Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7249787

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:06

Bedankt voor de reacties! Pinici, ik zie wat je bedoelt, ik zal ernaar kijken!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:13

YEAAH.. Ik heb nu ook photoshop en lightroom. Super blij mee al denk ik dat ik nog niet eens alles snap hahah

Maar hier alvast een na foto :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:26

Jeetje, hoe doe je het.. Ik heb nu ook sinds een week of 2 photoshop, maar ik vind het maar wat lastig! Het enige wat me nu lukt is wat dingetjes met de belichting en kleuren aanpassen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:07

Hahaha ik ben daar ook alleen nog maar mee bezig gewest hoor ;)

hierbij nog de voor foto ;)
Afbeelding

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:06

Mooi gedaan R_emkee!

Weer een voor en na van mij :)
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:19

@r emkee alleen de scheve horizon stoort mij wat maar kleuren mooi opgeknapt!

@droomy ik zou kijken of je het stukje vloer bij de achterhoeven kan behouden. Die zweven nu beetje gek in het zwarte voor mijn gevoel. Verder wel netjes!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:17

Thabkss ! :)

@droomy ik zou persoonlijk wat minder paard erop zetten dat je zegma alleen borst ziet en voorbenen en hoofd ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:45

_Vanda schreef:
Voor:
[ [url=m/7XLgyf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Breathe schreef:
Before:
[ [url=m/O9Kr7q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mogelijk was het ook niet jullie bedoeling zo donker te schieten, maar d3ze foto's vind ik ernstig onderbelicht eigenlijk. Ik zou jullie adviseren jenbelichtingsmeter meer in de gaten te gaan houden :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:57

Afbeelding

Van mij ook weer eens eentje!
Heb een tijdje mega stil gelegen in m'n zin om te bewerken. Maar hij was er vandaag weer!

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:35

F_Orumster schreef:
_Vanda schreef:
Voor:

Breathe schreef:
Before:

Mogelijk was het ook niet jullie bedoeling zo donker te schieten, maar d3ze foto's vind ik ernstig onderbelicht eigenlijk. Ik zou jullie adviseren jenbelichtingsmeter meer in de gaten te gaan houden :)

Normaal zijn mijn foto's alleen zo zwaar onderbelicht als ik niet nadenk en mijn iso niet omhoog gooi in donkere ruimtes :p. Dit keer liep het paard weg van de lichtbron e (de ondergaande zon) en had haar oortjes eindelijk naar voren. Wilde eigenlijk silhouet foto's proberen en vond het leuker om een extreme bewerking te laten zien dan de paar aanpassinkjes die ik bij de andere, beter belichte, foto's heb gedaan :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:22

Gisterenavond foto's gemaakt van knappe Koe in net pak. Best blij met de foto's die er uit gekomen zijn, al nog steeds best moeite met licht zo 's avonds. :+

De eerste foto.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:52

Die is mooi geworden Quir! Avond zonnetjes zijn lastig, maar als het lukt heb je wel ontzettend mooi warm licht.

@breathe, zelf vind in het minder geslaagd geworden. De foto is gewoon ernstig onderbelicht en dat doet het eindresultaat in mijn ogen weinig goed. Je kunt duidelijk zien dat de shadowsknop flink gebruikt is wat resulteerd in grijzig, plat beeld. Ik ben een notoire links belichter maar gebruik de shadowsknop liever niet. In landschappen slaat hij je landschap volledig dood.

7249787

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:42

F_Orumster schreef:
_Vanda schreef:
Voor:

Breathe schreef:
Before:

Ja ik weet het, ik was vergeten om de iso hoger te doen, die stond veel te laag. Het is zeker een punt om op te letten de volgende keer :j

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:51

Gaaf Quir!

Ik ben ook weer even bezig geweest. :P

Afbeelding

Afbeelding

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:55

Ik heb zonet een proefversie van photoshop op mijn laptop geinstalleerd. Ik heb nog nooit eerder met photoshop gewerkt. Hoewel ik nog niet helemaal tevreden ben( bewerking wat te, qua kleur) vind ik het toch nog wel knap hoe mij dit lukt zonder enige ervaring met photoshop.

aangezien ik het hier regelmatig tegenkwam dat van een normale foto een herfstfoto werd gemaakt wou ik dit ook graag es proberen. Hierbij dus mijn allereerste bewerking
voor
Afbeelding
na
Afbeelding

Iemand een idee hoe ik het iets subtieler krijg nog achteraf? Het uitknippen van de hond vond ik ook best lastig.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:13

Sita_xx schreef:
Ik heb zonet een proefversie van photoshop op mijn laptop geinstalleerd. Ik heb nog nooit eerder met photoshop gewerkt. Hoewel ik nog niet helemaal tevreden ben( bewerking wat te, qua kleur) vind ik het toch nog wel knap hoe mij dit lukt zonder enige ervaring met photoshop.

aangezien ik het hier regelmatig tegenkwam dat van een normale foto een herfstfoto werd gemaakt wou ik dit ook graag es proberen. Hierbij dus mijn allereerste bewerking
voor
[ [url=m/PKyWZv.jpg]Afbeelding[/url] ]
na
[ [url=m/5HWMSy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand een idee hoe ik het iets subtieler krijg nog achteraf? Het uitknippen van de hond vond ik ook best lastig.

