[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:49

Agossie Mwah, niet de beste plaat die ik van je gezien heb. Ik zie niet echt een centraal onderwerp en ik heb het gevoel dat de kleuren niet helemaal goed zijn?
AnneXxX Leuk idee zo met die bloemen! Helaas is het hoofd van het paard niet helemaal scherp.
Ash_ Mooie macro! Ik had links iets minder ruimte overgelaten zodat de foto net wat meer opgevuld wordt.
calice Niet echt mijn smaak qua fotografie, maar wel erg gave kleuren.
chip Jammer van de rare uitsnede en de vignettering, die is imo niet helemaal op zijn plek in deze foto.
Faatxhorse Ten eerste zonde van de uitsnede. Zo kunnen foto's niet uitvergroot worden hea! Met deze composite krijg het paard wel een hele rare en nadelige bouw, bij de schoft en schouder vooral.
fro Jammer, ik mis een hoop scherpte! Ik heb ook het idee dat je wel iets meer had mogen bukken.
Gianti Wauw ik krijg er helemaal een zomers gevoel van! :D Wat mij betreft had je wel een heeeel ienieminie beetje mogen spelen met effecten, omdat dit echt een beetje een dromerige foto is. Ik vind het mooier als de hond de foto 'in' kijkt, dus meer ruimte overlaten aan de kant waar hij heen kijkt en wat krapper uitsnijden achter zijn kont. Maar voor de rest echt wauw! :D
Iejoorr Wederom een rare uitsnede. Ik mis kikkerperspectief (dus op je hurken gaan zitten!). Ik had de foto gewoon van de voor/zij kant genomen, aangezien het veel moeilijker is om een foto van achter het model echt veelzeggend te laten zijn zegmaar. Dan moet het wel een hele speciale foto zijn.
ismy Leuke foto! Ik stoor me wel aan het overdreven bewerkte en de blauwe dingetjes. Maar verder kijkt het wel lekker weg, die mooie bruine ogen en die grote roze tong! :D
Jacobeho Netjes! Persoonlijk had ik geprobeerd de kleur van de blaadjes terug te laten komen in de achtergrond, ik vind de kleur groen rechts onder namelijk geen fijne combinatie met het rode blaadje :+
Jolijnn Grappige foto, maar niet echt iets om fototechnisch commentaar op te geven. Dit is meer een vrolijke lucky shot, ik denk dat je beter geholpen kan worden als je zelf rond gaat kijken naar mooie composities en deze zelf ook gaat toepassen op je foto's. Want daar leer je echt van, goede fotografen na-apen! Uiteindelijk leer je zelf dan wel kijken wat mooi is en wat niet mooi. Let goed op wat er in beeld komt en wat niet, want ik zou bijvoorbeeld nooit zo'n halster om laten bij een paard, dat verpest je foto's.
kim_hester Oef ik vind je cr wel wat too much hoor, zeker voor een beginnend fotograaf. Vermijd binnenbakken! Dat vreet echt fotokwaliteit, niet doen! Gewoon lekker de buitenlucht in, zon of geen zon. Ik stoor me aan de veel te opvallende en scheve bakrand. Verder vind ik het paard wat onderbelicht, wat waarschijnlijk komt doordat de foto in een binnenbak gemaakt is.
__Lauraa Erg leuk om de pony midden in de 'achtergrond' te zetten, dat haalt de achtergrond wat naar voren en vult de foto mooi op. Jammer van het halster (al heeft hij wel een erg leuk kleurtje :)) ). Ik heb het gevoel dat het scherpstelpunt op de borst ligt en nog een gedeelte van het riet, niet echt op het hoofd. Het hoofd is wel scherp, maar ik heb het gevoel dat het nog scherper kon. Maaaar het is wel een retegave foto! :D
Leonyr Hmm, moeilijk om te beoordelen. Het eerste wat mij opviel is dat de foto scheef is, de glas in lood ramen wijzen naar links zegmaar. Verder mooi!
lifaya Gave foto, ik vind die ronde lichtpuntjes rechts, tussen de struiken door, echt prachtig!
Lipydo Ik vind dat je linker kuit een beetje een rare vorm heeft gekregen door de schaduwen, maar voor de rest erg gaaf!
lovey_ou De hond staat er qua belichting helemaal goed op, maar de (boter?) bloemen vind ik wel wat te licht en fel van kleur.
magda_90 Mooie foto, niet zo veel op aan te merken :P
Monster_tos Nah, ik vind deze compositie niet zo geslaagd. Net als wat ik bij Jolijnn zei, misschien werkt het voor jou ook wel als je de komende tijd veel 'bekendere' composities gaat uitproberen, zodra je dat goed onder knie hebt kun je zelf wel wat apartere composities gaan uitproberen.
MyHu Ten eerste, wat zonde van de overbelichte hand, die doet pijn aan mijn ogen! Verder trekt de foto mijn oog niet echt. Het is idee is leuk maar ik vind de uitwerking niet zo geslaagd.
NatassJa Ik vind de reflectie in het oog erg lelijk, ik kan de hele omgeving bekijken en dat is nou niet echt een aansprekende omgeving om foto's te gaan maken. Voor de rest is het oog wel mooi scherp.
Nefertarie Horizon is niet helemaal recht en ik vind er te veel ruimte over.
Sandra Geen mooi moment, het paard staat heel raar met linksvoor. Ook jammer dat hij zijn ogen dicht heeft.
Selly13 Kikkerperspectief! Veulens zijn al klein genoeg , dan moet je niet de foto's staand gaan maken! Ik zie wel erg veel ruis.
Sodeletuut Gaaaafgaafgaaf! :D
tesseke De omgeving is te onrustig, daardoor springt je onderwerp niet echt naar voren.
Tinky12 Mooi licht maar ik vind de omgeving niet echt heel mooi.
XiiaaooNaa Mooie foto!

