[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:24

Duw mij een nikon in de hand en ik moet toch serieus zoeken hoor :'), ik vind alles bij canon toch logischer!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:29

Ik ben overgestapt van Sony naar Canon. Canon vond ik veel fijner werken en ik krijg er betere foto's uit. :D

Nikon nooit uitgeprobeerd.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:32

Wat vind je precies logischer dan? Ben heel bang de 'verkeerde' te kopen haha
Weten jullie misschien de verschillen tussen een canon 1200d en een Nikon 3200?
Ik zou het niet weten en qua prijs verschillen ze niet echt veel..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:10

Mij moet je weer echt geen canon geven... Nikon klopt voor mij gewoon,fijn in hand, fijn menu etc

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:11

Iemand die in de buurt van Rotterdam woont en mee canon 70d gaat zoeken :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:13

Ik zoek al een 24-105, mocht je die tegen komen aan een 70D vast mag die wel deze kant op :Y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:16

Ik kan dus niet overweg met Canon, geef mij maar Nikon. :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:18

magda_90 schreef:
Ik kan dus niet overweg met Canon, geef mij maar Nikon. :j

Met Nikon is ook niets mis. :(:)

Hoe lang zou het duren voordat die drie nieuwe 5D's op de markt komen? :=

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:23

Courses schreef:
Ik zoek al een 24-105, mocht je die tegen komen aan een 70D vast mag die wel deze kant op :Y)

Haha, is goed :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:25

Met een Nikon in mijn handen is wel heel veel mis :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:29

De meningen zijn verdeeld dus :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:19

ZeSteigert schreef:
De meningen zijn verdeeld dus :')

Ga het gewoon allebei eens proberen in de winkel :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:28

Ik vind Nikon ook lastig. Als mensen bij een workshop een Nikon hebben ben ik toch altijd langer bezig met uitleggen want ik moet het eerst zelf snappen :')

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:56

Hallo iedereen,

Ik wil graag een camara kopen, maar er is zoveel aanbod dat ik het niet meer weet.
Het budget speelt natuurlijk ook een rol, wil geen hele dure camera. Ben echt een leek op het gebied vandaar dus maar hier ff vragen.

wat wil ik ermee kunnen?
*foto v.d. natuur
*foto van mijn kinderen
*foto van mijn dieren (honden, knaagdieren, katten en natuurlijk paarden)
*foto op mijn werk bij spec. gelegenheden (werk op peuterspeelzaal dus sinterklaasfeest e.d.)
* en natuurlijk vakantie foto's.

Ook zou ik graag foto's willen maken dat de achtergrond wazig is. Dat is volgens mij afhankelijk van de objectief,

Wil dus gewoon scherpe en duidelijke foto's kunnen maken. Ook inzoomen moet kunnen.

alvast bedankt voor de hulp.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:10

mhollander schreef:
Hallo iedereen,

Ik wil graag een camara kopen, maar er is zoveel aanbod dat ik het niet meer weet.
Het budget speelt natuurlijk ook een rol, wil geen hele dure camera. Ben echt een leek op het gebied vandaar dus maar hier ff vragen.

wat wil ik ermee kunnen?
*foto v.d. natuur
*foto van mijn kinderen
*foto van mijn dieren (honden, knaagdieren, katten en natuurlijk paarden)
*foto op mijn werk bij spec. gelegenheden (werk op peuterspeelzaal dus sinterklaasfeest e.d.)
* en natuurlijk vakantie foto's.

Ook zou ik graag foto's willen maken dat de achtergrond wazig is. Dat is volgens mij afhankelijk van de objectief,

Wil dus gewoon scherpe en duidelijke foto's kunnen maken. Ook inzoomen moet kunnen.

alvast bedankt voor de hulp.

Wat is jouw budget? Wil je een spiegelreflex? Wil je er tijd in stoppen om fotograferen onder de knie te krijgen?

Als je een spiegelreflex wilt heb je bijvoorbeeld al een Canon 1200D met 18-55mm en 55-250mm voor rond de 500 euro. Denk dat je dat bedrag minimaal kwijt bent als je voor een spiegelreflex gaat.:=

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:58

Bagheera_206 schreef:
Wat is jouw budget? Wil je een spiegelreflex? Wil je er tijd in stoppen om fotograferen onder de knie te krijgen?
Als je een spiegelreflex wilt heb je bijvoorbeeld al een Canon 1200D met 18-55mm en 55-250mm voor rond de 500 euro. Denk dat je dat bedrag minimaal kwijt bent als je voor een spiegelreflex gaat.:=

Heb niet echt een idee van een budget maar zag bij toeval bij MM volhens mij idd de Cannon 1200D maar dan maar met 1 lens weet zo niet welke dat was voor nog geen 300 euro. Met die lens zal ik wel niet zo heel veel mogelijkheden hebben (zoals al eerder vermeld ben echt een leek). Ik hoef er ook niet direkt een andere lens bij maar wil wel leuke foto's kunnen maken en later een andere lens bij kopen. Ik ben me nu aan het verdiepen maar vind het gewoon heel moeilijk om een keus te maken. Ik kijk rustig rond en ondertussen maar verder sparen wil nl geen spijt van mijn aankoop krijgen.

