vind het lijken of ze "gewoon" zo'n handstand bruggetje doet. Vind dit echt de minste foto, vind die andere gewoon zo gaaf!
mijn laatste paarden foto van 2012
niet genomen met mijn eigen camera, had de canon 550d uitgeprobeerd
F_Orumster
Geplaatst: 31-12-12 20:02
Marit, de achtergrond stoort mij, de overgang van gras naar de bosrand zo'n 'bladerig modderstukje' en uit willekeurige buitentuin. De foto's zijn 'af' met een mooi bospad bijvoorbeeld.
Vind de eerste foto wel geslaagd tweede vind ik wat minder hebben, ook storen me de teugels; weet niet of je die eventueel kunt wegwerken?
nenahdm
Geplaatst: 01-01-13 00:29
Hoi, ik kom weer met een foto Oogfoto's, moeilijk geval voor mij om het oog scherp te krijgen. Ik hoop dat het me nu wel gelukt is
Deze vond ik wel gaaf met die paar haartjes die scherp zijn
Gianti
Geplaatst: 01-01-13 15:11
dancer_ schreef:
Vind de eerste foto wel geslaagd tweede vind ik wat minder hebben, ook storen me de teugels; weet niet of je die eventueel kunt wegwerken?
mij storen die ook had alleen wat problemen met photofiltre... ga zo nog een keer proberen
Iljavdm
Geplaatst: 01-01-13 17:46
Hoihoi, Ik heb sinds een tijdje een nieuwe camera, de Nikon D3200 met kitlens. Ik ben nog aan het sparen voor een tele of zoom lens. Nou ben ik niet altijd tevreden met mijn fotos en vind het lastig ze mooi te bewerken in photoshop zegmaar. En vind het goed scherpstellen, op een bepaalt punt nog lastig. Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben?
Dankjewel Gianti! Marit; vooral als je iets met 'diepte' zegmaar fotografeerd, dat je dan het dier of voorwerp niet helemaal scherp hebt. Voor de duidelijkheid mn schildpad als voorbeeld, als ik die van voren fotografeer komt zn koppie er scherp op te staan maar zijn schildje niet. Maar vaak gaat het wel goed
Inderdaad, het meest wijde diafragma zorgt ervoor dat je maar een klein vlak scherpstelt, bv alleen het oog en daaromheen alweer wazig, als je een groter deel scherp wilt moet je dus iets verkleinen.
Echt helemaal scherp is hij niet inderdaad. ( Al ben ik nu dusdanig vermoeid dat ik op het moment enige onscherpte niet meer kan onderscheiden ) Maar toch ben ik verliefd op deze foto.