MyHu

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:01

@magda_90, bedankt.

KirstenVosje, wat kan ik eraan doen waardoor z'n idee jouw oog wel trekt?

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:03

Bedankt voor alle commentaar. Hoop scherpte gaat iedere keer verloren bij het uploaden. Ik Zoek nog steeds een upload programma die de kwaliteit behoud.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:06

MyHu Dat vind ik een moeilijke vraag, ik zou het zo snel niet weten eerlijkgezegd. Misschien heeft iemand anders wel een goed iee!

fro hoe sla je je foto's op?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:06

KirstenVosje schreef:
MyHu Dat vind ik een moeilijke vraag, ik zou het zo snel niet weten eerlijkgezegd. Misschien heeft iemand anders wel een goed iee!

fro hoe sla je je foto's op?

Tja, eigenlijk is het ook vooral smaak.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:14

MyHu: Mooi concept! Echter ik ga mee in het commentaar van de anderen: foto oogt wat hard (te veel contrast, overbelichte hand), de achtergrond leidt af (rommelig). Het onderwerp vraagt om een iets meer zachtheid, ook in de kleuren, en een ander standpunt van de camera.

Lifaya, dankjewel! :o :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:15

lifaya schreef:
Lipydo, maak jij ook ooit lelijke foto's? :)) prachtig weer zoals altijd!

Moet jij nodig zeggen! :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:20

KirstenVosje schreef:
lifaya schreef:

+1 ! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:20

Even spammen tussendoor. O:) [FK] [FOTO] Love in the rain

Leonyr schreef:
Daar zit behoorlijk wat moeite in, bedankt! +:)+

+:)+

Iejoorr schreef:
Haha leuk hè? Al dat typewerk :=
Maar je bent mij vergeten O:)

:oo

Je had hem ook in link in plaats van direct zichtbaar. :+
Ik vind hem in zijn geheel een beetje flets. Het onderwerp lijkt zo op de achtergrond geplakt, het springt er niet uit. Qua compositie, dat blijft een smaakkwestie.

RobinBuck schreef:

Een hele mooie, leuke en interessante foto. +:)+

KirstenVosje: Bedankt. :)

KirstenVosje schreef:
lifaya schreef:

Jullie. :Y)

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:25

magda_90 schreef:
:wave:

chip schreef:

Ik vind hem wat raar qua kleuren op de een of andere manier. Heb je die wazigheid aan de randen extra toegevoegd?

kim_hester schreef:

Hij oogt wat grauw en donker maar een leuk portret zo.

NatassJa schreef:

Prachtig!

KirstenVosje schreef:

Mooi zo. :j

Agossie schreef:

Mooi toch? Heb je wellicht ook een groter formaat? Hij is zo klein namelijk. Panorama moet imo altijd erg groot. :)

RobinBuck schreef:

Het is een beetje een rare uitsnede zo, wellicht kun je de volgende keer wat meer afstand nemen?

