Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:58

Ik vind de laatste before mooier dan de after, vooral de vrouw is op de laatste grauw geworden.

Die daarvoor is wel mooi opgeknapt!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:03

R_emkee, mooie foto! Persoonlijk vind ik het blauw van de lucht net iets te fel. :)

droomy, Mooie eerste blackfoto hoor! :D

Zoey, lekkere sfeer heb je erin zitten!

Quir, tof opgeknapt, netjes! :)

Fair, wat een heerlijke foto, lekker sfeervol! Krijg bijna zin in oud en nieuw door deze foto. :=

Sita, lekker experimenteren. Het rood in je foto is in mijn ogen een beetje to much, de ogen zijn ook echt bloed rood. :)

Marit, lekker dromerig, mooie sfeer!

Evii, ook ik vind de huid van de vrouw op de before foto mooier en zachter ogen. :j

Voor en na van deze week. :)

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Bokt upload

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:20

Nicee hoe krijg je die lucht zo weg gewerkt ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:18

Van mij nog 1tje *\o/*

Vooor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:42

Er komen hier super gave bewerkingen voor! Heb zo respect voor de mensen die zo goed kunnen wegwerken. _/-\o_ Ik kan er zelf niks van, zie steeds zoveel herhaling. Dus als iemand tips of handige tutorial weet? :)

Hier een voor en na van mij:

Voor:
Afbeelding

Na
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:45

Ik zat te twijfelen om 'm hier te posten maar ga 't nu toch maar doen. Weet niet zo goed of ik hem zo mooi vind of wat te extreem;
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ze lijken wat donkerder te zijn geworden dan dat ze daadwerkelijk zijn >;)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:09

Vind ze beide erg leuk geworden alleen heb ik het idee dat er een soort waas(?) overheen zit waardoor ze niet helemaal lekker scherp zijn. maar erg leuk gedaan!

ook weer eens een van mijn hand.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

kan niet kiezen welke uitsneden ik nu eigenlijk mooier vind dus plaats ze allebei maar gewoon :')

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:04

@athelas allereerst gefeliciteerd ;) verder probeer is om de ogen alleen wat meer opte laten vallen

@piekosjj 1e is heeel mooi geworden 2e zie ik weinig verschil in

@savieralover goed weggewerkt alleen is de lucht net iets te blauw ;)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:26

@Piekosjj extreem? Ik vind het juist subtiel en mooi! :D

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:32

R_emkee: leuke foto! Vind hem zelf alleen iets te geel geworden.
Athelas: Heel mooi zo in grijstinten
Piekosjj: Heel gaaf! Ik vind ze iets aan de donkere kant, maar ze zijn heel goed opgeknapt zo.
Savieralover: Dat kopje <3 Ik vind de onderste uitsnede het mooiste. De verzadiging mag van mij wel wat omlaag :)
Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding
Afbeelding
Ik twijfel welke uitsnede ik het mooiste vind :)
Edit: De boktupload heeft de kleuren iets roder gemaakt dan dat ze daadwerkelijk zijn

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:10

xMayo, leuke foto! Mooie zachte kleuren <3

R_emkee: de kleuren mogen voor mij wat minder fel. De hond is nu wel heel erg geel geworden.

Athelas: als je niet anders kunt dan teveel herhalen kan je kijken of je de achtergrond kunt vervangen door een andere foto. Dat werkt vaak beter :)
Verder gewoon erg veel oefenen en kijken naar foto's van een ander zodat je leert hoe zij het aanpakken.

Je kat is wel mooi opgeknapt! Nu heb je wat kleurschakeringen in het zwarte ipv 1 grote zwarte vlek. Goed gedaan!

Piekosjj: Je eerste plaatje is heel goed opgeknapt. Van een doffe saaie plaat heb je toch een heel leuke boeiende foto weten te maken vind ik!
Bij de tweede foto zie ik inderdaad ook weinig verschil.

savieralover: Wat een ontzettend schattig vogeltje! De laatste is mijn favoriet :)

quintenvo: De eerste after vind ik mooier. De nadruk ligt toch meer op het onderwerp. Leuke foto! Waar heb je deze genomen?

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:57

droomy schreef:
xMayo, leuke foto! Mooie zachte kleuren <3

R_emkee: de kleuren mogen voor mij wat minder fel. De hond is nu wel heel erg geel geworden.

Athelas: als je niet anders kunt dan teveel herhalen kan je kijken of je de achtergrond kunt vervangen door een andere foto. Dat werkt vaak beter :)
Verder gewoon erg veel oefenen en kijken naar foto's van een ander zodat je leert hoe zij het aanpakken.

Je kat is wel mooi opgeknapt! Nu heb je wat kleurschakeringen in het zwarte ipv 1 grote zwarte vlek. Goed gedaan!

