Uiteindelijk toch maar foto's gemaakt van bloemen/planten etc. Zal straks eens kijken of er iets bij zit

Zo'n soort statief hebben wij! Wij zijn er erg tevreden over!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nils_010 schreef:showteam schreef:Weet iemand of er een apparaatje bestaat waarop je je sd kaartjes kunt legen en de foto's worden opgeslagen (soort externe harde schijf dus).
Aangezien ik volgend jaar langere tijd op vakantie (reis) wil lijkt me dit erg handig omdat ik dan geen zin heb om met m'n MacBook te gaan slepen terwijl je aan het 'backpacken' bent.
deze zou ook nog kunnen. Maar alles dat je tegen komt is boven de 200 dollar. Kan je bijna beter een tablet kopen met een sd kaart slot.
[***] schreef:@Mallow:
Zitten er al objectieven bij de 450D? Ik denk dat als je graag paarden wil fotograferen (o.a.) dat dan een camera met de kitlens (18-55) en daarnaast een 55-250 (heel ietsje boven je budget) een mooie keuze zouden zijn om mee te starten. Binnen je budget heb je niet zo enorm veel keuze en de onscherpte van de achtergronden met de 55-250 is niet zo zacht als met bijvoorbeeld een 70-200 F2.8 maar als je daar een beetje rekening mee houdt, bijv. door te zorgen voor voldoende ruimte tussen je paard en de achtergrond, dan krijg je best mooie achtergrondonscherpte
Voor een kleine scherptediepte/onscherpe achtergrond gebruik je doorgaans een groot diafragma (laag getal, bijvoorbeeld F1.4 of F2.8). Maar daarmee ben je er nog niet. De brandpuntafstand doet ook een hoop (onscherpe achtergrond doe je liever op 200mm dan op 18mm of 55mm) en dus de afstand tussen jou, je onderwerp en de achtergrond.
Nell_ schreef:Femke; oh, dat verklaard een hele hoop!Moet ik dan gewoon scherpstellen via de lens? Of gaat dat dan via een andere manier?
Suus__ schreef:Omdat ik tussen het bos de bomen niet meer zie, vraag ik jullie even om advies![]()
Ik kom er niet helemaal goed uit welke lens ik precies wil gaan kopen.
Ik wil graag een nieuwe lens kopen, eentje die binnen redelijke foto's maakt, dus 3.5 of 'kleiner' diafragma.
Het fijnste is als hij ook een beetje kan in en uit-zoomen, maar het hoeft geen groot bereik te zijn.
Deze lens wil ik gebruiken om bijvoorbeeld groepen mensen te fotograferen, omgevingen, dus een niet al te ver brandpuntafstand is belangrijk.
Welke lens kan ik het beste nemen, die niet al te duur is?
Ik heb een Canon (50D) camera.