Jespri: Jammer dat je je afmeldt!

AnneXxX schreef:

Ik vind dit altijd een gewaagde compositie. Zo lijkt het of ie een onderhals heeft. Jammer ook van het weinige contrast in de lucht, maar daar is weinig tegen de toen in Nederland helaas. Mooi zo met bloemetjes.

Selly13: Ik ben er even stil van. -O- Wat een hartverscheurend drama.....
Hoe is het nu met het veulentje? :(:)

Selly13: Bedankt voor je berichtje.

XiiaaooNaa schreef:

Een leuke foto zo, leuk perspectief en er is veel te zien. Een tikkeltje jammer van die halve fietsband links.

Jolijnn schreef:

Wat flets en onscherp, maar zeker een leuk moment.

calice schreef:

Mooi zacht weer qua kleuren. +:)+

Ash_ schreef:

Zeker mooi, mooi schuin neergezet met aflopende scherptediepte. +:)+

ismy schreef:

Jammer dat de hond links er niet helemaal op staat, daarnaast vind ik ze wat grauw en donker. Jammer, want de foto is erg leuk zo!

Monster_tos schreef:

De foto pakt mij niet echt helaas. De compositie is wat raar, net als een achtergrond die het nét niet is. De kleuren zijn ook wat flets helaas. Jammer, deze week is het hem nét niet.

Leonyr schreef:
[ Afbeelding ][/i]

_/-\o_

lifaya schreef:

Weer mooi gedaan Renee! +:)+

fro schreef:

Leuk portret, al doet hij helaas wat grauw aan.

Tinky12 schreef:

Een zo niet herkenbaar beeld, prutweer. :') Mooi vastgelegd. :j

chip schreef:

Volgende keer fluisteren naar het beestje dat ie naar de regendruppel moet lopen ipv ervan af haha, prachtig!

xMayo; Niet afmelden jij. -O-

lovey_ou schreef:

Voor het mooie vind ik hem iets te geel aandoen. Verder mooi qua scherpte en techniek.

brandylove2: Geheel begrijpelijk meis. :(:) Sterkte!

Sodeletuut schreef:

+:)+

kim_hester schreef:

Altijd lastig die binnenbakken he. Qua compositie is ie toch wel netjes.

Jacobeho schreef:

Ik vind hem niet zo aansprekend eerlijk gezegd, het zijn 'maar een blaadjes' helaas.

__Lauraa schreef:

Leuke foto, iets grauw maar leuk.

Nefertarie schreef:

Leuk. :j

tesseke schreef:

Wellicht dat een andere uitsnede de foto net iets spannender kan maken, nu is hij het nét niet namelijk.

Agossie schreef:

Ik herken het niet, sorry haha. Leuke foto!

faatxhorse schreef:

Hoewel de oogjes iets wegvallen in het donkere, toch een mooi portret.

Lipydo schreef:

Deze foto vind ik helaas niet zo veel aan. Je anderen vond ik mooier. Bij deze krijg ik een beetje (sorry voor het woord) een sletterig gevoel erbij. Door hoe je staat met de kleding, schoenenkeuze en gelaatsuitdrukking. Y;(

MyHu schreef:

Dat idee wou ik ook nog eens doen haha, leuk gedaan!

KirstenVosje schreef:

Een vrolijke en lieve foto!

Selly13 schreef:

Wat een prachtig kereltje! Jammer dat ie alleen niet helemaal scherp is.

Gianti schreef:

Weer zo'n prachtige foto! +:)+

Sandra schreef:

Mooi moment, mooi paard en mooie omgeving. Alleen jammer dat van de grauwheid. Hij lijkt ook wat op de achtergrond geplakt? Hoever was je brandbuntafstand? En hoever stond de ruiter van de achtergrond? Want als je beide vergroot, komt je onderwerp mooi los van de achtergrond namelijk, wat ik hier nu mis.

NatassJa schreef:

Mijn favoriete oogfoto's, mooi gedaan!

Iejoorr: Bedankt!

MyHu: Welkom!

