[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:00

Week 5

Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:30

Week 5

Binnenbakken.. :( Absoluut niet tevreden met de scherpte maar verder heb ik deze week geen foto's gemaakt, dus we doen het er maar mee :Y)

Afbeelding

JewEmm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:00

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:31

Week 5
Ik twijfelde welke ik zou insturen en daarna de tijd niet meer in de gaten gehouden :')
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:18

Zo geen tijd deze week dus begin maar gelijk met een rondje feedback.

Bellatrix
Deze kat is zo gaaf! Lekker stoer en eigenwijs althans zo komt hij over op de foto. Van mij mag het inderdaad ook wel beter weer worden. Lekker buiten foto´s maken. Alhoewel ik je binnenfoto van deze week zeer geslaagd vind.

Caitlin_K
Maki niet om op te vreten natuurlijk maar een kleine ´king Julien´. Mooi dat je de blik zo gevangen hebt. Op ooghoogte zou de foto nog net wat meer spreken.

Calice
Mooi in eenvoud. Prachtig gevangen en mooi uitgewerkt. Ik hou van dit soort simpele dingen.

Dandy200
Zelfs voor deze was het vast echt hondenweer buiten. Ook al houden ze vaak wel van water. Het licht is naar mijn idee wat aan de harde en felle kant. Komt dat door de flits? Zie namelijk ook wat spiegeling in de ogen maar dat kan ook een raam zijn.

DrawnHorse
Daar gaat ie... Echt balen als je met pech langs de weg komt te staan. Gelukkig zijn er dan altijd mensen om te helpen. Mooi gevangen en de wolkenluchten op de achtergrond werkten ook mooi mee.

Fem verzamelt hier
Prima foto. Top dat iedereen ook in de lens kijkt. Voor mij zit er verder geen emotie achter maar voor de mensen op de foto is het een prachtig aandenken aan een mooie dag.

Fris
Ik weet dat je niet tevreden was maar hé dit is toch echt wel een goed plaatje hoor. Mooi een werkmoment gevangen en qua scherpte vind ik hem eigenlijk prima.

Gerdjee
Jouw manier van fotograferen vind ik zelf erg gaaf. Het trekt mij heel erg en op een of andere manier laat het beeld ook direct een verhaal zien. Ga zo door.

germie
Niet de meest makkelijke omstandigheden om een foto te maken. Wat dat betreft heb je goed ge best gedaan er wat moois van te maken. Persoonlijk spreekt de foto mij echter niet aan. Ik weet niet wat ik zie en het komt erg rommelig over.

hamsterfan
Zwart op zwart is zeker niet het makkelijkste om te fotograferen. Mooi dat je de randjes zo ziet. Persoonlijk is dit voor mij wel wat te donker. Ik zie graag wat meer diepte.

Isa
Adem in, adem uit en relax. Volgens mij heb je een yogamaster als fotomodel. Prima foto, niets op aan te merken.

JewEmm verzamelt hier
Puttertje!! Ze zijn zo leuk. Knap vastgelegd. Die beestjes zijn zo snel. Mooi scherp.

joeluna
Wow, wat een mooie kleur ogen. Gaaf uitgewerkt. Heb er verder niets op aan te merken.

lifaya
Dit was bij dezelfde wedstrijd als de foto van Bellatrix vorige week? Leuk dat hier een stukje barrel op staat. De actie spat er vanaf. Ik begreep dat de omstandigheden zeer lastig waren om foto's te maken. Je weet er goed mee om te gaan en een mooi beeld vast te leggen.

Loiz
Wat leuk dat je eens voor een andere pose hebt gekozen. Mooi uitgewerkt. Verder niets op aan te merken.

LoveUggs verzamelt hier
Zeer creatief. Mooi scherp en goed uitgewerkt. Persoonlijk niet helemaal mijn smaak en had ik zelf allleen een mooie foto van het blauwe glas in deze simpele achtergrond al prachtig gevonden.

magda_90 verzamelt hier
Laat die lente inderdaad maar komen. Mooi uitgewerkt en ook ik kan niet wachten om op pad te gaan als die mooie voorjaarsbloeiers weer de grond uit komen. Wellicht dat je nog net iets meer steel tot aan de grond had kunnen laten zien. Nu lijken ze net iets afgehakt.

maj0
Lijkt net wat scheef te staan. Al kan dat ook komen doordat het gebouw aan de linkerkant doorloopt. Gewoon mooi en zeker gezien het weer goed uitgewerkt.

MarijeR
Mysterieuze korstmosjes. Zelf ben ik onlangs ook begonnen met dergelijke mosjes op de foto te zetten. Zo mooi uitgewerkt als dat jij hebt gedaan is het mij nog niet gelukt. Complimenten.

Nayomie
Wat een mooi model. Ik vind je gebruik van licht eigenlijk heel erg mooi en de kleur rood die steeds terug komt is erg sterk.

NESCAFE
Kunstige foto. Kan er niet echt mijn vinger op leggen wat ik hierin allemaal moet zien. Wat dat betreft voor mij net wat te druk.

Nicje87
Mooi model! De foto lijkt wel wat scherpte te missen. Persoonlijk vindt ik zo'n aanwezige tong wat veel. AL snap ik dat het lastig is om deze binnen in de bek te houden.

Niobe
Goed dat je toch naar buiten bent gegaan. Dapper ook met dat slechte weer. Leuke fotolocatie en goed uitgewerkt.

quatta
Met de wind door de haren. Leuk zeg lekker vrolijke foto. Het licht vind ik wel wat aan de scherpe kant, met name aan de linkerkant.

rosslover
Wat een schatjes zo samen. Echt een leuk duo hopelijk hebben ze met rijden ook zoveel plezier. Prachtig uitgevoerd en ik heb er dan ook niets op aan te merken.

