[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:19

Deetjeeuh: kan je orangje kleur toelichten. Heb namelijk niets aan de kleur aangepast.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:38

Ik ga waarschijnlijk morgen feedback maken :) alvast heel erg bedankt voor de feedback allemaal!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:31

Bedankt voor de feedback. Ik heb de zon inderdaad in een hoekje gezet omdat er nog een groot deel dak onder de zon zat. En deze wilde ik niet op de foto. Vandaar meer lucht dan zon :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:14

C_estmoi schreef:
HeavensLove
Gaaaf! Je ziet zelfs de haartjes op z’n voorpoten! Ik vind de kleuren wel wat erg knal trouwens.

ik heb niet veel kleur toegevoegd, ik denk dat dat vooral is omdat ik met flits heb gewerkt, dan durven de kleuren voller te zijn :)

en de rest ook bedankt voor de feedback!!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:27

Dank jullie voor al het commentaar! Ik vond het lijnenwerk wel grappig stiekem, de foto zelf vond ik ook niet heel daverend :+ Dus in dat opzichte hebben jullie zeker gelijk :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:06

Wooww, bedankt voor de feedback!

Fijne dag gewenst Calice! Het weer heb je in ieder geval mee.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:31

Oke ik begin nu ook aan mijn feedback! Dit is vast deel 1;

Agossie; Leuke foto! Hij had voor mij nog wel een stukje frisser en helderder mogen zijn in de nabewerking. Je zou evnetueel daar ook nog een lichte kleurzweem (roze, blauw) kunnen toevoegen, zodat de foto echt wat meer sfeer krijgt. Maar dat is weer heel erg mijn stijl :+

Ash: Gaaaaf paard! Gaaf neergezet ook. Ik had hem alleen iets meer ruimte links gegeven, kijkers volgen vaak de blik van het onderwerp, en hier zit je dan al heel snel tegen de rand.

Asselruiter: Mooie frisse foto1 Goed scherp. Onderwerp had wat mij betreft iets centraler mogen staan, er is nu erg veel ruimte boven.

Bellatrix: Ik ben echt zegmaar helemaal geen fan van sepia, dus je bewerking had ik zelf niet gekozen. Dat is natuurlijk volledig persoonlijk :D Technisch ziet hij er wel erg goed uit, alleen de witte gedeeltes zijn net wat overbelicht. Dit zou je met sepia redelijk kunnen corrigeren.

Binky; Hij ziet er niet helemaal scherp uit, alsof de kwaliteit niet zo goed is. olgens mij heb je namelijk wel netjes scherpgesteld. Mooi verloop van scherpte en kleuren.

Bublehorse: De kleuren zijn een beetje uitgebeten, ik kan zien dat je het overbelichte hebt geprobeerd te corrigeren. Je kan volgende keer proberen de sluitertijd iets te versnellen, of met de plusjes en minnetjes te spelen om overbelichting te voorkomen :) Verder mooi op ooghoogte gefotografeerd!

Calice; Zoals hierboven, ik ben helaas geen fan van sepia :o Ik vind dat je de schoenen wel mooi op de foto hebt! Ik heb bij dit soort foto’s toch altijd een wat frissere, lentegroen achtige sfeer in mijn hoofd :+ Maar dat is persoonlijk :D

C_estmoi: Oei, hij is me iets te donker! Ik moest even goed kijken wat ik nou zag. Je zou hem nog ietsjes kunnen oplichten door de schaduwen wat minder heftig te maken. Je compositie is ook een beetje krap, jez iet dat rechts en boven vrij weinig ruimte over is, boven wordt zelfs de knop een beetje afgehakt. Je kunt altijd beter een iets te groot kader kiezen en dat bijsnijden dan al te klein beginnen :D

chip: Dat zijn een hoop hondjes volgens mij :’) Ik zit al even te kijken maar ik snap nog steeds niet hoe alles zit hahaha. Leuke compositie gekozen! Hij zou wel ietsjes opgelicht mogen worden.

chriske: Voor een blackfoto zeker niet slecht! Het zwart is me alleen nu wel ietsjes te zwart, en het wit iets te wit zeg maar :+ Het paard valt nu een beetje weg in de achtergrond. Hij staat er wel prachtig bij!

