Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chantalhaf schreef:Amarach schreef:Mijn gevoel zegt inderdaad ook de Canon. Het schuifsysteem vind ik ideaal als je snel moet zijn. Ik heb beide in mijn handen gehad en vond de Canon iets degelijker aanvoelen dan de Sigma.
Bedankt voor je reactie!
nog een bevestiging.... was toch je nieuwe hobby!
Liselot schreef:Hier ook een twijfelkont die een objectief aan wil schaffen...
ik twijfel tussen de 70-200 2.8 Sigma USM (dus die rond de 600 euro) en de 70-200 4.0 Canon. De canon 70-200 2.8 (zonder IS) is mij simpelweg te duur...
ik heb een zoomlens met een wat kleiner bereik die 2.8 is, dus als ik een lichtsterke lens nodig heb kan ik die natuurlijk altijd gebruiken.
wat raden jullie aan?
Liselot schreef:Idem hier. Beperk mezelf dan altijd tot een tweetal primes (bijv. 50 1.4 @ f/1.8-2.0 op body 1, 135 2.0 op body 2). Beetje extra licht zorgt voor meer detail c.q. minder ruis, erg prettig.HLP: binnenbakken fotografeer ik alleen bij wedstrijden en dan ook alleen in bakken die licht genoeg zijn. anders heeft het geen zin om foto's te maken, die kunnen dan toch allemaal de prullenbak in.
Nouks schreef:Leuk voorbeeld, kwam ik gisteren tegen:Lissy, wat je wel in de gaten zal moeten houden is dat je met een groter brandpuntafstand ook te maken hebt met een andere afstand vanaf je onderwerp en daarmee ook een ander perspectief. Een foto van een paard met ruiter beeldvullend in beeld brengen op 35mm bijvoorbeeld levert een heel ander beeld op dan diezelfde combi beeldvullend op 100mm. Het is wel belangrijk om je daarvan bewust te zijn.