He, poeh, overbelaste vingers. :+ Als ik iemand vergeten ben Y;( en ik reageer alsnog dan. :D

Mij ben je nog vergeten...
Net nog ingeleverd, de foto van de schoenen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:27

Daar hoef je niet de hele handel voor te qouten hoor. :+

Die had ik wel gezien, maar niet op gereageerd? Nouwja, blijkbaar alleen in mijn hoofd dus. Ik vind het een leuke foto, beetje vintage achtig, leuk gedaan. :j

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:30

Lipydo schreef:
MyHu: Mooi concept! Echter ik ga mee in het commentaar van de anderen: foto oogt wat hard (te veel contrast, overbelichte hand), de achtergrond leidt af (rommelig). Het onderwerp vraagt om een iets meer zachtheid, ook in de kleuren, en een ander standpunt van de camera.

Lifaya, dankjewel! :o :D

Dankjewel!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:17

Bedankt voor de feedback en complimenten.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:41

Agossie verzamelt hier
Hmm, zo'n soort foto vraagt om rechte lijnen (ik heb dan ook een irritante obsessie voor lijnen hoor :+ ) Het eerste wat me opvalt is de scheve lijn onderin van de wal; je ziet dat je niet recht voor de kant gestaan hebt. Verder boeiende foto! Ik denk dat hij in zwart wit ook sterker overkomt, de kleuren voegen in dit geval niet zo veel toe.

AnneXxX
Mooie foto! Leuk die afstekende gele bloemen. Vind het lage standpunt ook wel boeiend. Jammer dat de lucht niet blauw is.

Ash_ verzamelt hier
Compositie niet helemaal fijn. Kleurtjes wat schel. Geheel oogt wat rommelig? Weet niet zo goed waar het aan ligt.

calice
Mooie kleuren! Het is wel een beetje zoeken waar de scherpte zit, maar stoort niet heel erg.

chip
Zo, knap vastgelegd hoor! Jammer van het vignet, lijdt enorm af en voegt niets toe.

Faatxhorse verzamelt hier
Fijne sfeer, foto straalt iets 'wijs' uit. Compositie had beter geweest als je het hoofd meer rechts had geplaatst en links meer lichaam dus.

fro
Prima foto, wel net een verkeerd moment door het gekauw.

Gianti
Mooie heldere foto Gina! Qua plaatsing van de hond had ik hem juist aan de rechterkant gezet (kijkrichting van de hond).

Iejoorr verzamelt hier.
Leuke foto, maar niet heel spannend.

ismy verzamelt hier
Hahaha, geweldig! Geniaal moment. Had van mij wat lichter gemogen!

Jacobeho
Práchtige kleuren. Hele fijne foto.

Jolijnn verzamelt hier
Leuk moment, naar mijn idee wel wat te krap genomen. De afgesneden oren storen mij, ook het wegvallende oog (door de schaduw).

kim_hester
Mooi moment en het licht valt mooi op het paard! Jammer van de scheve horizon en de te warme kleuren. Ook vind ik je watermerk erg storen.

KirstenVosje verzamelt hier
Wow, felle kleuren! Naar mijn smaak té fel, het groen lijkt nu gifgroen. Leuke foto!

__Lauraa verzamelt hier
Mooie omgeving en mooi model. Waar de kleuren aards zijn, vind ik het roze toch niet helemaal fijn voor het gehele plaatje.

Leonyr
De kerk staat scheef :P Eerste wat me opvalt. Verder nette foto!

lifaya
Érg mooi. Je ziet dat het een oude dame is, die drachtig is. Dierbare foto!

lovey_ou
Ogen knallen er lekker uit! De kleuren zijn naar mijn idee iets aan de gele kant. Mooie foto!

magda_90 verzamelt hier
Mooi hoor! Ik twijfel een beetje of de compositie zo goed is. Neigt toch een beetje naar onbalans. Denk dat de kap wat te veel overheerst.

Monster_tos
Compostitie niet zo fijn: te veel loze ruimte bovenin. Ook is hij wat te grauw van kleur en contrast. Wel mooi standpunt en achtergrond!

NatassJa verzamelt hier
Prima foto! Oog lijkt wel van glas!

Nefertarie verzamelt hier
Standpunt is naar mijn idee nog wat te hoog, waardoor je nog veel ondergrond ziet wat eigenlijk niet zo veel toevoegt. Horizon is scheef. Mooi dat het paard net omkijkt!