CrazyIris: Hij is een beetje overbelicht links naast de pootjes, let daar op als je aa het fotograferen bent! Door het overbelichte lijken de pootjes extra donker.

Deetjuuh: Heeeerlijke foto! Prachtig scherp, prachtige kleuren, hele mooie scherptediepte. Prachtig!

Evii_x: Oh, mooi plaatje! Prachtig de blik van de hond, en mooie felle oogjes. Mooi!

Fellow: Leuke pose heb je gekozen! Mooi ook met die kleuren in het gele veld, leuk uitgekozen! :D Ook mooi dat je laag bent gaan zitten. Leuke plaat!

Fennee: De compositie is het net niet aan de bovenkant. Er staat een stuk oor op en er is een heel klein stukje ruimte boven de maantop te zien, dit is net een beetje niks. Ik zou hem of groter uitgesneden hebben, of een stukje kleiner. Wel erg mooi dat blauw erbij!

Fenneeee: Mooi scherp! Hij heeft iets duisters :+

Gub: Ik had hem al gezien, gaaaaf! Heel knap geschoten. Wel zonde van het overbelichte stukje schild, maar dat is bijzaak :+

Hanna_94: Mooie pose! Ik had de compositie rechts nog iets meer ruimte gegeven en dan links wat afgesneden, dat is een beetje loze ruimte. Maar het stoort niet :j

Heavenslove: Ook deze is gaaf! Gaaf scherp, alleen vind ik hem iets teveel contrast hebben, waardoor er wat van de ‚frisheid’ verloren gaat.

Iejoor: Mooie lucht! Prima foto :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:43

Bedankt voor de feedback en het wensen van een mooie dag :D .

We hebben gisteren een super dag gehad met prachtig weer en de mensen die we liefhebben om ons heen <3 . *dit is geen inzending*
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:09

Mijn week 14 :D

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 17:17

Oh, Ilse!!! Wat zag je er mooi uit!!! Hij staat je echt zo mooi, die jurk...
Zo te zien en te horen heb je een meer dan geweldige dag gehad. Ik hoop nu wel op een topic, hoor... :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:47

calice schreef:
Bedankt voor de feedback en het wensen van een mooie dag :D .

We hebben gisteren een super dag gehad met prachtig weer en de mensen die we liefhebben om ons heen <3 . *dit is geen inzending*
[ Afbeelding ]

Wat een prachtige jurk zeg! :oo

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:31

Aangezien ik nu toch met mijn website bezig ben, wil ik dat 52 project er ook bij hebben. De foto die ik die week gekozen heb, in het lijstje zetten. Valt dat onder 'verzamelt'?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 18:33

Bedoel je met "52 weken project" dit topic? Of dat zelfportretten topic?

In "verzamelt hier" verwijs ik altijd naar waar de fotograaf de foto zelf verzamelt, dus als dat bij jou op jouw site bij "52 weken project" is, dan zal ik die link bij "verzamelt hier" zetten. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:37

Ja haha bedoelde inderdaad hier :)
Okidoki :D Lijkt me zelf voor later ook wel leuk om de vorderingen terug te zien

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:13

Marit wat een mooie zomerse plaat!!! <3

calice, dat is ook een mooie foto!! Je had er idd ook prachtig weer bij!!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:12

Ik ga jammer genoeg niet kunnen beoordelen deze week, want ik vertrek morgen naar Italië en heb nog een hoop te doen! Maar volgende week zal ik het zeker doen! :D
Dit is nog snel even mijn inzending voor week 14:
Afbeelding

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:22

Bedankt voor de feedback !

Mijn bijdrage voor deze week:

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:40

Mijn week 13 nog even snel voor mijn huwelijksreis begint :)) .
Afbeelding

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:46

Wat leuk de trouwfoto Calice, nog van harte gefeliciteerd en een hele fijne huwelijksreis !

