[Verhaal] Sweet Sixteen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Re: [Verhaal] Sweet Sixteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 12:44

Ik heb geen vakantie hoor!! Haha! enne een extra lang stuk!

Als ze weer wakker wordt weet ze niet waar ze is. Ze hoort mensen praten, maar ze ziet niks, het licht is te fel. “ze is wakker” hoort ze dan in de verte zeggen. “Dan ziet ze door haar wimpers Tiffany en haar ouders staan.”W-waar ben ik?” stotter Irma. “Je bent in het ziekenhuis liefje”zegt haar moeder. “Hoe voel je je?” “euhm, ja gaat wel.” Antwoord Irma duf. “heb je enig idee wat er gebeurd is?” vraagt Tiffany. “Euhm jij ging chinees halen, toch?” vraagt Irma. “heb eigenlijk wel honger.” “Je bent flauwgevallen. Ik heb de ambulance gebeld omdat je niet wakker werd.” Zegt Tiffany bezorgd. “Meen je dat? Ik voel me nu wel goed eigenlijk.” Zegt Irma. “De dokter komt zo vertellen wat ze van plan zijn.” Zegt Irma’s moeder.

Niet veel daarna komt de dokter de kamer in. “We hebben niks ongebruikelijks kunnen ontdekken, je was wat uitgedroogd en we hebben nog alcohol in je bloed gevonden dus dat kan het verklaren.” Zegt de dokter. Irma voelt dat ze rood wordt en Tiffany geeft haar een knipoog.
“Je mag gewoon weer naar huis maar hou in de gaten dat je voldoende drinkt. Ik hoorde dat je op vakantie gaat, dat is geen probleem, maar daar geldt hetzelfde, genoeg drinken. Mocht je weer last krijgen van erge hoofdpijn zien we je toch graag even terug, dan kunnen we dat nader onderzoeken.” Irma knikt.

Gelukkig mag ze weer gewoon naar huis en is er niks aan de hand. Zal wel een gigantische kater geweest zijn. “wil je me nooit meer zo laten schrikken?”vraagt Tiffany onderweg. “Nee hoor, zal ik niet doen.” Zegt Irma met een lag terwijl ze water drinkt uit de meeneembeker die ze in het ziekenhuis gekregen heeft. “Hoe laat is het eigenlijk?” vraagt Irma dan. “Euhm,” zegt Tiffany terwijl ze op haar horloge kijkt. “Half elf” antwoordt ze dan. “Is dat te laat om chinees te eten?” vraagt Irma onschuldig. Tiffany lacht. “Je bent gelukkig nog helemaal jezelf!”

Irma blijft bij Tiffany slapen zodat er vannacht toch iemand is die op haar kan letten. Ze eten lekker nog samen de chinees op. “Moet zeggen, ik heb nog nooit zo lekker chinees gegeten.” Zegt Irma met een lach. “Weten mijn ouders trouwens als van ons?” vraagt ze dan. “Nee, heb alleen verteld dat we met de jongens op vakantie gaan, Bart belde dat ze met zijn vieren twee kamers geboekt hebben.” Zegt Tiffany. “Ow oke, gelukkig. Wil daar toch wel zelf bij zijn als ze dat te horen krijgen, wel tof dat de jongens ook meegaan!” zegt Irma verheugt. Als ze klaar zijn met eten ruimen ze samen de tafel af en ploffen ze op de bank om het eten te laten zakken. “Zo lekker slapen.”zegt Irma. “Hoe laat moet jij gaan werken?” “Euhm om half negen.” Antwoordt Tiffany “Maar jij mag dan wel blijven liggen, je bent toch op de scooter. Kun je naar huis gaan wanneer je wil. Ik zal zo een sleutel voor je pakken, dat kan nu wel he.” Zegt ze met een knipoog.

