[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:56

Ik had ook even een vraagje.
Ik wil graag een digitale camera kopen, maar ik wil niet teveel geld besteden ( max. 200 ) Welke camera raden jullie dan aan ? En waar kan je die camera het beste kopen ?
Ik wil er trouwens gewoon mee hobbyen

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:03

Tja, dan moet je toch eerst gaan kijken hoeveel zoom je wilt, hoeveel megapixel enz. Dan kan je makkelijk selecteren, want er zijn er zoveel!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:04

ik heb dus helemaal geen verstand van digitale camera's

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:52

weet er iemand of de olympus FE110 geschikt is voor gewoon vrijetijds foto's te maken ... het enige wat ik wel echt wil is da bewegings foto(s redelijk scherp zijn ..

gr lynn

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:42

ik heb nu een leuke camera gezien:
Canon Powershot A400
ik heb ook vb foto's gezien, maar heeft iemand nog meer ervaringen met deze camera en meer info ?

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:22

Ik kan niets zeggen over die specifieke types, ik heb zelf een Olympus c-70 en die bevalt me hartstikke goed. Hij geeft hele mooie foto's. Het enige wat wel vervelend is, is dat de foto's snel bewogen zijn wanneer het weer vochtiger is.

elmiran

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:30

ik ben nu aan het twijfellen of ik de canon eos 350d via internet ga bestellen of in de winkel ga kopen. Van me pa moest ik nog even wachten tot dat ie in de winkel afgeprijsd is, maar als ik nu de prijzen op internet zie is hij al een heel stuk goedkoper, en in de winkel gaat er vast niet veel van de prijs af.Wil er ook een zoomlens bij kopen waarmee ik weer net iets meer kan dan met die standaard lens. Word me nog steeds afgeraden maar toch ga ik er een kopen.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:33

ik ben vamnmiddag wat winkels afgeweest, maar twijfel nog steeds tussen de fuji finepix S5500/5600 en de fujifinepix s9500.

Kun je met de finepix S5600 ook goed scherpe spring en galopfoto's maken?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:43

Daar heb je toch echt een spiegelreflex voor nodig.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:46

hoe kan het dan dat ik scherpe foto's vind van deze camera's?
IK vind een spiegelreflex gewoone cht veel te duur en teveel gedoe, wil een normale camera. In Fotozaken vertellen ze me dat in ieder geval de s9500 aan het eisenpakket zou voldoen, ivm snelle sluitertijd en zeer korte vertraging.

Maar zelf heb ik de ballen verstand ervan

Spiegelreflex wordt het sowieso niet, ligt echt boven mijn budget :'(

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:23

heey!
ik wil heel graag een nieuw camera kopen .
nu is mijn oog gevallen op een nikon namelijk deze http://www.europe-nikon.com/details.asp ... 1&catId=82
ik zag hem niet bij de voorbeelden staan heb er ook nog geen fotos van gezien .
heeft iemand deze camera, en hoe bevalt deze?

edit oja ik wil er gewoon vrijtijds fotos mee maken niets bijzonders wel moeten er ook redelijk scherpe bewegings foto uit moeten komen , paard lief moet natuurlijk ook op de foto hihi

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:52

ik had een sony met 5mp. en 3x optische zoom en hier kon ik gewoon foto's mee maken van een galopperend of springend paard. Alleen zat ik meestal wel te verweg (te weinig zoom) maar thuis was het wel te doen.

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:24

Scum schreef:
Daar heb je toch echt een spiegelreflex voor nodig.

Ik heb toch genoeg scherpe foto's voorbij zien komen in voorbeeldtopics die gemaakt zijn met niet-spiegelreflexcamera's hoor

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:27

elmiran schreef:
ik had een sony met 5mp. en 3x optische zoom en hier kon ik gewoon foto's mee maken van een galopperend of springend paard. Alleen zat ik meestal wel te verweg (te weinig zoom) maar thuis was het wel te doen.

jammere is alleen dat ik geen sony fan ben hihi. We hebben er drie gehad en het waren alledrie ondingen. Vandaar dat ik nu ook zo twijfel voor de nieuwe

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:39

is er nou echt niemand die wat over die nikon van mijn bovenstaande bericht kan vertellen ... ik wil heb morgen gaan halen maar ik hoor er niks over ..
komt dat omdat de camera vrij nieuw is ? niet dat ik dalijk met een camera zit die niet eens een normale foto kan maken hihihi

