Konstantine schreef:Ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar ik heb het in het verleden echt meer dan eens langs zien komen.
"Ik doe weer gratis portfolioshoots! Heb jij een paard dat *vul hier een paar bizarre eisen in* is, pb me dan en voeg de volgende dingen bij *vul nog wat meer eisen in*
Ik pb alleen terug als je paard voldoet, geen antwoord betekent dus geen interesse."
Brrrr, de rillingen lopen nog over mijn rug
Dan betaal ik liever een gepassioneerde hobbyfotograaf dan dat ik zo'n arrogante semiprofessional gratis laat langskomen.
Dat heeft niet zoveel met arrogantie te maken, maar met het feit dat die fotograaf zijn/haar portfolio wil aanvullen met een bepaald onderwerp. Die fotograaf heeft een zeker beeld in het hoofd dat hij/zij wil uitwerken. Als het bizarre eisen zijn, dan is het alleen een kwestie van "durf te vragen"
, je weet nooit wat er aangemeld wordt!Ik ben ook ooit begonnen met gratis fotoshoots, totdat ik ervoor gevraagd ging worden, net als bij anderen.
Nee zeggen is echt mijn slechtste kant en op een gegeven moment wilde ik graag dat mensen mij vragen omdat ze mijn foto's en stijl mooi vinden en niet omdat ze "even een goedkoop fotograafje" zoeken die "een paar leuke shotjes kan maken van mijn paard".
Toen ik nog gratis/voor een schijntje fotografeerde, kwam dat regelmatig voor en dan vind ik het gewoon echt niet leuk om te gaan fotograferen, met die instelling. Ze zeiden het dan niet met zoveel woorden, maar het was wel duidelijk.
Dat is dan wel leuk voor de oefening en gelukkig was dat niet altijd zo, maar na een tijd daar dankbaar gebruik van te maken voor oefening, was ik daar wel klaar mee.
Natuurlijk doe ik nog weleens iemand een gunst, zo ben ik nou ook wel weer
En fotomeetings doe ik ook nog en zal ik ook blijven doen. De extra oefening blijft altijd welkom en het is ook gewoon erg leuk om te doen.Doe vooral wat met alle tips die hier gegeven worden, want dat zijn echt goede tips, maar volgens mij doe je dat ook wel
Jullie website ziet er bijvoorbeeld al een stuk beter uit! (ik heb het topic even gevolgd)Met die instelling kom je er zeker wel! Het kost "alleen" tijd, geduld en veel oefening.

Alles in mij roept 'kies nou wat je wil!'
"
Misschien toch maar minder foto's geven dan. Ga er even over denken. 

''is lelijk'' voegt niks toe en is saai'' vind ik nou niet echt een leerzaam punt. Vertel dan wat jij in zo'n foto zoekt, dan kan de TS er van leren