De volgende dag wordt Irma pas om half twaalf wakker. Tiffany is naar haar werk en Irma is alleen in haar huis. Wel een raar gevoel om hier zo alleen te zijn. Het huis van haar vriendin. Ze heeft een raar gevoel in haar hoofd, maar gelukkig niet echt hoofdpijn. Ze staat op en gaat douchen, dan kan ze daarna naar huis en alvast een lijstje maken voor vakantieboodschappen.

Als Irma even later beneden komt ligt er een briefje op de keukentafel. “Hoi meisje, Vergeet niet te drinken he Knipoog. Ik werk tot vier uur, daarna kom ik naar je toe. Dikke kus. Tiff.” ‘ja ze is lief’ denkt Irma. Ze pakt een glas melk en smeert een boterham. Even staat ze te dubben of ze er pate of pindakaas op zal doen. Ze heeft meer zin in zoet, dus ze pakt pindakaas. Aan de keukentafel eet ze haar boterham en drinkt ze haar melk. Als ze alles op heeft zet ze alle afwas in de vaatwasser en haalt een doekje over de tafel.

Dan pakt Irma haar tas en haar helm. Op naar huis. Thuis pakt ze haar tas uit en stopt een berg was in de wasmachine, nu haar ouders bij haar oma zitten moet ze dat ook allemaal zelf bijhouden. Als de wasmachine aan staat pakt Irma haar dagboek en begint te schrijven.
Lief Dagboek,

Het is waar, ik ben verliefd. Op Tiffany, hoe heb ik dit nooit kunnen zien. Hoe heb ik over het hoofd kunnen zien hoe geweldig ze is. We doen het rustig aan en mijn ouders hoeven het nog even niet te weten. Wil eerst zelf aan het idee wennen dat ik op meisjes val.

We gaan zaterdag op vakantie. Lekker een weekje met de jongens naar Turkije, Thomas gaat ook mee. Al met al wel een vreemde situatie, maar het voelt vertrouwd.

Ik heb de afgelopen dagen wel erg last van hoofdpijn gehad, ben gisteren zelf bewusteloos geraakt en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De dokter zei dat ik uitgedroogd was, dus ik moet nu goed in de gaten houden dat ik genoeg drink en op vakantie ga helemaal.

Ik hoop dat de hoofdpijn wel wegblijft anders moest ik terugkomen voor onderzoeken, en dat vind ik toch wel eng.

Nou lief dagboek, dit waren de afgelopen dagen in vogelvlucht, krijg mijn gevoelens ook niet op papier dus waarschijnlijk kom ik verward over.

Liefs Irma

Dan gaat Irma aan de computer zitten om een lijstje te maken van wat ze allemaal mee op vakantie moeten nemen. Ze begint te typen: Paspoort, tickets, zonnebrand, kleren, sokken, ondergoed, bikini, tandenborstel, tandpasta en zo ratelt ze gelijk al een hele lijst neer.
Ze krijgt met de minuut meer zin in de vakantie.

De week vliegt voorbij en Tiffany is bezig aan haar laatste werkdag. Ze moet tot twee uur werken, daarna gaan ze in de stad op een terrasje zitten om de vakantie in te luiden. En dan vanavond ook wat eten in de stad. Irma heeft haar koffer al bijna helemaal ingepakt, alleen de laatste dingen als toiletspullen moeten er nog in. Haar dagboek mag thuis blijven, stel je voor dat ze dat kwijtraakt. Tiffany heeft haar koffer gisterenavond ook al ingepakt zodat dat niet op het laatste moment hoeft. Irma hoort Fury benden blaffen, die zal wel uit willen. Irma loopt naar benden en pakt de riem, Fury herkent het geluid en komt aanrennen. “nou, dan laat ik je nog maar een keer uit, vanavond komen pappa en mamma je halen, mag je mee naar oma’s huis.” Zegt Irma tegen Fury. Irma loopt richting het parkje. Als ze langs het huis loopt waar Tim woont denkt ze terug aan vorige zaterdag. Ze heeft helemaal niks meer van Tim gehoord. Ze heeft het nog niet gedacht of Tim komt aan lopen. “Het Irma, ik zag je lopen, denk kom even hoi zeggen.” Begroet Tim haar. “Hoi Tim, hoe is het ermee?” “Goed, ik hoop alleen dat je niet boos op me bent na zaterdag.” Biecht Tim op. “Nee hoor ik ben niet boos.”antwoordt Irma. “Oh gelukkig,” zegt Tim opgelucht, “heb me er de hele week vervelend over gevoeld en durfde je niet meer te bellen.” “Nou ik ben echt niet boos hoor.” Zegt Irma nogmaals. “Irma…. Wil je misschien een keer met me naar de film?” vraagt Tim verlegen. “Euh o euhm, weet niet of je er bedoelingen bij hebt, maar denk dat we dat nog even beter niet kunnen doen.” Zegt Irma voorzichtig. “Ik begrijp het.” Zegt Tim. “het geeft niet. Andere keer misschien.” Zegt hij en loopt weer terug naar binnen. Irma kon in zijn ogen zien dat hij toch behoorlijk teleurgesteld was.

