ieders verhaal bij de zelfde foto.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 19:44

inderdaad het lijkt een beetje dood te lopen. Ik moet eigenlijk ook weer gaan schrijven, maar mijn inspiratie en mijn zin lekt weg.

edit: maar ik ga wel weer is mijn best doen.

solarpleure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:55

Bij mij hetzelfde als bij Fenn, alhoewel ik de foto's ook minder "misterieus" ben gaan vinden. En dan krijg je natuurlijk ook meer dezelfde verhalen. Ik bedoel een tunnel, daar kwamen verhalen van een wedstrijd, een trein (die ik heel origineel vond) en moord, en weet ik het. Met de poort bij het kerkhof ook allerlei andere.
En bij een foto van een fontein met een verlieft stelletje (sorry Veraa) dan krijg je denk ik beetje dezelfde verhalen.

Maar ik ben nu weer bezig met mijn eigen verhaaltje verder te doen. Als er voor mijn gevoel weer een goede foto kom waar gelijk een verhaal in m'n hoofd schiet dan schrijf ik wel weer

x_amber

Re: ieders verhaal bij de zelfde foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:40

Onbereikbaar...

Ik loop over de met grasbegroeide dijk. Het is een zomeravond en ik voel het gras langs mijn benen glijden. De wind waait zachtjes door mijn haar terwijl ik kijk naar de zon die laag aan de hemel staat. Langzaam kleurt de lucht rood en het wordt langzaam donkerder. Beneden aan de dijk staat een hek, een hek gemaakt van prikkeldraad en paaltjes. Het verstoort het rustige wat er heerst een klein beetje. Een klein beetje maar, nog steeds is de omgeving rustig. Achter het hek zie ik iemand staan. Om niet te nieuwschierig over te komen loop ik rustig bijna langzaam op het hek af. Bij 5 meter afstand stop ik. Hij staat er, hij met zijn blonde haren en zijn prachtig groengekleurde ogen. Ik wil erop af lopen, je begroeten, samen met jou naar de ondergaande zon kijken. Maar dan zie ik dat je niet alleen bent, je bent er met haar, haar perfect in model geknipte haar dat over haar schouder golfdt. Haar bruine ogen die perfect matchen bij haar bruine haar. De wind speelt met haar haar net zoals hij dat met mijne doet. Alleen bij haar zie jij het, bij mij niet. Door de zon staat er een warme gloed op haar huid, net zoals op mijn huid. Alleen jij ziet het alleen bij haar. Ik wil me omkeren, weglopen, vergeten dat ik dit gezien heb, maar ik kan het niet. Mijn ogen blijven kijken hoe jij omarmt met haar kijkt naar de zonsondergang. Jij draait je om, je ziet me en glimlacht. Ik wil terug glimlachen, maar nieuwschierig waar hij naar kijkt, kijkt zij ook. Mijn glimlach verdwijnt zoals sneeuw voor de zon verdwijnt, zoals een muis vlucht als er een poes aankomt. Ik steek mijn hand op om te zwaaien, jullie zien het al niet meer, omarmt staan jullie weer naar de zon te kijken die al bijna verdwenen is, achter het hek, onbereikbaar...

nou ik vind het verhaal dus 3maal niks, het is te kort en ik vind het maar een vaag verhaaltje geworden.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:03

solarpleure schreef:
Bij mij hetzelfde als bij Fenn, alhoewel ik de foto's ook minder "misterieus" ben gaan vinden. En dan krijg je natuurlijk ook meer dezelfde verhalen. Ik bedoel een tunnel, daar kwamen verhalen van een wedstrijd, een trein (die ik heel origineel vond) en moord, en weet ik het. Met de poort bij het kerkhof ook allerlei andere.
En bij een foto van een fontein met een verlieft stelletje (sorry Veraa) dan krijg je denk ik beetje dezelfde verhalen.

Maar ik ben nu weer bezig met mijn eigen verhaaltje verder te doen. Als er voor mijn gevoel weer een goede foto kom waar gelijk een verhaal in m'n hoofd schiet dan schrijf ik wel weer

Ja hier ben ik het wel mee eens. Maar aan de andere kant, blijft het leuk om iets orgineels te schrijven, toch ?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:22

Mooi verhaal x_amber

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:24

dank je veraA

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:19

ja amber ik vind het ook moi

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 13:14

nu ben ik toch maar weer begonnen en het is nog wel wat geworden ook. Ik zal alvast zeggen dat ik weinig heb opgezocht, dus er zal wel niets van kloppen.

