Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Het is wel een tip om een externe flitser te gebruiken, want die heeft meer vermogen dan je interne flitser en je kunt via de beweegbare kop indirect flitsen, wat vaak mooier is. Ik weet zo niet welke goed is voor de D40, maar dat kun je via google wel vinden denk ik.
Edit: Via fotokonijn kom ik uit bij de sb-400, maar die kan niet vertikaal kantelen. En als ik de nikonsite moet geloven dan past de sb600 en 800 ook. Dan zou ik dus eerder voor de 600 gaan. Maar dat zou je voor de zekerheid moeten navragen.
capopjekop schreef:Ja op marktplaats kom ik steeds een advertentie tegen voor een nikon 70-200 2.8 en dat kost 25 euro per dag, dus als je daar even zoekt, vind je vast wel een bedrijf die jou lens verhuurd. En anders even googlen.
Amanda schreef:Je kan ook nog kijken naar de Sigma variant. Die heb ik en bevalt prima.
Voor paardensport, dieren, enz.
Ik gebruik 'm echt overal voor.
Nikki__ schreef:AngelofLove schreef:Ik ben niet thuis in de nikon wereld (heb canon) maar zou toch zeer zeker een externe flitser met diffusor nemen!
Kan je ook uitleggen wat deze dan voor extra toevoegd aan de foto's?
gabyfedde schreef:Ik heb de Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM en moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van deze aanschaf. Echt een super objectief.
Dirkje_ schreef:gabyfedde schreef:Ik heb de Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM en moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van deze aanschaf. Echt een super objectief.
Waarom ben je voor deze lens gegaan en niet voor de Canon EF 70-200 f/2.8L USM?
Ik zit namelijk erg te twijfelen (prijs of IS)
manzano schreef:Ik heb ook de IS variant............. ben er dolgelukkig mee
Niet zozeer met de IS hoor. Heb die gekozen omdat ik niet later "spijt" wilde krijgen. Klinkt heel stom misschien......... nu bij de paardensport heb ik het niet echt nodig, maar kan me zo voorstellen dat ik later ook andere dingen ga fotograferen waar ik het dan wel kan gebruiken. Als je later toch gaat switchen lever je er bijna altijd wel op in (financieel gezien).
Al moet ik zeggen dat de lens sinds ik hem heb alweer heel veel goedkoper is geworden
manzano schreef:nu bij de paardensport heb ik het niet echt nodig, maar kan me zo voorstellen dat ik later ook andere dingen ga fotograferen waar ik het dan wel kan gebruiken. Als je later toch gaat switchen lever je er bijna altijd wel op in (financieel gezien).