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:59

@Yuri, natuurlijk hoef je geen spiegelreflex te hebben om mooie en scherpe foto's te maken van springende of bewegende paarden. Dat kun je ook mooi vast leggen met een Fuji s5600. Natuurlijk moet je veel oefenen met de instellingen a;s ISO, diafragma etc. en als het niet lukt kun je hem nog altijd in z'n sportstand zetten.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:40

JW18 schreef:
@Yuri, natuurlijk hoef je geen spiegelreflex te hebben om mooie en scherpe foto's te maken van springende of bewegende paarden. Dat kun je ook mooi vast leggen met een Fuji s5600. Natuurlijk moet je veel oefenen met de instellingen a;s ISO, diafragma etc. en als het niet lukt kun je hem nog altijd in z'n sportstand zetten.

dankjewel voor je reply. Ik heb name,lijk alle fototopics hier doorgekeken en kom toch erg mooie foto's tegen, ook zonder spiegelreflex! Ik begrijp dat het oefenen wordt, maar dat is met een spiegelreflex natuurlijk ook.

is er nog iemand die me wat uit kan en wil leggen over het belang van iso en diafragma? En wat een camera bijvoorbeeld moet bezittten om de mooie bewegingsfoto's dus mogelijk te maken (ik weet bijvoobeeld al een snelle sluitertijd, en ook een korte vertraging)

Maar hoe kort moet het precies etc.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:01

LPtjuh schreef:
heey!
nu is mijn oog gevallen op een nikon namelijk deze http://www.europe-nikon.com/details.asp ... 1&catId=82

edit oja ik wil er gewoon vrijtijds fotos mee maken niets bijzonders wel moeten er ook redelijk scherpe bewegings foto uit moeten komen , paard lief moet natuurlijk ook op de foto hihi

laat maar heb hem gekocht en bevalt tot nu toe!!!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:19

LPtjuh schreef:
LPtjuh schreef:
heey!

Wat een leuke camera, heb je al foto's gemaakt ? En hoe duur was ie ( ik zoek nog een camera )

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:37

LPtjuh schreef:
LPtjuh schreef:
heey!

Hej !! ik vond het ook een hele mooie camera en was ook aan het wachten op een antw op jou vraag ..mrja nu kan ik het aan jou vragen
Kan je ook zwart wit instellen , hoe zit het met bewegings foto's etc ?
ik ben zeer benieuwd

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:10

Heeft iemand foto's van de Hewlett Packard R717?

Ik ben er nog lang niet uit wat voor camera ik wil, en bij kieskeurig weten ze ook al niet wat ze met me aanmoeten, er komen 0 resultaten uit.

Dit advies kreeg ik van hun adviseur:
- Wij raden u aan om een camera te kiezen die voorzien is van een ingebouwde flitser,
- Wilt u snel spontane foto's kunnen maken, dan is een camera met een korte opstarttijd handig
- Wilt u foto's maken van uw spelende kinderen of snelbewegende onderwerpen (bijvoorbeeld sport), dan is een camera met een korte sluitervertraging een vereiste
- Kies een camera die een flitsprogramma heeft met een anti-rode ogen voorziening.
- Ook wil ik een camera met filmopname met geluid

Dat was het wel een beetje, iemand advies?

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:29

volgens mij zijn daar zat camera's voor te vinden.
*heel wat camera's hebben een rode ogen functie, en desnoods kun je het nog in een fotobewerkings programma verwijderen.
*Bijna elke camera heeft een interne flitser (de een heeft een verder bereik als de ander)
*En veel digitale compact kunnen flimpjes met geluid maken.

Heb snel ff wat gezocht en er kwamen 79 resultaten uit!
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... era&sort=2

De Konica Minolta Z6 moet een hele goede zijn.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:35

Ik heb weer een leuke camera gezien. De Kodak EasyShare CX7220, iemand ervaringen ?

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:07

maar vanaf hoeveel mega pixels is een camera goed??

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:21

Wij hebben een Olympus c-5000 zoom

Even een voorbeeld foto door mij gemaakt:
Afbeelding

Zonder flits kan je het wel vergeten
Ogen moeilijk te fotograveren (ook met ogen functie)
Bij filmpjes geen geluid

Voor de rest een fijne camera
Goede kwaliteit (op groot én klein formaat foto)
Speciale bloemenfunctie
Ligt fijn in de hand