Lotus scrolde langzaam langs de internetpagina. Haar handen klikte ongeduldig op de muisknop.
Farous leunde tegen een hekje aan. Ze bekeek de zon die langzaam zakte.
Lotus klikte verder naar google. Ze dacht na en probeerde wat in te tikken. De zoeklijst was enorm.
‘Farous, kom je helpen? De kleintjes moeten naar bed.’ Riep een van de weeshuisleidsters naar Farous. Farous stond op, klopte wat zand van haar khadi en liep richting het weeshuis.
Terwijl Lotus een van de vele links aanklikte riep haar moeder dat ze konden eten. Zuchtend zette ze de computer uit.
Farous kwam de kleine slaapzaal binnen waar een paar kinderen al op een slaapmatjes lagen. Een stond in de hoek te huilen. De leidsters keken niet meer naar hem om.
Aan het eten werd er gepraat over de dag. Lotus praatte niet mee. Haar vader vroeg wat ze allemaal had gedaan. ‘Beetje gecomputerd.’ Mompelde ze.
Nadat alle kleintjes op hun slaapmatjes lagen ging Farous weer naar buiten. Ze plofte opnieuw op haar plekje tegen het paaltje van het prikkeldraadhek.
Na het eten wilde Lotus weer naar boven. Haar vader hield haar tegen. ‘Je zit nu al de hele avond boven. Kom gezellig beneden zitten, Lotus.’
Een van de leidsters kwam op Farous af. ‘Farous, we hebben wat voor je.’ Ze klonk trots.
Sacherijnig zat Lotus op de bank. Ze keken naar een of ander saai programma. Zodra de reclame kwam griste Lotus de afstandsbediening van de tafel en zapte ze weg.
Trots nam de leidster Farous mee naar een apart hokje van de leidsters. ‘Kijk,’
‘He, Lotus zap niet zo gehaast.’ Mopperde haar moeder. ‘Kijk nou maar gewoon wat.’ Bij national geoghraphic hield Lotus stil.
Verbaasd keek Farous naar de computer. ‘Was dat niet super duur?’ fluisterd Farous.
Met grote ogen kijkt Lotus naar de tv. De voice-over geeft commentaar bij beelden van India.
‘Farous!’ Schreeuwt de leiding boos naar het meisje. Farous zit weer buiten. Boos schreeuwt ze naar de leiding dat de computer veels te duur was. ‘Daar hadden we veel nuttigere dingen voor kunnen kopen! Wat moeten we nou met zo’n ding?’
Verschrikt zit Lotus voor de tv. De beelden laten India zien zoals het is. ‘Niet alleen rijkdom, maar ook veel armoede. Een land met twee kanten.’ Zegt de voice-over.
Woedend staat Farous tegenover de leidsters. ‘We willen een site maken.’ Zegt een van hen onwennig. ‘Daarmee kunnen we vragen om geld te geven.’
Lotus blijft de rest van de avond tv kijken. Als het programma afgelopen is gaat ze naar bed. Haar ouders kijken haar na als ze de trap op gaat.
Alhoewel Farous wist dat ze te ver ging, kon ze het niet binnen houden. ‘Stelletje stomme geiten. Zo’n site kan je laten maken, dit kost meer geld!’ Toen ze het eruit geflapt had wist ze al dat het weer een nachtje buiten slapen werd.
Die nacht begon Lotus weer is te dromen over haar geboorteland. Ze zag zichzelf in een weeshuis zitten. Het was precies zoals in de documentaire. Om haar heen waren kindjes half naakt en met hongerbuikjes.
Farous draaide zich om en wikkelde haar Khadi om zich heen. In de hoop dat het wat zou helpen tegen de beesten.
De wekker wekte Lotus de dag erna. Duf liep ze in haar pyamabroek naar beneden.
Farous werd wakker geschud door een van de leidsters. ‘ga water halen.’ Momperde die. Ze kreeg haast een trap toen ze niet opschoot.
Lotus zat op de fiets naar school. Sneeuwvlokjes dwarrelden neer en bleven steken in haar zwarte haren.
Voor Farous was het duidelijk de computer bleef. De leidsters lieten doorschemeren dat als ze niet zo’n grote mond had gehad zij de site mocht maken, maar nu was het te laat.
Toen Lotus die middag thuis kwam dook niet gelijk achter de computer. Ze ging naar boven, naar zolder. In de oude mappen kijken.
Toen Farous terug kwam van de markt, ze had kruiden moeten halen, dromden alle kinderen om een man heen. Hij vertelde dat hij foto’s kwam maken. Een voor een stonden ze te lachen naar de camera. Behalve Farous, die keek met een boze blik naar het zwarte apparaat. Weer verspild geld.
Lotus vroeg zich af waarom ze niet eerder hierin had gekeken. Alle papieren van de adoptie waren er nog. Uiteindelijk vond ze wat ze zocht. De naam van het weeshuis prijkte bovenaan een blaadje.
Terwijl de fotograaf in het kamertje verdween om de foto’s op de computer te zetten. Plofte Farous weer op haar vertrouwde plekje. Een van de kindjes kwam bij haar staan. ‘Waarom vind jij het nou niet leuk dat we op de foto mogen?’ vroeg ze ernstig.
Lotus kroop weer achter de computer. Verwachtingsvol tikte ze de naam van het weeshuis in. Een paar links kwamen in beeld. Ze klikte zomaar de derde aan.
‘Ik weet het niet Imme,’ zei Farous even ernstig. Het kindje keek haar verbaasd aan. ‘Waarom?’ vroeg ze terwijl ze grote ogen opzette.
De site die in beeld kwam was van het weeshuis. Een foto ervan prijkte op de allereerste pagina. Lotus ontcijferde het slechte engels. Tranen sprongen in haar ogen.
Langzaam begon Farous te lachen. ‘Daarom,’ glimlachte ze alleen maar.
Aarzelend klikte Lotus door naar foto’s van de kinderen. Het was van oud naar jong vertelde de inleiding. Ze scrollde langs lachende gezichtjes. Onderaan stond een boos meisje. Lotus haar ogen werden groot. Het kon een foto van haar geweest zijn.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:38

