inderdaad best gaaf, hij heeft een beetje een 'rauwe' uitstraling wat er veel emotie in legt. Jammer dat je onderwerp buiten het beeld kijkt en dat er links van haar zo'n lichte vlek is, daardoor lijkt je foto niet zo mooi in evenwicht.

MarBri Ik vind hem heel erg geslaagd, de kleuren, scherpte en belichting zitten helemaal goed en er ligt ook echt veel gevoel in de blik van de kat.

crazy_horses De kleuren ogen wat flets en de donkere schaduw in het midden leidt de aandacht af van de bloem. Ik mis zeker ook wat scherpte en detail in je foto.

Brechtjee Ik vind hem gaaf geworden! := Leuk met die reflectie!

Murthul Leuk gedaan! Best gaaf hé zo spelen met lichtjes, dat heb ik een tijdje geleden ook eens gedaan en was me goed bevallen :)

SternPhoto Wat kijkt je kat kwaad zeg, al wat te vaak in de studio gezeten? := De foto is best leuk, maar rond de ogen mis ik wat scherpte/contrast.

Lipydo Ontzettend gave sfeer, heel erg leuke foto!

HeavensLove Hij is heel erg gaaf, straalt echt kracht en energie uit :D Ook de scherpte en belicting zitten naar mijn gevoel goed, knap gedaan!

joeluna Waauw, heel erg gave foto! Hij is echt haarscherp en netjes belicht, de compositie is heel geslaagd en de ogen van de kat staan er heel levendig op :) Je weet haar aandacht en blik met veel gevoel vast te leggen!

Jacobeho Best leuk hoe het licht vervaagt naar achteren toe, een beetje saai maar helemaal niet vereerd :)

femmelz Ik vind je foto niet zo heel bijzonder, niet verkeerd maar hij weet mijn aandacht niet echt vast te houden.

----------

Reacties

manonfleur Bedankt voor de feedback! :)

magda_90 Bedankt voor je verduidelijking, hier kan ik echt iets mee :)

----------

Jullie zijn vrolijk doorgegaan met week 10 zie ik, maar daarvoor geef ik later wel feedback want ik moet eigenlijk echt aan het werk :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:45

Bedankt voor je commentaar Eline!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:51

Bedankt voor het compliment Eline,
De DoF gaat veel beter met de nieuwe camera.
Vorige was het altijd de helft wel goed en de helft niet :=

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:04

Ik kon mijn week 9 niet meer inleveren gisteren, er kwam iets tussen.. Maar hier is hij alsnog! Een foto van mijn eerste zwangerschapsshoot!

Week 9

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:13

Bedankt voor de feedback! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:16

Bedankt voor de feedback.
Ik had mijn camera daar net een maand of 2.....spelen met licht of reflectoren of iets kende ik nog niet :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:21

Thanks Eline! Ik ga zeker eens kijken naar die link, heb ik wat aan :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:23

Bedankt voor alle feedback! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:25

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:33

De 2e in zwart wit oid, rode halsband stoort een beetje. Maar verder issie heel mooi! Die eerste is een leuk moment, maar wel een beetje gewoontjes.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 03-03-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:36

Pagina 132

SternPhoto
Een mooie zachte uitdrukking, ik vind de kleuren alleen wat te flets? Kan dat kloppen?

Lipydo
Prachtig in kleuren en onderwerp, persoonlijk vind ik hem alleen te centraal geplaatst. Door de boom heb je een diagonale lijn in je foto, die had ik wat meer meegenomen denk ik, dus het stukje links wegcroppen bijvoorbeeld.

HeavensLove
Heel mooi, niets op aan te merken. :)

joeluna
Prachtig, niets op aan te merken.

Jacobeho
Leuk in diepte, contrast en lijnen. Ietwat jammer van de opgeklapte stoel aan de voorkant, maar zeker een leuke foto.

femmelz
Jammer van de balken op de achtergrond die nu afleiden. Verder is het wel een leuke foto om mee te nemen bij een reportage.

*statjes bijwerken en dan bijlezen voor week 10*

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 11:53

Magda, ik zou ook voor de tweede gaan. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:54

Bedankt. :)
Heb vanochtend even puppert gepest, had een lange adem nodig om die eerste voor elkaar te krijgen (ow baasje zit op de hurken, leuk!!). _O-

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:59

Ik zou ook voor de 2e gaan :) magda!
Leuk is dat met die pups, en als ze groot zijn en ze doen het nog steeds lig je ineens languit met je camera met een blij hond boven op je :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:14

Ik ga de tweede zo inzenden ja!
Klopt, wilde van de week een vogeltje fotograferen, dus lag plat op de grond en dacht ik dat meneer duidelijk naar zijn mand had gestuurd. Voel ik ineens 25 kg op mijn rug landen inclusief een bot die op mijn hoofd werd gegooid. _O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:22

Ze zijn zo leuk, die honden!! Mik zou hetzelfde doen! (alleen die is 30kg %) )

Ik begin weer meer zin te krijgen in het fotograferen. Ik heb tijd en ruimte en wil nu weer eens wat klanten gaan krijgen. Is het niet om de centen, dan is het wel omdat ik gewoon graag wil fotograferen! (in de studio)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:23

Week 10

Cioccolato
De bomen passen er juist prachtig bij! Het draadje zou je nog weg kunnen werken, maar verder zo laten! _O_

EskeGirl
Heel mooi gedaan, wellicht iets aan de krappe kant boven maar zeker mooi. Ik denk dat je qua instellingen even moet kijken hoe groot je JPG is geworden, volgens mij kun je dat wel kiezen namelijk.

