[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:06

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:27

Ik kom toch nog eens wat vragen..

Welke 'scherpstelling' is het belangrijkste voor natuur-, paardensport- en dierenfotografie?
- Interne scherpstelling (IF)
- USM
- Beeldstabilisator

Ik ben namelijk zeer geïntresseerd in de volgende lenzen;
- Tamron AF SP 70-200 F/2.8 Di LD IF Macro Canon (Interne scherpstelling)
- Canon EF 70-200 f/2.8L USM
- Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM

Er zit dan wel een groot verschil in prijs (€590,- tot €1.500,-), maar als de goedkope eigenlijk 'niets' is ga ik toch, even sparen, voor de duurdere lens.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:29

Je kan ook nog kijken naar de Sigma variant. Die heb ik en bevalt prima.
Voor paardensport, dieren, enz.
Ik gebruik 'm echt overal voor.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:34

Ohw.. passen er nog meer lenzen op een canon Schijnheilig

Daar zal ik dan ook maar eens naar kijken Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:10

Vooral bij sport en bewegende dieren is snel scherpstellen erg belangrijk, en dan kun je het beste kiezen voor één van de genoemde Canon lenzen. IS(stabilisatie) is voor dat doel minder belangrijk en zou je dus weg kunnen laten.
Die zijn veruit het snelst en verder ook van hele goede kwaliteit.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:41

capopjekop schreef:
Het is wel een tip om een externe flitser te gebruiken, want die heeft meer vermogen dan je interne flitser en je kunt via de beweegbare kop indirect flitsen, wat vaak mooier is. Ik weet zo niet welke goed is voor de D40, maar dat kun je via google wel vinden denk ik.

Edit: Via fotokonijn kom ik uit bij de sb-400, maar die kan niet vertikaal kantelen. En als ik de nikonsite moet geloven dan past de sb600 en 800 ook. Dan zou ik dus eerder voor de 600 gaan. Maar dat zou je voor de zekerheid moeten navragen.

Heb eens een beetje rond zitten kijken... Het is namelijk maar voor 1 dag dat ik die flitser nodig zou hebbe... Maar borg is al zo'n 300 euro(!) wat ik echt niet even zo 1,2,3 heb!
Denk dat het gewoon met de normale flister wordt, statief die mee gaat, iso omhoog gooien en dan maar even kijken hoe het wordt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:39

Ik las ergens hier over het lenen van objectieven... is dat mogelijk en zoja hoe duur en waar?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:58

Ja op marktplaats kom ik steeds een advertentie tegen voor een nikon 70-200 2.8 en dat kost 25 euro per dag, dus als je daar even zoekt, vind je vast wel een bedrijf die jou lens verhuurd. En anders even googlen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:00

capopjekop schreef:
Ja op marktplaats kom ik steeds een advertentie tegen voor een nikon 70-200 2.8 en dat kost 25 euro per dag, dus als je daar even zoekt, vind je vast wel een bedrijf die jou lens verhuurd. En anders even googlen.

Inderdaad. Is een mooie mogelijkheid om te testen of een bepaalde lens je bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:01

Amanda schreef:
Je kan ook nog kijken naar de Sigma variant. Die heb ik en bevalt prima.
Voor paardensport, dieren, enz.
Ik gebruik 'm echt overal voor.

Ik heb 'm ook, en opzich bevalt hij goed... totdat je de Canon versie met IS in je handen hebt gehad Huilen van het lachen
De sigma geeft opzich mooie kwaliteit maar stelt, vind ik, niet zo snel scherp en ook vrij luidruchtig. De canon versie stelt supersnel en superstil scherp en heeft IS. Het is maar wat je er zelf voor wilt neertellen, als je 'm nog niet meteen nodig hebt is het natuurlijk fijn om door te sparen voor de Canon. Anders kan je met de Sigma beginnen- dat heb ik ook gedaan, maar in 2009 wil ik naar de Canon lens overstappen denk ik.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:09

Ik heb de Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM en moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van deze aanschaf. Echt een super objectief.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:20

Nikki__ schreef:
AngelofLove schreef:
Ik ben niet thuis in de nikon wereld (heb canon) maar zou toch zeer zeker een externe flitser met diffusor nemen!

Kan je ook uitleggen wat deze dan voor extra toevoegd aan de foto's?

Een diffusor maakt het flitslicht niet zo 'hard' en zorgt voor een betere verspreiding van het flitslicht

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:53

Kan iemand mij helpen met een geschikte lens zoeken.

voor een Canon EOS 1000D

mijn eisen:
- goed voor de paardenfotografie & sport.
- dat de achtergronden wazig worden, dus meer diepte dan een gewone kitlens.
- in een redelijke prijsklassen dus niet veel duurder dan €250,-

ik hoop dat iemand mij kan helpen Knipoog

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:41

gabyfedde schreef:
Ik heb de Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM en moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van deze aanschaf. Echt een super objectief.