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:12

Ohoh.. Ik dacht serieus dat ik mijn week 13 ingeleverd had. ;(
Nja ik heb waarschijnlijk wel mijn week 14 morgen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 01:41

13 moet natuurlijk 14 zijn :'). Ik ben de tel kwijt haha.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:40

Week #14:
geen zelfportret

Afbeelding

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:32

Deze keer een iets kortere feedback. Volgende week weer uitgebreid. Bedankt iedereen voor mijn feedback, ik vind het leuk dat er nu meer mensen commentaar geven :)

WEEK 13

Agossie: Ik vind het eigenlijk juist heel erg leuk zo met weinig kleuren! Nu zit er echt een sfeer in en heb je niet 'slechts' een foto met twee kattenbeeldjes erop..
Ash_: Wat onwijs gaaf geschoren :~ Mooie kleuren ook, wel jammer dat hij aan de zijkanten zo krap gesneden is.
Asselruiter: Prachtig! Ik had de bloem liever wel in het midden gezien.
Bellatrix: Gaaf! Jammer dat de bles nu echt helemaal wit is geworden
binky: Jammer dat hij niet helemaal scherp is, ik zie ook niet zo goed op welke bloem nou echt de focus ligt.
Bumblehorse: Hij lijkt niet helemaal scherp? Jammer dat de hond er niet helemaal op staat.
calice; Leuke foto! Ik vind de kleuren alleen niet zo heel erg mooi.
C_estmoi; Jammer dat hij zo donker is en paard en meisje er niet helemaal mooi op staan. Het is wel een mooi fotomoment.
chip; Leuke positie, jammer dat alles zo donker is en de kleuren zo wegvallen!
chriske; Jammer dat het oog niet zo goed zichtbaar is, het paard staat wel leuk. Ook jammer dat hij zo donker is, maar dat is ook enorm moeilijk met een zwart paard..
CrazyIris; hihi de poezenpootjes. Ik vind dit eigenlijk echt een geweldig leuke foto, met een hele leuke sfeer er in! Jammer dat de pootjes zo donker zijn!
Deetjeeuh; prachtig!l
Eviii_x; Heel erg mooi! Stiekem wel jammer van de donkere achtergrond, felblauwe lucht zou de foto bijvoorbeeld helemaal afmaken, maar ik denk dat dat meer smaak is.
Fellow: Hele leuke foto, ik had hier eerst getypt dat het leuker zou zijn als de boom erboven zou worden weggewerkt, maar ik bekeek net de foto en dit is eigenlijk veel leuker!
Fennee: Ik mis de neus! Of in ieder geval een stukje! Jammer dat de voorpluk over het oog zit, daar lag voor mij de focus op en nu is die weg..
Fenneeee: een pracht foto als je het mij vraagt! Jammer van de oogjes, maar eigenlijk heeft dit ook wel wat!
Gub: Heel erg mooi! Jammer van het licht die op het lieveheersbeestje valt
Hanna_94: Heel erg mooi! Ik mis alleen de voeten van het meisje!
HeavensLove: Prachtig! Zo ziet zo'n beestje er toch een stuk enger uit :=
Iejoorr: Jammer dat de foto totaal niet scherp is, en dat de zon zich rechtsonderin de foto bevindt.
Irene96: Heel erg mooi, maar ik mis het andere gedeelte van zijn hoofd!! Misschien ook mooier om net nog zijn borst te tonen.
ismy: Ik had de achtergrond graag helemaal licht gezien, leuke sfeer zit erin!
JewEmm; Leuke foto, trekt me niet zo heel erg aan want ik vind hem een beetje saai.. iets spelen met de kleuren om een leuke sfeer eraan te geven zou voor mij erg helpen!
jilinda: Mooie foto! Ik vind de bloem zelf niet mooi, maar technisch is hij goed. Ik mis wel wat aan de linkerkant(nu zo'n leegte) en wat kleur voor de achtergrond.
Joey; Leuk! Ik mis wel wat aan de linker en rechterkant, de achtergrond is supermooi, misschien paardje van een iets andere positie op de foto zetten, zodat hij schuin staat zegmaar? Dan heb je die schaduw ook niet zo erg. Ook zou ik even onderste stukje van het halster wegwerken, ik stoor me er een beetje aan.
Jolandaa_: ieuw wat een dikzak :') Jammer dat er zo weinig kleur in zit, ik zou hem ook van een iets lager perspectief maken.