Sharani
Wat een lief huismusje. Mooi ook die donkere kleuren die zo passen bij dit beestje. Goed uitgevoerd.

Suuszels
Pak maar mijn hand. Echt super lief en schattig en gewoon mooi. Niets op aan te merken.

Thats_Me
-

xMayo
Prachtig, wat een mooi kindje. Helemaal niets op aan te merken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:01

That's me. Bedankt voor je feedback scheef zou best iets kunnen hoor. Ik ben zelf namelijk zo scheef dat ik geen rechte foto kan maken _O-

Heb hem wel wat recht gezet naar kan zijn dat nog wat meer moest

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:30

That’s me, dank je. Hij was abstract geworden dus eigenlijk geen echt onderwerp meer. :)

Mijn week 6: vandaag op het strand. Zonneharp en tegenlicht, net als je denkt “ik ga deze keer niet de camera meeslepen”.

AfbeeldingWeek 5, Project 52 by Ique Mon, on Flickr

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:26

Week 6, foto-technisch absoluut niet mijn beste foto.
Gewoon een huis tuin en keuken plaatje van mijn merrie. Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:26

week 6, foto van vandaag
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:49

Wederom een misschien fototechnisch niet de beste foto, maar ik vind hem heel bijzonder. De foto is genomen in Bethlehem, Palestina. Er staat werkelijk een complete muur van denk ik wel 8m hoog om Bethlehem. Hoewel we diverse keren met de bus zonder al te veel problemen over de grens gingen naar Jeruzalem was de grenspost afgelopen zondagmorgen dicht en moesten we omrijden. Er waren ongeregeldheden geweest wegens het vredesplan van Trump.

Postimages maakt van de resolutie weer een blokkerig potje, maar dat is niet anders.

Afbeelding

Ik denk dat wij er misschien wel net op tijd weg zijn.
https://www.timesofisrael.com/when-it-r ... ebruary-6/

Vrijdag en zaterdag heb ik me totaal niet onveilig gevoeld in de oude stad van Jeruzalem. Zaterdagavond zijn we nog bij het 'First station' geweest.

https://www.trouw.nl/buitenland/abbas-w ... gle.com%2F

Citaat:
Demonstranten gooiden in Bethlehem met stenen naar Israëlische veiligheidstroepen, die traangas afvuurden.

We hebben hier overigens niets van gemerkt gelukkig.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:10

Week 6. Het hoge water langs de Maas en het afvalprobleem wat ontstaat als het water weer weg is.

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:00

Thats_Me, dank je!

Week 6:

Afbeelding

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 09:21

Week 6.

Lekker genieten op het strand.Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:38

Thats_Me weer heel erg bedankt voor je feedback. Het licht dat je ziet is inderdaad gewoon het licht dat door het raam naar binnenvalt. Heb je een tip hoe ik dit zachter eruit kan laten zien? De foto is bijvoorbeeld al bewust later op de dag genomen en de ramen zijn er nu eenmaal en deze kan ik niet ontwijken.

Mijn foto voor week 6: helaas valt de scherpte wat tegen, maar dit is de enige foto die ik deze week gemaakt heb. Het betekend gewoon dat ik meer met mijn nieuwe lens moet gaan oefenen. Een leerpunt dus en volgende week beter.
AfbeeldingWeek 6 by Anne Schrieken, on Flickr

Mijn verzamelplaats voor dit jaar is: https://flic.kr/s/aHsmL8XWD7
Laatst bijgewerkt door Dandy200 op 08-02-20 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:43

Week 6

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:12

Week 6
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:16

Deze week wel foto's gemaakt maar de opdrachtgever wil ze liever niet op internet en dat respecteer ik. Dus voor nu even 1 van vorige week

Week 6
Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:49

Week 6
Afbeelding

Ik vind het lastig om een foto vlijmscherp te krijgen. Het was een regenachtige dag, dat hielp niet mee.
Alleen heb ik vaak het idee dat mijn objectieven en body eigenlijk net te kort komen.
(de Bokt-upload helpt natuurlijk ook niet mee).

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:02

Week 6
Hoe lief is dit? <3 Eindelijk mijn camera en lens weer terug :D
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:25

Nicje87 schreef:
Ik vind het lastig om een foto vlijmscherp te krijgen. Het was een regenachtige dag, dat hielp niet mee.
Alleen heb ik vaak het idee dat mijn objectieven en body eigenlijk net te kort komen.
(de Bokt-upload helpt natuurlijk ook niet mee).

Wat heb je voor een body en objectieven dan?
Ik merk het namelijk ook maar dan met mijn objectieven. Die kunnen mijn body niet bijhouden

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:51

Mijn week 6
Foto van een paar weken geleden, maar nu pas bewerkt. Logo moet ik nog aanpassen naar 2020 :o

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:26

Helaas weer een ouwetje.. Ben daar voorlopig nog niet vanaf ben ik bang.. :=
In elk geval eentje die ik zeker nog niet geplaatst heb. Fototechnisch absoluut niet bijzonder maar op de een of andere manier trekt deze foto wel steeds mijn aandacht.

Mijn week 6

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:24

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:05

GIsteren een meeloopdag gedaan, dus daarvan mijn week 6 :)
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:40

Mijn week 6
Afbeelding

En mijn week 5 nog, bewust gekozen trouwens om 1 kat scherp te hebben en 1 niet.
Afbeelding