Sandra
Mooi moment en fijne plaatsing! Jammer dat het hoofd net een beetje wegvalt in de donkere begroeiing.

Selly13
Wat een stelten, haha! Ook hier is de standpunt te hoog, waardoor het hek nu storend is. Ook lijkt hij wat onscherp, of heb je veel bijgesneden?

Sodeletuut
Gaaf zo die bellen opzwarte achtergrond, maar wat óntzettend jammer dat de vrouw een donker shirt aanheeft. Het lijken nu zwevende handen en de zwangerschap lijkt niet meer in het middelpunt te liggen.

tesseke verzamelt hier
Veel storende dingen in de foto: het hek, wegvallende ogen van de hond (had beter naar de zon kunnen kijken) en de halsband. Is het dus net niet, maar had het wel kunnen zijn!

Tinky12 verzamelt hier
Wow, hele fijne foto! Die kleuren zijn prachtig. Ook mooie compositie. Nice! Had net wat meer contrast bij gemogen.

XiiaaooNaa verzamelt hier
Oeh, ook al zo'n mooie foto. Erg gaaf waar de fiets niet wegvalt in de schaduw. Mooi helder en net genoeg elementen in de foto.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:43

Lipydo, klopt! Weet jij toevallig hoe ik dit kan aanpassen zonder de foto te verpesten? :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:47

Bedankt iedereen voor het commentaar, ik zal ook zo snel mogelijk even iedereen feedback geven!

Lipydo schreef:
Sodeletuut
Gaaf zo die bellen opzwarte achtergrond, maar wat óntzettend jammer dat de vrouw een donker shirt aanheeft. Het lijken nu zwevende handen en de zwangerschap lijkt niet meer in het middelpunt te liggen.

Heeft een van ons het beeldscherm dan niet te donker staan, of juist te licht? Bij mij valt de buik totaal niet weg in de achtergrond, ik heb heel bewust gekozen hier voor een zwart shirt.. Maar ik ben wel benieuwd of ik dan mijn scherm misschien niet goed heb staan..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:51

Bedankt voor al het commentaar, ga ik ook helemaal in mee! :D

Ik wil hierbij ook gelijk de foto van de nieuwe week inzetten! Dit is mijn week 21!

Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:02

KirstenVosje schreef:
Lipydo, klopt! Weet jij toevallig hoe ik dit kan aanpassen zonder de foto te verpesten? :P

Welk programma?

Sodeletuut: Ik moet de foto in Photoshop openen (en de helderheid flink omhooggooien, maar dan wordt alles lichter incl de achtergrond) wil ik de buik kunnen zien, en mijn helderheid staat al op zijn hoogste (gekalibreerd) :P

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:03

Lipydo, ik gebruik op het moment gimp..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:05

Ai, ben totaal niet gewend met Gimp. Ik weet niet of je kleuren selectief kan veranderen? (dus alleen de groene/ gele kleuren aanpassen)?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:39

Lipydo
Wat bedoel je met kleuren schrel? Thanks voor je feedback.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:09

@lipydo ; dat was ook gelijk mijn reactie op de dag zelf, lucht zat echt helemaal dicht.
Ik ben niet zo'n held met fotoshop, maar de lucht zou blauw te maken zijn toch?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:43

Ash_ schreef:
Lipydo
Wat bedoel je met kleuren schrel? Thanks voor je feedback.

Schel :P Sorry!

AnneXxX: kan, maar zou het gewoon zo laten hoor :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:54

Ik lever voor het eerst een foto met paard in, en allemaal negatief commentaar :P
Vind paarden ook echt niks aan om te fotograveren! Foto is gemaakt in de regen, dat verklaard het grauwe.

Persoonlijk vind ik de compostie juist erg leuk, weer eens wat anders. Maar snap dat niet iedereen dat vind :)

Volgende week sleep ik weer 1 van mijn zusjes voor de lens, ben beter in mensen dan dieren!
Iederee bedankt voor het commentaar, mijn commentaar komt deze week.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:20

Lipydo schreef:
Sodeletuut: Ik moet de foto in Photoshop openen (en de helderheid flink omhooggooien, maar dan wordt alles lichter incl de achtergrond) wil ik de buik kunnen zien, en mijn helderheid staat al op zijn hoogste (gekalibreerd) :P

Hmm, oke! Jammer..

Hebben anderen dat ook??