Irma maakt een kleine ronde met Fury en gaat weer naar huis, ze merkt dat ze dorst krijgt.
Ze doet de voordeur open en maakt Fury los van de riem. Ze loopt gelijk naar de keuken, ze voelt dat ze weer hoofdpijn krijgt. Ze pakt snel een glas water en drinkt hem leeg. Dan zoekt ze onderin de kast een flesje van een halve liter, dan kan ze die vullen, en bij zich houden zodat ze regelmatig wat drinkt. Dan gaat Irma even op de bank liggen. Even later wordt Irma wakker van de bel. Wederom is ze in slaap gevallen. Irma staat op en loopt naar de deur. “Hey Tiff.” Zegt ze vrolijk als ze de deur open doet. “zo laat alweer.” Tiffany stapt binnen en geeft Irma een kus op haar wang. Irma voelt de vlinders in haar buik actief zijn. “Lag je weer te slapen?” zegt Tiffany met een lach. Irma lacht. “Ja was even op de bank gaan liggen, was wel lekker in het zonnetje.” Zegt Irma met een knipoog.

“Zullen we gelijk naar de stad?” vraagt Tiffany. “Ik vind het prima.” Antwoordt Irma.
Samen lopen ze richting de stad, het is lekker weer, maar toch is het rustig op straat. Het is ongeveer twintig minuten lopen. Irma vertel het voorval met Tim aan Tiffany. Ze is het ermee eens dat Tim zich ineens vreemd gedraagt en dat het vreemd is dat hij na al die jaren zo uit het niets ineens laat weten dat hij Irma wel erg interessant vind. “Hoe laat vliegen we eigenlijk?” vraagt Irma dan ineens. “Euhm, we vleigen om half elf, dus moeten we om half negen op het vliegveld zijn.” Antwoordt Tiffany “Bart mag het busje van zijn ouders lenen en dat mag hij daar ook gewoon bij lang parkeren neerzetten, dus we kunnen gezellig met zijn allen samen.” Voegt ze eraan toe. “Dat is wel heel erg leuk.” Zegt Irma blij.

Even later zitten Irma en Tiffany in de stad op een terrasje, ze bestellen beide een ijsthee, voor Irma een extra glas water en een portie bittergarnituur. Ze zitten lekker te kletsen en zoals altijd hebben ze iets te zeggen over iedereen die voorbij komt. Tien minuten later wordt de bittergarnituur gebracht. “hmm, dat ruikt lekker.” Zegt Irma terwijl ze boven het bordje gaat hangen. “Nou tast toe!.” Zegt Tiffany met een lach. Irma prikt met een prikker in een bitterbal, ze doopt hem in de mosterd en stopt de bitterbal in haar mond. Snel spuugt ze de bitterbal weer uit. ”Heet!” roept ze. Irma en Tiffany barsten in lachen uit. “Wat ben je ook blond he..” zegt Tiffany. “die dingen worden niet in de vriezer gebakken.” Lacht ze. Irma blust haar tong met het water dat gekregen had. “Pff, dat heb ik gemerkt.” Lacht ze dan. “Ik wacht nog wel even.”

Tegen de avond verkassen ze weer naar hun favoriete eetcafé. De jongen waar ze eerder aandacht van kregen is weer aan het werk. Irma en Tiffany kletsen wat met hem en genieten beide van de aandacht. Ze bestellen het eten en nog geen vijf minuten later staat de soep al voor hun neus. Na de soep duurt het tien minuten en dan komt het hoofdgerecht. Het gaat in een razend tempo. Na het hoofdgerecht staat Irma op “ik ga even snel wat drinken, ik krijg weer hoofdpijn.” Zegt ze. Tiffany knikt. “doe je voorzichtig.”roept ze Irma nog na.

Als Irma vijf minuten later nog niet terug is besluit Tiffany toch maar eens te gaan kijken.
Ze komt de wc binnen, maar ze ziet Irma niet. “Irma?!” roept Tiffany en klopt op de deur. Ze krijgt geen gehoor. De deur zit op slot, dus er moet iemand binnen zijn. “Irma!” roept ze nogmaals. Weer kom er geen reactie.

Michelle_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:46

Yess!:P gaat nu lezen!:D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:49

Oeh spannend Lachen

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:49

Spannend Lachen!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:53

Damn... alweer zon super einde van een super stuk! We want moreee

Michelle_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:54

weer een leukk stuk! Jy weet wel wanneer je moet stoppen he!:P Ben weer benieuwd naar het volgende stuk!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:02

Heb je het volgende stuk al klaar? Tong uitsteken

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:03

oee spannend mir ben benieuwt hoe het veder gaat Haha!

maris_coldey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:07

Oeee.. Spannendd!! Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:13

Je weet idd precies wanneer je moet stoppen! En ik ga met _Michelle__ mee Haha! Bijna klaar met je volgende stuk? Tong uitsteken

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:14

_Michelle__ schreef:
Heb je het volgende stuk al klaar? Tong uitsteken

Whaha!! kna niet toveren!! vond dat ik al veel had geproduceert de laatste dagen!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:15

Ja als schrijver sta je onder druk van je fans Tong uitsteken

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:20

Heb ik Fans dan??? Bloos!

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:22

hier nog een fan hoor... Lachen

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:31

haha ik ook Knipoog vind je verhaal echt supper goed OK dan!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:33

Hier ook een trouwe lezer Haha!
Leuk verhaal hoor, spannend!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:35

Kijk maar, zoveel fans Haha!

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:36

en nu móet je wel snel gaan schrijven Lachen
want je laat die fans toch niet zo lang wachten.?

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:36

Erg leuk stuk weer! Spannend. Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:37

[quote=Liedje"]
MirZam schreef:
maris_coldey schreef:
is wel genoeg Tong uitsteken Tong uitsteken geef maar Haha!

Neeheee, da mag niet!! Haha!

Waarom niet? *Kijkt héééél erg lief * Schijnheilig
[/quote]

Dan wordt het topic gesloten omda het te weinig woorden zijn, en dat wil je niet toch?? TOCH?? Bloos!??

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:37

Lang wachten??? wanneer ehbben jullie lang moeten wachten? Knipoog

In het vorige verhaal zat er een keer een periode van bijna drie weken tussen Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:38

MirZam schreef:
Lang wachten??? wanneer ehbben jullie lang moeten wachten? Knipoog

In het vorige verhaal zat er een keer een periode van bijna drie weken tussen Haha!

Ja maar nu je beroemd bent kan dat natuurlijk niet meer he...

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:46

Hehe Haha! IK ben wel benieuwd naar het volgende stuk! Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:46

Ik vind het snel gaan, steeds 2 stukken op een dag, bij veel verhalen zijn het 2 stukken in een week Tong uitsteken...
Maarja, volgende stuk graag Vork.

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:47

haha ik vind het ook snel gaan hoor, maar ik dacht gewoon van dat het lang zou gaan duren Clown