kani_ejj: Ik mis het oog!! Maar ik snap het probleem, die zie ik bij de mijne ook bijna nooit :P Prachtige foto zeg! Zo'n foto wil ik ook wel van mijn pony..
Kelszz_: Grappige foto, maar lijkt me meer met een mobiel gemaakt? Jammer dat de snorharen er niet helemaal opstaan, had je aan de andere kant gezeten was je gezicht niet zo in de schaduw, maar wel superleuk om zo'n foto van jou en je paard te hebben!
_Kiki_ : prachtige foto! Maar waar is al de kleur gebleven? Ik mis de felblauwe lucht en de kleurvolle hond!! Ik zou de boom erachter ook even wegwerken.
kimberley23: prachtig zeg! Ik had het wel leuker gevonden als de scherpte op de bloem eronder lag, maar dit is ook heel erg mooi!
laurajoy15: Jammer van de kleuren! Had ze liever fel gezien, maar leuke foto! Jammer dat het schaapje net met zijn achterwerk buiten beeld valt :P
Lipydo: Ah leuke foto zeg! Mooie sfeer zit erin!
Lizaa01: Leuke foto! Ik had hem wel liever niet zwart-wit gezien, eerder met zachte rustige kleuren.
manonnevot: koetje koetje! }:0 Jammer dat hij niet scherp is en zijn oren er niet op staan,
Marit: *zucht* :~ Prachtig weer!
MarijeR: Mooi foto! Ik mis wel de scherpe kleur van de duif!
Marjoow: wauw mooi hoor! Leuke sfeer zit er in.
Mb_foto: Wow heel mooi! Ik mis een heel klein beetje licht.
monbyou: Jammer dat zijn hoofd zo kort is afgesneden, daardoor word de foto meteen een stuk minder voor mij. Mooi scherp, jammer van de drukke achtergrond. Misschien wat even wat dingen weg shoppen?
MyHu: Leuke foto! Ik mis wat scherpte!
NatassJa: prachtig scherp! Leuke kleuren contrast.
Nayomie: Sorry ik vind het eigenlijk meer een rommeltje. Ik zie er niet zoveel in en er hangt voor mij geen sfeer aan. sorry!
Nefertarie: Gaaf hoor! Wat is er met zijn rechter oog? :wow:
Racheel: poeziewoezel! Leuke foto rash.
Revanches: Mooi gebruik van kleuren! Ik vind het model alleen nog al raar staan, ik snap niet wat ze met haar handen doet :o
Robin_Rikkie: Als ze had gekeken in de camera was de foto nog leuker! Ik vind hem geslaagd!
Sanne_com: Ah prachtig! Echte liefde tussen hond en mens! Ik mis alleen wat scherpte op de neus en in het oogje van het hondje.
showteam: ieej eng! Jammer dat wat voor de spin zit zo wazig is, het bedekt de spin een beetje. Ik vind jouw logo heel erg mooi!
Sodeletuut: hele leuke schattige foto! Pas wel op met schaduwen!
Suuszels: een leuke foto, maar hij is helaas niet scherp!! Ook is je logo nogal korrelig...
TammyVN: *levert later in*
tesseke: wow prachtig! Misschien de riem even iets wegwerken waar mogelijk? Leuk logo heb je ook. Zijn oogjes stralen echt helemaal, prachtig!
Tinky12: Ik vind de foto niet zo veel hebben eigenlijk, maar je hebt hem er mooi opgezet!
XiiaaooNaa: Heel erg mooi! Jammer dat het hoofd van je vriend er niet helemaal op staat.
Ylvy: Uhm ik vind de foto niet echt bijzonder. De ruiter kijkt niet al te vrolijk en ik mis echt de kleur. Ik vind hem te krap gesneden en het zeil op de achtergrond stoort.
Yvonne_V: Wauw prachtig zeg! Helemaal scherp, ik hou van deze kleuren!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:46

@Kimmms_; bedankt voor je commentaar, ben ik het wel mee eens. Ik heb op dit moment even geen programma waar ik iets mee weg kan werken, anders had ik iig de auto weg gewerkt rechts op de foto, de boom had ik nog niet eens naar gekeken. De felblauwe lucht mis ik ook, maar die was er de hele dag niet :+ Het was sowieso een hele grauwe foto met een geheel bewolkte lucht.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:47

Ah ja dat heb je soms, kan ik begrijpen. :) Mocht je het nog een keer graag weggewerkt hebben kan je me een pbtje sturen, doe ik het voor je.