Piekosjj: Je eerste plaatje is heel goed opgeknapt. Van een doffe saaie plaat heb je toch een heel leuke boeiende foto weten te maken vind ik!
Bij de tweede foto zie ik inderdaad ook weinig verschil.

savieralover: Wat een ontzettend schattig vogeltje! De laatste is mijn favoriet :)

quintenvo: De eerste after vind ik mooier. De nadruk ligt toch meer op het onderwerp. Leuke foto! Waar heb je deze genomen?

Bedankt! Op de camping in Italië. Het eekhoorntje kwam bijna elke ochtend langs over de bomen, maar ik had telkens mijn camera niet klaar liggen, dus een keer s'ochtends net zo lang met mijn camera zitten wachten totdat hij langs kwam haha :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:19

Quitenvo: ik vind de eerste after eigenlijk het mooiste! Meeste nadruk op het eekhoorntje dan de 2e!
Savieralover: net zoals quitenvo heeft je laatste after de meeste nadruk op je vogel. Dat vind ik zelf persoonlijk het mooiste.

Nu weer eentje van mij! Weer is een wat anders. De bloem was zeer fel en vond het mooi om de boel wat terug te nemen en de achtergrond zwartwit te maken. Nu zijn naar mijn mening kleine details ook zichtbaarder.

Voor:
Afbeelding\

Na:
Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:10

Volgens mij is mijn computer heel anders kwa licht dan die van jullie. Want zo hard en fel zijn me kleuren op dit scherm niet terwijl ik hem al op volle belichting heb staan. Vreemd.

Wauw die bloem foto is echt heeeel gaaf geworden!

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:13

@Bralindy, erg mooi!
@quintenvo, erg mooie foto, jammer dat de focus net meer op de boom ligt dan op de eekhoorn...
@savieralover, ik vind de foto's een beetje hard geworden, het vogeltje lijkt heel lief zo, maar de lucht is erg hard :j
@piekosjj, heel fijn! mooie plekjes ook <3

hier 2 vakantiefotootjes van mij :)

voorAfbeelding
naAfbeelding
voorAfbeelding
naAfbeelding

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 02:55

Waauuw wat een gave platen komen er voorbij!! <3 <3

Ik heb een hele cursus van photoshop gekregen van iemand waar alles eigenlijk heel simpel in uitgelegd wordt (met filmpjes) maar als ik het dan zelf ga proberen lukt het niet en word ik chagrijnig en stop ik er maar weer mee :+

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:59

@nynkemarit: Vind de 1e heel mooi geworden de 2e is net wat te nep geworden ;)
Verder knap gedaan zo die zonnestralen bij foto 1.

Voor mij ook weer een voor en na foto van ons weekendje texel.
Me vriend heeft de foto genomen.

Voor.
Afbeelding

Na
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:13

@Remkee ik vind de kleuren erg nep en heftig. Kan inderdaad aan het scherm liggen. Ik moet op die van mij ook bijna elke foto zwart wit trekken wil ik de kleuren goed hebben op een Mac laptop. Nu weet ik het inmiddels maar het kan erg frustrerend zijn in het begin.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:33

Neverland schreef:
@Remkee ik vind de kleuren erg nep en heftig. Kan inderdaad aan het scherm liggen. Ik moet op die van mij ook bijna elke foto zwart wit trekken wil ik de kleuren goed hebben op een Mac laptop. Nu weet ik het inmiddels maar het kan erg frustrerend zijn in het begin.

Nou idd vervelend gewoon ook Maar staat mijn com dan nu te dof of waar ligt dat aan ? Zat net al bij kleur instellingen maar dan word het juist heel raar de kleuren dan krijg ik er al helemaal geen kleur in.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:22

Remkee: Vind de oranje lucht mooier dan die blauwe lucht. Vind de lucht iets te hard geworden.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:30

Ik heb even een vraagje, vandaag een shoot gehad maar we hadden geen mogelijkheid voor een mooie achtergrond.

Hoe kan ik dit veranderen? Het filmpje van Marit kan me helaas niet helpen aangezien ik de lagen maskeren button niet heb...

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:39

asm_kayleigh schreef:
Ik heb even een vraagje, vandaag een shoot gehad maar we hadden geen mogelijkheid voor een mooie achtergrond.

Hoe kan ik dit veranderen? Het filmpje van Marit kan me helaas niet helpen aangezien ik de lagen maskeren button niet heb...

Welk programma heb je? Is de achtergrond echt extreem lelijk of valt het wel mee?
Heb je een voorbeeldje uit die shoot? :)

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:34

Ik heb Photoshop CS6.

Afbeelding

Voornamelijk hekken/flats/paard op achtergrond

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:04

Photoshop kan foto's absoluut flink verbeteren maar het is geen magie :D Haha bij die foto zul je helaas niet veel aan photoshop hebben. Bij het veranderen van een achtergrond moet de foto op een bepaalden manieren geschoten zijn. Goed haarscherp, onderwerp goed los van de achtergrond door middel van contrast of scherpte. Bij deze foto gaat dat helaas niet lukken!

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:57

Ik de hele nacht lopen editen enzo en ben uiteindelijk hierop gekomen. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden...

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding