[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:44

jep, weer een nieuwe andalusier af
3-4 uur, met potlood, a3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
let trouwens niet op de lelijke streep in het midden
het was als een kladje bedoeld waarop ik verder ben gegaan omdat het a3 papier op was
bij die eerste foto heb ik hem in 2 delen gemaakt, vandaar de vloer in het midden :D

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:32

oja...nog een vraag
zal ik bij deze tekening een achtergrond maken, en zoja, wat voor een achtergrond??

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:42

jawel, ik heb inspiratie gekregen van ellendes toespaak en ben druk gaan oefenen. Vanaf het begin tot nu heb ik een paar tekeningen gemaakt. Toen ben ik gaan rond kijken in het wie wil mijn paard tekenen toppic en heb ik renee91 aangesproken dat ik het wel wilde proberen.
gewoon a4 met potlood (verschillende hardheden van brunzeel)

Afbeelding
en dit lievertje is het resultaat. Het was een moeilijke foto, maar toch ben ik trots.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:02

Wat vinden jullie van deze tekening:
Afbeelding
Op de gewone tekening zitten vrij donkere schaduwen, helaas is dat op de foto een beetje weggevallen

Gizzmo

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:55

Ik moest mijn nieuwste tekening (vers van het potlood) er ook even bijzetten. Hij is getekend op A4, met potlood en er zitten minstens 7 uurtjes werk in.
Ben benieuwd wat jullie er voor zouden willen geven

Afbeelding

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:00

@jasmijntjuh: gewoon nog even dooroefenen. JE hebt de verhoudingen al aardig onder de knie.
@fenn: leuk gelukt al, alleen je maakt vooral de neus nog wat te groot, kijk goed naar de foto's hoe daar een paardenneus loopt. 2 euro?
@nevony: leuk gedaan maar ik zou ook nog even dooroefenen. tekenen doe je tenslotte voor je plezier, maar als je persé geld voor je tekeningen wilt hebben, 2/3 euro?
@Gizzmo: je hebt al je tekeningen bij elkaar overtroffen!!!! Niets meer over te zeggen. 50-70 euro? OP A4!!(daar kan ik alleen maar van dromen )

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:14

wauw geweldig gizzmo echt super
ik ga niet taxeren want daar kan ik niks van';)

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:05

@Gizzmo zet zo`n tekening nou niet onder de mijne, dan lijkt ie nog slechter dan die is :p Echt prachtig, ik wilde dat ik het zo kon!!!!
Echt zeker wel 50,- euro op A4

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:27

Ik kijk even stiekem in dit topic;
wat een prachtige tekening gizzmo! Echt zeer mooi Heb je die soms van een poster uit de penny nagetekend? Ik heb namelijk zo'n poster er van
Mijn complimenten voor iedereen, ik doe het jullie basoluut niet na

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:53

Hey wat leuk

Okee ik begin vanaf het begin:

Lontje: 45 euro
smeetjoew: de eerste: 20 euro
de tweede: 15 euro
Naomi21: de eerste: 50 euro
de tweede: 55 euro
Tatariki: 10 euro
Nynkk: de eerste: 7,50
de tweede: 7,50
Mietje: ik vind zijn oren een beetje vreemd staan: 12,50
Soeskia: 50 euro
Auky: 25 euro

Dit was pagina 1
Ik hoop dat ik een beetje goed zit, er zitten hele mooie tussen waar denk ik veel werk aan geweest is.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:54

haleloeja, dan ben je eeeccht lang bezig. Aangezien ik er nog 3 op dit topic heb neergezet je hoeft echt niet helemaal vanaf het begin te beginnen. maarja, als jij dat leuk vind

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:58

Cow_horse: Ik neem aan dat je de tekeningen die je niet hebt genoemd nog niet goed genoeg vindt?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:09

Okee :d
ja, dan ben ik inderdaad nog even een tijdje bezig, goed vanaf pagina 9 dan

turbotinker: 15 euro
elovesp: 7,50
hafjesbokker: 10 euro
alena: 10 euro
Remy: eerste: 50 euro
tweede: 55 euro
IcePrincess: eerste 30 euro
tweede: 45 euro
derde: 55 euro
marjoke: 25 euro
Gizzmo: hele aparte stijl, maar ik vind het wel mooi: eerste: 40 euro
tweede: 30 euro
derde: 55 euro
vierde: 65 euro
oneilltje79: 70 euro, ik vind het erg mooi
Lessien_2810: 30 euro
Cloverdale: 40 euro
elovesp: 15 euro
Fantine: 15 euro
jasmijntjuh: 15-25 euro
Fenn: 10 euro
Nevony: 7,50 euro
Gizzmo: 75 euro, Ik vind deze heel erg mooi, het is ook helemaal mijn smaak. Heb je die nagetkend van een foto?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:12

elovesp: heb ik er een aantal overgeslagen dan ?
Even terug gekeken, ik scrol te hard naar beneden en zag daarom ook geen links.

elovesp: eerste: 7,50
tweede: 15 euro

Edit: Bugsje_loveu, foto's doen het niet bij mij

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:46

7,50? Wow gaaf zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:03

@ Jasmijntjuh
Je bent op de goede weg. Toch zou ik voor deze tekening niets geven.
De grootste reden is het feit dat hij uit twee lelijk aan elkaar bevestigde vellen bestaat.

Oefen nog wat verder!!

@ Fenn
Voor jouw tekening zou ik tussen de 2 en 4 euro geven.
Hij oogt nog wat kinderlijk.
Probeer het hoofdje van het paard wat realistischer te maken.
Je komt er wel denk ik.

@ Nevony
De foto (?) is zeer onduidelijk. Moeilijk om daar over te oordelen

@ Gizzmo
Er leuk!!
Ik zou hier 15 euro voor geven.

Ik vind wel dat hier soms vreselijk hoge bedragen genoemd worden hoor. Je kunt zoveel mooiere plaatjes krijgen voor minder.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:50

Citaat:
@ Gizzmo
Er leuk!!
Ik zou hier 15 euro voor geven.

Ik vind wel dat hier soms vreselijk hoge bedragen genoemd worden hoor. Je kunt zoveel mooiere plaatjes krijgen voor minder.

Onder de 15 euro kan jij iets beters vinden? Mogen wij het adresje even?
Dit is echt te weinig voor 7 uur werk vind ik. Dan werk je je rot voor iets meer dan 2 euro per uur.
Nee, ik dnek dat je hier wel een tikkie meer voor kunt vragen.
(Oh hemel , elanor aan het schatten ... Naja, iets van rond de vijftig euro? )

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:32

@ Gizzmo:
Mooi gedaan! Leuk dat je dat stap-voor-stap getoond hebt.
Voor een dergelijke kwaliteit tekening van mijn eigen paard zou ik 25 euro willen geven, op A3 formaat tot 40 euro.
Een tekening van het paard van iemand anders is voor mij niet interessant om te kopen, dus geen prijs aan te hangen.

Sorane schreef:

Inderdaad, er zijn hele leuke reproducties te koop voor minder

En verder, ik vind het zo persoonlijk. Kunst moet je aanspreken, de één houdt van fantasy, de ander kan intens genieten van realisme. Ik vind zelf het één niet beter of slechter dan het ander. Kunst hoort mensen plezier te bezorgen en dat is bij iedereen weer anders. Mijn vader heeft een keer een kat getekent en die heeft hij op een kunstmarkt van zijn club tentoongesteld. Hij kon eigenlijk helemaal niet zo geweldig katten tekenen, was wel leuk gelukt op zich, maar mijn vader is landschapschilder en daar ligt zijn hart. Maar een man die langs liep bleef er gebiologeerd naar staan staren. Liep weer door en kwam later weer terug. Hij stopte mijn vader 2 briefjes van 100 in zijn hand en vroeg of hij alsjeblieft dat schilderij mocht kopen. Mijn vader zat met z'n mond vol tanden en zei dat dat veel te veel was. Maar die man had iets met dat schilderij, zei dat het exact leek op zijn lievelingskat die alweer een paar jaar geleden gestorven was en die hij nooit vergeten was. Hij vond dat schilderij 200 euro waard en wilde er dat persé voor geven.

Ook hier geldt dus "beauty is in the eyes of the beholder".

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:43

Remy schreef:
Mijn vader heeft een keer een kat getekent en die heeft hij op een kunstmarkt van zijn club tentoongesteld. Hij kon eigenlijk helemaal niet zo geweldig katten tekenen, was wel leuk gelukt op zich, maar mijn vader is landschapschilder en daar ligt zijn hart. Maar een man die langs liep bleef er gebiologeerd naar staan staren. Liep weer door en kwam later weer terug. Hij stopte mijn vader 2 briefjes van 100 in zijn hand en vroeg of hij alsjeblieft dat schilderij mocht kopen. Mijn vader zat met z'n mond vol tanden en zei dat dat veel te veel was. Maar die man had iets met dat schilderij, zei dat het exact leek op zijn lievelingskat die alweer een paar jaar geleden gestorven was en die hij nooit vergeten was. Hij vond dat schilderij 200 euro waard en wilde er dat persé voor geven.

Dat is echt het mooiste wat je kan hebben, daar doe je het voor .

Je voeld je dan bijna schuldig dat je er geld voor krijgt, zo'n reactie is zoveel meer waard.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:53

IcePrincess schreef:
Dat is echt het mooiste wat je kan hebben, daar doe je het voor .

Je voeld je dan bijna schuldig dat je er geld voor krijgt, zo'n reactie is zoveel meer waard.

Jij begrijpt het...

Daarom zullen de meeste kunstenaars ook nooit rijk worden. Maar wat maakt dat uit als mensen zoveel plezier eraan beleven?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:51

Ah, er zijn weer n heleboel mooie werkjes bijgekomen!
Eens kijken:

jasmijntjuh: nog iets aan de krasserige kant maar absoluut niet lelijk! Ik zou sommige details (bijv dat bitringetje) nog iets verder proberen uit te werken. Dan wordt t nóg mooier!
10 euro?

Lessien_2810: van jou zie ik de laatste tijd meerdere tekeningen voorbij komen, waarvan de een duidelijk beter dan de ander.
Ik zou nog eventjes lekker dooroefenen (hoewel t talent er wel inzit ), vooral de gedeeltes die jij nog wit laat storen mij af en toe nog wat.
Maar de details worden steeds mooier!

pAardenMeiid: jouw tekening vind ik wel grappig . Iets naar t stripachtige toe neigen zelfs. Ik denk dat je t beste nog eventjes kunt dooroefenen, je werkt nu bijv nog in erg grote vlakken, die zouden nog wat fijner kunnen .

friezenluver: oeh die is heel fijntjes!
Ik denk dat de tekening als geheel nog wat meer uitgewerkt mag worden, nu ist nog n beetje "leegjes" allemaal. Als dat lukt zou ik pas beginnen met n bedragje te vragen voor je werk .

Cloverdale: dit is zeker geen makkelijke voorstelling die je hebt neergezet, knap gedaan!
De lichtinvallen zouden misschien nog wat soepeler mogen vallen (vooral bij t hondje) maar ik vind t al een heel knap schilderij.
20 euro?

elovesp: heel teer maar wel echt mooi!
T fjordje heeft echt n fjodenuitstraling! Hij zou wat duidelijker mogen maar je geeft zelf al aan dat dat aan de scan/foto ligt. 10-15euro?