moet er al een neiuwe foto komen?

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:58

Van mij mag er een nieuwe foto komen.. Mijn vorige verhaal begint steeds meer te lijken op beginnersgeluk. Oftewel: geen zin, inspiratieloos.

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:03

ik vind ook wel dat er een nieuwe foto mag kopen

(Antoontje nog bedankt en leuk verhaal Fenn)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:58

wie gaat de volgende foto plaatsen ?

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:24

*heeft nu wel de regels geleze* omdat Antoontje de vorig foto geplaatst had mag zij ht mooiste verhaal uitkieze (als ik ht goed heb hoor )

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:48

x_amber schreef:
*heeft nu wel de regels geleze* omdat Antoontje de vorig foto geplaatst had mag zij ht mooiste verhaal uitkieze (als ik ht goed heb hoor )

Klopt, en aangezien we gister hebben gezegd dat we een nieuwe wouden, mag die vandaag komen

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 11:38

is Antoontje al gePB't?
Ik doe het anders wel even, dan kan er een nieuwe foto komen. Trouwens Dieuwke1989, gewoon een tijdje gaan vervelen. Dan rolt er opeens een hele hoop inspiratie van je toetsenbord.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:02

iemand heeft een pb gehad

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:44

diep vereerd alleen dan nog een foto zien te vinden blijkt dus nog moeilijker te zijn dan ik dacht en hij is dus ook niet zo fantastisch ik hoop dat jullie er wat mee kunnen

[img]http://www.imagesportmarketing.nl/rondevantimkrabbe/foto's2004/C3%20schuurtje.JPG[/img]

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:46

[img]http://www.imagesportmarketing.nl/rondevantimkrabbe/foto's2004/C3%20schuurtje.JPG[/img]

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:47

doet hij het bij jullie?? bij mij niet je moet toch de url tussen [img]url[/img]???? heb ik weer hoor

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:50

ja vaag hij doet het bij mij ook niet

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:57

Afbeelding

via mijn album kijken of hij het nu wel doet

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:58

hij doet ut

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:07

hij is een beetje erg stom maar ik kon echt niks vinden dus ik hoop dat jullie er wat mee kunen

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:25

Hej

Ik heb nog nooit een verhaal geschreven en dit is mijn eerste verhaaltje Het slaat nergens op maargoed.

Ik weet het nog precies. Een feestje van mn beste vriendin, zoals altijd was dat heel gezellig en waren er veel leuke jongens. Elke week hadden we wel een feestje en we flirtten met iedereen. We dachten aan het begin van de avond: gezellig weer een leuk feestje met leuke jongens. We hadden al snel een hele groep jongens om ons heen staan. Daar pikten we de 2 leukste jongens uit, en gingen daar mee dansen. Het werd later en later en we hadden de nodige drank op.

Toen was het half 4, we moesten naar huis toe. De jongens zouden ons wel thuis brengen zeiden ze… Als ik had geweten wat ze van plan waren had ik ze afgewimpeld. Maar hoe kon ik dat nou weten.

We gingen de hele verkeerde kant op als normaal, maarjah who cares we waren dronken en met 2 leuke jongens.. De jongens liepen een weiland op, ik bleef stilstaan. Mijn vriendin keek achterom en vroeg waar ik bleef. Ik zei dat ik graag naar huis wilde maar ze haalde me over om mee te gaan. De jongens wisten precies waar ze heen wilden. Naar een schuurtje midden in de weilanden. Het zag er verlaten uit. We gingen na binnen, de ene jongen kwam na mij toe en de andere na mn vriendin. Ze begonnen ons overal te strelen, ik zei dat hij op moest houden. Maar ze luisterden niet. Ze gingen steeds verder en we wilden niet maar we konden niks doen. Ze verkrachtten ons.

Nu ben ik 38, toen was ik 16. Ik heb er nog steeds moeite mee. Vandaag zag ik het schuurtje weer.. Nog steeds zag het er hetzelfde uit, oud en verlaten. Ik liep richting het schuurtje en ineens werd alles zwart. Ik viel flauw en beleefde alles weer op nieuw…

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 03:28

Kom op mensen. Nog meer verhalen!!

*schopje*