Heb je wel eens met maskers gewerkt? Daarin kan je erg makkelijk doseren van doorschijnen zodat bijvoorbeeld de hond wat mooier overloopt dan zo strak uitgeknipt. Ook kan je eens kijken of je je laag wat transparanter kan maken. Of probeer de laag eens van normaal af te halen en ergens anders op te zetten en dan weer met de transparantie spelen. Kunnen soms mooie dingen uitkomen. Want op dit moment zijn de kleuren inderdaad erg fel!

R_emkee: Ik vind jou voor foto eigenlijk mooier dan de na foto. Het is mooi puur en zacht qua kleur. Alleen mag de vogel er inderdaad iets meer uitspringen. De kleuren zijn veel te fel waardoor het nep oogt. :)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:21

Jaa ik heb dit met maskers gedaan. Maar de hond heb ik niet precies zo uitgeknipt. Maar een tutorial gevolgd. Via snelle selectie - vervolgens selecteren en maskeren en dan penseel randen verfijnen.

Transparantie heb ik niks mee gedaan ga ik even proberen.

Voor de rest is alles mij nieuw. Ik heb photoshop vandaag voor het eerst voor mijn neus. Ook nooit met gimp oid gewerkt
Laatst bijgewerkt door Sita_xx op 17-08-17 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:23

Sita_xx schreef:
Jaa ik heb dit met maskers gedaan. Maar de hond heb ik niet precies zo uitgeknipt. Maar een tutorial gevolgd. Via snelle selectie - vervolgens selecteren en maskeren en dan penseel randen verfijnen.

Oh top! Ben benieuwd wat er nu uitkomt :)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:34

Shauniraquel schreef:
Sita_xx schreef:

Oh top! Ben benieuwd wat er nu uitkomt :)

Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:44

Ik zou opletten op de ogen. Die zijn nu in een keer bloed-rood geworden.

Heb je er trouwens een rode filter overheen gegooid? Misschien zou je het groen naar oranje kunnen trekken. Ik denk dat het dan wat natuurlijker overkomt maar ik kan me ook vergissen. :)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:01

Neverland schreef:
Ik zou opletten op de ogen. Die zijn nu in een keer bloed-rood geworden.

Heb je er trouwens een rode filter overheen gegooid? Misschien zou je het groen naar oranje kunnen trekken. Ik denk dat het dan wat natuurlijker overkomt maar ik kan me ook vergissen. :)

Ik heb groen naar oranje getrokken. Geen filter gebruikt. De ogen vielen op mijn laptop zo erg niet op. Op telefoon lijkt t idd wel heel erg haha :p

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:09

Ik heb dus ook altijd dat het op me laptop gewoon mooi is en dan kijk ik op de tel en dan is het ineens heel hard en anders...

Verder hele toffe voor en na foto 's ;)
@fair alleen de lucht midden in is beetje te blauw

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:22

@fair Wauw echt heel gaaf! Sowieso een hele gave foto, maar de kleuren van de nabewerking spreken mij heel erg aan :j

@Sita_xx Je tweede versie is al stukken beter! Wbt het uitknippen van de hond kan ik je helaas niet helpen, ik ben daar zelf erg slecht in :')
Alleen de ogen nog ja, hondje ziet er nu een beetje duivels uit :+

Ik ben voordat ik op vakantie ging voor het eerst mee geweest naar een fotomeeting, waar ik bokker dasalijn en haar paard Spot heb mogen fotograferen. Was erg leuk en leerzaam en ik kon het niet laten om mijn favoriete foto van die dag te delen. Ben benieuwd wat jullie van de nabewerking vinden :j

Afbeelding

Afbeelding

Ps. Boktupload 8)7

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:35

Marit_P schreef:
@fair Wauw echt heel gaaf! Sowieso een hele gave foto, maar de kleuren van de nabewerking spreken mij heel erg aan :j

@Sita_xx Je tweede versie is al stukken beter! Wbt het uitknippen van de hond kan ik je helaas niet helpen, ik ben daar zelf erg slecht in :')
Alleen de ogen nog ja, hondje ziet er nu een beetje duivels uit :+

Ik ben voordat ik op vakantie ging voor het eerst mee geweest naar een fotomeeting, waar ik bokker dasalijn en haar paard Spot heb mogen fotograferen. Was erg leuk en leerzaam en ik kon het niet laten om mijn favoriete foto van die dag te delen. Ben benieuwd wat jullie van de nabewerking vinden :j

[ [url=m/LymCiy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rCCImK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ps. Boktupload 8)7

Mooi zomers tintje heb je aan de foto gegeven.

Haha ach hondje kan ook wel eens wat duivels zijn als t niet gaat zoals hij wil }>

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:38

@Sita_xx, met de hond uitknippen. misschien kun je de hond selecteren en dan de rand verfijnen, om vervolgens dingetjes bij te werken met een laagmasker?

@Marit_P, je hebt er inderdaad een leuk zomers tintje aangegeven, echter vind ik het meisje nu heel fel... Misschien kun je hier nog iets aan doen?

Hier weer eentje van mij, kwaliteit helaas achteruit gegaan...

Afbeelding