Fantine: anatomisch heel mooi neergezet!
Ik vind t geheel alleen nog n beetje simplistisch, zelf zie ik graag wat meer details. 10 euro?

oneilltje79: jij hebt gewoon n heel eigen stijl . Daar houdt iemand misschien van of juist helemaal niet. Toch blijf ik t werk dat jij neerzet echt knap vinden, ik vind dat jouw schilderijen in de klasse 50-100 euro blijven vallen. Ben erg benieuwd naar meer werk van jou!

jasmijntjuh: jammer dat je deze aan elkaar hebt moeten plakken. Wat ik iets storend vind is dat je nog veegt, de manen zou je zonder vegen misschien ook wel heel gedetailleerd kunnen maken.
Ik zou nog even dooroefenen maar je zit zeker al op de goede weg !

Fenn: anatomisch klopt t paardje volgens mij niet helemaal (gróte neus!) maar met je potlood kun je al heel mooi werken. Ik zie al mooie lichtinvallen en schaduwen.
Ik zou zeker lekker doorblijven oefenen en voor nu ong 5-7,50 euro?

Nevony: nog wat krasserig maar wel duidelijk n paard in beweging!
Nog even blijven oefenen maar ik ben zeker benieuwd wat jij nog meer tekent

Gizzmo: jeej... van deze wordt ik gewoon stil.. kan t paard bijna aanraken en mn hand voelen wegglijden over die glanzende vacht..
geen commentaar, ik vind m schitterend, zeker goed voor de prijsklasse 50-100 euro... of hoger nog zelfs!

Cow_horse: oei, jij taxeert mijn tekeningen hoog (wel beetje trots natuurlijk! ) . En dat zijn wel toch echt mijn 1e 2 tekeningen die ik zelf steeds slechter begin te vinden nu ik wat meer heb getekend..
Bedankt!

Sorane: ik vind persoonlijk dat jij de werken hier te veel laag inschat. Josav heeft enkele pagina's terug n heel verhaal geschreven dat misschien toch wel interessant is om door te lezen.
Verder ga ik helemaal mee met Remy en IcePrincess dat zo'n emotionele reactie op je tekening/schilderij t mooiste is wat je kan krijgen .

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:18

ik heb nog weer een nieuwe tekening gemaakt, hier komt ie :
Afbeelding

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:24

ziet er op zich mooi uit paardenmeiid
de verhoudingen kloppen alleen niet helemaal,
en ik zou als ik jou was proberen de manen iets meer in detial te tekenen dus echter precieser
verder leuk gedaan

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:37

okee, nu ik, niet teveel naar Gizzmo kijken en dan naar mij, word de mijne steeds lelijker ( Gizzmo hij is echt mega geweldig mooi, jij bent m'n grote voorbeeld !!)
okee hier komen ze :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Janneke
Laatst bijgewerkt door Rinde op 31-12-05 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:43

jasmijntjuh schreef:
jep, weer een nieuwe andalusier af
3-4 uur, met potlood, a3

WOw als jij zo'n tekening van mijn paard zou maken zou ik die graag willen hebben (voor geld natuurlijk)
Ik vind het altijd moeilijk om over prijzen te oordelen...
Licht er ook aan of het op mooi stevig papier is getekend zodat het er professioneel uit ziet en lang goed blijft.

Er zitten echt hele mooie tekeningen bij!! ook die van Gizzmo is geweldig als het op goed papier is getekend... dan als het A3 is : € 25 (als je al veel verkocht hebt, dus je bekender wordt kun je de prijs al gauw verhogen naar €40 /50
A4 vind ik ongeveer € 15/20 waard... maar dat is net ho erg hij op een paard lijkt en wat diegene er voor over heeft..
ALs iemand mijn paard tekent met een bepaalde uitdrukking wat veel gevoelens bij mij oproept zou ik er ook € 60 voor over hebben, maar dan wel groter dan A3 papier....