Ik ben natuurlijk bereid om er tijd in te stoppen om het fotograveren onder de knie te krijgen. "slachtoffers" genoeg om op te oefenen hier :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:58

Misschien kun je beter naar een compact camera kijken als je gewoon leuke foto's wilt maken! Daar gaat dat veel makkelijker mee en die stop je gewoon in je zak :D

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:29

mhollander schreef:
Bagheera_206 schreef:

Heb niet echt een idee van een budget maar zag bij toeval bij MM volhens mij idd de Cannon 1200D maar dan maar met 1 lens weet zo niet welke dat was voor nog geen 300 euro. Met die lens zal ik wel niet zo heel veel mogelijkheden hebben (zoals al eerder vermeld ben echt een leek). Ik hoef er ook niet direkt een andere lens bij maar wil wel leuke foto's kunnen maken en later een andere lens bij kopen. Ik ben me nu aan het verdiepen maar vind het gewoon heel moeilijk om een keus te maken. Ik kijk rustig rond en ondertussen maar verder sparen wil nl geen spijt van mijn aankoop krijgen.

Ik ben natuurlijk bereid om er tijd in te stoppen om het fotograveren onder de knie te krijgen. "slachtoffers" genoeg om op te oefenen hier :)

Ik heb afgelopen vrijdag de Canon 1200D gekocht bij de MM met de standaard 18-55 lens. Voor mij mijn eerste spiegelreflex, dus ik ben ook echt een leek. Ik heb een middagje de gebruiksaanwijzing doorgelezen, wat informatie gezocht op internet en ondertussen een beetje met de camera zitten prutsen en ik moet zeggen dat het makkelijker gaat dan ik dacht.
Ik kan je deze camera dus zeker aanraden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:32

Marit schreef:
Misschien kun je beter naar een compact camera kijken als je gewoon leuke foto's wilt maken! Daar gaat dat veel makkelijker mee en die stop je gewoon in je zak :D

Ik heb daarvoor een Canon powershot G12. Wel alle handmatige instellingen maar niet de kolossale omvang van een SLR :D Soms is dat handiger :j

Oh, voor de Nikon-aanhangers onder ons, tipje? http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0048

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:31

wondertje schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag de Canon 1200D gekocht bij de MM met de standaard 18-55 lens. Voor mij mijn eerste spiegelreflex, dus ik ben ook echt een leek. Ik heb een middagje de gebruiksaanwijzing doorgelezen, wat informatie gezocht op internet en ondertussen een beetje met de camera zitten prutsen en ik moet zeggen dat het makkelijker gaat dan ik dacht.
Ik kan je deze camera dus zeker aanraden.

Ik stond er zondag mee in mijn handen maar was gewoon aan het twijfelen. Het is best wel een bedrag wat je kwijt bent. Snap wel dat het voor de camera niet duur is maar goed kan het geld maar 1x uitgeven en wil dan wel zeker zijn dus eerst maar gewacht met aanschaf. Nu natuurlijk spijt van.

MM zal vast nog een keer aanbiedingen hebben ondertussen maar kwijlen bij iemand anders zijn foto's.
Bevalt de lens wel? Kun je daar ook mee inzoomen?

pocketcamera heb ik wel maar wil heel graag een spiegelreflex. :(

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:39

De MM heeft vaak 1x per jaar een BTW actie. Canon heeft rond december vaak een cashback actie.

Je kunt met de 18-55mm zoomen van 18mm tot 55mm. Voor allround prima, maar voor huisdieren, paarden, onscherpere achtergrond iets minder geschikt en dan is een Canon 55-250mm erbij wel fijn. :)

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:47

Voor bijvoorbeeld hoofdfoto's van de paarden vind ik de lens prima.
Ik ben een behoorlijke amateur, maar volgens mij zijn de foto's best scherp

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:27

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:35

En toen maakte Canon de 5Ds, 5DsR, 750D, 760D en M3 opeens oficieel. BAM! :D

5Ds: 3700 dollar
5Ds R: 3800 dollar
750D: 750 dollar
760D: 850 dollar
M3: 770 euro -O-

Ik moet nog even wachten tot de M3 in prijs daalt... Pfffff. :( Met deze 5 nieuwe bodies verwacht ik niet dat de 5D4 nog dit jaar uit zal komen, maar pas volgend jaar.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:38

Oh een 760D naast de 750D? Hebben ze dat wel eens erder gedaan?
Moet ik dit nu zien als een opstapje van xxxD maar net geen xxD?