Marjoow
Hij blijft prachtig! <3

PenS
Ik vind hem net niet. Je kijkt niet echt charmant zijn poepert in en daarbij is hij niet scherp. Een andere compositie was fijner geweest.

glenstorm
Nog even de horizon rechttrekken en je hebt een prachtige binnenbakselspringfoto!

hilly200
Een hele mooie warme natuurfoto, netjes gedaan.

rosslover
Een mooie nette achtergrond en mooie kleuren. De compositie is ook netjes al zou ik wat meer borst hebben willen zien. En nog ietsje meer ruimte aan de bovenkant. Wellicht nog iets oplichten bij zijn oogjes?
Halster is een smaakkwestie.

Eline91
Bedankt! <3
En graag gedaan. :j

KimdeGroot94
Heel mooi en creatief uitgevoerd. :j Al vind ik persoonlijk de grijstinten nog wat vlak, er zit niet echt diepte in. Wellicht kun je daar nog iets mee doen?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:53

Jespri bedankt voor je FB op week 8.
Eline91 schreef:
hilly200 Erg gave foto, wat komen de ogen van de kat mooi uit zeg!

Dankjewel voor je leuke feedback, ik had de focus zelf ook op de ogen te liggen dus blij dat ze er zo opvallen.

XiiaaooNaa schreef:
@hilly200, Mooie kleuren! Alleen jammer van de houding van je kat + dat hij niet in de camera kijkt en je kast haha
Ik vind je logo trouwens ook mooi!

Ik heb ook een foto waarbij ze wel in de camera kijkt maar vond dat meer een standaard plaatje, vandaar dat ik voor deze houding heb gekozen. De kast snap ik inderdaad, vind hem zelf niet heel storend (of ben er al aan gewend :+ ) maar je moet het doen met de middelen die je hebt he :P
Wat een leuk compliment over mijn logo ook, na al die verhalen over flickr moest ik toch echt iets van een copyright verzinnen zo ben ik hier op gekomen :)

Kimmetjee04 schreef:
Hilly200
Erg mooi scherpgesteld op het hoofdje van de kat!

Dankjewel!

taarss schreef:
hilly200: Vind de foto mooi scherp op de ogen. Jammer van het kastje op de achtergrond en het overbelichte deel onder het kastje waardoor de poten van de kat een beetje wegvallen in het licht.

Bedankt voor je FB, het overbelichte vind ik ook erg jammer inderdaad.

manonfleur schreef:
hilly200: Niet heel speciaal, maar wel mooi!

Dankjewel, dacht precies hetzelfde toen ik deze maakte :)

Week 10.

PenS schreef:
Hilly200: heel mooi! Prachtige kleuren zo, net een schilderijtje.

Dankjewel, erg leuke feedback!

magda_90 schreef:
hilly200
Een hele mooie warme natuurfoto, netjes gedaan.

Dankjewel :)!

Laatste stukje feedback voor week 9 zal ik vanavond typen en een begin maken met week 10 :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:00

Haha kat kijkt altijd boos haha. Hij zat continue te miauwen.
Kleuren kloppen idd ik hou niet van die harde kleuren hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:42

Bedankt voor de feedback! :D

Eline91 schreef:
Deetjeeuh Heel gave foto, je weet de energie en tegelijk het fragiele van het veulen heel knap vast te leggen. Belichting en scherpte zitten goed en de ruis lijkt best mee te vallen, welke camera-instellingen heb je hiervoor gebruikt?

Dankjewel! Wat een leuk compliment! :))

Mijn instellingen waren:
ISO 800
1/640 s
f/5.6

Hier trouwens het topic dat 'er bij hoort': [KS-ITP] Herkennen jullie haar nog?

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:05

mijn week 10
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:08

Ik heb zaterdag een hondenfotomeeting dus ik hoop dan mijn week 10 te schieten. :D

Mooi hierboven!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:49

Zo eindelijk eens aan de feedback. Ik ga het proberen de hele week bij te houden, maar vind het erg lastig.

Cioccolato
Mooie foto, vind de bomen juist iets toevoegen eigenlijk. Draadje stoort me niet heel erg, maar ik zou hem weggewerkt hebben.

EskeGirl
Wat je zelf al aangeeft is de kwaliteit iets minder, maar vind het toch een mooie foto!

Marjoow
Gave foto, niets op aan te merken!

Glenstorm
Hij is bij mij iets korrelig, verder niets op aan te merken

hilly200
Mooie kleuren! Niet echt iets op aan te merken.

rosslover
Ik had de camera een kwartslag gedraaid dat de foto verticaal ston, er is nu een grote ‘lege’ ruimte. Ook vind ik hem niet helemaal scherp.

marijepagter
Mooie foto, alleen lijken de witte delen iets overbelicht bij mij, alleen ik heb de helderheid & contrast erg hoog op deze pc dus wellicht komt het daardoor.