Waarom ben je voor deze lens gegaan en niet voor de Canon EF 70-200 f/2.8L USM?

Ik zit namelijk erg te twijfelen (prijs of IS) Bloos

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:46

Ik heb ook de IS variant............. ben er dolgelukkig mee Knipoog

Niet zozeer met de IS hoor. Heb die gekozen omdat ik niet later "spijt" wilde krijgen. Klinkt heel stom misschien......... nu bij de paardensport heb ik het niet echt nodig, maar kan me zo voorstellen dat ik later ook andere dingen ga fotograferen waar ik het dan wel kan gebruiken. Als je later toch gaat switchen lever je er bijna altijd wel op in (financieel gezien).

Al moet ik zeggen dat de lens sinds ik hem heb alweer heel veel goedkoper is geworden Wow!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:06

Dirkje_ schreef:
gabyfedde schreef:

Waarom ben je voor deze lens gegaan en niet voor de Canon EF 70-200 f/2.8L USM?

Ik zit namelijk erg te twijfelen (prijs of IS) Bloos

Zie reactie op onderstaande:

manzano schreef:
Ik heb ook de IS variant............. ben er dolgelukkig mee Knipoog

Niet zozeer met de IS hoor. Heb die gekozen omdat ik niet later "spijt" wilde krijgen. Klinkt heel stom misschien......... nu bij de paardensport heb ik het niet echt nodig, maar kan me zo voorstellen dat ik later ook andere dingen ga fotograferen waar ik het dan wel kan gebruiken. Als je later toch gaat switchen lever je er bijna altijd wel op in (financieel gezien).

Al moet ik zeggen dat de lens sinds ik hem heb alweer heel veel goedkoper is geworden Wow!

Ik heb dit objectief eigenlijk om dezelfde redenen gekocht. Heb de IS al een aantal keer goed kunnen gebruiken.
Ik heb er ook veel meer voor betaald (helaas), maar spijt heb ik geen moment gehad.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:13

manzano schreef:
nu bij de paardensport heb ik het niet echt nodig, maar kan me zo voorstellen dat ik later ook andere dingen ga fotograferen waar ik het dan wel kan gebruiken. Als je later toch gaat switchen lever je er bijna altijd wel op in (financieel gezien).

Zoals wat.. Ik blijf namelijk ben de natuur, dier en plant. Ik denk niet dat ik de IS daarvoor nodig heb dan, of wel? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:17

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:50

Dat was ik. Maar ik heb inmiddels de Sigma versie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:32

Hey, ik ben van plan om de Olympus zuiko digital ED 70-300 1:4-5.6‏ te kopen, maar ik wil wel graag weten wat voor foto's daaruit komen. Ik koop hem 2ehands, en de eigenaar heeft helaas geen voorbeeldfoto's. Dus ik hoop dat iemand mij de resultaten kan laten zien van deze lens?

Groetjes Renee

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:14

Geheel off topic maarre gaan er zondag nog mensen naar de Canon dagen in Amersfoort???? Het is geloof ik zaterdag en zondag maar ik ga alleen de zondag....me verlekkeren aan mooie lensjes en ze ook nog uit mogen proberen Lachen

Alleen daar zal het voorlopig wel even bij blijven....mijn oude merrie van 22 jaar is ziek en daar zijn al weer een hoop centjes in gaan zitten dus de centen zijn hier even op, maar liever mijn paard nog een paar jaar bij me dan een giga mooie lens Bloos

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 01:36

Had me ook wel leuk geleken, maarja, geen idee met wie ik had moeten gaan Tong uitsteken En daarbij geen geld en geen tijd. Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:51

Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik wilde net mijn CF kaartje in mijn 350d stoppen, waarop ik constant een error CF kreeg, bij formatteren zelfs error 99. Dus ik wat gegoogled, en wat blijkt, er zijn 2 pinnetjes van het slot omgebogen. Dit schijnt een productiefout van Canon te zijn maar ik lees her en der al dat het niet onder de garantie valt en dat de reparatiekosten meer als de hele body gaan bedragen..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:55

Een productiefout maar geen garantie, lekkere service :s
Normaal gezien worden productiefouten kosteloos gerepareerd. Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad met een compactcamera en die heb ik toen bij een lokale reparateur laten maken, koste me amper 20 euro.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:56

Ja maar je buigt zelf die pinnetjes om als je de CF kaart er verkeerd induwt. Dus is het je eigen schuld..
Maar de productiefout is dus dat dit veel te snel gebeurd, dat ombuigen en afbreken. Die plaat gaat veels te snel kapot.
Ik ga straks maar es even bellen en rondvragen maar heb alweer weinig hoop.